معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

واقعیت این است که بخت با انسان‌ها یار بوده که هنوز نسلشان منقرض نشده؛ چراکه بنابر گفته‌های تام فیلیپس در کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان، بشریت به‌اندازه‌ی کافی مرتکب خطاهای فاحش و مکرر که حیات خودش و تمام زمین را به خطر بیندازد شده است. نویسنده در این کتاب شوخ‌طبعی را به پژوهش‌ها و مستندات خود افزوده و شرحی ترسناک از تاریخ حیات چندمیلیون‌ساله‌ی انسان را بر زمین ارائه کرده است. این کتاب ازجمله کتاب‌های پرفروش در سرتاسر جهان است.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

هر متفکر و هر دانشمندی تلاش کرده است تا انسان را با یک ویژگی محوری معرفی کند. برخی انسان را حیوان متفکر نامیده‌اند، برخی انسان ابزارساز، برخی حیوان ناطق و... اما تام فیلیپس (Tom Phillips) در کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان (Humans: A Brief History of How We F*cked It All Up)، برخلاف تمام این تعریف‌ها، ویژگی محوری و مشترک انسان‌ها را نه در عقل و هوششان می‌داند و نه در استعداد و توانایی‌شان برای خلق و تولید. از نظر او آنچه همه‌ی بشریت در آن مشترک بوده‌اند، چیزی نیست جز گند زدن.

از نظر تام فیلیپس در کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان، ویژگی‌هایی که باعث تمایز ما از دیگر حیوانات و گونه‌های پیشین شده است، در کنار اینکه مزیت محسوب می‌شود، می‌تواند باعث به‌بار آمدن بزرگ‌ترین خراب‌کاری‌های تاریخ هم بشود. گونه‌ی انسان نه‌تنها اشتباهات بزرگی مرتکب می‌شود، بلکه بارها و بارها هم آن را تکرار می‌کند. با یک نگاه به تاریخ زندگی انسان روی زمین، مثال‌های فراوانی از اشتباهات فاحش او می‌یابیم. بسیاری از این اشتباهات به دست کسانی صورت گرفته که در زمینه‌های مختلف بی‌رقیب و مثال‌زدنی بوده‌اند؛ اما واقعیت این است که آن‌ها هم گند زده‌اند.

تام فیلیپس در کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان با بیانی طنز و بامزه، واقعیت‌های بسیار تلخی را در برابر چشمان مخاطبانش به‌تصویر می‌کشد. او به ما می‌گوید برخلاف صداهای بلندی که همه‌جا را پر کرده‌اند، تاریخ انسان فقط شامل پیشرفت و ترقی نبوده است، بلکه در موارد زیادی شامل اشتباه و خطاهای فاحش و غیرقابل جبران هم می‌شود. نکته‌ی تلخ‌تر این است که ظاهراً ما از هیچ‌کدام از این اشتباهات عبرت نگرفته‌ایم و مدام در حال تکرار کردنشان هستیم!

کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان را نشر صوتی آوانامه با صدای ابوالفضل شاه بهرامی و براساس ترجمه‌ی زهرا کمالی دهقان منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات نگاه به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

  • ازجمله کتاب‌های پرفروشِ بین‌المللی
  • برگزیده‌ی کتاب سال پرفروش تورنتو

نکوداشت‌های کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

  • درحالی‌که انسان خردمند به‌عنوان مرحله‌ی پیشرفته‌ای در تکامل انسان در نظر گرفته می‌شود، این تاریخ مختصر شکست‌ها، با تمسخر به ما یادآوری می‌کند که اکثر انسان‌ها ابله هستند. (گرگ جنر، نویسنده‌ی کتاب A Million Years in a Day)

  • نمی‌توان شخص دیگری را تصور کرد که مانند تام فیلیپس بالغ بر 250 صفحه کتاب را برای حمله‌ای بی‌رحمانه به نسل انسان بنویسد. اما ترکیب فوق‌العاده‌ای که از استعداد درخشان و شوخ‌طبعی او به وجود آمده، این کار را ممکن کرده و کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان را بسیار خواندنی ساخته است. (Buzzfeed)

  • تام فیلیپس در کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان با ظرافت‌های یک محقق واقعی و شوخ‌طبعی یک کمدین کاری می‌کند که بفهمیم به مدت چهارمیلیون سال، گونه‌ی ما چه بلایی بر سر زمین آورده و چطور همه‌چیز را به‌هم ریخته است. (استیون بروست، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان برای علاقه‌مندان به مباحث انسان‌شناختی و تاریخی مناسب است.

با تام فیلیپس بیشتر آشنا شویم

تام فیلیپس یک نویسنده، روزنامه‌نگار و طنزنویس اهل لندن است. او در کنار پرداختن به مسائل بسیار مهم و جدی، مطالب طنز نشریات را نیز تهیه می‌کند. او فارغ‌التحصیل رشته‌های باستان‌شناسی، انسان‌شناسی و تاریخ فلسفه‌ی علم از دانشگاه کمبریج است. تام فیلیپس همه‌ی تخصص‌های خود را در تألیف کتاب «تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان» به‌کار گرفته و اثری قابل‌توجه را به‌وجود آورده است. «توطئه: تاریخ نظریه‌های به‌دردنخور و اینکه چطور فریب آن‌ها را نخوریم (Conspiracy: A History of Boll*cks Theories, and How Not to Fall for Them)» و «واقعیت: تاریخ مختصر کلیه‌ی مزخرفات (Truth: A Brief History of Total Bullsh*t)» ازجمله کتاب‌های منتشرشده از او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان می‌شنویم

حجم زیاد آب‌های درحال سوختن ممکن است یکی از نمونه‌های بسیار چشم‌گیر از توانایی خطاناپذیر انسان در گرفتن طبیعت اطرافمان و بدتر کردن آن باشد؛ اما فقط این‌ها نیستند. دنیا پر از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهند چطور هرجایی که ما قدم در آن گذاشته‌ایم، اساساً نابه‌سامانی‌های زیادی ایجاد کرده‌ایم. آیا می‌دانستید که یک منطقه‌ی مرده‌ی پهناور در خلیج مکزیک وجود دارد؟ این بخش عظیمی از دریای کاملاً ویران است و از جایی گسترش می‌یابد که ضایعات کودهای شیمیایی، از زمین‌های کشاورزی جنوب آمریکا، سبب پیدایش جلبک‌های بزرگ شد. جلبک‌ها به میزان زیادی رشد می‌کنند و اکسیژن آب را می‌گیرند و هر چیز دیگری را که جلبک نیست، می‌کشند. خسته نباشید رفقا!

مشکل دیگر، علاقه‌ی ما به دور انداختن وسایل است، بدون اینکه واقعاً فکر کنیم آن‌ها در نهایت به کجا می‌رسند. این کار سبب افزایش زمین‌های بایر گسترده، پر از زباله‌های الکترونیکی، در شهر گویوی چین شده است. یک گورستان بدنام به وسعت بیست مایل مربع از وسایلی در جهان که به آن‌ها نیاز نداریم. این گورستان با لپ‌تاپ‌های قدیمی و گوشی‌های هوشمند سال گذشته انباشته شده است. از نظر تکنیکی گویو کار بازیافت انجام می‌دهد، که این خوب است. متأسفانه تا الان آن‌جا تبدیل به جهنمی روی زمین شده است که ستون‌هایی از دود سیاه هوایش را پر کرده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
شناسنامه - جدول زمانی تاریخ
22 دقیقه
پیشگفتار: آغاز گندزدن‌ها
27 دقیقه
فصل اول: چرا مغز شما یک احمق است - بخش اول
24 دقیقه
چرا مغز شما یک احمق است - بخش دوم
32 دقیقه
فصل دوم: این‌جا محیط خوبی دارید - بخش اول
17 دقیقه
این‌جا محیط خوبی دارید - بخش دوم
32 دقیقه
فصل سوم: آه، زندگی راهی پیدا می‌کند - بخش اول
12 دقیقه
آه، زندگی راهی پیدا می‌کند - بخش دوم
35 دقیقه
فصل چهارم: رهبر را دنبال کنید - بخش اول
25 دقیقه
رهبر را دنبال کنید - بخش دوم
36 دقیقه
فصل پنجم: قدرت مردم
26 دقیقه
فصل ششم: جنگ، هان! برای چه چیزی خوب است؟ - بخش اول
29 دقیقه
جنگ، هان! برای چه چیزی خوب است؟ - بخش دوم
35 دقیقه
فصل هفتم: مهمانی استعمار، خیلی شاد و باحال - بخش اول
29 دقیقه
مهمانی استعمار، خیلی شاد و باحال - بخش دوم
24 دقیقه
مهمانی استعمار، خیلی شاد و باحال - قسمت سوم
24 دقیقه
فصل هشتم: راهنمای دیپلماسی - بخش اول
29 دقیقه
راهنمای دیپلماسی - بخش دوم
38 دقیقه
فصل نهم: شور و هیجان تکنولوژی لعنتی - بخش اول
33 دقیقه
شور و هیجان تکنولوژی لعنتی - بخش دوم
26 دقیقه
فصل دهم: تاریخچه‌ی مختصری از پیش‌بینی نکردن آینده
20 دقیقه
نتیجه‌گیری: به‌گندکشیدن آینده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان
نویسنده
مترجمزهرا کمالی دهقان
راویابوالفضل شاه بهرامی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کتاب، در ده فصل سعی دارد به نوعی پوشش چند جانبه‌ی تاریخ اشتباهات سرنوشت‌ساز انسان باشد: چه در فصل اول که از الگوها و سوگیری‌های مغز می‌گوید و توهم باهوشی و بی‌خطا بودن انسان‌های باهوش را زیر سوال می‌برد؛ چه در فصل دوم که به بررسی تاثیرات تخریب اقلیم می‌پردازد و در فصل سه وارد جزییات آن‌ها می‌شود و بسط پیدا می‌کند به مثال‌های تاریخی و ملموس. نویسنده جاهایی کلی حرف زده است و جاهایی هم فقط سرنخ‌هایی داده برای جستجوی بیشتر (اما ناگفته نماند یک فصل تمام، فصل هفتم را به اقدامات و تاثیر ویلیام پترسونِ اسکاتلندی اختصاص داده است) در ادامه، در فصل نهم نکته‌ی جالب برای من این بود که گویا بI سادگی می‌توان تمام نظرات یک دانشمند یا محقق را زیر سوال برد: اگر در راستای نفع قدرت‌های دنیا نباشد، به راحتی و با نادیده گرفتن شعور عامه‌ی مردم ادعای او‌ را مبنی بر کشف جدید باطل می‌کنند! (حتی اگر این کشف باطل جایزه هم گرفته باشد. موردی که در کتاب اشاره شده: رنه پراسپر بلاندلات ۱۸۴۹-۱۹۳۰)
این موارد نادر و جزئی نیستند. بزرگ تر از این رسوایی، کشف پلی‌واتر (آب غیر عادی که در سطح ماه پیدا کرده بودند) بود که در آخر به طرز بدی لاپوشانی شد چون گویا آن موقع زمان درستی برای مطرح شدنش نبوده و ترس کاربرد نظامی وجود داشته است. من لحن طنز نویسنده را دوست نداشتم (که مشخصه‌ی بارز این کتاب هست) شخصا مستندات را به شکل جدی می‌پسندم. متن، ساده و بسیار راحت‌خوان است. شبیه مقاله‌های سرگرم‌کننده‌ی مجلاتی است که مخاطب عام داره. کتاب برای علاقمندان به اطلاعات عمومی مفید خواهد بود.
ali bakhtiari
۱۴۰۲/۵/۱۰
کتاب جالبی است و ما را به این فکر وا می‌دارد که تا کنون برای چه کنش‌ها، موضع گیری‌ها و حرف هایمان اندیشه کرده ایم و برای چه کارهایی بدون توجه به تبعات آن بدون فکر کاری را انجام داده یا سخنی بر زبان جاری کرده ایم. با تشکر از کتاب راه 🌹
وحید فرشیدپور
۱۴۰۲/۵/۱۷
وقتی این کتاب رو گوش دادم به این رسیدم که الانم تا اندازه تحت تاثیر گنداییه که گذشتگانم زدن و آینده چقد تحت تاثیر گنداییه که الان ما داریم به تاریخ بشریت می‌زنیم و نه گذشتگانمون و نه ما متوجهش نیستیم. لذت بردم.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۶/۱۴
نحوه بیان و کیفیت ضبط و صدا عالی محتوا میتواند تکراری باشد؛ اما طنز جالبی دارد. - ترجمه ایرادهایی دارد اما بیان گوینده آنقدر جذاب است که کاملا آن را می‌پوشاند.
امیر بیشه
۱۴۰۲/۱۰/۳
لذتی گه در این کتاب تجربه کردم وصف ناپذیره. از طرفی لحن درست در خوانش و جذابیت احساسی که راوی داشت، این لذت رو چندبرابر کرد.
محمد سلیمانی
۱۴۰۲/۸/۲۷
کتاب عالی و خوبیه، با حماقت بشر در تاریخ آشنا میشید و متوجه میشید که توی یه دیوانه خونه‌ای به اسم کره‌ی زمین گیر افتادید
Saleh Siamaki
۱۴۰۲/۶/۱۱
کتاب جالبیه. به حق یکی از پر فروش‌های جهان شده. منو به فکر وا داشت تا خیلی از کارهای اشتباهمو ترک کنم. در قبال کره زمین خیلی بی تفاوت بودم.
عزیز افراسبی
۱۴۰۲/۵/۱۲
کتابی که نویسنده بازحمت وتلاش وبا مطالعه بسیار آنرا تآلیف ونوشته ودارای محتویات مفید وپخش عالی.
Ehsan Jalili
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
برای علاقه‌مندان به جامعه شناسی و روانشناسی خوب هست. مورد پسند و سلیقه من نبود.
مینا رفیعی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خیلی بنظرم جالب نبود البته ٩٠ درصد بعلت گویندگی بسیار یکنواخت و خواب آور
شهریار ناصح
۱۴۰۲/۵/۱۶
طنز جالبی در مشکلاتی که اروپاییان آفریدند دارد
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.