معرفی و دانلود کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی

عکس جلد کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی

کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی، داستان طنزی کوتاه به قلم نویسنده و طنزپرداز مشهور ترکیه‌ای، عزیز نسین است. این داستان، به موضوع گران‌فروشی و احتکار می‌پردازد و با زبانی طنز، مسئولین و سیاست‌مداران را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی

عزیز نسین (Aziz Nesin) یکی از مهم‌ترین نویسندگان و طنزپردازان ترکیه است که بیش از 100 کتاب را در طول زندگی خود منتشر کرد. بسیاری از آثار او رفتار سیاست‌مداران و باورهای سنتی جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کرد را مورد انتقاد قرار می‌دهند و عزیز نسین برای نوشتن آثارش چندین بار به زندان رفت. داستان صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی (Domates Karaborsa) نیز با زبانی طنز به مسئله‌ی احتکار و گران‌فروشی و تلاش‌های سیاست‌مداران و مقام‌های دولتی برای مبارزه با این مسئله می‌پردازد.

داستان بازار سیاه گوجه فرنگی با اعلامیه‌ی تُند و محکم شهرداری آغاز می‌شود که از شهروندان تقاضا می‌کند برای مبارزه با احتکارکنندگان و بازار سیاه، با مقامات همکاری کنند و هر رفتار مشکوکی را گزارش دهند. کمی بعد، بخشی با عنوان مبارزه با محتکران نیز در اداره‌ی خواروبار شهرداری تشکیل می‌شود و یک رئیس، یک معاون و چند کارمند هم برای این اداره تعیین می‌گردد.

اما مشکل اینجاست که این رؤسا و کارمندان، تا قبل از این بدون انجام هیچ کاری حقوق دریافت می‌کردند و الان هم علاقه‌ای به کار کردن ندارند. ازطرف دیگر، به نظر می‌رسد شهردار این دفعه جدی‌تر از همیشه است و واقعاً می‌خواهد محتکران را دستگیر و جلوی تشکیل بازار سیاه گوجه فرنگی را بگیرد.

عزیز نسین در داستان صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی، مانند بسیاری از دیگر داستان‌هایش، دیوان‌سالاری، فساد و نابرابری‌های اقتصادی موجود در کشورش را نشان می‌دهد و آن‌ها را به باد تمسخر می‌گیرد. این داستان کوتاه، توسط انتشارات گیوا و با ترجمه‌ی عذرا مهاجرگزی منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را همین انتشارات به گویندگی حسین نصیری تهیه کرده است.

کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه طنز علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی می‌شنویم

از آنجا که دستورات آقای شهردار باید تحت هر شرایطی اجرایی می‌شد، بنابراین بخش جدید باید هر چه سریع‌تر کارش را شروع کند اما عیب کار اینجا بود که دکتر جلیل رئیس این بخش تازه تأسیس که تا دیروز سِمَت بازرس عالی را داشت و راست‌راست راه می‌رفت و حقوق می‎گرفت، حالا برایش خیلی سخت بود که به این سرعت عادت چندین ماهه و تنبلی و تن‎پروری‌اش را کنار بگذارد، از طرفی هم آن روز ساعت 11 یک جلسه داشت که به هر شکلی مجبور بود سر وعده‌گاه حاضر شود.

ولی چاره چیست؟! دستور دستور آقای شهردار بود و اگر غفلت می‎کرد این کار را از دست می‌داد! بنابراین تصمیم گرفت دندان روی جگر گذاشته و فوری شروع به کار کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
بازار سیاه گوجه فرنگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی

برای دریافت کتاب صوتی بازار سیاه گوجه فرنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.