معرفی و دانلود کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی

عکس جلد کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی

کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی، به قلم شکوه السادات بنی جمال و حسن احدی یکی از منابع علمی حوزه‌ی روان‌شناسی کودکان استثنائی است. این اثر معلولیت‌های ذهنی را با دیدگاهی موشکافانه مورد بررسی قرار داده و جدیدترین یافته‌های علمی را با شما به اشتراک می‌گذارد تا درکی جامع و کامل از این گروهِ اختلالات به دست آورید.

درباره‌ی کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی

مروری کوتاه بر تاریخ نشان می‌دهد که در اعصار و تمدن‌های مختلف، همواره افرادی با ناتوانی ذهنی حضور داشته‌اند. آن‌ها صرف‌نظر از طبقه‌ی خانوادگی از شایستگی کمتری نسبت به دیگران برخوردار بودند، مشارکت پایینی در مناسبت‌های اجتماعی داشتند و در سازگاری با محیط نیز مشکلات گوناگونی را تجربه می‌کردند. رابطه‌ی دیگر اعضای جامعه با افراد ناتوان را فرهنگ و ارزش‌ها تعیین می‌کرد، معیاری که به نظر عده‌ای آینه‌ای تمام‌نما از تمدن‌هاست. اما علی‌رغم سابقه‌ی طولانی وجود این نوع از معلولیت و مدارای ستودنی برخی جوامع، ما هنوز دچار کمبود اطلاعات در این زمینه‌ی مهم هستیم. کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی تلاشی تحسین‌برانگیز در راستای پاسخگویی به همین نقص دانش است.

این اثر در یازده فصل تعریف شده که طیف وسیعی از موضوعات را دربرمی‌گیرد. تعاریف، بررسی تاریخچه، طبقه‌بندی‌های علمی، علت‌ها و دلایل، مشکلات سازگاری کودکان استثنائی، راه‌های پیشگیری از اختلالات ذهنی، مشاوره‌ی ژنتیک، نقش تغذیه و مسائل بهداشتی جامعه، مباحثی هستند که توسط شکوه السادات بنی جمال و حسن احدی مورد بحث قرار می‌گیرند.

اگر تاکنون در زمینه‌ی ناتوانی‌های ذهنی مطالعه‌ای نداشته‌اید، کتاب پیش‌رو به نقطه‌ای فراموش‌نشدنی در مطالعاتتان بدل خواهد شد. نویسندگان که هر یک اساتید باتجربه‌ی این حوزه هستند با ذکر یافته‌های علمی و واقعیت‌های کمتر شنیده‌شده، تمام تصوراتتان درباره‌ی اختلالات ذهنی را دگرگون خواهند کرد. یکی از باورهای اشتباه رایج نادیده گرفتن نقش اجتماع در پیدایش و شدت این دسته از معلولیت‌هاست. همچنین سبک تغذیه و زندگی نقشی تعیین‌کننده در سلامت روحی-جسمی نوزاد دارد که به تناسب کاهش طبقه‌ی اجتماعی والدین، بیشتر و بیشتر نادیده گرفته می‌شود. تصور غلط دیگر، سرزنش مادر بابت وضعیت فرزند است. عوامل اجتماعی، جغرافیایی و حتی تاریخی نقشی مهم در ایجاد مشکلات ذهنی دارند که برای اثبات آن می‌توان به حادثه‌ی چرنوبیل اشاره کرد. با این وجود، ژنتیک والدین بیشترین سهم در میان دلایل عقب‌ماندگی را به خود اختصاص می‌دهد.

کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی ضمن پالایش باورهای رایج در اجتماع، اطلاعات روشنگری در اختیارتان گذاشته و پرسش‌هایی بنیادی در ذهنتان پدید می‌آورد: مبتلایان این معلولیت چه نیازهای متفاوتی نسبت به سایر افراد دارند؟ وضعیت امید به زندگی آن‌ها چگونه است؟ آیا جنسیت نقش مهمی در پیدایش آن ایفا می‌کند؟ اشخاصی که در این گروه قرار دارند تا چه حد آموزش‌پذیرند؟ آیا می‌توان درجه‌ی ناتوانی آن‌ها را تغییر داد؟ ممکن است تغییرات اجتماعی به افزایش یا کاهش تعداد مبتلایان منجر شود؟

اگر به‌تازگی در رشته‌ی روان‌شناسی پذیرفته شده‌اید، اگر مشتاقید به حوزه‌ی آموزش افراد استنثائی وارد شوید یا چنانچه هنوز از گرایش ایده‌آلتان در رشته‌ی روان‌شناسی مطمئن نیستید این اثر کمک شایانی به شما عرضه می‌کند. با شنیدن کتاب حاضر همراه با آموختن اطلاعات پایه در یکی از مهم‌ترین زمینه‌های علم، می‌توانید درباره‌ی آینده‌ی دانشگاهی‌تان آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. مباحث مطرح شده ممکن است تصوراتتان را کاملاً متحول و در نتیجه شما را از تمرکز بر این زمینه منصرف کند. همچنین احتمال دارد بعد از شنیدن این مطالب، علاقه‌ای نوظهور نسبت به معلولیت‌های ذهنی در وجودتان بیابید.

اما درصورتی که از علاقه‌تان مطمئن هستید کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی درس‌های دیگری برای آموختن به شما دارد. برای مثال، می‌توانید با مقایسه‌ی وضعیت فعلی امکانات جامعه با روش‌های آموزش و مراقبت از مبتلایان به اختلالات ذهنی، تصمیماتی هوشمندانه‌تر اتخاذ کنید. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، این اثر به دلیل متن روان و ساده، انتخابی مناسب برای مخاطبان خارج از رشته‌ی روان‌شناسی خواهد بود. والدین، اعضای خانواده، مربیان ورزشی-فرهنگی، مسئولین و هر فردی که در ارتباط مداوم با معلولین ذهنی قرار دارد، شنیدن این اثر را سودمند خواهد یافت.

در انتها باید اشاره کرد کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی توسط انتشارات اژدهای طلایی به چاپ رسیده و نشر جیحون تهیه‌ی نسخه‌ی صوتی آن را برعهده داشته است. فریبا فصیحی این کتاب ارزشمند را برایتان می‌خواند.

کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر به دانشجویان رشته‌ی روان‌شناسی، علاقه‌مندان گرایش کودکان استثنائی و افرادی که با مبتلایان این اختلال در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی بیشتر آشنا شویم

شکوه السادات بنی جمال، نویسنده، مدرس، هیئت علمی دانشگاه الزهرا و محقق در زمینه‌ی روان‌شناسی است. او علاوه‌بر اشتغال آکادمیک در جایگاه مدیر مسئول مجله‌ی مطالعات روانشناختی نیز فعالیت دارد.

حسن احدی نیز افزون بر نویسندگی و پژوهش، در دانشگاه علامه طباطبایی، در رشته‌ی روان‌شناسی مشغول به تدریس است.

در بخشی از کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی می‌شنویم

عقب‌ماندگی ذهنی ممکن است تا حد زیادی به عوامل ارثی بستگی داشته یا اینکه در نتیجه‌ی تاثیر عوامل دوران حاملگی مادر هنگام تولد یا در دوران شیرخوارگی و کودکی ایجاد شده باشد.

1. عوامل ارثی: در ایجاد عقب‌ماندگی‌های ذهنی، عوامل ارثی و محیطی دارای تعامل هستند. مکانیزم‌های ارثی‌ای که در ادامه خواهد آمد در بیماری‌زایی بعضی از اشکال عقب‌ماندگی‌های ذهنی نقش دارند: 1. جهش‌های عمده در یک ژن واحد (تک ژن). 2. ناهنجاری‌های کروموزومی. 3. توارث چند عاملی.

2. دوران بارداری: عوامل قبل از تولد. بعضی از عفونت‌های مادر در دوره‌ی بارداری، مانند سرخجه، سفلیس و توکسوپلاسموز ممکن است به جنین آسیب برسانند. استفاده از برخی داروها در دوران بارداری می‌تواند ناهنجاری‌هایی در جنین ایجاد کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
7 دقیقه
پیشگفتار
16 دقیقه
مقدمه
21 دقیقه
مراحل رشد روانی اریکسون
24 دقیقه
تعاریف
19 دقیقه
بررسی تاریخچه‌ی عقب‌ماندگی
7 دقیقه
طبقه‌بندی عقب‌ماندگی ذهنی
24 دقیقه
علل عقب ماندگی ذهنی - قسمت اول
17 دقیقه
علل عقب ماندگی ذهنی - قسمت دوم
22 دقیقه
علل عقب ماندگی ذهنی - قسمت سوم
20 دقیقه
علل عقب ماندگی ذهنی - قسمت چهارم
20 دقیقه
علل عقب ماندگی ذهنی - قسمت پنجم
16 دقیقه
پیشگیری از اختلالات ذهنی - قسمت اول
22 دقیقه
پیشگیری از اختلالات ذهنی - قسمت دوم
24 دقیقه
پیشگیری از اختلالات ذهنی - قسمت سوم
24 دقیقه
مشاوره در مسائل ژنتیکی - قسمت اول
26 دقیقه
مشاوره در مسائل ژنتیکی - قسمت دوم
25 دقیقه
تغذیه و عقب‌ماندگی ذهنی - قسمت اول
27 دقیقه
تغذیه و عقب‌ماندگی ذهنی - قسمت دوم
22 دقیقه
مسائل بهداشت جامعه - قسمت اول
24 دقیقه
مسائل بهداشت جامعه - قسمت دوم
18 دقیقه
مسائل بهداشت جامعه - قسمت سوم
21 دقیقه
مسائل بهداشت جامعه - قسمت چهارم
20 دقیقه
مسائل بهداشت جامعه - قسمت پنجم
10 دقیقه
نتیجه‌گیری و پیشنهادها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی
نویسنده،
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی

برای دریافت کتاب صوتی بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.