معرفی و دانلود سریال صوتی شوایک - قسمت دوم

عکس جلد سریال صوتی شوایک - قسمت دوم
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی شوایک - قسمت دوم

سریال صوتی شوایک - قسمت دوم نوشتهٔ یاروسلاو هاشک، رمانی کلاسیک، کمدی و انتقادی است که عصیان انسان‌های معمولی در مقابل بی‌عدالتی‌ها را روایت می‌کند. این داستان که تابه‌حال به بیش از 50 زبان ترجمه شده، درمورد مردی خوش‌اخلاق و ساده‌دل است که به خدمت در سپاه اتریش - مجارستان در جنگ جهانی اول اشتیاق دارد. این اثر دومین بخش از سریال صوتی شوایک است که هر پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

درباره کتاب صوتی شوایک:

یاروسلاو هاشک این داستان را کمی پس از جنگ جهانی اول به نگارش درآورد و پس از آن این رمان را به‌عنوان یکی از برترین آثار ضد جنگ در قرن بیستم می‌شناسند. نویسنده با خلق یک شخصیت منحصربه‌فرد به نام شوایک او را در اروپای مرکزی قرن بیستم به تصویر کشیده است؛ فردی که سربازی خوب است و به کشورش به بهترین نحو خدمت می‌کند. بسیاری از منتقدین او را نمادی از کل مردم چک در آن زمان می‌دانند.

سریال صوتی شوایک (The Good Soldier Schweik) درواقع داستانی ضد جنگ به شمار می‌آید که با زبانی طنز نوشته شده است؛ اما طنز آن تلخ است و حتی می‌توان آن را در دسته کمدی سیاه قرار داد. نویسنده این رمان را به‌صورت ناتمام به نگارش درآورد که بخش نخست آن در سال 1921 به انتشار رسید و یک سال بعد یعنی در سال 1992 جایزه دولتی مترجمان (Kääntäjien valtionpalkinto) را دریافت کرد. داستان آن به طور کل زندگی کسانی را به تصویر می‌کشد که در مقابل تمام بی‌عدالتی‌ها و ستم‌‌ها ایستادند و به شیوه خود طغیان کردند.

سرباز ژوزف شوایک، شخصیت اصلی داستان است که عاشق خدمت در ارتش است. اما به دلیل سادگی و حماقت‌هایش او را از ارتش اخراج کردند. حالا امپراطوری در آستانه جنگ است و شوایک امید دارد که او را دوباره در ارتش بپذیرند تا بتواند به جنگ برود. او خودش را کمی «خل» نشان می‌دهد. اما بااین‌حال گاهی حرف‌هایی درمورد وطن‌پرستی و جنگ از زبان او شنیده می‌شود که شک و تردید اطرافیانش را برمی‌انگیزد. طوری که مخاطب پیش خود فکر می‌کند آیا او واقعاً دیوانه است یا خود را به ساده‌لوحی زده؟

اقتباس‌های سینمایی کتاب صوتی شوایک:

در سال 1931 «مارتین فریش» یک فیلم سینمایی کمدی بر اساس این رمان ساخت که «ساشا راشیلوف» در آن نقش شوایک را بازی کرد. همچنین در سال 1955 انیمیشنی به همین نام به پرده نمایش درآمد که بر اساس داستان این رمان بود. مشهورترین فیلمی که بر اساس این رمان ساخته شد به کارگردانی «کارل اشتکلو» بود که در سال 1957 نامزد جایزه کریستال گلوب شد.

در سال 1962 فیلمی سیاه‌وسفید با الهام از این کتاب با نام «سفر طولانی» محصول مشترک چکی - روسی به پرده نمایش درآمد که بخش‌هایی از زندگی شوایک در آن بازگو شده است. همچنین در سال 1972 مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی ساخت اتریش به نام «ماجراهای سرباز خوب شوایک» به کارگردانی «ولفگانگ لیبناینر» ساخته و پخش شد.

کتاب صوتی شوایک مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات کلاسیک و داستان‌های طنز و انتقادی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

یاروسلاو هاشک را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده اهل چک در سال 1883 در پراگ به دنیا آمد. او طنزپردازی آنارشیست بود که بیشتر به دلیل نگارش کتاب «سرباز خوب شوایک» به شهرت رسید. یاروسلاو هاشک (Jaroslav Hasek) اولین آثار خود را در سال‌های نخستین قرن بیستم به رشته تحریر درآورد و به جز کتاب حاضر حدود 1500 داستان کوتاه نیز از او به‌جامانده است.

بیشتر آثار وی شامل مقالات و داستان‌هایی می‌شود که جنبهٔ انتقادی و مبارزاتی دارند. هاشک هنگام شروع جنگ جهانی اول به ارتش اتریش فراخوانده شد و هم‌زمان با بسیاری از روزنامه‌های روس در جبهه با بلشویک‌ها شروع همکاری کرد. این نویسنده چک در سال 1920 به کشور خود بازگشت و نوشتن شاهکار خود یعنی رمان «سرباز خوب شوایک» را شروع کرد و تا موقع مرگش در سال 1923 مشغول این کار بود. این داستان که به زبان‌های زیادی ترجمه شد، برای وی شهرت جهانی به ارمغان آورد و فیلم‌ها و نمایشنامه‌های متعددی از روی آن ساخته شد.

در بخشی از کتاب صوتی شوایک می‌شنویم:

هنگام ابلاغ برگ احضار به خدمت، مبنی بر این که باید ظرف یک هفته خودش را برای معاینهٔ پزشکی معرفی کند، شوایک به علت عود مجدد باد مفاصل، توی رختخواب افتاده بود. خانم مولر داشت در مطبخ برای قهوه درست می‌کرد. شوایک با صدای آهسته خدمتکار را صدا زد: «خانم مولر، یه دقیقه بیاین اینجا.»

وقتی خانم مولر کنار تخت آمد، شوایک با همان صدای آهسته گفت: «بشینین» نوعی رسمیت مرموز در صدیش احساس می‌شد. وقتی خانم مولر نشست، شوایک در حالی که سعی می‌کرد به آرنج‌هایش تکیه بدهد، خبر بزرگ را اعلام کرد: «میرم سربازی.»

خانم مولر فریاد زد: «یا مریم عذرا. اونجا میرین چیکار کنین؟» شوایک با صدایی ماتم‌زده گفت: «جنگ کنم. اتریش بدجوری تو هچله. اون بالا تا کراکف، پایینم تا مجارستان عقبمون زدن. چپ و راست می‌زننمون. عین دهل. واسه همینه که منو خواستن سربازی. مگه دیروز مقاله‌ی روزنامه رو براتون نخوندم که ابرا دارن رو آسمون میهن عزیزمون جمع میشن.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
بخش یک: شوایک پس از خلاصی از حلقه‌ی جادویی دوباره در خانه
14 دقیقه
بخش دو: شوایک به جنگ می‌رود
20 دقیقه
بخش سه: شوایک در میان بیمارنمایان
23 دقیقه
بخش سه / قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی شوایک - قسمت دوم
نویسنده
مترجمکمال ظاهری
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
9000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی شوایک - قسمت دوم

محسن حسینی
۱۴۰۲/۲/۲۶
چه گوینده‌ی خوش لحن و با تجربه‌ای که وقتی دیالوگ‌های شوایک رو میگه کاملا اون بلاهت و حماقت شیرین کارکتر مورد نظر نویسنده رو به مخاطب ارائه میده... جا داره به ترجمه قوی آقای ظاهری هم اشاره کنیم. در مجموعه همه عناصر عالی
Farnaz Khoshvaght
۱۴۰۱/۱/۲
داستان طوریه که واقعا دوست داری دنبالش کنی، واسه کسایی که مثل من اهل تلویزیون نبستن میخوره…گوش بدن هم داستان جالب و اموزنده‌ای هست، هم اینکه باعث میشه چند دقیقه‌ای به هیچی فکر ‌نکنید😸
بهروز داوطلب📚
۱۴۰۲/۱/۲۶
عالیه این کتاب فوق العاده است
پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید مخصوصا از قسمت اول خیلی جالب تروجذابتر است
داستانی پر از هیجان و طنزاور که فقط دوست داری ادامه بدی و بیشتر گوش کنی.
ممنونم از همه تیم کتابراه🙏
فاطمه محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
تعریفشو زیاد شنیدم و خریدمش ولی هنوز نخوندم امیدوارم مثل بقیه کتاب‌هایی که از کتابراه چه رایگان و چه پولی دریافت کردم خوب باشه ممنونم کتابراه
baes hashemi
۱۴۰۱/۹/۲۵
درود فراوان واقعا عالیه حال خوب کن
مخصوصا صدای خود شوایک که عالی اندر عالیه پاینده ایران و ایرانی 🌷
ساسان بهرامی
۱۴۰۱/۷/۱۱
یک داستان بسیار جذاب و عالی که با صدای فوق العاده ایی ترکیب شده و شما را به زیبایی با بخشی از تاریخ گذشته آشنا میکند
محمدرضا
۱۴۰۰/۵/۲۰
از همه نظر بی نظیر بود، ولی بعید میدونم که در زمان جنگ جهانی دوم برای افراد بیمار چنین شکنجه‌هایی در نظر گرفته باشن.
Mr Aboo
۱۴۰۱/۴/۲۱
واقعا گوش‌ دادن بهش لذت بخشه، جدای از سرگرم کننده بودنش، شنیدن صدای شوایک برام عادت شده
!َ۰=۰! ٪'^-^'٪
۱۴۰۱/۵/۸
مثل قسمت اول باحال بودش
ولی حیف ک زیاد مردم از شادی فاصله گرفتن
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۸/۶
جالب وقابل شنیدن بود مخصوصا گوینده عالی داستان را بیان می‌کرد متشکرم
صمد حسنپور
۱۴۰۰/۵/۲۱
خیلی کتاب جالبی بود! دمتون گرم و دست نویسنده وتهیه کننده! پرقوت!
Magnolia RP
۱۴۰۲/۱/۶
تمارض سربازا. خیلی خوبههههه و خنده دار. صدای شوایک خیلی خوبه
پ. نوروزی
۱۴۰۱/۶/۲۳
بسیار عالی بود و از گوش کردن این کتاب لذت بردم.
جمیله شریف زاده
۱۴۰۱/۵/۶
بهترین داستانه من پیشنهاد میکنم دوستان کتاب رو خریداری کنید
احسان صیاد
۱۴۰۱/۶/۵
جذابه تا ببینیم قسمت‌های بعدش چطوره
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه سریال صوتی شوایک - قسمت دوم

برای دریافت سریال صوتی شوایک - قسمت دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.