معرفی و دانلود کتاب نخستین عشق

عکس جلد کتاب نخستین عشق
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نخستین عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نخستین عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نخستین عشق

ایوان تورگنیف یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ادبیات روسیه در طول سده‌ی نوزدهم بود. کتاب نخستین عشق اگرچه بهترین یا مشهورترین اثر داستانی او به شمار نمی‌رود، مقدمه‌ی خوبی برای ورود به جهان ژرف نویسنده است. در این داستان نیمه‌بلند حکایت دل باختن نوجوانی ساده‌دل به دوشیزه‌خانمی زیبا روایت شده است.

درباره‌ی کتاب نخستین عشق

نویسنده‌ی کتاب نخستین عشق (First Love)، ایوان سرگیویچ تورگنیف (Ivan Turgenev)، نامی آشنا و محبوب برای قریب به اتفاق دوست‌داران ادبیات داستانی، به‌خصوص طرفداران رمان‌های رئالیستی و اجتماعی است. این نویسنده‌ی نابغه که از او به درستی در کنار لئو تولستوی و فئودر داستایفسکی به عنوان یکی از سه ضلع مثلث بزرگان ادبیات روسیه یاد می‌شود، در سال 1818 به دنیا آمد و به این ترتیب، رشد فکری او در دورانی رقم خورد که فرهنگ و هنر اروپا روی به سوی نوآوری‌های بدیع و بزرگ گذاشته بود. نوآوری‌هایی که به فرم ادبی رمان و داستان کوتاه شکل مأنوسی را که امروزه می‌شناسیم بخشید. تورگنیف به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان عصر خویش، خود در دگرگونی‌های این نوع ادبی نقشی به‌سزا داشت. اما آنچه بیش از همه در کارنامه‌ی کاری او جلب توجه می‌کند، نگرش درخشان او در باب ماهیت زندگی و همچنین بینش و بصیرت عمیق او درباره‌ی جامعه‌ی روسیه است. او جهان‌بینی و باورهای سیاسی و اجتماعی خویش را بهتر از هرجا در کتاب مشهور پدران و پسران به تصویر کشیده است. رمانی که امروز از جمله آثار کلاسیک ادبیات قرن نوزدهم به شمار می‌رود.

تورگنیف از بسیاری جهات اروپایی‌ترین نویسنده‌ی روسیه در قرن نوزدهم بود. برای مثال و در راستای همین مطلب، روشن‌اندیشی و لیبرال‌مسلکی او آشکارا رنگ‌وبویی فرانسوی داشت و شخصاً از محافظه‌کاری عمیقاً روسی امثال داستایوفسکی و تولستوی فاصله می‌گرفت. با این همه، در نهایت در رگان او نیز خون اسلاو می‌جوشید و طبعاً آثارش به همین دلیل، خالی از خصلت‌های بومی نیستند.

معرفی و دانلود کتاب نخستین عشق

داستان بلند نخستین عشق (که با اسامی متفاوتی از جمله عشق اول به فارسی ترجمه شده و شما یکی از بهترین ترجمه‌های فارسی آن را در کتاب پیش رو می‌خوانید) از جمله آثار خواندنی و دلنشین ایوان سرگیویچ تورگنیف است که مضمونی عاشقانه و روایتی آرام دارد. قهرمان این اثر جوانکی ساده‌دل است که اگرچه بیش از شانزده سال ندارد، در وجود خود با عواطفی پرشور و بعضاً بالغانه کلنجار می‌رود. باری، تقدیر چنین می‌خواهد که این نوجوان دل به دوشیزه‌ای به نام زیناییدا ببازد. زیناییدای بیست‌ویک‌ساله از طبقه‌ی اشراف است و مثل خیلی از دختران جوان این طبقه، به هنر و ادبیات علاقه‌ی بسیار دارد. باری، این رابطه‌ی عاطفی عجیب میان پسری شانزده‌ساله و دوشیزه‌ای که تازه دوران خوش شباب را آغاز نموده و شخصیتی نسبتاً روشنفکر به نظر می‌رسد، با فرازوفرودهای بسیاری پیش می‌رود و در نهایت به شکلی تقریباً غیرقابل انتظار به پایان می‌رسد.

مطالعه‌ی داستان نخستین عشق همان‌طور که قبل از این گفتیم می‌تواند مقدمه‌ی خوبی برای ورود به جهان داستان‌های ایوان تورگنیف بزرگ باشد.

در پایان بد نیست خاطرنشان کنیم که ظاهراً تورگنیف کتاب نخستین عشق را بر مبنای تجربه‌ای شخصی نگاشته است.

گفتنی است این کتاب، داستان دیگری به نام آسیا را نیز در بر می‌گیرد که مضمونی عاشقانه دارد. سفر نویسنده‌ در جوانی به کشور آلمان الهام‌بخش خلق این داستان بوده است. در داستان آسیا مخاطب قصه‌ی عشق زن و مردی روس در خارج از مرزهای روسیه قرار می‌گیرید. شخصیت اصلی این داستان خاطرات جوانی خود را مرور می‌کند و از عشق خود به زنی می‌گوید که دل هر مردی را می‌برد.

این اثر توسط انتشارات ارس در اختیار شما قرار گرفته است.

اقتباس سینمایی از کتاب نخستین عشق

این داستان در سال 1970 توسط ماکسیمیلیان اسکل (Maximilian Schell) به فیلمی سینمایی بدل شد.

کتاب نخستین عشق برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ادبیات کلاسیک روسیه مخاطبین اصلی این داستان زیبا و خواندنی‌اند.

در بخشی از کتاب نخستین عشق می‌خوانیم

او را با خود به پترزبورگ بردم. با آن که جدایی‌اش برایم دشوار بود، نمی‌توانستم با او در یک خانه زندگی کنم، به این جهت به یکی از بهترین پانسیون‌ها سپردمش. آسیا گرچه به ناگزیری این جدایی پی برد، اما ناخوش شد و نزدیک به مرگ. بعد عادت کرد و چهار سالی در پانسیون ماند، اما برخلاف انتظار من چندان تفاوتی نکرد و تقریباً همان بود که بود. خانمِ مدیر پانسیون غالباً از او به من شکایت می‌کرد و می‌گفت: «نه می‌توان تنبیهش کرد و نه به نوازش تن در می‌دهد.» آسیا بسیار زیرک بود، خوب و بهتر از دیگران درس می‌خواند، اما هیچ نمی‌خواست که خود را با دیگران هم‌سطح کند. لج می‌کرد و عبوس و مردم‌گریز بود... من می‌توانستم او را زیاد گناهکار بدانم، چون با وضعی که او داشت ناگزیر می‌بایستی یا به همه سر فرود بیاورد و چاپلوسی کند و یا از همه بگریزد. از تمام دختران هم‌درسش او تنها با یکی همدم و دوست شده بود و آن دختری بود زشت و رنجیده و بدبخت. دختران دیگر که بیشترشان از خانواده‌های اعیان بودند آسیا را دوست نمی‌داشتند و هر وقت می‌توانستند به او سرکوفت و زخم زبان می‌زدند، آسیا هم از این جهت ذره‌ای از آن‌ها عقب نمی‌ماند. روزی سر درس قوانین دینی، آموزگار سخن از عیب و فساد به میان آورد. آسیا بلند گفت: «چاپلوسی و بزدلی بزرگ‌ترین عیب است». باری آسیا همچنان در راه پیشین خود گام برمی‌داشت. فقط شیوه‌اش بهتر شده بود، گرچه از این جهت هم پیشرفتش چندان درخشان نبود.

وقتی آسیا به هفده سالگی رسید دیگر ماندنش در پانسیون ممکن نبود و من به دشواری عجیبی افتادم، اما ناگهان فکر خوبی به سرم افتاد که از کار نظام دست بکشم. یکی دو سالی به خارج مسافرت کنم و آسیا را هم با خود ببرم. این فکر را فوری عملی کردم و چنان که می‌بینید حالا من و او در ساحل رود زن هستیم. من می‌کوشم به کار نقاشی بپردازم. او هم مانند قبل شیطانی و بدذاتی می‌کند. امیدوارم که حالا دیگر خیلی سخت درباره‌ی او قضاوت نخواهید کرد. آسیا هم، گرچه چنین وانمود می‌کند که به حرف هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد، اما نظر بعضی را درباره‌ی خود محترم می‌شمارد و نظر شما را به‌خصوص

فهرست مطالب کتاب

آسیا
نخستین عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نخستین عشق
نویسنده
مترجمعبدالحسین نوشین
ناشر چاپینشر ارس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-5489-11-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نخستین عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نخستین عشق

برای دریافت کتاب نخستین عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.