معرفی و دانلود کتاب صوتی تاراس بولبا

عکس جلد کتاب صوتی تاراس بولبا
قیمت:
۴۸۰۰۰ 24000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاراس بولبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاراس بولبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاراس بولبا

کتاب صوتی تاراس بولبا رمانی تاریخی – رمانتیک به قلم نیکلای گوگول است و قصه‌ی قزاقی جنگجو به همراه دو پسرش را تعریف می‌کند که به خاطر سنت‌های جنگجویانه‌شان و بی‌عدالتی‌هایی که فکر می‌کردند در حقشان شده است، به نبرد با نیروهای لهستانی می‌روند.

درباره کتاب صوتی تاراس بولبا

در میانه قرن شانزدهم و اوایل هفدهم، قزاقی شجاع و قدرتمند به نام تاراس بولبا (Taras Bulba) از تبار کازاک‌های زاپوروژی تصمیم می‌گیرد تا به همراه پسران خود به نام‌های آندری و اوستاپ، به جنگ لهستان برود. کازاک‌ها نیز یکی از اقوام سفیدپوست با تبار اسلاو بودند که محل زندگی‌شان اوکراین کنونی و جنوب غرب روسیه بوده است. البته ماجرای این کتاب در جایی رنگ و بویی متفاوت می‌گیرد که ماجرایی عاشقانه و رمانتیک به میان می‌آید. این دل‌باختگی زنجیره‌ای از اتفاقات پیش‌بینی‌ناپذیر را رقم می‌زند و مواجهه‌ای جالب میان قزاق بولبا و دو پسرش رخ می‌دهد.

در این داستان حماسی با قهرمانانی وطن‌دوست آشنا خواهید شد که با وجود شخصیت‌های متفاوتی که گوگول برای آن‌ها ترسیم کرده، هرکدام بار حماسی و عاطفی داستان را به دوش می‌کشند. از سوی دیگر سرنوشت قهرمان اصلی این کتاب مبتنی بر شخصیتی تاریخی‌ست؛ اما سایرشخصیت‌ها همانند دیگر داستان‌های گوگول، ویژگی‌های اغراق‌آمیز و گروتسک ندارند.

نکته قابل توجه آن است که گوگول در دهه بیستم زندگی خود، علاقه زیادی به تاریخ اوکراین پیدا کرد و امیدوار بود که بتواند موقعیتی را برای تدریس در دانشگاه کی‌یف به دست آورد. ولی او نتواست این جایگاه را به دست آورد و به همین خاطر تصمیم گرفت تحقیقات و مطالعاتی در این مورد انجام دهد که سرانجام نتیجه آن نگارش رمان تاراس بولبا در سال 1835 شد.

فیلمنامه‌ی اقتباسی از کتاب صوتی تاراس بولبا

در سال 1962 فیلمی به کارگردانی جان لی تامپسون با اقتباس از این کتاب ساخته شد. تونی کرتیس و یول براینر در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. همچنین ولادیمیر بورتکا کارگردان روسی، در سال 2009 نیز فیلم دیگری براساس این کتاب ساخت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تاراس بولبا

- یکی از ده کتاب برتر تاریخ. (ارنست همینگوی)
- سرنخ تمام رئالیسم روسی را شاید بتوان در بررسی منتقدانه‌ی آثار گوگول یافت. (John Cournos)
- گوگول با داستان تاراس بولبا حماسه‌ای آفرید هم‌طراز همه‌ی آثار حماسی ملت‌های دنیا. (بلینسکی، منتقد مشهور روس)

کتاب صوتی تاراس بولبا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های کلاسیک روسی از شنیدن کتاب صوتی تاراس بولبا لذت خواهند برد.

نیکلای گوگول را بیشتر بشناسیم

نیکلای گوگول را پدر داستان کوتاه جهان می‌دانند. نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویسی روسی که در عمر نه چندان بلند خود، آثار برجسته و ماندگاری را از خود برجای گذاشت و یکی از بنیان‌گذاران سبک رئالیسم انتقادی بود.

گوگول (Nikolai Gogol) از اولین کسانی بود که از تکنیک گروتسک در داستان‌هایی نظیر «دماغ» و «شنل» استفاده کرد. به گفته ویکتور شکلوفسکی، نویسنده و منتقد روس، سبک عجیب نگارش گوگول شبیه تکنیک آشنایی‌زدایی است.

همچنین این نویسنده روس در طول چهل‌وسه سال زندگی خود، داستان‌هایی با مضامین سیاسی - اجتماعی نوشت که به فساد سیاسی در امپراطوری روسیه اشاره می‌کرد. درواقع قلم طنازانه، تیزبین و بی‌تکرار او موجب شد تا بزرگانی همچون الکساندر پوشکین به تحسین او بپردازند.

گفتنی‌ست، بسیاری از نویسندگان و منتقدان به تأثیر عظیم گوگول بر ادبیات روسیه و جهان پی برده‌اند. شخصیت‌های مهمی همچون میخائیل بولگاکف، فئودور داستایوفسکی، ریونوسوکه آکوتاگاوا، فلانری اوکانر، فرانتس کافکا و ... از جمله کسانی هستند که نوشته‌‌هایشان تحت‌تاثیر گوگول قرار گرفت.

در بخشی از کتاب صوتی تاراس بولبا می‌شنویم

همه‌ى قزاق‌ها سرتاپا به لرزه درآمدند، ابتدا سکوت پیش از توفانى مهیب در سراسر کرانه‌ى رود حکمفرما شد، سپس ناگهان صداها بلند شدند و سرتاسر کرانه به سخن آمد.

چگونه یهودى‌ها به خودشان جرأت داده‌اند درهاى کلیساهاى مسیحى‌مان را ببندند؟ کشیش‌هاى لهستانى مسیحیان ارتودوکس را به‌جاى اسب به کالسکه‌هاشان ببندند؟ چرا ما باید اجازه بدهیم در سرزمین روسیه این بى‌دین‌هاى لعنتى چنین بلاهایى سر هم‌کیشان‌مان بیاورند؟ با سرهنگ‌ها و آتامان چنین رفتارى بکنند؟ این چیزى است که ما اجازه نمى‌دهیم، نه، هرگز!

فریادهاى اعتراض از هر سو بلند بودند. جمعیت به غرش درآمد و از قدرتش آگاه شد. این دیگر جنب‌وجوش مردمانى ضعیف نبود: مى‌شد دید پاى آدم‌هایى سرسخت و صبور در میان است که به‌کندى گُر مى‌گرفتند، اما به‌محض این‌که جوش مى‌آوردند، شعله‌اى را که در آن‌ها زبانه مى‌کشید مدت‌هاى طولانى در خودشان زنده نگه مى‌داشتند.

از میان جمعیت یک نفر فریاد زد: «هرچه جهود و جهودبازى است باید به دار زد تا یاد بگیرند دیگر از رداى کشیش‌ها براى زنان‌شان دامن ندوزند! تا به آن‌ها بفهمانیم روى کیک عید پاک نشانه‌گذاشتن یعنى چى! این کافرهاى لعنتى را باید توى رود دنى‌یپر غرق کرد!»

این حرف‌ها مانند جرقه‌اى بود که به انبار باروت خورده باشد، افراد مصمم به کشتار یهودیان به‌سوى حومه‌ها دویدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
44 دقیقه
بخش یک
41 دقیقه
بخش دو
32 دقیقه
بخش سه
32 دقیقه
بخش چهار
40 دقیقه
بخش پنج
41 دقیقه
بخش شش
51 دقیقه
بخش هفت
35 دقیقه
بخش هشت
53 دقیقه
بخش نه
23 دقیقه
بخش ده
40 دقیقه
بخش یازده
27 دقیقه
بخش دوازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاراس بولبا
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ 24000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاراس بولبا

محمد اسائیان
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
این رمان از برخی جهات بسیار درخشان و ارزشمند است. اول اینکه داستانی حماسی دارد که در حد و اندازه‌های داستانهای حماسی مشهور جهان است. دوم اینکه کتاب در دوره‌ای نوشته شده است که بجز انگشت شماری از نویسندگان مابقی فقط قصه‌هایی صرفا برای طبقه اشراف و بورژوازی و شرح رشادتها و عشقها و خیانتهای آنان گویی مینوشتند. هیچ طبقه‌ی دیگری در جامعه وجود ندارد!!! نیکلای گوگول تقریبا اولین نویسنده ایست که به انسانهای دیگر طبقات جامعه نیز توجه کرد و شروع سبک رئالیسم را پایه گذاشت. بسیاری داستان شنل از گوگول را آغاز رئالیسم میدانند
رمان تاراس بولبا آغازی بی بدیل دارد. نویسنده طی چند خط با نوع برخورد اولیه تاراس با پسرانش و مشت زنی بدون هیچ محبتی بعد از چند سال دوری، به اندازه‌ی ۵۰ صفحه مطلب، به خواننده منتقل میکند. با همین چند خط خواننده میفهمد مردم این داستان بسیار خشن، ساده، خارج از تجملات، بدون تعارفات، زن ستیز، قدرتمند و جنگجو، مبارز، دارای خوی وحشی، بی رحم، بدور از آداب شهری و رسمی، و بسیاری نکات دیگر که اگر قرار بود همه اینها برای شخصیت پردازی توضیح داده شود حجم کتاب تا سه برابر افزایش بی مورد می‌یافت. این است نویسنده قدرتمند.
اکثر داستانهای گوگول کوتاه است و نفوس مرده و تاراس بولبا رمانهای این نویسنده بزرگ است. بسیاری از نویسندگان بزرگ پس از گوگول مثل تولستوی، داستایوفسکی، چخوف و... از او الهام گرفتند.
از خصوصیات بارز گوگول طنز قدرتمند آثار اوست.
کتاب یادداشتهای یک دیوانه را بخوانید.
از کتابراه سپاسگزارم و خواهش میکنم اگر خطایی در نوشته‌های من است گوشزد فرمایید
گوینده بسیار خوب و گیرا اجرا نمود. البته من با سرعت ۱. ۳ میشنوم و به نظرم میتوانند کمی تندتر بخوانند از ایشان سپاسگزارم
راحله حسامی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
داستان را باید در زمان خود مورد بررسی قرار داد. اشاره نویسنده با ظرافت به جنگ ادیان و مذاهب مختلف و این که پدری در راه تفکرات دگم خود چگونه فرزندانش را به قربانگاه می‌برد و پس از آن چگونه برای انتقام، به زن و مرد پیر و جوان و حتی نوزادان شیر خوار رحم نمیکند. تاریخ بسیار آموزنده است. بخوانیم، بدانیم و به کار ببندیم. به امید صلح جهانی
ملیکا اکوان
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
درود بر شما، بسیار لذت بردم راوی داستان با خوانش زیبا و رساشون من رو به دنیای واقعی کشاندند و من رو به این سبک کتاب بسیار علاقمند کردند ممنونم بخاطر زحمتتون. خیلی خوشحالم که با کتابراه همراه هستم
مانی آرش راد
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
فوق العاده جذاب و شنیدنى من که خیلى لذت بردم کتاب خوب، ترجمه ى خوب، روایت خوب
Hamed mohammadi
۱۴۰۱/۹/۱۳
بهترین کتابی که خوندم با صدای عالی گوینده
سعیده جمشیدی نژاد
۱۴۰۱/۷/۶
صدای روان راوی و توصیفات زیبای گوگول 👏👏
محمدحسن پوراقا
۱۴۰۲/۳/۱۹
گویندگی بسیاار زیبا و کتاب بسیار گیرا
غزال ایلخانی‌زاده
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
کتاب عالی، کتابخوان عالی.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاراس بولبا

برای دریافت کتاب صوتی تاراس بولبا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.