معرفی و دانلود کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!: داستان کوتاه طنز

عکس جلد کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!: داستان کوتاه طنز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!: داستان کوتاه طنز

کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند! اثری از عزیز نسین، طنزنویس شهیر ترکیه است. نسین در این داستان کوتاه، راویِ حکایتِ مردی است که تجربه‌ی زندگیِ مشترک خود را با همسرش برای جوانی در شرفِ ازدواج شرح می‌دهد تا او را راهنمایی کرده باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند! حکایت مردی به نام مصطفی‌بیک را روایت می‌کند که به جوانی برای ازدواج مشورت می‌دهد. مصطفی‌بیک از نگاه همه، انسانی شایسته و کامل است. او آن‌قدر سربه‌زیر و مردم‌دار است که گاهی اوقات مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد. مصطفی‌بیک یک هدف در زندگی دارد: خدمت کردن به مردم و این کار را حتی اگر مورد آزار و اذیت هم قرار بگیرد، ترک نمی‌کند. خوی ملایم و نرم او زبان‌زد خواص و عام است و جز بله و موافقت، تا به حال کسی از او چیزی نشنیده است. با این حال، وقتی مرد جوانی که به اندازه‌ی پسرش دوستش دارد، برای مشورت و گرفتن اجازه‌ی ازدواج به مصطفی‌بیک مراجعه می‌کند، با عصبانیت و مخالفت او مواجه می‌شود. عدم موافقتِ مصطفی‌بیک باورکردنی نیست. چرایی این مخالفت، موضوع این داستانِ کوتاه عزیز نسین است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!

عزیز نسین نویسنده‌ی شناخته‌شده‌ی ادبیات معاصر ترکیه، یکی از چهره‌های بزرگ ادبیات جهان و هنرمندی با دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی است. تیرِ برّنده‌ی نقدهای آمیخته به طنز او، تمام جوانب زندگی مردم را نشانه می‌گیرد. نسین در آثارش به ارزش‌ها و باورهای غلط جامعه پرداخته و افکار خرافی، تعصبات و اندیشه‌های منسوخ را به پرسش می‌گیرد. نسین حامی اقشار ستم‌دیده است و از طریق آثارش، تلاش کرده تا گامی در جهت احقاق حق فقرا و مظلومان بردارد. جایزه‌ی نخل طلای مسابقات بین‌المللی طنز ایتالیا و جایزه‌ی خارپشت طلایی بلغارستان از جمله جوایزی هستند که آثار عزیز نسین برای او به ارمغان آورده‌اند. اغلب نوشته‌های این نویسنده‌ی پرآوازه به فارسی ترجمه شده است. قرابت فرهنگی و تشابهات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی میان ایران و ترکیه، باعث شده تا کتاب‌های او با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان ایرانی مواجه شود. کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند! نیز از این دست آثار است.

مصطفی‌بیکِ کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!، همگام با جامعه پیش نرفته است. او سنتی و تا حدودی خرافه‌گراست و اندیشه‌هایی تاریخ‌مصرف‌گذشته دارد. شاید به همین دلیل، تجربه‌ی زندگی مشترک او، قابل تعمیم به زندگی این جوان نباشد. مخالفت او با ازدواج جوان، ناشی از تجربه‌ی تلخی است که از سر گذرانده اما تعمیم دادن آن به زندگی جوانی که از نسل و زمانه‌ی دیگری است، چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد. زندگی مصطفی‌بیک سراسر حسرتِ گذشته‌ای است که می‌توانست به شکل دیگری رقم بخورد. زندگی او را شاید بتوان روایتی از شکست دانست اما شکستی که نه فقط او بلکه عوامل بسیاری در آن دخیل بوده‌اند. در یک جامعه‌ی سالم، که ازدواج مفهومی فراتر از جوامع سنتی دارد و نقش‌ها و وظایف، به شکل انعطاف‌پذیرتری تعریف می‌شوند، مواجهه با تعارضاتِ اجتناب‌ناپذیر، درنهایت به حل مشکل می‌انجامد نه به ماندن در حسرت گذشته‌ی غیرقابل تغییر! یکی از وظایف هنرمندانِ بزرگ، معطوف کردن توجه جامعه به نقص‌های فردی و فرهنگی است که نه فقط بر تک‌تک اعضا که بر کل جامعه اثر مطلوب خواهد گذاشت. وظیفه‌ای که هنرمند برجسته‌ای مانند عزیز نسین با آثار خود، به خوبی از عهده‌ی آن برآمده است.

کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند! را انتشارات گیوا با ترجمه‌ی عذرا مهاجر گزی و خوانش حسین نصیری منتشر کرده است.

کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند! به تمام علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه خارجی، مخاطبان ادبیات طنز و طرفداران آثار عزیز نسین پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!: داستان کوتاه طنز می‌شنویم

یک سال از دوران زناشویی ما می‌گذشت. تا آن روز به من نگفته بود: «من این را می‌خوام. آن را می‌خوام». لوازم مورد نیازش را خودش می‌خرید. من از این موضوع هم خوشحال بودم، هم ناراحت!

علت ناراحتی من این بود که من هم مثل همه‌ی مردها غرور داشتم، دلم می‌خواست برای زنم چیزی بخرم، ولی پول کافی نداشتم... درآمدم به زحمت کفاف مخارجم را می‌داد. ضرب‌المثل معروفی هست که می‌گوید: «نصف سیب آدم را سیر نمی‌کنه ولی محبت را زیاد می‌کنه.» با خودم گفتم: «یک جفت جوراب برای او بخرم و ببرم.» رفتم داخل مغازه جوراب‌فروشی. چون دلم می‌خواست زنم هر چیز خوبی را از دست من بگیره، یک جفت جوراب بسیار لوکس و گرانقیمت براش خریدم. تصورم این بود که از دیدن آن خیلی خوشحال میشه ولی اینطور نشد. فقط از من یک تشکر خشک‌وخالی کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!: داستان کوتاه طنز
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری، زهرا علیزاده
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!

رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
نوشته‌های عزیز نسین طنز و قابل تأمل هستند سپاس از شما
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند!

برای دریافت کتاب صوتی زن‌های منطقی خطرناک‌ترند! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.