معرفی و دانلود کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو: شرحی بر کتاب پیامبر جبران خلیل جبران

عکس جلد کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو: شرحی بر کتاب پیامبر جبران خلیل جبران
قیمت:
154000 تومان - 16.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو: شرحی بر کتاب پیامبر جبران خلیل جبران

حقیقت ایمان چیست؟ کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو نوشته‌ی مسیحا برزگر مانند دیگر آثار مؤلف، نگاهی عرفانی به جهان دارد. او در اثر پیش‌رو شرحی عمیق از معروف‌ترین کتاب جبران خلیل جبران یعنی «پیامبر» ارائه می‌دهد و به این طریق ما را به سفری معنوی دعوت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو

انتشار کتاب پیامبر نقطه‌ی اوج جبران خلیل جبران بود. این نویسنده‌ی لبنانی که در زمان حیات جایگاهی کم‌نظیر میان مخاطبین غربی به دست آورد چنان ماهرانه روح پاریس، فرهنگ خاورمیانه، باورهای اسلامی و زندگی آمریکایی را درهم آمیخت که سخت می‌توان نقطه شروع و پایان آن‌ها را تمییز داد. شاید هم دلیل گیرایی آثار او همین باشد و چه مثالی بهتر از کتاب پیامبر؟ امروز صد سال از اولین چاپ آن می‌گذرد، اما ماجرای المصطفی هنوز هم قلب ما را می‌لرزاند و روحمان را لمس می‌کند. مسیحا برزگر در کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو به شرح آنچه در این داستان شاعرانه جاری است می‌پردازد تا شاید قادر شویم گوشه‌ای از دنیای آن را درک کنیم.

کتاب پیش‌ رو که به لطف قلم خاص نگارنده گاه به شعر پهلو می‌زند راهنمایی است برای فهم جبران خلیل جبران. روح اثیری جاری در نوشته‌های برزگر به ذهن پرتکاپوی ما آرامش می‌بخشد و دست مهری بر قلب خسته از زمانه‌مان می‌کشد تا با طیب خاطر پذیرای رازی شویم که کتاب پیامبر به دنیا عرضه می‌کند. نویسنده با ملایمتی ستودنی جانمان را به میزبانی دشوارترین حقایق هستی فرامی‌خواند و همچون شرابی ناب ما را به وجد می‌آورد. خلیل جبران شخصیتی است که نمی‌توان برای فهم آن تنها به کلماتش اکتفا کرد و مسیحا برزگر به خوبی از این نکته آگاه است.

کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو موسیقی‌ای را می‌نوازد که نقش آهنگی پس‌زمینه را برای داستان پیامبر ایفا می‌کند و بستر ذهن را برای درک واقعیت نهفته در قصه‌ی المصطفی آماده می‌سازد. نویسنده اثر پیش‌رو با بیان قسمت‌هایی از کتاب جبران خلیل جبران، به شرح بیشتر وماوقع می‌پردازد، داستان را بسط می‌دهد و بر جزئیات مغفول مانده نور می‌افکند تا چشم روحمان، آنچه خود توان مشاهده‌اش را ندارد ببیند. یکی از بهترین مثال‌ها جایگاه زن در آثار نویسنده‌ی لبنانی است. اَلمیترا عاقله زن داستان پیامبر اولین شخصی است که واقعیت روحانی المصطفی را درک کرد و به او ایمان آورد، در حالی که بسیاری از مردم تا لحظه‌ی کوچ او نتوانستند چیستی ذات وی را ببینند و گروهی حتی بزرگ‌تر، پس از رفتن وی هم قادر به تشخیص تفاوت مرد با دیگران نبودند.

جبران خلیل جبران برخلاف آموزه‌های دین مسیحیت و حتی معاصرانش باور دارد زن کانون تجلی الهی است، او به خدا نزدیکتر است، زیرا همه دل است و باقی باورهای او نیز به همین مقدار از زمانه‌اش متمایز است. او می‌گوید نیایش چیزی نیست جز پیراسته‌ترین شکل عشق و شرح مسیحا برزگر از رمان پیامبر این موضوع را به بهترین شکل نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید جنبه‌های کمتر دیده‌شده‌ی آثار خلیل جبران را بشناسید، نگاهی عمیق‌تر از نگاه او به زندگی بیابید و شخصیت المصطفی را بهتر درک کنید این اثر لطیف از نشر صوتی آوانامه را از دست ندهید!

کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به دنبال‌کنندگان آثار مسیحا برزگر،‌ علاقه‌مندان به کارهای جبران خلیل جبران و افرادی که از شنیدن ادبیات عرفانی لذت می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

با مسیحا برزگر بیشتر آشنا شویم

مسیحا برزگر (متولد 1340) نویسنده، شاعر، مترجم و سخنرانی انگیزشی است. او کتاب‌های شعر و نثر زیادی تألیف کرده و بیشتر آثارش به به عرفان و معنویت نزدیک می‌شود. از میان تألیفاتش می‌توان به کتاب‌های «اشراق‌ها»، «رقص زندگی» و «فهم عاشقانه‌ی هستی» اشاره کرد. او هم کتاب‌های موفقیت و خودیاری را ترجمه می‌کند و هم به سراغ آثار ادبی می‌رود. برزگر بعضی از آثار جبران خلیل جبران، پائولو کوئیلو و هرمان هسه و چندین کتاب مطرح موفقیت مثل «زندگی بی‌حد و مرز» و «قدرت اثر» را ترجمه کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو می‌شنویم

در ابتدا دیدیم که مردان و زنان ساده و بی‌پیرایه کشتزارها و چَرخُشت‌ها را رها کرده به سوی او شتافتند. هرگاه حقیقت رخ می‌نماید آدم‌های بی‌پیرایه توفیق دیدن آن را پیش از دیگران پیدا می‌کنند. قیدوبند آدم‌های بی‌پیرایه به نازکی نخ است، زود پاره می‌شود اما زنجیرهایی که از جنس غرور و تفاخر و تکبر است و به پای اشراف و روحانیون بلندپایه‌ی وابسته به دنیا زده شده است به سادگی پاره نمی‌شود. ذهن هرچه پرتر باشد اگر تابش بصیرت آن را تبخیر نکند تو را سنگین‌تر می‌کند. هرچه بیشتر بدانی و باور داشته باشی که می‌دانی در جهل مرکب دست‌وپا می‌زنی.

تو حتی از فهم خود نیز عاجزی، دانسته‌های تو کاشف وجود حقیقی تو نیستند. دانسته‌های تو از تو خودی کاذب می‌سازند،‌ خودی که نمی‌تواند به محضر المصطفی برود و از او یاد بگیرد. المصطفی می‌گوید نگران نباش زیرا من مزاحم خواب ژرف تو خواهم شد اما تو اهل کام و نازی و به شدت محافظه‌کار. چنین آدمی نمی‌تاوند سالک طریقت عشق و جوینده حقیقت باشد. تجربه عشق و وجدان حقیقت دل و جرئت می‌خواهد. بارزترین نشانه آدم شجاع آن است که بداند که نمی‌داند و همه‌ی دانسته‌هایش عاریه‌ای هستند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
پیش‌گفتار: عشق، خنده، زندگی
51 دقیقه
فصل اول: سپیده‌دم روزگار خویش
39 دقیقه
فصل دوم: قطره‌ی بیکران؛ دریای بیکران
43 دقیقه
فصل سوم: سرشت سوگناک زندگی
27 دقیقه
فصل چهارم: می‌روی و دلم تنگ می‌شود
33 دقیقه
فصل پنجم: گشوده، رو به بیکران
39 دقیقه
فصل ششم: با ما از عشق سخن بگو
24 دقیقه
فصل هفتم: عشق؛ راهی به رهایی
24 دقیقه
فصل هشتم: به صحرا شدم. عشق باریده بود...
36 دقیقه
فصل نهم: زائران افق‌های باز
28 دقیقه
فصل دهم: گنج‌های بی‌پایان زندگی
27 دقیقه
فصل یازدهم: پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته
22 دقیقه
فصل دوازدهم: برادر خورشید، خواهر ماه
36 دقیقه
فصل سیزدهم: بوی خوش زندگی
32 دقیقه
فصل چهاردهم: صدای سخن عشق
25 دقیقه
فصل پانزدهم: فراسوی نیک و بد
31 دقیقه
فصل شانزدهم: من مسافرم
41 دقیقه
فصل هفدهم: من در میان بیشه‌ی شیران چریده‌ام
30 دقیقه
فصل هجدهم: ریشه در خاک، شاخ و برگ در آسمان
33 دقیقه
فصل نوزدهم: نیلوفر عشق
36 دقیقه
فصل بیستم: بلندی‌های بادگیر
48 دقیقه
فصل بیست‌‌ویکم: کشش‌های دریا، تپش‌های دل
29 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: صدای گام‌های برفی عشق
31 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: چکاوک را از آواز سرشته‌اند
39 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: انسان راستین بی‌نقاب
42 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم: جاناتان، مرغ دریایی
37 دقیقه
فصل بیست‌وششم: سفر به دنیای درون
32 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم: شهسوار کلمات شگفت
27 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم: رنج و سرمستی
33 دقیقه
فصل بیست‌ونهم: دیوانه از قفس پرید
38 دقیقه
فصل سی‌ام: کلک خیال‌انگیز
33 دقیقه
فصل سی‌ویکم: در ستایش عشق، خنده، و زندگی
27 دقیقه
فصل سی‌ودوم: پروانه‌ی دمسازم، می‌سوزم و می‌سازم
37 دقیقه
فصل سی‌وسوم: لحظه‌های آبی عرفان
46 دقیقه
فصل سی‌وچهارم: اگر خورشید بمیرد...
40 دقیقه
فصل سی‌وپنجم: انسان را از آزادی سرشته‌اند
38 دقیقه
فصل سی‌وششم: رقص شعله‌ها
29 دقیقه
فصل سی‌وهفتم: چشمان باز بسته
41 دقیقه
فصل سی‌وهشتم: آری، ای رفیق اعلای من!
45 دقیقه
فصل سی‌ونهم: کیش رندان مست
30 دقیقه
فصل چهلم: از دریا به دریا
38 دقیقه
فصل چهل‌ویکم: گریز از خداوند
29 دقیقه
فصل چهل‌ودوم: دانه‌ای زیر برف
32 دقیقه
فصل چهل‌وسوم: زبان فرشتگان
30 دقیقه
فصل چهل‌وچهارم: اشک‌ها و لبخندها
33 دقیقه
فصل چهل‌وپنجم: توت‌فرنگی‌های وحش
37 دقیقه
فصل چهل‌وششم: نان و شراب
28 دقیقه
فصل چهل‌وهفتم: شرح درد اشتیاق
26 دقیقه
فصل چهل‌وهشتم: مرگ قو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو: شرحی بر کتاب پیامبر جبران خلیل جبران
نویسنده
راویمسیحا برزگر
ناشر چاپیانتشارات خانه معنا
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
154000 ت - 16.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو

صدیقه فتحی
۱۴۰۲/۱/۹
مدت زمان زیاد بود که علاقه مند به مطالعه کتاب پیامبر از نویسنده بزرگ جبران خلیل جبران شده بودم ولی توفیقی در این زمینه نیافته بودم و تکه‌هایی از این کتاب را در شبکه‌های مجازی مطالعه کرده و به آن علاقه قلبی داشتم تا اینکه امسال در روز تولدم یکی از دوستان بسیار عزیزم این کتاب ارزشمند را به من هدیه را داد ماه قبل این کتاب هدیه گرفتم ولی فرصتی برای مطالعه آن نداشتم در ایام تعطیلات عید وقتی مطالعه آن را شروع کردم احساس میکردم هر سطر، هر جمله و هر کلام آن یک نوع سرمستی توام با شعف در من ایجاد می‌کند در واقع استاد بزرگ مسیحا برزگر مطالب این کتاب را کاملاً باز کرده و به صورت خیلی ساده و قابل درک برای ما نوشته است خوانش بسیار عالی ایشان میزان جذابیت کتاب را صد چندان کرده است
ابوالفضل اصلانی
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب بسیار تاثیر گذار و آموزنده همراه با لحن و صدای آرامبخش استاد برزگر،،،،، فقط در بخشهایی تکرار جملات کسل کننده است،
از استاد برزگر خواهشمندم در صورت امکان درباره تنوع طلبی انسان که از تنوع طلبی در خوراک و پوشاک و لوازم خانگی و... کتابی نوشته یا در کتابی مرتبط از این موضوع یاد کند،،، مردمانی که
چه زن و چه مرد بعنوان مثال ده دست لباس و کیف و کفش در گوشه کند دارد و میرود و یازدهمی را می‌خرد،،، و این تنوع طلبی دیوانه وار بشریت حیوانات و گیاهان و درختان را و منابع زیرزمینی را نابود میکند و ثروتمندان را ثروتمندتر میکنند
Pari
۱۴۰۲/۱/۷
همان چیزی که همیشه منتظرش بودم.. یک ژرفای بی انتها.. واژگان آشنایی که گم کرده بودم.. بیداری اندیشه.. عاااالی بود
حسین حقیقت جو
۱۴۰۲/۲/۱۳
خیلی عالیی هست عمیق و پر محتوا بندهای اسارت را از پر بال روح انسان باز میکند
Saeedeh taheri
۱۴۰۲/۱/۲۴
فوق العاده است کتابی پرمعنا
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو

برای دریافت کتاب صوتی با ما از عشق سخن بگو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.