معرفی و دانلود کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند

عکس جلد کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند
قیمت:
۷۰۲۰۰ 49140 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند

تراژدی زن‌کشی!... کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند نوشته‌ی امیلی ین ملفتو، داستان روز آخر زندگی یک زن عراقی را روایت می‌کند که قرار است به دست برادرش کشته شود. خانواده‌ی این زن معتقدند بارداری او که پیش از ازدواج اتفاق افتاده، آبرویشان را برده و حالا باید هرطورشده این لکه‌ی ننگ را پاک کنند. این رمان فرانسوی تحسین‌شده، توانست در سال 2021 جایزه‌ی گنکور رمان اول را به دست آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند

در بحبوحه‌ی حمله داعش و جنگ داخلی عراق، زن جوانی، در یکی از روستاهای این کشور، قبل از ازدواج و رفتن به خانه‌ی بخت از نامزدش باردار می‌شود. از دید مردم او بدون اینکه همسری داشته باشد و خارج از چهارچوب‌های ازدواج باردار شده و ناموس، آبرو و شرافت خانواده‌اش را لکه‌دار کرده. دختر خود می‌داند که چه چیزی در انتظارش است و هیچ راه فراری از آن ندارد. او منتظر برادرش است. برادری که تصمیم دارد او را بکشد تا آبرو و شرف به‌تاراج‌رفته‌ی خانواده‌اش را بازگرداند...

رمان صوتی دجله به حال تو ناله کند (Que sur toi se lamente le Tigre) نوشته امیلی ین بلفتو (Emilienne Malfatto) راوی تراژدی زن‌کشی در خاورمیانه و مخصوصاً عراق است. در کشوری جنگ‌زده، اشغال‌شده، درگیر تروریسم و عملاً بدون حکومت، توجهات همیشه به مسائل سیاسی معطوف است اما در لایه‌های پایین‌تر جامعه و در میان حاشیه‌نشین‌ها، بحران‌های هولناک‌تری وجود دارد که زیر اخبار سیاسی دفن شده‌اند. تعصب، زن‌ستیزی و زن‌کشی ازجمله همین فجایع هستند که کسی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد یا سعی می‌کند نادیده‌شان بگیرد و آن‌ها را ناچیز بشمارد. حتی در عصر حاضر، با تغییر شاخصه‌های فرهنگی و بالا رفتن سواد، باز هم جزم‌اندیشی وجود دارد و قربانی می‌گیرد و حضور آمریکا و تغییر دولت‌ها هم نتوانسته خللی در این عقاید به‌وجود آورد. به‌این‌صورت در کوران جنگ و بمباران، هنوز هم زن‌کشی در بسیاری از مناطق مثل مناسکی مقدس اجرا می‌شود...

امیلی ین بلفتو، عکاس و روزنامه‌نگاری فرانسوی است و داستان صوتی دجله به حال تو ناله کند اولین اثر ادبی او به‌شمار می‌رود. این نویسنده به‌عنوان ناظری بیرونی، که از کشوری جهان اولی و آزاد آمده، شاهد این روایت تراژیک و سنتی است. او گرچه با قربانی زن همذات‌پنداری می‌کند اما تا حد ممکن سعی دارد روایتش یک طرفه یا بسته نباشد. بلفتو می‌خواهد داستانش را به‌شکل چندصدایی روایت کند و صدای قاتلان و موافقان و انگیزه‌های آنان هم شنیده شود. بنابراین داستانش را از زوایای مختلف روایت می‌کند و همه‌ی آدم‌ها، از دختر قربانی تا برادر قاتل و نامزد کشته‌شده و دیگر اعضای خانواده و نزدیکانش، راوی این قصه می‌شوند و از دید خود در مورد این ماجرا صحبت می‌کنند. بلفتو در هیچ جای داستان به اسم دختر قربانی اشاره نمی‌کند و این بدان معناست که هر زنی می‌توانست جای او باشد. این قصه، قصه‌ی این زن خاص نیست و می‌تواند داستان زندگی همه‌ی زنانی باشد که قربانی تعصبات خشک و افراطی هستند.

امیلی ین بلفتو در کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند، زبانی شاعرانه دارد و مخاطب را به لایه‌های عمیق خشونت و ظلم جامعه‌ای سنتی می‌برد. او می‌داند که سرنوشت این دختران محتوم است و هیچ‌کس نمی‌تواند مانع از اجرای این حکم شود، اما این روایت را بازگو می‌کند تا از فراموشی چنین حقایقی جلوگیری کند. او نمی‌خواهد این زنان ناچیز و نادیده گرفته شوند و جنایتی که در حق‌شان شده عادی جلوه کند.

رمان کوتاه دجله به حال تو ناله کند را ابوالفضل الله دادی ترجمه و نشر ثالث نسخه‌ی متنی آن را منتشر کرده. کتاب گویای این اثر هم به همت نشر ماه آوا آماده شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند

  • برنده‌ی جایزه‌ی گنکور رمان اول در سال 2021
  • تقدیر شده در جایزه‌ی Hors Concours سال 2020
  • نامزد جایزه‌ی Régine-Deforges
  • برنده‌ی جایزه‌ی خوانندگان به انتخاب کتابخانه رسانه سِنت رِنان در سال 2021

نکوداشت‌های کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند

  • اینجا شرف و ناموس مترادف وحشت است. هر صفحه از این کتاب درخشان است. (فیگاروی ادبی)
  • امیلی ین ملفتو با زبانی زیبا و شعرگونه، تراژدی‌ای را روایت می‌کند که در میانه‌ی فروافتادن بمب‌ها کسی به آن اهمیتی نمی‌دهد. (لیبراسیون)
  • یک شعر نثر بلند، مثل قصه‌های کهن یا تراژدی‌های یونانی. کتابی زیبا و یک رمان اول درخشان. (رادیو آبی فرانسه)
  • یک دستاورد ادبی واقعی. (فرهنگ اطلاعات فرانسه)
  • رمانی خیره‌کننده، با قدرت یک تراژدی کهن. (آمازون)

کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گویا به دوستداران رمان‌های اجتماعی و همین‌طور ادبیات داستانی فرانسه توصیه می‌شود. همینطور اگر دغدغه‌ی برابری اجتماعی دارید و یا در زمینه‌ی زنان مطالعه و پژوهش می‌کنید، این کتاب صوتی برایتان جالب توجه خواهد بود.

با امیلی ین ملفتو بیشتر آشنا شویم

امیلی ین ملفتو (متولد 1989) روزنامه‌نگار، عکاس و نویسنده‌ی فرانسوی است. او در رشته‌ی روزنامه‌نگاری از مؤسسه‌ی مطالعاتی ساینس‌پوی پاریس فارغ‌التحصیل شد و بلافاصله پس‌ازآن به استخدام نشریه‌ای کلمبیایی درآمد. کمی بعد به آژانس خبری AFP پیوست و به دفتر این نشریه در خاورمیانه و شمال آفریقا اعزام شد. ملفتو بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در همین منطقه گذرانده و برای نشریاتی مثل نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست گزارش تهیه کرده و عکس گرفته است. او نمایشگاه‌های متعددی از عکس‌هایش در کشورهای سوئیس، کانادا و فرانسه برگزار کرده و توانسته جایزه‌ی عکاسی مستند IAFOR را به دست آورد.

در بخشی از کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند می‌شنویم

من، دجله هستم. هزاران سال است از دل بیابان می‌گذرم. بلندم، همچون رگی مقدس. از آن بالای کوهستان‌ها جاری می‌شوم و مثل نفس در دشت و سپس بیابان و بعدد آن پایینِ پایین در دریا سرازیر می‌شوم. زندگی هستم و مرگ، آغازم و پایان، برداشتم و سیلاب. اشک‌های تیامات هستم، کشته شده به دست مردوخ. از جنون آدمیان خبر دارم. هزاران بار دیده‌ام که خودخواهی‌شان آن‌ها را به نابودی کشانده است. قد برافراشتن آشور و نینوا را دیده‌ام، سقوط پادشاهان بزرگ را دیده‌ام، و باران گیلگمش کرانه‌هایم را غرق آب کرد. همه به خاک تبدیل شده‌اند. مردوخ، دنیا را از یک جسد خلق کرد. من، شاهدِ ساکتِ سوگندها و مصیبت‌هایی هستم که در حاشیه‌ام رخ می‌دهد. این داستان هم پایان تلخی خواهد داشت. مرگ، سر وقت خودش را می‌رساند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
بخش اول
24 دقیقه
بخش دوم
27 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند
نویسنده
مترجمابوالفضل الله دادی
راویرضا عمرانی، پروین دشتی، نوتاش نیک نژاد، آرش رستمی، محمود هادی زاده، سید میثاق ابطحی، آرزو خرم نیا، راضیه هاشمی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۲۰۰ 49140 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند

ماندانا ناظمی
۱۴۰۲/۴/۲۹
باز هم تعصب و دختر کشی که با فرهنگ ما هم عجین شده البته بی بد و باری رو توصیه نمی‌کنم و خودم با روابط قبل از ازدواج مخالفم ولی کشتن...
ساسان
۱۴۰۲/۲/۲۸
با سلام فقط گوینده‌اش خوب بود خود داستان به نظر من تکراری بود داستان ۱ خوانواده مذهبی هست که دختر بدون ازدواج باردار میشه
هانیه فراقیان
۱۴۰۲/۲/۲۷
عالی بود خیلی قشنگ و با توصیفات عالی ظلم ب زنان و قتل‌های خانوادگی و جاهلانه رو به قلم دراورده بود عالی
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۲/۱۹
به موضوع قتلهای ناموسی میپردازد کتاب خوبی بود
فرشته کسری
۱۴۰۲/۳/۷
این همه تعریف و صحبت بدون نتیجه رها شد داستان
مریم رهی
۱۴۰۲/۳/۲
اون قسمتی که از زبون مادر بود چقد دقیق و ملموس بود
Baran Seil Sepour
۱۴۰۲/۲/۲۶
مشکلات همیشگی جوامع متعصب و قربانی شدن زن ها
کیانا
۱۴۰۲/۳/۱۹
بسیار جالب و غم انگیز بود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند

برای دریافت کتاب صوتی دجله به حال تو ناله کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.