معرفی و دانلود کتاب صوتی بی‌خلوتی

عکس جلد کتاب صوتی بی‌خلوتی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌خلوتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌خلوتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بی‌خلوتی

کتاب صوتی بی‌خلوتی، مجموعه‌ای با ایده‌های داستانی درونی و برون‌گرای ناب است. در این 19 داستان کوتاه تجربه‌های مریم ساحلی با بیانی شاعرانه و خاص روایت شده است.

در این کتاب صوتی از شور و شادی و بغض و حسرت انسان‌ها سخن گفته شده که در بین آجر به آجر خانه‌ها جای گرفته‌اند. مریم ساحلی به روایت داستان زندگی و چشم‌انتظاری زنان شیردل و عاشقی می‌پردازد که با وقوع جنگ شور و شوق زندگی در آن‌ها مرده است.

آدم‌هایی که نویسنده در داستان‌های خود به آنان می‌پردازد، به قدری آشنا هستند که گویی در اطرافیان خود آن‌ها را نظاره‌گر هستیم. به همین دلیل است که به سادگی همراه آن‌ها و زندگی‌شان می‌شویم و حتی بعد از پایان داستان همچنان به آنان می‌اندیشیم.

مضامینی که در داستان‌های این کتاب وجود دارد از دغدغه‌ها و گرفتاری‌های روزمره حکایت می‌کند. آرزوها، عشق‌ها، دوستی‌هایی که از یادها رفته‌اند، اندوه و تنهایی زنان در بالا و پایین روزگار و سرگشتی‌های انسان امروز به خوبی در این کتاب به نمایش درآمده‌اند.

فضای داستانی که با بوی دلچسب خاک خیس و باران خورده و صدای موج‌های دریا همراه است، جغرافیای خاصی را یادآور می‌شود که برای همگان پر از خاطره است. مریم ساحلی در گوشه‌ای از داستان‌هایش به روایت پناهندگان لهستانی در جنگ جهانی دوم می‌پردازد که از مرز بندرانزلی وارد ایران شدند و بعضی از آن‌ها به دلیل عاشقی در همین شهر ماندگار شدند.

مریم ساحلی با انتخاب زبان شاعرانه و زاویه دید مناسب همراه با استعاره‌ها، از دام حکایت‌های ساختارشکن و روشنفکر مآبانه فرار کرده و این مهم‌ترین ویژگی کتاب اوست. ساحلی ناخودآگاه در داستان‌هایش روایتی زنانه دارد که از این طریق باعث آشنایی همگان با ظرایف و لطافت جهانی می‌شود.

بی‌خلوتی نه برای افزودن چیزی به ادبیات بلکه برای افزودن چیزی به زندگی شماست تا قسمتی از ذهن و زندگی‌تان را پر از عاطفه و شوق زیستن کند. بی‌خلوتی برای کسانی است که اهل داستان‌اند و از داستان‌هایی پر از ایده و لحظات ناب لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب صوتی بی‌خلوتی می‌شنویم:

در امتداد دیواری که گُله گُله خزه رویش سبز شده راه می‌افتم. زن‌های همسایه به بهانه خرید از سبزی‌فروش دوره‌گرد جمع شده‌اند ته کوچه و دل ندارند برگردند به خانه‌هایشان. سنگینی نگاهشان روی پیلی دوقلوی پالتوی مادرم نشسته که رنگ پریده است با یقه بزرگ و دگمه‌های از مد افتاده. من اما همه این‌ها را ندید گرفتم و از انتهای کمد بیرون کشیدمش. سال‌هاست که با نفتالین‌های توی جیبش آویزان است. از بین لباس‌های مادرم یک روسری هم نگه داشته بودم که حالا نمی‌دانم کجاست. شیری بود با حاشیه‌ی آبی، آبی آسمانی. پیچ کوچه که پشت سر می‌ماند سرم را در یقه پالتو فرو می‌برم و از عطری آشنا که آمیخته با بوی نفتالین است پر می‌شوم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
بی‌خلوتی
14 دقیقه
دوشنبه‌های بارانی من
14 دقیقه
پالتوی گشاد مادرم را می‌پوشم
6 دقیقه
تا ابد امین
9 دقیقه
ناتاشا احمق نیست
10 دقیقه
ماه جان
16 دقیقه
وارتوش اما فهمید
13 دقیقه
دالان
13 دقیقه
به تماشای دیوارها می‌رویم
13 دقیقه
این دردهای خاکستری
11 دقیقه
ماه در باغ آلوچه
15 دقیقه
خواهر نداشته من
8 دقیقه
آخرین والس
8 دقیقه
شهرزادها تمام نمی‌شوند
12 دقیقه
دریا، قبرستان، پنجره‌ها
10 دقیقه
همسایه‌ام دریاست
14 دقیقه
شب دیوانگی شغال‌ها و عاشقی درخت‌ها
16 دقیقه
مونالیزا
14 دقیقه
من و شکرالله حسینی و بانو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بی‌خلوتی
نویسنده
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بی‌خلوتی

س هدایتی
۱۴۰۲/۲/۲۵
خیلی محتوای داستان جذبم‌نکرد ولی کتاب همیشه ارزشمنده و ارزش گوش دادن داره
Debora
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
خیلی قشنگ بود خصوصا فصل آخرش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بی‌خلوتی

برای دریافت کتاب صوتی بی‌خلوتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.