معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته

با گوش سپردن به کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته، اثر یوسف قوجق، سفری را به دوران پهلوی اول آغاز می‌کنید تا شاهد جدال فکری و رویارویی زن و مردی باشید که یکی منتقد و مخالف رضاشاه اما دیگری حامی اوست. این داستان تاریخی توانسته جایزه‌ی قلم زرین را در بخش داستان‌نویسی برای کودک و نوجوان از آن خود کند.

درباره‌‌ی کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته

هم قرآن و هم احادیثی که از بزرگان دین به دستمان رسیده، بارها ما را به تعمق در رخدادهای تاریخی و عبرت گرفتن از تلخ و شیرین‌های تاریخ دعوت کرده‌اند. یوسف قوجق، رمان‌نویس کارکشته‌ی اهل سنت، با توجه به همین نکته، در کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته، شما را به گشت‌و‌گذار در کوچه‌های تنگ و تاریک تاریخ می‌برد. نویسنده معتقد است که تاکنون آثار بسیاری با توجه به چگونگی وقوع انقلاب نوشته شده و البته بسیاری از آن‌ها هم داستان‌ها و رمان‌های موفقی بوده‌اند، اما در طی این سال‌ها کمتر کتابی در حوزه‌ی ادبیات نگاشته شده که به چرایی انقلاب توجه داشته باشد. اثر پیش‌رو می‌کوشد تا در لابه‌لای ماجراهای خود، از علل پدید آمدن انقلاب برایتان بگوید.

داستان به زمان رضاشاه برمی‌گردد و با علاقه‌مندی یک زن و مرد به یکدیگر شروع می‌شود. زن که «آنا» نام دارد به‌شدت با رضاشاه و اقداماتش مخالفت می‌کند اما مرد که یکی از قزاق‌های دوران پهلوی بوده، اتفاقاً به رضاشاه سخت عشق می‌ورزد. شنونده در خلال مکالمات و گفت‌و‌گوهای این شخصیت‌ها با طیف متنوع ایدئولوژی‌های سیاسی در سال‌های حکومت پهلوی اول به‌خوبی آشنا می‌شود.

برای ورود به ماجراهای رمان باید با راوی همراه شویم که خود نویسنده است و سال‌های سخت جنگ تحمیلی را می‌گذراند. آشنایی او با «فرهاد» که یک بسیجی و همچنین رزمنده است، پای او را به هسته‌ی اصلی قصه باز می‌کند. یک روز که راوی به دعوت فرهاد، به منزل او می‌رود، عکسی از پدربزرگ فرهاد بر دیوار می‌بیند؛ پدربزرگی که در دوره‌ی رضاخان، افسر و دلبسته‌ی این شاه پهلوی بوده. البته راوی در این بین یک متن رازآلود را نیز می‌بیند که بر کنجکاوی او نسبت به سرگذشت پدربزرگ فرهاد می‌افزاید.

به‌تدریج راوی متوجه می‌شود که پدربزرگ فرهاد، در واپسین سال‌های زندگی‌اش با پیرزنی آشنا می‌شود که از معترضان حکومت پهلوی بوده اما چند روز بعد، ناگهان فوت می‌کند. این پیرزن کسی نیست جز همان آنا!

قهرمان داستان، جز فرهاد، دوست دیگری هم دارد با نام «یحیی» که گویی نسبتی فامیلی با آنا داشته و به سراغ او می‌رود تا از این طریق به چندوچون این قصه‌ی عاشقانه پی ببرد. البته او سری هم به جوانانی می‌زند که در دهه‌ی 1350 نوجوانانی دانش‌آموز بوده‌اند و به این وسیله، می‌کوشد ابهامات قصه‌ی مادربزرگ و پدربزرگ را برای خود و مخاطب روشن کند.

در این اثر با دو نسل از ایرانیان روبه‌روییم. از یک طرف دو دانش‌آموز نوجوان که نماینده‌ی جوانان پرتکاپوی انقلابی هستند و از سوی دیگر پدربزرگ و مادربزرگی که نسل قدیم را برای خواننده تجسم می‌کنند. در بخش‌هایی از کتاب با آرمان‌خواهی و جنبش‌های گروه اول مواجه می‌شویم و در بخش‌های دیگر نیز از زبان پدربزرگ و مادربزرگ چگونگی به قدرت رسیدن رضاخان و نقش انگلیس را در پادشاهی او می‌شنویم.

یوسف قوجق در نگارش طرح کلی و جزئیات کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته، تحقیقات جامعی را درمورد کودتای 1299 آغاز کرده و در این راه، از معتبرترین منابع تاریخی کمک گرفته است تا اطلاعاتی که در اختیار مخاطب نوجوان قرار می‌دهد همگی مستند به منابع دسته‌اول باشند.

تعلیق از ویژگی‌های مهم این رمان تاریخی است که نویسنده آن را از طریق روبه‌روی هم قرار دادن دو شخصیت متضاد ایجاد می‌کند. زن و مرد کهنسالی که چه به لحاظ جنسیتی و چه از نظر بینش سیاسی در تقابل با هم قرار می‌گرفتند. همین مشخصه موجب کشش و گیرایی داستان برای مخاطب خواهد شد.

پیام حقیقی یوسف قوجق را در کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته، می‌توان یک جمله دانست: با وجود مخالفت‌ها و تفاوت‌ها باید زندگی کرد! نویسنده باور دارد که دانستن تاریخ برای نوجوانان امروزی ضروری و بسیار مفید است اما این نکته را هم باید بپذیریم که حتی در کنار تفاوت‌های عقیدتی و سیاسی هم می‌توانیم مهر و محبت خود را نثار یکدیگر کنیم. اثر حاضر را علاوه‌بر داستانی تاریخی و اجتماعی که رنگ‌وبوی عاشقانه دارد، می‌توان دعوت‌نامه‌ای برای صلح، بخشش و درک متقابل دانست.

این کتاب شنیدنی، نخستین بار در سال 1398 از سوی نشر مهرک به دنیای کتاب و داستان وارد شده و هم‌اکنون به همت نشر صوتی سماوا به شما تقدیم می‌شود. با تهیه‌ی این رمان تحسین‌شده، تاریخ را با طعم دیگری بچشیم.

کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب گویا را به نوجوانانی که به رمان‌های تاریخی و اجتماعی فارسی علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

با یوسف قوجق بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی ترکمن، در یکم خرداد 1347 در روستای اوخلی بالا، از توابع گلستان پا به این دنیا نهاده و سال‌هاست که به داستان‌نویسی برای کودکان و نوجوان می‌پردازد. یوسف قوجق کارشناس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و همچنین کارشناس ارشد گرایش ایرانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) است که نویسندگی حرفه‌ای را از سال‌های دهه‌ی 60 آغاز کرده.

این نویسنده در کنار خلق داستان‌های پرطرفدار میان کودکان و نوجوانان، آثاری را نیز برای بزرگسالان نگاشته، در فعالیت‌های اجرایی فرهنگی هم دستی دارد و مدتی نیز به‌عنوان روزنامه‌نگار قلم می‌زده.

از آثار اوست: «کجاوه»، «دنیای زیبای بچه‌ها»، «از آسیای میانه»، «پرنده‌ها دوباره اوج می‌گیرند»، «لحظه‌ها جا می‌مانند»، «بادبادک‌ها در شهر»، «دوتارت را کوک کن» و «نردبانی رو به آسمان».

در بخشی از کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته می‌شنویم

نمی‌دونم بچه‌های دیگه از تغییر صد و هشتاد درجه‌ای رفتار اون دو نفر توی اون روزا چیزی گفته‌ن یا نه اما من خیلی خوب تموم اون صحبت‌ها و تغییر رفتارها رو به خاطر دارم. اصلاً نمی‌فهمیدیم اون زنگ چطور گذشت. همه منتظر صدای زنگ بودیم تا بشنویم بعد از کودتا چه اتفاقایی افتاده. کسی فکرشم نمی‌کرد که اون صحبتا یکی از آخرین صحبت‌های یحیی و فرهاد باشه. زنگ که خورد رفتیم توی حیاط و دوباره جمع شدیم یه گوشه، دور یحیی و فرهاد.

اول از همه فرهاد شروع کرد به صحبت. گفت: «سید ضیاءالدین آدم مارموزی بود اون سرش ناپیدا. قبل از کودتا لباس روحانیت به تن می‌کرده اما بعد از کودتا لباس روحانیت رو درآورده و با لباسی معمولی و یه کلاه پوستی بین مردم حاضر شده.» فرهاد اون روزا چطور یه دفعه اون همه اطلاعات رو با جزئیات کامل ماجرا می‌دونست؟ این سؤالیه که نه اون روزا، نه حالا که چند سال از انقلاب گذشته، هیچوقت پاسخی براش پیدا نکردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
فصل اول
60 دقیقه
فصل دوم
36 دقیقه
فصل سوم
34 دقیقه
فصل چهارم
23 دقیقه
فصل پنجم
10 دقیقه
فصل ششم
10 دقیقه
فصل هفتم
15 دقیقه
فصل هشتم
14 دقیقه
فصل نهم
12 دقیقه
فصل دهم
23 دقیقه
فصل یازدهم
13 دقیقه
فصل دوازدهم
79 دقیقه
فصل سیزدهم
5 دقیقه
فصل چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته
نویسنده
راویپدرام شهرآبادی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ با طعم زغال اخته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.