معرفی و دانلود کتاب صوتی تابستان در بادن بادن

عکس جلد کتاب صوتی تابستان در بادن بادن
قیمت:
۷۲۵۰۰ 50750 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تابستان در بادن بادن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تابستان در بادن بادن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تابستان در بادن بادن

کتاب صوتی تابستان در بادن بادن، شاهکار ادبیات روسیه، رمانی است دوگانه که با دو روایت در دو زمان حال و آینده شکل گرفته. لئونید تسیپکین در این اثر تحسین‌شده ماجرای سفر خود در زمان اکنون و سفر داستایوفسکی و همسرش را در زمان گذشته بازگو می‌کند. در این رمان ژرف و پیچیده، بازنمایی شخصیت داستایوفسکی را می‌بینیم که نویسنده به سبب عشقی که به او و آثارش داشته و در نتیجه‌ی تحقیقاتی که از زندگی او به عمل آورده، برایمان بازسازی کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تابستان در بادن بادن

نویسنده‌ای که در گمنامی زیست و هرگز چاپ کتابش را به چشم ندید، غافل از اینکه شاهکاری تکرارنشدنی را نثار ادبیات روسیه و چه‌بسا جهان کرده است. لئونید تسیپکین (Leonid Tsypkin) پزشکی بود که در مسیر داستان‌نویسی گام نهاد و با وجود اینکه تنها یک کتاب نگاشت، اثری چشمگیر خلق کرد که سال‌ها بعد از نگارش آن، توجه جامعه‌ی ادبی را به خود جلب کرد. نسخه‌ی اصلی کتاب صوتی تابستان در بادن بادن (Summer in Baden-Baden) در سال 1981 به چاپ رسید و اکنون برگردان فارسی آن با مقدمه‌ی سوزان سانتاگ و ترجمه‌ی بابک مظلومی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

در این رمان پیچیده با دو خط زمانی مواجه هستیم. یکی از روایت‌ها در اواخر دسامبر می‌گذرد و راوی آن مردی یهودی است که با قطار عازم لنینگراد شده. این لایه‌ی زمانی به دهه‌ی 1990 اشاره دارد. از سوی دیگر فئودور داستایوفسکی و همسرش، آنا گریگورینا، نیز حضور دارند که برای سفری به مدت چهار سال، راهی آلمان شده‌اند. این خط زمانی رخدادهای آوریل 1867 را دربرمی‌گیرد. در خط زمانی اول قصد راوی از مسافرت، بازدید و مشاهده‌ی محل زندگی داستایوفسکی بوده و خط زمانی دوم نیز با روابط عاشقانه و قماربازی‌های داستایوفسکی در آلمان همراه شده است. بنابراین، با دو سفر در دو زمان متفاوت، یکی در گذشته و دیگری در زمان حال روبه‌روییم که داستایوفسکی و عشق به او و آثارش، آن دو را به هم متصل می‌کند.

تابستان در بادن بادن

در همین ابتدا این نکته را یادآوری می‌کنیم که کتاب حاضر از آن‌دست رمان‌های دیریابی است که شاید لازم باشد چندین بار آن را بخوانید و بشنوید یا مدام با رجوع به مطالب گذشته، به درک بهتری از وقایع آن برسید اما به شما اطمینان می‌دهیم که این اثر، ارزش چندین و چند بار مطالعه و سختی‌های این مسیر را دارد. به یاد داشته باشید مقدمه‌ای که در ابتدای کتاب از سوزاگ آمده و البته در مجله‌ی نیویرکر نیز به چاپ رسیده در شناخت زندگی نویسنده، داستایوفسکی و درک محتوای داستان یاری‌رسان شما خواهد بود، پس هرگز سرسری از آن عبور نکنید.

راوی یهودی داستان بی‌شباهت به خود لئونید تسیپکین نیست. کسی که دلبسته‌ی شخصیت و آثار داستایوفسکی بود و تحقیقات گسترده‌ای را در مورد زندگی و آثار او به عمل آورد. در نهایت، نتیجه‌ی این پژوهش‌ها را پس از پنج سال تلاش، در کتاب صوتی تابستان در بادن بادن گرد آورد. نویسنده توانست رمان خود را در هفته‌نامه‌ی مهاجر روس به چاپ برساند اما هرگز موفق به انتشار عمومی آن نشد. سوزان سانتاگ بود که در سال 2001 با ترجمه و انتشار آن، اهالی ادبیات را از وجود چنین رمان ارزشمندی باخبر کرد و هم او بود که با تحقیق در زندگی و زمانه‌ی این نویسنده و پزشک او را به مخاطبان دنیای ادبیات شناساند.

اگرچه مخاطب از همان ابتدای کتاب می‌داند که قرار نیست با رمانی مهیج، آن‌گونه که در کتاب‌های ژانر جنایی، پلیسی و یا ماجراجویانه می‌بینیم روبه‌رو شود اما روایت پرکشش و گیرای نویسنده موجب شده، اثرش از لحاظ جذابیت برای مخاطب دست‌کمی از کتاب‌های معمایی نداشته باشد. توصیفات دقیق و نگاه جزئی‌نگرانه‌ی نویسنده نیز بیش‌از‌پیش موجب شیفتگی مخاطب نسبت به این رمان خواهد شد. توصیفات مکرر نویسنده بیش از آنکه موجب کسالت یا خستگی مخاطب شود، به او کمک خواهد کرد تا ذهنیت و درونیات راوی را به بهترین شکل درک کند و به این ترتیب با شخصیت اصلی داستان احساس هم‌ذات‌پنداری داشته باشد.

این کتاب گویا را با صدای مهدی فضلی می‌شنوید که انتشار آن را نشر کتاب‌سرای نیک به عهده داشته و نشر صوتی جیحون نسخه‌ی شنیدنی آن را به مشتاقان ادبیات کلاسیک و فاخر جهان عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تابستان در بادن بادن

  • شاهکار کوتاه شاعرانه! (نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • اسرارآمیز، بسیار تکان‌دهنده و همچنین گیرا. (دونالد فانگر، لس‌آنجلس تایمز)
  • شاهکار گمشده‌ی ادبیات روسیه. (آمازون)

کتاب صوتی تابستان در بادن بادن برای چه کسانی مناسب است؟

اثر پیش‌رو به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم ادبیات روسیه در نیمه دوم قرن بیستم شناخته می‌شود.

مشتاقان ادبیات روسیه و علاقه‌مندان رمان‌های چندلایه و عمیق، هرگز شنیدن کتاب صوتی تابستان در بادن بادن را از دست ندهند. عاشقان داستایوفسکی و اندیشه‌های او نیز مخاطبان ویژه‌ی این کتاب محسوب می‌شوند.

با لئونید تسیپکین بیشتر آشنا شویم

لئونید تسیپکین با نام کامل لئونید بوریسوویچ تسیپکین در 20 مارس 1926 در مینسکِ روسیه به دنیا آمد و در 20 مارس 1982نیز درگذشت. این نویسنده و پزشک متخصص اتحاد جماهیر شوروی عمده‌ی شهرت خود را مدیون کتاب تابستان در بادن بادن است که هرگز انتشار گسترده‌ی آن را در زمان حیاتش به چشم ندید. البته این پزشک متخصص توانسته بود در دنیای پزشکی آثار چشمگیری را خلق کند و حدود صد مقاله را در این حوزه به چاپ برساند.

فعالیت در مؤسسه‌ی معتبر فلج کودکان و آنسفالیت ویروسی، همچنین عضویت در گروهی که واکسن سایبین پولیو را به اتحاد جماهیر شوروی عرضه داشتند گوشه‌ای از زندگی او را به‌عنوان یک پزشک تشکیل می‌دهد. هرچند بارها تصمیم گرفته بود پزشکی را رها کرده و زندگی‌اش را وقف ادبیات کند، اما جز یک رمان و تألیف آثار انگشت‌شماری در نظم و نثر، توفیق دیگری در وادی ادبیات به دست نیاورد. رمان تابستان در بادن بادن که پس از مرگ او و با انتشار نسخه‌ی انگلیسی آن، نام نویسنده‌اش را سر زبان‌ها انداخت، موفق‌ترین دستاورد ادبی تسیپکین محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی تابستان در بادن بادن می‌شنویم

در خانه‌ی خواهر فدیا نگاه‌هایی خصمانه نصیب آنیا شد. خانواده‌ی فدیا می‌خواستند یکی از خویشاوندانشان را به ازدواج او دربیاورند که نقشه‌ی‌شان نقش بر آب شده بود و آنیا هم به آن‌ها چشم‌غره رفت، ولی وقتی فدیا به اتاق دیگر رفت، با خانم‌های جوان گل می‌گفت و گل می‌شنید. دکلی که آنیا آن را محکم گرفته بود آنقدر محکم که فراموش می‌کرد دست‌های خود را دورش حلقه کرده است ناگهان لیز می‌خورد. نگاهش را پایین می‌آورد، وانمود می‌کرد چین‌های لباسش را مرتب می‌کند؛ اما انگشتان او به‌رغم میلش آن را چروک می‌انداخت. اندکی از روی صندلی بلند شد تا دوباره زیردامنی‌اش را صاف کند. در هتل وقتی راهروها در سکوت فرو می‌رفت فدیا در اتاق شا نزد آلیا می‌آمد تا مانند درستن به وی شب‌بخیر بگوید و بعد شنا را آغاز می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
یادداشت مترجم
19 دقیقه
عشق به داستایوسکی - قسمت یک
20 دقیقه
عشق به داستایوسکی - قسمت دو
12 دقیقه
قسمت یک
17 دقیقه
قسمت دو
21 دقیقه
قسمت سه
19 دقیقه
قسمت چهار
9 دقیقه
قسمت پنج
13 دقیقه
قسمت شش
19 دقیقه
قسمت هفت
11 دقیقه
قسمت هشت
24 دقیقه
قسمت نه
16 دقیقه
قسمت ده
16 دقیقه
قسمت یازده
14 دقیقه
قسمت دوازده
21 دقیقه
قسمت سیزده
20 دقیقه
قسمت چهارده
18 دقیقه
قسمت پانزده
14 دقیقه
قسمت شانزده
16 دقیقه
قسمت هفده
14 دقیقه
قسمت هجده
18 دقیقه
قسمت نوزده
12 دقیقه
قسمت بیست
15 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
15 دقیقه
قسمت بیست‌ودو
14 دقیقه
قسمت بیست‌وسه
12 دقیقه
قسمت بیست‌وچهار
16 دقیقه
قسمت بیست‌وپنج
24 دقیقه
قسمت بیست‌وشش
16 دقیقه
قسمت بیست‌وهفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تابستان در بادن بادن
نویسنده
مترجمبابک مظلومی
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۲۵۰۰ 50750 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تابستان در بادن بادن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تابستان در بادن بادن

برای دریافت کتاب صوتی تابستان در بادن بادن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.