معرفی و دانلود کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند

عکس جلد کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند

آنچه پیش روی شماست نسخه‌ی گویای رمان زیبای محمد شمس لنگرودی‌ست که با صدای گرم و شیوای خود او روایت شده است. کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند رمانی با پیرنگی خاص و متفاوت است. راوی و شخصیت اصلی این کتاب، نویسنده‌ای است که پس از انتشار نخستین رمان خود، درگیر ماجراهایی باورنکردنی و سرسام‌آور می‌شود. شمس لنگرودی در خلال روایت این ماجراها، بر تعارض روشنفکران ایرانی با اقشار گوناگون مردم جامعه‌ انگشت می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند

محمد شمس لنگرودی (Shams Langroudi) برای عموم دنبال‌کنندگان ادبیات معاصر ایران نامی آشنا و چهره‌ای محبوب است. اغلب ما، حتی اگر مخاطب جدی و حرفه‌ای شعر نو نباشیم، پاره‌ای از سروده‌های او را این‌جا و آ‌ن‌جا خوانده یا شنیده‌ایم. شمس لنگرودی سال‌هاست که در حوزه‌ی شعر و شاعری یکه‌تازی می‌کند و با اشعار زیبای خود که بیانگر روح حساس و جهان‌بینی منحصربه‌فرد او هستند، طرفداران خویش را از چشمه‌ی ادبیات فاخر سیراب می‌کند. اما فقط دوست‌داران شعر نو نیستند که از آثار شمس لنگرودی بهره می‌برند. قشر داستان‌خوان ایرانی نیز در لذت بردن از کارنامه‌ی ادبی جناب شمس لنگرودی سهمی از آن خود دارد. چرا که این شاعر گیلانی، در کنار انبوه سروده‌های خویش، در قالب داستان و رمان نیز آثاری به رشته‌ی تحریر درآورده است. از جمله‌ی این آثار، می‌توان به کتاب آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند اشاره کرد؛ رمانی جالب‌توجه و خواندنی که مخاطبان بسیاری از مطالعه‌ی آن لذت خواهند برد.

آنچه نسخه‌ی صوتی کتاب آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند را دوچندان جذاب می‌کند، یکی این واقعیت است که این نسخه با صداپیشگی نویسنده عرضه می‌شود و دیگر این‌که کار آهنگسازی این اثر بر عهده‌ی صابر جعفری، هنرمند خوشنام و خوش‌ذوق کشورمان، بوده است.

پس از این مقدمات، به‌جاست کمی نیز درباره‌ی درونمایه و محتوای کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند بگوییم.

این اثر از حیث درونمایه و محتوا به نوعی دنباله‌ای است بر نخستین رمان نویسنده، اگرچه از حیث داستانی کاملاً مستقل و مجزاست. یعنی برای مطالعه و لذت بردن از آن نیازی به خواندن رمان پیشین شمس لنگرودی نیست. شخصیت اصلی کتاب آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند نویسنده‌ای با روحیه‌ای حساس و دغدغه‌هایی روشنفکرانه و منحصربه‌فرد است. این نویسنده، از قضا شمس لنگرودی نام دارد! (البته شاید بهتر آن باشد که شمس لنگرودیِ داستان را با شمس لنگرودیِ واقعی یکی ندانیم. بی‌شک میان این دو شباهت بسیار است، اما در نهایت، شمس لنگرودیِ کتاب، یک شخصیت داستانی و خیالی است.) داستان که از زاویه‌دید اول‌شخص روایت می‌شود، بلافاصله و بی‌مقدمه‌چینی، از همان سطور اول رمان آغاز می‌گردد و اوج می‌گیرد. راوی برایمان تعریف می‌کند که اخیراً رمانی با عنوان «رژه بر خاک پوک» را به نگارش درآورده است و حالا قصد دارد استراحتی کوتاه به خود بدهد. اما اتفاقی عجیب و تا حدودی مضحک، زندگی او را به طرز غریبی دستخوش تغییر می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند

یک روز آقای نویسنده در منزل نشسته و مشغول فکر کردن به اشتغالات روزانه است، که ناگهان کسی بی‌خبر می‌آید و در خانه‌اش را می‌زند. فردی که پشت در ایستاده، مردی لاغراندام با ریش پروفسوری است که دسته‌گلی زیبا در دست و لبخندی مؤدبانه بر لب دارد. آقای نویسنده مرد را نمی‌شناسد، اما مرد به خوبی با جناب شمس آشناست! مرد می‌گوید که برای تبریک گفتن به آقای شمس بابت چاپ کتابش آمده و دسته‌گل را هم به همین خاطر آورده. شمس لنگرودی خنده‌کنان از او تشکر می‌کند و درست وقتی فکر می‌کند که این ملاقات ناگهانی کوچک به پایان رسیده، مرد با گفته‌ای هراس‌انگیز، تن و بدن او را می‌لرزاند: «آمدم بپرسم چرا درباره‌ی من نوشته‌اید؟ چطور ندیده و نشناخته درباره‌ی آدم‌ها کتاب می‌نویسید؟» شمس لنگرودی که روحش هم از وجود چنین آدمی در دنیا خبر نداشته، از حرف عجیب او ماتش می‌برد. اما این نه تمام ماجرا، بلکه تازه آغاز ماجراست. ماجرایی که پای شخصیت اصلیِ داستان را به حوادث غریب، باورنکردنی و تکان‌دهنده‌ای باز می‌کند...

دغدغه‌ی اصلی شمس لنگرودی در کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند ترسیم وضعیت نابه‌سامان جامعه‌ی روشنفکری ایران در دهه‌های اخیر بوده است. او با انتخاب یک نویسنده به عنوان شخصیت اصلی اثر خود و قرار دادن این نویسنده در موقعیت‌های بغرنج و حساس، نشان می‌دهد که روشنفکران ایرانی هنوز به سیاق گذشته، در برقراری ارتباطی پاک و سالم و پویا با مردم جامعه مشکل دارند و به تعبیری، میان خود و توده‌ی اجتماع شکافی عظیم می‌بینند.

اما آیا می‌توان این شکاف را به نحوی پر کرد؟ رمان آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند اگرچه به این پرسش پاسخی قطعی و حتمی نمی‌دهد، به ما خوراکی برای فکر کردن در باب مسئله می‌دهد و دست‌کم بر لزوم تأمل در این پرسش، تأکید می‌کند.

چنان‌که گفتیم و می‌دانید، شمس لنگرودی اول و آخر یک شاعر است و نه یک رمان‌نویس. به همین خاطر، هنگام خواندن رمان او باید منتظر مواجهه با نثری شاعرانه و زبانی آراسته به انواع پیرایه‌های خیال‌انگیز از جمله تشبیهات غریب و استعاره‌های دور از ذهن باشیم.

کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا عرضه شده است. (گفتنی‌ست که نسخه‌ی متنی این رمان را نشر افق منتشر کرده است.)

کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات روز ایران و دوست‌داران داستان‌هایی با مضامین اجتماعی مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند می‌شنویم

رومینا صندلی‌اش را پیش می‌کشد، می‌گوید: «هر وقت به کافه نادری می‌آیم، یاد هدایت و ساعدی و این‌ها می‌افتم.»

«خب پاتوقشان بود.»

«در زندگی زخم‌هایی است که روح را در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. معمولاً نمی‌شود این دردها را به کسی اظهار کرد.»

«بله.»

«خب، در زندگی‌ شادی‌هایی هم هست که در انزوا روح را می‌شویند و پاک می‌کنند. این شادی‌ها را هم معمولاً نمی‌شود به کسی اظهار کرد! چرا این جنبه از زندگی را کمتر می‌بینیم؟»

«شاید برای اینکه زندگی خوب را ارث پدری‌مان می‌دانیم!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم
20 دقیقه
قسمت سوم
21 دقیقه
قسمت چهارم
29 دقیقه
قسمت پنجم
25 دقیقه
قسمت ششم
23 دقیقه
قسمت هفتم
24 دقیقه
قسمت هشتم
23 دقیقه
قسمت نهم
31 دقیقه
قسمت دهم
47 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند
نویسنده
راویمحمد شمس لنگرودی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند

عاطفه طهوری
۱۴۰۳/۲/۱
با سلام. بیشتر به خاطر صدای استاد کتاب رو خریدم و تا انتها گوش دادم. ولی اگر منطقی و به دور از جانب داری بخوام درباره داستان صحبت کنم باید بگم به نظر من سیم پیچیِ ذهن استاد فقط برای شعر گویی تعبیه شده. البته خوبِ که خودشون رو محک میزنند. اما در مسیری که توانایی به حد اعلاء وجود داره، محک زدن و اونم استهداد توانایی در سطحی که استاد قرار داره‌ی کم بی انصافی ه. کاش استاد شعر‌های تازه بگن و روح ماها رو تلطیف کنند تا داستانی که بیشتر به کابوس شباهت داشت و به نظرم اثر هنری فاخر و جذابی هم از آب درنیامده. بیشتر جملات و فضای داستان دقیقا رویا، کابوس و شعر بود تا داستان. یا شاید بشه گفت داستان فوقِ فانتزی بود.... در هر صورت پسند من نبود.
مهدی شکوئی زاده
۱۴۰۳/۱/۲۷
سلام صدای استاد رو دوست داشتم و همچنین شعرهای ایشون رو دنبال میکنم داستان رو نپسندیدم بود و نبود بیشتر شخصیت ها اهمیتی نداشت، در مجموع انتشار کتاب توفیقی برای جامعه ادبی محسوب نمیشه، توقع بنده از جناب شمس خیلی بیشتر بود. موفق باشید.
Mahbub Mok
۱۴۰۳/۲/۷
هرچه قدر شعرهای استاد رو می‌پسندم، به همان میزان از این کتاب خوشم نیومد. ضمن اینکه برای امثال من که از صدای ملچ ملوچ دهان بیذاریم، گفتار کمی آزاردهنده بود
محمد کاظمی
۱۴۰۳/۱/۲۳
صدای شمس لنگرودی من رو تطهیر میکنه، احوالم خوب میشه برای همین گوش میکنم
زهرا امانی
۱۴۰۳/۱/۲۸
داستانی بین خواب و بیداری که مرزهای درون و بیرون را نشانمان می‌دهد، با عبارات و تعابیر شاعرانه و جملات تأمل برانگیز...
سعید صوفی
۱۴۰۳/۱/۲۶
با این که لنگرودی رو دوست دارم و حتی از چند جمله کتاب یادداشت برداشتم استفاده از جن رو اصلا دوست نداشتم
جواد نصیری
۱۴۰۳/۲/۲
کتاب روبه عشق صدای استادخریدم اما داستان جذابی نداشت
شهرداد محمدی‌والا
۱۴۰۳/۱/۲۷
درود بر استاد لنگرودی نازنین
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند

برای دریافت کتاب صوتی آن‌ها که به خانه‌ی من آمدند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.