معرفی و دانلود کتاب صوتی باور

عکس جلد کتاب صوتی باور
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باور

دیگو سیمئونه در کتاب صوتی باور تمام اسرار موفقیت خود به‌عنوان مربی و بازیکنی بزرگ را بازگو می‌کند. نیروی محرک او در زندگی، میل دائمی به پیشرفت و بهترین مدرسه‌ی او سختی‌هایی است که در مسیر پیشرفت وجود داشته‌اند. برای دیگو سیمئونه زندگی و فوتبال بسیار شبیه هم هستند و بر هم تاثیر می‌گذارند.

درباره‌ی کتاب صوتی باور

زندگی به‌مثابه‌ی مبارزه‌ای برای بهتر شدن و پیشرفت کردن چکیده‌ی تفکری است که دیگو سیمئونه (Diego Simeone) در کتاب صوتی باور (Creer: el desafío de superarse siempre) مطرح می‌کند. برای او مبارزه از همان دقیقه‌ی اول آغاز می‌شود و تا پیروزی نهایی ادامه دارد. در سرتاسر کتاب او مثال‌هایی از این مبارزه‌های کوچک و بزرگ، درون و بیرون زمین فوتبال و در زندگی شخصی را برای ما بازگو می‌کند. دیگو سیمئونه عاشق آدرنالین است و شدیدترین هیجانات را در مستطیل سبز و سختی‌های بسیاری را خارج از آن تجربه کرده است.

هر مربی موفقی سبک و شیوه‌ی مربیگری مخصوص به خود را دارد. دیگو سیمئونه به ما نشان می‌دهد که سبک منحصربه‌فرد او تحت تأثیر تجربیات دوران حرفه‌ای‌اش به عنوان بازیکن و زندگی شخصی‌اش شکل گرفته است. از نظر او همبستگی، تلاش و صبر عناصر مهمی برای یک فعالیت تیمی هستند و باید این مشخصه‌ها را در خود و دیگران تقویت کرد. در کتاب صوتی باور اهمیت این صفت‌ها و لحظات مهمی که ارزش آن‌ها برای دیگو سیمئونه آشکار شده است را مرور می‌کنیم. روایت این کتاب صوتی مانند لحظات پرجنب‌وجوش دیگو سیمئونه در کنار زمین و در هنگام صحبت با بازیکنانش پرشور است. او رازهای فوتبال و زندگی‌اش را با چنین روحیه‌ی پرشوری در اختیار ما قرار می‌دهد.

هنگامی‌که دیگو سیمئونه 14 سال داشت، ویکتوریو اسپینتو (Victorio Spinetto) به او لقب «ال‌چولو» داد زیرا بازی پرانرژی و جنگندگی‌اش یادآور یکی از بازیکنان سابق بوکاجونیورز و بازیکن تیم ملی آرژانتین بود. او به‌عنوان یک هافبک سخت‌کوش و همه‌کاره در تیم‌های مختلفی بازی کرد. در هوا خوب بود، می‌توانست توپ‌ها را به دست آورد و در هر نقطه از خط میانی بازی می‌کرد. دیگو سیمئونه در دورانی که به‌عنوان بازیکن فوتبال فعالیت داشت به خاطر رهبری، تطبیق‌پذیری تاکتیکی، هوش، قدرت و استقامتش شهرت داشت. این ویژگی‌ها هرکدام به شیوه‌های جدیدی در دوران مربیگری او نیز دیده می‌شود. کتاب صوتی باور روایت جالبی از چگونگی شکل‌گیری و تقویت این ویژگی‌ها در دیگو سیمئونه به‌عنوان بازیکن و مربی است.

ویژگی مشترک تیم‌های سیمئونه فشردگی دفاعی و ضد حملات سریع آن‌ها است. او در کتاب صوتی باور رازهای مربیگری و چرایی اتخاذ چنین تدبیرهایی را برای ما شرح می‌دهد. رویارویی با تیم‌های بزرگی مانند بارسلونا و رئال مادرید بینش تاکتیکی جالبی در دیگو سیمئونه ایجاد کرده است. جنگندگی فوتبال آمریکای لاتین، میل به پیروزی و آماده‌سازی روانی در کنار هم کمک کرده تا دیگو سیمئونه بتواند در برابر بهترین تیم‌های فوتبالی جهان نتیجه‌های قابل قبولی بگیرد. او دوبار در فینال لیگ قهرمانان اروپا مغلوب تیم پر ستاره‌ی رئال مادرید شد و همیشه از آن لحظات به‌عنوان سخت‌ترین تجربیات مربیگری‌اش یاد می‌کند.

توجه به جزئیات و سازگاری سریع با شرایط در حال تغییر هم در زندگی و هم در بازی فوتبال از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگو سیمئونه است. او تأکید بسیاری بر ویژگی‌های فردی بازیکنانش دارد و معتقد است که یک مربی خوب باید بتواند از مجموعه‌ای از افراد منفرد یک تیم خوب بسازد نه اینکه تفاوت‌های فردی را قربانی تاکتیکی از پیش مشخص شده کند. برای دیگو سیمئونه توانایی درک بازیکن‌ها اهمیت فراوانی دارد چراکه از آن‌ها انتظار دارد بتوانند مانند خودش واکنش مناسبی به شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی بازی بدهند. کتاب صوتی باور، فوتبال و زندگی دیگو سیمئونه را باهم و مانند دو روی یک سکه تصویر می‌کند. تأثیر این دو بر یکدیگر نشان از شباهت عمیق فوتبال به زندگی دارد. برای سیمئونه جنگیدن در زمین فوتبال تمرین موفقیت در زندگی روزمره است. بنابراین موفقیت در هر زمینه‌ای نیاز به نظم، برنامه‌ریزی و تمرین دارد.

کتاب صوتی باور را انتشارات آوانامه با صدای ایمان رئیسی تهیه و تولید کرده است. این کتاب بر اساس ترجمه‌ی رضا کریمی و توسط نشر گلگشت منتشر شده است.

کتاب صوتی باور برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای علاقه‌مندان به فوتبال جذاب است. اگر دوست دارید با تجربیات و خاطرات فردی موفق آشنا شوید، این کتاب صوتی برای شما جالب خواهد بود.

با دیگو سیمئونه بیشتر آشنا شویم

دیگو پابلو سیمئونه گونزالز (Diego Pablo Simeone González) متولد آوریل 1970 در شهر بوینس‌آیرس آرژانتین و ملقب به ال‌چولو است. او به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال اتلتیکومادرید فعالیت می‌کند و پیش‌ازاین در تیم‌های اینتر و سویا به‌عنوان هافبک بازی می‌کرده است. دیگو سیمئونه به خاطر توجه به جزئیات و مهارت‌های مدیریتی خاص شهرت دارد. کارنامه‌ی فوتبالی دیگو سیمئونه پر از قهرمانی‌های باشگاهی و ملی به‌عنوان بازیکن و سرمربی است.

در بخشی از کتاب صوتی باور می‌شنویم

وقتی به من پیشنهاد هدایت ریسینگ را دادند همه می‌گفتند قبول نکنم. وقتی می‌گفتند آنجا کاری از پیش نمی‌برم و اوضاع سخت به نظر می‌رسد به آن‌ها شک داشتم. فراموش کرده بودند من در شرایط آرام و یکنواخت نگران می‌شوم نه شرایط سخت. واقعیت این است که من برای حیثیتم این کار را کرده‌ام. تمام آدم‌های اطراف گفتند که دیوانه شده‌ام و اوضاع تیم فاجعه است و به‌عنوان سرمربی مرا زیر سؤال می‌برد اما می‌دانستم که می‌توانم ریسینگ را از جایگاهش بالاتر ببرم.

وقتی هدایت اتلتیکو را به عهده گرفتم اتفاقاتی برایم افتاد. باشگاه در صورتی اجازه‌ی ادامه‌ی کار را به ما می‌داد که به رتبه‌ی چهارم برسیم. در آن لحظه پنج امتیاز تا رتبه‌ی چهارم و سه امتیاز تا منطقه‌ی سقوط فاصله داشتیم. این کار را از من خواستند چون منابع انسانی مناسبی داشتند و فکر می‌کردند باید سرمربی‌ای پیدا کنند که راه درست را بلد باشد و همه‌چیز آسان شود. با توجه به آمار، این درخواستشان نوعی دیوانگی بود. مشکل ما فقط تعهد به خواسته‌های باشگاه زیر فشار بازی‌ها نبود. هم‌زمان در لیگ اروپا بازی می‌کردیم و می‌دانستم به نظر بازیکنان قهرمانی در لیگ اروپا حتی درصورتی‌که در لیگ اوضاع بدی داشته باشیم اعتباری بیشتری برایمان می‌آورد.

حس کردم با توجه با مکانی که در آن بودیم و هم‌زمان با تلاش برای هدف موردنظر باشگاه، می‌توانیم لیگ اروپا را ببریم. اگر بازیکنان این جام را می‌بردند در مسابقات داخلی به نقطه‌ای که از طرف سران باشگاه مشخص شده بود نمی‌رسیدند. بازیکنان همیشه دوست دارند به کسب عنوانی مهم نزدیک باشند. هفته‌های بعد به فینال جام حذفی رسیدیم. فینال لیگ قهرمانان را باختیم و لیگ را بردیم. وقتی وسط مسابقات باشید اتفاقات یکی پس از دیگری می‌آیند اما هدف اصلی نمایش خوب در لیگ است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
شناسنامه و فصل اول: رویا دیدن
18 دقیقه
فصل دوم: یاد گرفتن
21 دقیقه
فصل سوم: احساس‌ کردن
7 دقیقه
فصل چهارم: دنبال‌ کردن
18 دقیقه
فصل پنجم: جدال‌ کردن
22 دقیقه
فصل ششم: کنترل‌ کردن
22 دقیقه
فصل هفتم: ارزیدن
20 دقیقه
فصل هشتم: سازماندهی
13 دقیقه
فصل نهم: پیروز شدن
19 دقیقه
فصل دهم: رهبری کردن
16 دقیقه
فصل یازدهم: درس دادن
30 دقیقه
فصل دوازدهم: تمرین دادن
31 دقیقه
فصل سیزدهم: غلبه کردن
14 دقیقه
فصل چهاردهم: رقابت کردن
25 دقیقه
فصل پانزدهم: مشاهده کردن
14 دقیقه
فصل شانزدهم: برنامه‌ریزی کردن
7 دقیقه
فصل هفدهم: حس کردن
7 دقیقه
فصل هجدهم: مبارزه کردن
16 دقیقه
فصل نوزدهم: درک کردن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باور
نویسنده
مترجمرضا کریمی
راویایمان رئیسی
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باور

Morteza Emami
۱۴۰۲/۳/۱۵
شاید تیتر و عکس روی جلد نشون میده که فوتبال و سیمونه در این کتاب بسیار بولد است اما کتابی است انگیزشی و باانرژی مثبت زیاد بعد از خواندن فکر کنم قادر به انجام بعضی کارهایی هستین که قبل از خوندن نبودین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باور

برای دریافت کتاب صوتی باور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.