معرفی و دانلود کتاب صوتی باغ پیامبر

عکس جلد کتاب صوتی باغ پیامبر
قیمت:
۴۶۵۰۰ ۳۲,۵۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باغ پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باغ پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باغ پیامبر

جبران خلیل جبران کتاب صوتی باغ پیامبر را در امتداد پرفروش‌ترین و مشهورترین کتاب خود یعنی «پیامبر» نوشته است. المصطفی، شخصیت اصلی کتاب پیامبر و این کتاب که نویسنده او را با الهام از شخصیت پیامبر اسلام خلق کرده است، در گفت‌وگوهای شاعرانه و عرفانی با شاگردان خود به مسائلی همچون عشق، زناشویی، زمان، زیبایی، قانون، آزادی و مرگ می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی باغ پیامبر

«پیامبر» را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام ادوار تاریخ ادبیات به شمار آورد. جبران خلیل جبران (Kahlil Gibran) با نگارش این اثر به شهرتی جهانی رسید و نام خود را در تاریخ ادبیات جاودانه کرد. کتاب پیامبر در قرن بیستم به پرفروش‌ترین کتاب آمریکا بعد از انجیل تبدیل شد. این اثر دربرگیرنده‌ی مجموعه‌ای از قطعات منثور شاعرانه است که از زبان مردی فرزانه و عارف‌مسلک به‌نام المصطفی بیان می‌شود. نویسنده در این اشعار منثور می‌کوشد جهان‌بینی معنوی و سرشار از لطافت خود را درباره‌ی دوستی، عشق، آزادگی و ارزش‌های اخلاقی بازگو کند.

کتاب باغ پیامبر (The Garden of the Prophet) دنباله‌ای است بر پیامبر. سرودی غنایی و استوار درباب رابطه‌ی انسان و طبیعت. المصطفی پس از غیبتی طولانی به نزد یاران و پیروانش بازمی‌گردد و درباره‌ی مسائلی همچون عشق، آزادگی، شادمانی، اندوه، بخشش، طبیعت، مرگ و... با آن‌ها سخن می‌گوید. باغ پیامبر یک کتاب مذهبی نیست؛ بلکه اثری است شاعرانه، عاشقانه و فیلسوفانه در ستایش زیبایی‌های زندگی و طبیعت. نگارش این کتاب با مرگ زودهنگام خلیل جبران در چهل‌وهشت‌سالگی ناتمام ماند.

کتاب صوتی باغ پیامبر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار ادبی عارفانه و شاعرانه علاقه دارید، شنیدن این کتاب برای شما تجربه‌ای فوق‌العاده شیرین و احساسی رقم خواهد زد.

جبران خلیل جبران را بیشتر بشناسیم

این نویسنده و نقاش لبنانی در سال 1883 در خانواده‌ای تنگ‌دست به دنیا آمد. او به دلیل بی‌مسئولیتی پدرش نتوانست تحصیلات رسمی خود را ادامه دهد و تنها توانست از طریق ملاقات‌هایی که با کشیش روستا داشت، با زبان عربی و اصول دینی آشنا شود. جبران خلیل جبران (Kahlil Gibran) دوازده‌ساله بود که به‌سبب مشکلاتی برای پدرش به وجود آمد، به همراه مادرش به آمریکا مهاجرت کرد. در آمریکا با اساطیر یونان، ادبیات جهان و همچنین عکاسی آشنا شد و این ورود او به دنیای هنر بود. خلیل جبران در بیست‌ودوسالگی اولین کتاب خود را منتشر کرد و در چهل‌سالگی با انتشار کتاب «پیامبر» به شهرت فراوانی در سراسر دنیا رسید و توانست موقعیت هنری خود را برای همیشه تثبیت کند. او در طول عمر 48 ساله‌اش ده‌ها کتاب و مقاله و نگاره از خود بر جای گذاشت. «عیسی پسر انسان، دیوانه، اشک و لبخند، ماسه و کف، عروسان دشت و بال‌های شکسته» از جمله آثار خلیل جبران هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی باغ پیامبر می‌شنویم

و روزی صبح، همچنان که در باغ قدم می‌زدند، زنی پشت دروازه‌ی باغ ظاهر شد. و او کریمه بود. هم‌ او که المصطفی در کودکی همچون خواهری دوستش می‌داشت. و زن بیرون ایستاد. چیزی نخواست. با دستش بر دروازه نکوبید. فقط در اشتیاق و اندوه به باغ خیره شد. و المصطفی تمنا را بر پلک‌های او دید. و با گام‌های چابک به سوی دیوار و دروازه رفت، آن را به روی او گشود و زن به درون آمد و خوش‌آمدش گفتند. و زن به سخن درآمد و گفت: «چرا خود را از ما واپس کشیدی تا نتوانیم در نور چهره‌ات زندگی کنیم؟ نگاه کن! این همه سال دوستت داشته‌ایم و مشتاقانه انتظار بازگشت امن و امانت را کشیده‌ایم. و اکنون مردم برای تو می‌گریند و می‌خواهند با تو صحبت کنند. و من پیک آن‌هایم. آمده‌ام تمنا کنم که خود را به مردم بنمایی. و از فرزانگی‌ات سخنانی بر زبان آوری و قلب‌های شکسته را تسلا ببخشی. و حماقت‌های ما را به راه درست هدایت کنی.» و الالمصطفی به او نگریست و گفت: «مرا فرزانه نخوان. مگر آنکه همه‌ی آدمیان را فرزانه بخوانی. من میوه‌ای جوانم و هنوز آویخته به شاخه و همین دیروز شکوفه‌ای بیش نبودم. و در میان خود هیچ‌کس را احمق مخوان. زیرا در حقیقت، ما هیچ‌یک نه فرزانه‌ایم و نه احمق. ما برگ‌های سبزی بر درخت زندگی هستیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
بخش اول
19 دقیقه
بخش دوم
21 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باغ پیامبر
نویسنده
مترجمآرش حجازی
راویفرید حامد
ناشر چاپیانتشارات کاروان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
۴۶۵۰۰ ۳۲,۵۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باغ پیامبر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باغ پیامبر

برای دریافت کتاب صوتی باغ پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.