معرفی و دانلود کتاب صوتی به تماشای زنان جهان

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به تماشای زنان جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به تماشای زنان جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به تماشای زنان جهان

زنان، حاملان خردی کهن و دیدگاهی خلاقانه نسبت به زندگی و جهان هستند. علی اسدی با گزینش متن‌هایی که بازتاب‌دهنده‌ی این واقعیتند و گردآوری آن‌ها در کتاب صوتی به تماشای زنان جهان، خود را در نقش راوی این آواهای اصیل اما کمتر شنیده‌شده قرار داده و تلاش کرده تا با پرهیز از دیدگاه‌های افراطی و شعاری، ایده‌هایی را که وسعتی فراتر از یک تاریخ محدود دارند منتشر کند. این کتاب صوتی گویندگان مشهوری دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مهتاب کرامتی اشاره کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی به تماشای زنان جهان

«وقتی که راه‌های زنان فراموش شده و فقط داستان‌های مردان شنیده می‌شود، بدون داستان زنان، قهرمان‌ها فقط مذکر به دنیا می‌آیند. وقتی نیمی از جامعه نیست، خِرد اعصار از دست می‌رود و جامعه از دست می‌رود و از تعادل بازمی‌ماند ... اگر کسی کلام ما را نشنود چه؟ ... پس سخن بگو ... اگر تو سکوت را نشکنی، چه کسی به دخترانمان تعلیم خواهد داد، اگر نه تو و من؟»

علی اسدی با انتخاب متن‌هایی ادبی در باب زنان از گوشه‌گوشه‌ی جهان، کتاب صوتی به تماشای زنان جهان (Panorama of the Women of the World) را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی به تماشای زنان جهان

تِرک اول از آلبوم و کتاب صوتی به تماشای زنان جهان، اقتباس و گزینشی آزاد از کتاب راه زنان، اثر پاملا کی متز و ژاکلین ال توبین است که آن را با صدای مهتاب کرامتی می‌شنویم. این کتاب که تلفیقی از خرد زنانه و فلسفه و عرفان شرقی است، ما را به داشتن جهان‌بینی زنانه، عمیق و کهنی دعوت می‌کند که در میان تمام زنان جهان مشترک بوده و هست. ترک دوم از کتاب صوتی به تماشای زنان جهان، که «تنها زن صحنه نام دارد» را با صدای زهره شکوفنده می‌شنویم. این کتاب که اثر یک رمان‌نویس و وکیل آمریکایی به نام مری بندیکت است، داستان یک بازیگر تئاتر را روایت می‌کند که پدر و مادرش او را مجبور به ازدواج با مردی بسیار ثروتمند، اما خشن می‌کنند.

به همین ترتیب، علی اسدی هر بخش از این کتاب را به نوعی برگزیده است که آینه‌ی یک دسته از زنان برجسته، تأثیرگذار و شجاع ایران و جهان باشد. برای مثال در ترک هشتم از کتاب صوتی به تماشای زنان جهان، صدای ایران درودی، از بزرگ‌ترین زنان این سرزمین، در آخرین روزهای حیاتش را می‌شنویم. ایران درودی که از بزرگ‌ترین نقاشان معاصر بوده و مورد تحسین بسیاری از هنرمندان مشهور جهان قرار گرفته، در این آخرین سخنانش که به‌صورت اختصاصی تنها در این آلبوم منتشر شده، از زندگی خود و تلاش‌هایی که در راه ایران کرده است، می‌گوید.

نزار قبانی، نادیا مراد، ناتالیا گینزبورگ، میکو کاواکامی و ژان دام از دیگر نویسندگانی هستند که علی اسدی بخشی از نوشته‌های آنان را برای انتشار در این کتاب صوتی برگزیده است. کتاب صوتی به تماشای زنان جهان را نشر صوتی موسسه فرهنگی هنری نوخسروانی باربد با صدای هنرمندان و گویندگانی مشهور، از جمله مهتاب کرامتی، زهره شکوفنده، دیبا زاهدی، ثریا قاسمی، فریبا متخصص، شمسی فضل اللهی، سحر صحامیان، ایران درودی و علی اسدی و آهنگسازی بهزاد عبدی منتشر کرده است.

کتاب صوتی به تماشای زنان جهان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه‌مندید در حوزه‌ی کتاب و ادبیات، شنونده‌ی صدای زنان و گویش‌های زنانه باشید، کتاب صوتی به تماشای زنان جهان را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی به تماشای زنان جهان می‌شنویم

از راه کهن داستان‌هایی برمی‌خیزد که همه‌ی زنان جهان را به هم پیوند می‌دهد. رشته‌هایی که هزاران سال مخفی مانده بودند. داستان‌گویانی که به سکوت کشانده شده بودند. زندگی‌هایی که فراموش شده بودند. اینک سکوت شکسته شده و صدای هم‌سرایی در حال اوج‌گیری است. زنان سخن گفتن را آغاز کرده‌اند و این ظهور دوباره‌ی زنان است. همان زنی که می‌تواند از هر امر معمول، چیزی خارق‌العاده بیافریند؛ همان‌طور که از تکه‌ها و خرده‌ها، صنایع دستی و غذا درست می‌کند؛ با به‌هم پیوستن آدم‌ها، خانواده می‌سازد. زن می‌تواند بدون رشته ببافد و از راه سکوت، آواز بخواند. این، خاصیت هنر اوست. او اصل خود را به یاد دارد و بارها برای تولد دوباره به خویشتنِ خویش بازمی‌گردد. مادرِ زمین، مکان امنی را به فرزندان دنیا عرضه می‌دارد که در آن رشد و سیاحت کنند و اوست که نظم طبیعی آفرینش را ممکن می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه1
نمونه2
11 دقیقه
زنان؛ از سکوت تا ترانه
39 دقیقه
تنها زن صحنه
31 دقیقه
رویای صحرا
22 دقیقه
عشق شما آدم‌ها، دم‌مرگ است
28 دقیقه
شیر سیاه
26 دقیقه
پیری
32 دقیقه
آخرین دختر
15 دقیقه
ایران
16 دقیقه
چرا زن؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به تماشای زنان جهان
نویسنده
راویمهتاب کرامتی، ثریا قاسمی، فریبا متخصص، دیبا زاهدی، علی اسدی، زهره شکوفنده، شمسی فضل اللهی، سحر صحامیان، ایران درودی
ناشر صوتی موسسه فرهنگی هنری نوخسروانی باربد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به تماشای زنان جهان

الی روحی
۱۴۰۲/۶/۱۶
باسلام. من دارم گوش می‌دم. اما نام افراد گفته نمیشه. یکم محتوا با اسم کتاب هم خوانی نداره. درکل کتاب ضعیفیه ولی نه در اون حد که نشه باهاش سرگرم شد. اما هر فصل رو یکی از هنرمندان کشورمون خوانش می‌کنن. فصلها با موضوعات مختلف، داستان جداگانه‌ای دارندتحت مشکلات زنان الالخصوص صدای زیبای ثریا قاسمی و دیگر عزیزان
مسعود بهنام
۱۴۰۲/۱۰/۸
به عنوان یک مخاطب حرفه‌ای که کتاب‌های صوتی رو اغلب دنبال می‌کنم یک شاهکار بود. در تنوع داستان‌ها و لحن گویندگان و موسیقی‌های پر از کشش.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به تماشای زنان جهان

برای دریافت کتاب صوتی به تماشای زنان جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.