معرفی و دانلود کتاب صوتی بار هستی

عکس جلد کتاب صوتی بار هستی
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بار هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بار هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بار هستی

کتاب صوتی بار هستی رمانی فلسفی از میلان کوندرا است که به تفکر و کاوش درباره زندگی انسان و فاجعه تنهایی در جهان می‌پردازد. این کتاب این موضوع را بیان می‌کند که تشخیص راه درست از راه غلط برای انسان غیرممکن است. به‌همین دلیل راه غلطی وجود ندارد و انسان مبری از اشتباه هست.

بار هستی (The Unbearable Lightness of Being) که به نام سبکی تحمل‌ناپذیر هستی نیز شناخته می‌شود، معروف‌ترین اثر میلان کوندرا (Milan Kundera) است که تاکنون به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و در فهرست کتاب‌هایی که پیش از مرگ باید خواند، قرار گرفته است. کوندرا در این اثر تنهایی انسان و رابطه‌اش را با جهان هستی به تصویر می‌کشد، تنهایی که در عین روزمره شدن همیشه در گوشه‌هایی از روح ما خود را به رخ می‌کشد.

این کتاب به شرح وضعیت زندگی هنرمندان و روشنفکران چکسلواکی پس از بهار پراگ، یعنی پس از حمله اتحاد شوروی به چکسلواکی، می‌‌پردازد. شخصیت اصلی کتاب توما نام دارد. توما جراح موفق ساکن پراگ است که با دختری به نام ترزا آشنا می‌شود. توما به خاطر شکست قبلی‌اش در زندگی مشترک تبدیل به فردی حساس شده که از ازدواج مجدد هراس دارد، اما در نهایت علاقه‌اش به ترزا منجر به ازدواج می‌شود. اتفاقات زندگی شخصیت‌های اصلی این کتاب، در سال‌های بهار پراگ جریان دارد تا زمانی که کشور چک درگیر جنگ می‌شود و روند جریانات را به‌ طور کلی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، تا حدی که توما و ترزا برای رهایی از دغدغه‌های جنگ برای ادامه زندگی به روستایی کوچک پناه می‌برند اما این سفر خود آغاز سفری بزرگ‌تر است.

در بخش‌هایی از کتاب درباره تفاوت‌های شخصیت این دو نفر صحبت شده است. به‌ طور مثال تفاوت عقیده آن دو درباره مسئله خیانت و یا تفاوت افکارشان درباره زن بودن و یا درباره تاریکی و روشنایی و یا نظرشان راجع به نیویورک و... پیوند خوردن شخصیت‌هایی که نگرش‌هایی متفاوت دارند، همراه با مفاهیم عمیق فلسفی و همین‌طور تصاویر و وقایع جنگ روسیه و چکسلواکی همه این‌ها کتابی جذاب را برای مخاطب پدید آورده‌اند.

زبان نافذ و نگاه فلسفی این کتاب، از همان آغاز مخاطب را با مسائل بنیادی هستی بشر روبه‌رو می‌کند و به تفکر وامی‌دارد. شخصیت‌های رمان با بیان احساسات، تفکرات و رویاهای خود، موقعیت انسان را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارند و تلخ‌کامی‌ها و سرخوردگی‌هایش را تصویر می‌کنند.

کوندرا در توصیف قهرمان خود می‌نویسد: شخصیت‌های رمانی که نوشته‌ام، امکانات خود من هستند که تحقق نیافته‌اند. بدین سبب تمام آنان را هم دوست دارم و هم هراسانم می‌کنند. آنان هر کدام از مرزی گذر کرده‌اند که من فقط آن را دور زده‌ام. آنچه مرا مجذوب می‌کند، مرزی است که از آن گذاشته‌ام. مرزی که فراسوی آن خویش من وجود ندارد.

کلودورا، نویسنده مشهور فرانسوی، رمان کوندرا را کتابی عظیم توصیف می‌کند که چشم به آینده بشر دارد و می‌نویسد: «در بهشت رمان‌نویسان بزرگ، هنری جیمز، با اندکی حسادت، رمان همکار چک را ورق می‌زند و سر را به علامت تأیید تکان می‌دهد.»

میلان کوندرا به گمان کسانی که با ادبیات سر و کار دارند، بزرگ‌ترین نویسنده‌ و میراث‌دار سنت رمان‌نویسی اروپاست. یکی از شاخص‌ترین کتاب‌های کوندرا، بار هستی است. او تاکنون چندین بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات بوده‌ است.

جملات برگزیده کتاب بار هستی:

- تخیل، یکی از ژرف‌ترین نیازهای بشری است.
- یک بار حساب نیست؛ یک بار مثل هیچ وقت است.
- هرگز نباید بگذاریم که آینده. زیر بار گذشته فرو بپاشد.
- هیچ چیز خوار کننده‌تر از دویدن با همه‌ی نیرو از روی ناتوانی نیست.
- کسی را از روی همدردی دوست داشتن، دوست داشتن حقیقی نیست.
- بی‌توجهی به زن کفر کبیر و بی‌احترامی بزرگی به آفریده‌های خداوند است.
- زمانی که قلب. لب به سخن می‌گشاید شایسته نیست که خِرد خُرده بگیرد.
- آدم زمانی که هدف برایش اهمیت نداشته باشد، نمی‌پرسد که به کجا دارد می‌رود.
- هیچ وسیله‌ای برای تشخیص تصمیم درست وجود ندارد، زیرا هیچ مقایسه‌ای امکان پذیر نیست.
- اگر از دست دادن عشقی با دلیل باشد. ما تسلیم می‌شویم، اما اگر عشقی را بدون دلیل از دست بدهیم، هرگز خود را نخواهیم بخشود.
- بشر چون تنها یک بار زندگی می‌کند به هیچ وجه امکان به اثبات رساندن فرضیه‌ای را از راه تجربه‌ی شخصی خود ندارد به گونه‌ای که هرگز نخواهد فهمید که پیروی از احساسات کار درست یا نادرستی بوده است.

در قسمتی از کتاب صوتی بار هستی می‌شنویم:

در مقابل دنیای پر از وقاحتی که او را دربرمی‌گرفت، ترزا تنها یک سلاح داشت و آن هم کتاب‌هایی بود که از کتابخانه‌ی شهرداری به امانت می‌گرفت. او کتاب‌های زیادی خوانده بود. از فیلدینگ گرفته تا توماس مان. کتاب به او فرصت گریختن از نوعی زندگی را می‌داد که هیچ‌گونه رضایت خاطری از آن نداشت. کتاب به عنوان یک شی هم برای او معنای خاصی داشت: دوست داشت کتاب زیر بغل در خیابان‌ها گردش کند. کتاب برای او به منزله‌ی عصای ظریفی بود که آدم متشخص قرون گذشته، به دست می‌گرفت. کتاب او را از دیگران به کلی متمایز می‌ساخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
بخش یکم: سبکی و سنگینی - قسمت اول
36 دقیقه
بخش یکم: سبکی و سنگینی - قسمت دوم
36 دقیقه
بخش دوم: تن و روان - قسمت اول
43 دقیقه
بخش دوم: تن و روان - قسمت دوم
49 دقیقه
بخش سوم: کلمه‌های نامفهوم - قسمت اول
59 دقیقه
بخش سوم: کلمه‌های نامفهوم - قسمت دوم
46 دقیقه
بخش چهارم: تن و روان - قسمت اول
28 دقیقه
بخش چهارم: تن و روان - قسمت دوم
44 دقیقه
بخش پنجم: سبکی و سنگینی - قسمت اول
52 دقیقه
بخش پنجم: سبکی و سنگینی - قسمت دوم
32 دقیقه
بخش پنجم: سبکی و سنگینی - قسمت سوم
34 دقیقه
بخش ششم: راه‌پیمایی بزرگ - قسمت اول
36 دقیقه
بخش ششم: راه‌پیمایی بزرگ - قسمت دوم
45 دقیقه
بخش هفتم: لبخند کارنین - قسمت اول
40 دقیقه
بخش هفتم: لبخند کارنین - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بار هستی
نویسنده
مترجمپرویز همایون پور
راویعلی عسکری
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بار هستی

حسین طوّافی
۱۴۰۱/۳/۱۵
آثاری چون بار هستی از آن دسته آثاری هستند که باید با دقت هرچه تمامتر خوانده شوند. چرا که کیفیت اکت‌ها و روانشناسی کنش‌ها در این نوع آثار اهمیت به‌سزا دارند. از این جهت در تولید ورژن صوتی آن‌ها نباید تنها به خوانش متن اکتفا کرد. بلکه استفاده‌ی هوشمندانه و بجا از افکتهای صوتی و موسیقی در خلال روایت و صوتی به القای هرچه بیشتر حالات روحیات کمک می‌کند‌. بارهستی رمانی درون گرایانه و فلسفی است، از این جهت به نظر در این خصوص کمی کم‌لطفی شده. گرچه راوی بسیار زحمت کشیدند و روایت خوبی دارند‌.
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۲/۲
کتاب خوبی بود اما راوی باید به گونه‌ای کتاب و میخواند که از واژه‌های سنگین و سخت به کار نبرد اکثر افرادی که ترجیح میدن کتاب صوتی بشنوند یکی از دلایلش همین هست که بهتر با کتاب ارتباط برقرار کنن وگرنه کتاب الکترونیکی هم بود خلاصه من نیمه رها کردم و ترجیح دادم فیلم بار هستی و ببینم که داستان بر اساس همین کتاب ساخته شده گرچه فیلم هم سر و ته کتاب و زده بود اما باز بهتر از هیچی بود
کرامت
۱۴۰۲/۱۱/۷
میلان کوندرا انسان را به حقیقت خویشتن و آشتی با وجود خود در جهان پر آشوب و مملو از بی عدالتی دعوت می‌کند، تمام مناسبات روزمره انسان که با پستی و بلندی و فراز و نشیب روبه رو است را نسبی و پایان یافتنی می‌خواند، گاه شما در فراز و اغلب در فرود هستید نحوه مواجهه‌ی ما با این ناملایمات در روابط فردی است که از ما انسان متعالی می‌سازد
سجاد علیزاده
۱۳۹۹/۴/۱۲
رمان‌های کوندرا تراکم فهم‌ها و بینش‌های عمیق هستند. از نظر من بهترین نویسنده رمان‌های اجتماعی_ فلسفی. برا کوندرا داستان ابزار است و پرورش ذهن نقاد هدف. و البته بار هستی بهترین رمان کوندرا. این هم گفتنی است که بخش‌هایی مهم و کلیدی از متن اصلی که درون مایه جنسی داشته‌اند در ترجمه حذف شده‌اند. پس ترجمه تا حدی مثله شده است.
Tina Pr
۱۴۰۱/۴/۳۰
کتابی عمیق و‌جملات خیره‌کننده‌ای داشت این کتاب
داستانی قشنگ و‌شاید غمگین و‌آموزنده و‌پر باری داشت، جمله‌ای که من همیشه یادم‌میمونه این بود:
خیانت: انسانهایی که خیانت میکنند آنهایی هستند که ار صف خارج میشوند به یک مقصد نا معلوم. این جمله بسیار عمیق و درست بود به نظرم.
Parisa q.
۱۳۹۸/۹/۱۲
کتاب خوب و پرباریه اما به شرط اینکه با دقت و حوصله خونده بشه و به دفعات من نسخه چاپیشو از کتابخونه گرفتم. ۴تا شخصیت داره. ترزا (حسادت) توما (عشق) سابینا (خیانت) و فرانز (وفاداری)...
شیوا متحد
۱۳۹۹/۷/۶
کتاب خوبی‌ست، صدای گوینده بسیار دلنشین است، تجربه‌ی کتاب‌های صوتی باارزش است و وقت و هزینه‌ی کم‌تری نسبت به نسخه‌های چاپی نیاز دارد. آثار میلان کوندرا تفکر و شکل نگاه به دنیا را متحول می‌کند و دلنشین است.
سارا جعفرزاده
۱۴۰۳/۱/۱۲
بسیار عالی و تمرکز برانگیز بود کتاب، نکات فلسفی و روانشناسی کتاب جابجا در میان کلمات و مطالب کتاب وجود دارد و جذابیت کتاب را دو چندان میکند. به طوری که خواندن کتاب بدون تامل و تفکر در مطالب آن خالی از لطف است.
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۲/۵/۱۵
ما خیلی خوش‌شانسیم که آثار نوابغی چون کوندرا رو می‌خونیم و گوش می‌دیم. کار آقای عسگری هنگام اجرای راوی داستان بسیار عالیه، صدای آقایون خوبه، صدای خانم‌ها خوب نیست. به نظرم بهتره صدای خانم‌ها رو خانم‌ها اجرا کنن و بلعکس.
Ateff Jeffri
۱۴۰۰/۲/۹
خوندن این کتاب باعث میشه باری که هرکس از هستی بدوش داره بپذیری... مثلا اینکه چرا یک نفر اینقدر پر از خشمه و تو دوستش نداری اما وقتی با خودت تحلیل کنی چه باری از هستی به دوش این فرد خشمگین هست شاید بهتر درکش کنی
بهار مجیدی
۱۳۹۷/۱۱/۲۴
صدای گوینده خیلی خوب بود اما اون قسمت‌ها که تغییر صدا میداد تا صدای خانم‌ها رو اجرا کنه رو دوست نداشتم
علی عاملی
۱۴۰۰/۲/۲۱
عالی بود
توصیفات عالی و اوج اون رفتن ترزا برای اعدام خودش، بود
و برعکس نظر بعضی از دوستان که توصیف‌ها رو خسته کننده میدونند من مخالف این گفته هستم
صدای گوینده عالی
کتابی داستانی و فلسفی
بهار دانا
۱۴۰۰/۱/۱۷
کتابی عمیق، تاثیر گذار و مثبت است. همیشه کتاب‌هایی بخونیم که سعی کنه تفکر ما رو به سمت مثبت بودن و تعالی برسونه نه تفکر افسرده یک نویسنده رو به ما منتقل کند به نظرم تین کتاب فوق العاده مثبت هست.
مژگان شیخی
۱۴۰۲/۴/۲۵
اگر بتوان نسخه ی چاپی را خواند بهتر است. از ترجمه و صدای راوی خیلی راضی نبودم. در کل دید فلسفی کوندرا در این کتاب مشخص هست. شخصیت های داستان به خوبی پرداخته شده اند.
الناز مهمازی
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
کتابی بسیار عمیق که خیلی خوبه که بارها و بارها خونده بشه. در واقع در مورد سنگینی بار هستی هست. و همچنین معنای کیچ رو کاملا در زوایای رفتاری انسان و شخصیتهای داستانی بیان میکنه.
مشاهده همه نظرات 50

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بار هستی

برای دریافت کتاب صوتی بار هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.