معرفی و دانلود کتاب صوتی بدرود سعادت زمین

عکس جلد کتاب صوتی بدرود سعادت زمین
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بدرود سعادت زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بدرود سعادت زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بدرود سعادت زمین

کتاب صوتی بدرود سعادت زمین نوشته‌ی دی جی کامپتون، رمانی علمی - تخیلی و بسیار جذاب است. داستان این رمان، به گروهی از مجرمین می‌پردازد که در سفینه‌ای فضایی برای گذراندن دوران محکومیت‌شان به مریخ فرستاده می‌شوند. دیگر مجرمین در مریخ با آن‌ها چه رفتاری خواهند داشت؟ آیا آن‌ها خواهند توانست در این سیاره‌ی خشک، عقیم و وحشی دوام بیاورند؟...

درباره‌ی کتاب صوتی بدرود سعادت زمین

در سال‌های اخیر فیلم‌ها و آثار علمی - تخیلی زیادی ساخته شده‌اند و تحسین منتقدین و مخاطبان را برانگیخته‌اند. از آن جمله می‌توان به فیلم‌های «بین‌ستاره‌ای (Interstellar)»، «ورود (Arrival)»، «الیسیوم (Elysium)» و «منطقه‌ی شماره‌ی 9 (District 9)» و بازی‌های کامپیوتری «تأثیر فراگیر (Mass Effect)»، «هیلو (Halo)» و «سرزمین‌های مرزی (Borderlands)» اشاره کرد. دلیل محبوبیت این ژانر را می‌توان این نکته دانست که بعضی از پرسش‌های بشری را در فضا و چارچوبی فرای واقعیت موجود بهتر می‌توان پاسخ داد. در حقیقت، تمامی اسامی و عناوینی که در بالا ذکر شدند، با اینکه همه فیلم‌ها و بازی‌های پرخرج و بزرگ، ساخته‌ی کمپانی‌های بزرگ هالیوودی یا بازی‌سازی هستند، پرسش‌های فلسفی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی اساسی و مهمی را در ذهن مطرح می‌کنند؛ از ماهیت زبان گرفته، تا برخورد با اقلیت‌ها و گروه‌های متفاوت؛ از تأثیر تنهایی و جدایی بر روان بشر گرفته تا رفتار او در نبود هیچ قانون و محدودیت بیرونی.

رمان بدرود سعادت زمین (Farewell, Earth's Bliss)، نوشته‌ی دی جی کامپتون (D. G. Compton)، نیز همین پرسش‌های مهم و اساسی را در ذهن بر می‌انگیزد. این رمان که در سال 1966 نوشته شده است به مسائلی مانند نژادپرستی، استعمارگری و تبعیض‌های جنسی می‌پردازد.

در بخش اول کتاب صوتی بدرود سعادت زمین، ما با شخصیت‌های حاضر در سفینه‌ای که از زمین به سوی مریخ می‌رود آشنا می‌شویم. این سفینه به طور خودکار هدایت می‌شود و شخصیت‌ها که قرار است در مریخ دوران محکومیت خود را بگذرانند و زندگی جدیدی را شروع کنند، اسامی مسیحی جدیدی را انتخاب می‌کنند. هیچ راه ارتباطی با زمین وجود ندارد و این سفر 9 هفته به طول می‌انجامد. شخصیت‌پردازی قوی دی جی کامپتون، در همین بخش اول هم خودش را نشان می‌دهد و ما به راحتی با این شخصیت‌های متفاوت آشنا می‌شویم.

داستان کتاب صوتی بدرود سعادت زمین، در ادامه بیشتر به سه نفر از این شخصیت‌ها می‌پردازد: ژاکوب، یک آمریکایی آفریقایی‌تبار؛ مارک، که یک رهبر بالقوه است؛ و روث، یک استاد دانشگاه بسیار قضاوت‌گر. زمانی که سفینه به مریخ می‌رسد، مقامات این مستعمره با این مجرمین تبعیدشده تماس برقرار می‌کنند و ذخیره‌ی غذای آن‌ها را می‌گیرند. این مقامات سفینه را ترک می‌کنند و به آن‌ها قول می‌دهند که باز خواهند گشت. اما طوفان شنی بزرگی اهالی این سفینه را زمین‌گیر می‌کند و آن‌ها بدون غذا یک ماه را سپری می‌کنند. اما این تنها آغاز مشکلات محکومین است و آن‌ها در مریخ با خطرات و تهدیداتی بزرگ‌تر از طوفان‌های شن و گرسنگی مواجه می‌شوند...

دهه‌ی 1960 میلادی، به نوعی دهه‌ی بحران غرب بود. در این دهه بود که بسیاری از ارزش‌ها و سنت‌های مذهبی و فکری جوامع غربی زیر سؤال برده شدند و مسائلی مانند نژادپرستی، جنگ ویتنام و میراث تلخ استعمار فرهنگ غرب را تحت‌الشعاع قرار دادند. دی جی کامپتون، در کتاب صوتی بدرود سعادت زمین، با ایجاد جهان و موقعیتی خیالی (یا بهتر است بگوییم جهان یا موقعیتی ورای واقعیت)، به خوبی این بحران‌های جوامع غربی را نشان می‌دهد.

کتاب بدرود سعادت زمین، توسط انتشارات نیستان و با ترجمه‌ی علی فامیان منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را همین انتشارات با گویندگی پیمان قریب پناه تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بدرود سعادت زمین

  • [کتاب بدرود سعادت زمین] نگاه بالا به پایینی ندارد و هیچ‌گاه تبدیل به سخنرانی و خطابه‌ای اخلاقی نمی‌شود؛ با اینکه پیام خودش را هم دارد. (وب‌سایت Schicksal Gemeinschaft)

  • مطالعه‌ی رمان بدرود سعادت زمین، نوشته‌ی دی جی کامپتون، تجربه‌ای شگفت‌انگیز و درعین‌حال ترسناک و وحشت‌آور است. (وب‌سایت Science Fiction Ruminations)

کتاب صوتی بدرود سعادت زمین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های علمی - تخیلی که ذهن را درگیر می‌کنند و شما را به فکر فرو می‌برند علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی بدرود سعادت زمین به شما پیشنهاد می‌شود.

با دی جی کامپتون بیشتر آشنا شویم

دیوید گای کامپتون (David Guy Compton) (متولد 1930) نویسنده‌ی بریتانیایی داستان‌های علمی‌ - تخیلی و جنایی است. او داستان‌های جنایی خود را با نام گای کامپتون (Guy Compton)، داستان‌های گوتیک خود را با نام فرانسس لینچ (Frances Lynch) و داستان‌های علمی تخیلی خود را با نام دی جی کامپتون (D. G. Compton) منتشر می‌کند و علاوه بر این‌ها داستان‌های کوتاه، نمایشنامه‌های رادیویی و حتی کتابی برای درمان لکنت زبان نوشته است. کتاب «کروکودیل فلزی» او نامزد دریافت جایزه‌ی نبولا (Nebula Award) شده بود که یکی از مهم‌ترین جوایز اهدایی به نویسندگان علمی - تخیلی‌‌نویس است. او در داستان‌هایش به مسائل و بحران‌های اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد. از آثار مشهور وی می‌توان به کتاب‌های «سینتاجوی»، «شهر عدالت» و «چشم بی‌خواب» اشاره کرد که این عنوان آخر توسط کارگردان فرانسوی، برتران تاورنیه، مورد اقتباس قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب صوتی بدرود سعادت زمین می‌شنویم

سیاست چیزی بود و خشونت چیزی دیگر. در کار پیچیده‌ی رهبری، هر دوی این‌ها جایگاه خاص خود را داشتند. مارک احساس می‌کرد به موقعیت تقریباً خوبی رسیده است. او نمی‌توانست سیمون را وادار کند که از صندلی دست بردارد. برای او از دست دادن آبرو تحمل‌ناپذیر بود. اما این را می‌توانست به او نشان دهد که در این پرواز، بدزبانی و تبعیض نژادی جایی ندارد. دست‌کم، تا زمانی که او قدرت را در دست داشت. چنانچه سیمون به طور جدی قدرت را از او می‌گرفت، آن‌وقت روی‌هم‌رفته اوضاع جورِ دیگری بود و مارک هم به‌هیچ‌وجه ناراحت نمی‌شد. دودل بود که در این موقعیت به عقب سفینه برود و با ژاکوب بیچاره چند کلمه‌ای درددل کند. شاید این کار شرایط را بدتر می‌کرد. اعمال مدیریت، به معنای موازنه‌ای دقیق از احساسات فراوان متضاد بود. وانگهی به زودی وقت ناهار می‌شد.

بیوشا که روبرویش در آن‌سوی صفحه‌ی شطرنج نشسته بود و مهره‌ی جادویی وزیر را نزدیک صفحه گرفته بود، لبخند زد. آرام گفت:

«چهار خونه‌اش رو فاصله بگیر. یه مشت وزیرت رو همونجا نگه دار و تکونش نده.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
مقدمه
28 دقیقه
فصل اول
26 دقیقه
فصل دوم
26 دقیقه
فصل سوم
29 دقیقه
فصل چهارم
26 دقیقه
فصل پنجم
38 دقیقه
فصل ششم
33 دقیقه
فصل هفتم
32 دقیقه
فصل هشتم
29 دقیقه
فصل نهم
24 دقیقه
فصل دهم
34 دقیقه
فصل یازدهم
31 دقیقه
فصل دوازدهم
29 دقیقه
فصل سیزدهم
17 دقیقه
فصل چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بدرود سعادت زمین
نویسنده
مترجمعلی فامیان
راویپیمان قریب پناه
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بدرود سعادت زمین

محمد باقر عبیری
۱۴۰۲/۵/۱۵
بدون شک با اثری علمی تخیلی طرف هستیم. زندگی جامعه‌ای کوچک از مهاجرین (محکومین) در مریخ، مریخی که مانند ماهِ کتاب آرتمیس یا بیشتر سیارات کتابهای آسیموف رام نشده و زرق و برقی ندارد. در این داستان خبری از کامپیوترها و اندرویدهای با حال نیست. صنعتی که اقتصاد غول پیکر مریخ را بچرخاند در کار نیست. حتی هم تلاش گروه کوچک انقلابیون برای آزادی نیست. اصلاً هیچ چیز نیست. فقط سختی بقا و زنده ماندن که با افکار اجتماعی متحجر سخت تر هم شده است و در پایان نمی‌توانی بگویی شرایط زندگی در مریخ باعث این خشونت و سنگدلی شده یا تحجر آدمها! این رمان المانهای داستان علمی و تخیلی جدی را دارد: تخیل بر اساس پیشرفتهای فضایی زمان خود، چفت و بست معقول حوادث، خشونت و سردی فضای داستان و از همه مهمتر یعنی دو چیزی که کم کم در داستانهای علمی و تخیلی جدیدتر فراموش میشود، وحشت و پایان تاریک، کاملاً در آن موج میزند. برای خود من جالب بود که علی رغم یکی دو فصلی که نور کمی از امید به داستان می‌تابانند مانند فصل شکار خرگوش و معجزه، باز هم هیچ پایان روشنی برای داستان قابل تصور نبود. لازم به ذکر است که کتاب اشاره بسیار ظریفی هم به جنگ سرد دارد. در نهایت خواندن (شنیدن) کتاب را به علاقه مندان علمی و تخیلی جدی توصیه میکنم.
مهرداد
۱۴۰۲/۵/۱۶
تلخ و عالی نشون میده که اگه جامعه انسان به حال خودش رها بشه میتونه از هر موجودی درنده تر و بی رحم تر بشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بدرود سعادت زمین

برای دریافت کتاب صوتی بدرود سعادت زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.