معرفی و دانلود کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد: داستان کوتاه طنز

عکس جلد کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد: داستان کوتاه طنز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد: داستان کوتاه طنز

کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد، اثری از عزیز نسین، نویسنده و طنزپرداز پرآوازه‌ی ترکیه است. نسین در این داستانِ کوتاه، راویِ حکایت گوسفندانی است که تابِ تحملِ ظلم و ستمی که چوپان‌شان به آن‌ها روا می‌دارد را از دست داده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد داستان جالب‌توجهی را روایت کرده است. چوپانی گوسفندان زیادی دارد. او می‌خواهد از گوسفندان شیر بدوشد و انتظار دارد که هر گوسفند چند برابر وزنش به او شیر بدهد. اما گوسفندان توانِ چنین کاری را ندارند. چوپانِ عصبانی مدام گوسفندها را می‌زند و سعی می‌کند شیر بیشتری از آن‌ها بگیرد اما گوسفندانِ هراسیده، زیر بار ضربه‌های چوپان طاقت نمی‌آورند و یکی‌یکی از بین می‌روند. چوپان بیش از همه به یک بره‌ی کوچک فشار می‌آورد و او را آزار می‌دهد. بره تلاش می‌کند تا اوضاع را تغییر دهد اما یک روز، تحملش به سر می‌رسد و اتفاقی می‌افتد که هیچ کسی انتظارش را ندارند.

عزیز نسین یکی از نام‌های هنری محمت نصرت است که اغلب با همین نام هم در جهانِ ادبیات شناخته می‌شود. نسین، به خاطر نوشته‌های خود ناگزیر بود از نام‌های مستعار برای انتشار آثارش استفاده کند. زبان تلخ و گزنده‌ی آثار نسین و تیغ برّان نقدهای او هر کسی که دستی در ظلم و تعدی به مردم بی‌پناه و طبقات محروم جامعه داشت را بی‌نصیب نمی‌گذاشت. از عزیز نسین آثار بسیاری از جمله شعر، داستان کوتاه، نمایشنامه و رمان به جا مانده است. آثار نسین فراتر از مرزهای ترکیه هم مخاطب فراوانی دارند. کتاب‌های او به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده‌ و جوایز بسیاری مانند نخل طلای مسابقات بین‌المللی طنز ایتالیا را برای او به ارمغان آورده‌اند. کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد، یکی از آثار جالب‌توجه و عمیق اوست که به‌دلیل قرابت فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکیه، استقبال خوبی را از سوی مخاطبان ایرانی به دنبال داشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد

چوپانِ داستان عزیز نسین به جای نی‌لبک، یک چوبدستی بلند و یک تیرکمان سنگین دارد. تصویری که از این چوپان در ذهن مخاطب ترسیم می‌شود، لبخندی تلخ را بر لب او می‌نشاند. اغلب نوشته‌های نسین ترکیب عجیبی از کمدی و تراژدی هستند. شیوه‌ی نوشتار ساده و بی‌پیرایه‌ی نسین، نثر بدون تکلف، پیچیده‌نویسی و روشنفکرمآبیِ او، نوشته‌هایش را برای تمام مخاطبان از هر سطح و هر طبقه‌ی اجتماعی، اقتصادی و دانش باشند، قابل درک و همراهی می‌کند. او با صراحت و شفافیت، گویی آینه‌ای بزرگ را در برابر مردم گرفته و آن‌ها را در مقابل خودشان قرار می‌دهد. هدف او از نگارش آثارش، معطوف ساختن توجه افراد به نقص‌ها و کاستی‌های خود و جامعه‌شان است و این دقیقاً همان کاری است که در اغلب داستان‌های کوتاهش مانند کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد انجام داده است؛ همان کاری که از او نویسنده‌ی بزرگی در سطح جهانی ساخته است.

کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد را نشر گیوا با ترجمه‌ی عذرا مهاجرگزی و خوانش حسین نصیری به انتشار رسانده است.

کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد مناسب چه کسانی است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد به تمام علاقه‌مندان داستان کوتاه خارجی، مخاطبان آثارِ طنز اجتماعی و طرفداران آثارِ عزیز نسین پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد: داستان کوتاه طنز می‌شنویم

بره‌ی کوچک برای فرار از دست چوپان آن‌قدر در کوه و دره دوید که پاهایش تغییر شکل داد؛ بلند و نازک شد. با این وضع تندتر می‌توانست بدود، ولی چوپان دیوانه، دست از سر او برنمی‌داشت. بره‌ی کوچک تلاش می‌کرد تندتر بدود و چوپان احمق سعی می‌کرد او را بیشتر کتک بزند و زیادتر آزار دهد.

از بس که بره‌ی کوچک از این کوه به آن کوه و از این دره به آن دره دوید، سم‌هایش از بین رفته و به جای آن‌ها ناخن‌های تیزی شبیه چنگال بیرون آمد.

چوپان همچنان به اذیت و آزار بره ادامه می‌داد و بره‌ی کوچک ناله می‌کرد: «ای چوپان محترم! من یه بره‌ی کوچیک و بی‌آزارم. چرا نمی‌خواهی بدونی؟! من نمی‌تونم شیر بدهم، پشم زیادی هم که ندارم، لاغرم و گوشت و پوستم به درد تو نمی‌خوره. صبر کن بزرگ بشم»، اما چوپان مغرور به این حرف‌ها اهمیت نمی‌داد. بره‌ی بیچاره بس که دویده بود، شکمش تو رفته و قدش بلند شده بود. کم‌کم پشم‌هایش هم ریخت و به‌جای آن پشم‌های نرم و سفید، کرک‌های قهوه‌ای کوتاه بیرون آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
گوسفندی که گرگ شد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد: داستان کوتاه طنز
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد

new pardeh
۱۴۰۳/۱/۲۴
واقعا عالی بود میتونه کمک کننده باشه برای افراد مستاصل
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد

برای دریافت کتاب صوتی گوسفندی که گرگ شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.