معرفی و دانلود کتاب صوتی درس‌های تاریخ

عکس جلد کتاب صوتی درس‌های تاریخ
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درس‌های تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درس‌های تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درس‌های تاریخ

نتیجه‌ی یک عمر تحقیق و پژوهش ویل دورانت و آریل دورانت، زوج مورخ برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر را در کتاب صوتی درس‌های تاریخ می‌شنوید. نویسندگان در این اثر به بررسی مختصر فرهنگ و تمدن بشریت می‌پردازند و تاریخ را از منظرهای گوناگون بررسی می‌کنند..

درباره‌ی کتاب صوتی درس‌های تاریخ

ویل و آریل دورانت در کتاب صوتی درس‌های تاریخ (The Lessons of History) موفق شده‌اند عصاره‌ی چهار دهه کار خود را روی مجموعه‌ی ده‌جلدی داستان تمدن در اختیار مخاطب خود قرار دهند. این کتاب روشنگر و متفکرانه سرشار از بینش‌های خیره‌کننده و عمیق درمورد ماهیت تجربیات انسانی، تکامل تمدن و فرهنگ انسان است. نویسندگان از خلال اندوخته‌ی سترگ دانش و تجربه‌ی سالیانِ خود به گذشته‌ی بشر نگاهی موشکافانه می‌اندازند و در پی پاسخ به این پرسش‌اند که تاریخ درمورد طبیعت، رفتار و آینده‌ی انسان چه می‌گوید.

از نظر ویل و آریل دورانت، تاریخ «تنها یادآور حماقت‌ها و جنایات انسان نیست، بلکه یادآوری دلگرم‌کننده‌ای از روح‌های زاینده نیز هست.» سرزمینی گسترده که هزاران دولتمرد، مخترع، دانشمند، شاعر، هنرمند، نوازنده و فیلسوف در آن قدم گذاشته‌اند، کارهای کوچک و بزرگی رقم زده‌اند و آن را بدرود گفته‌اند.

دورانت‌ها قضاوت نمی‌کنند. آن‌ها نمی‌گویند این سیستم کارآمدتر از دیگری است یا صلح بهتر از جنگ است. آن‌ها حتی بر طبل این قول معروف از جورج سانتایانا -که اغلب به‌اشتباه به کسان دیگر نسبت داده می‌شود- نمی‌کوبند که: «کسانی که نمی‌توانند گذشته را به خاطر بیاورند، محکوم به تکرار آن هستند.» چیزی که نویسندگان کتاب صوتی درس‌های تاریخ بر آن تأکید دارند، این است که انسان به یک ارگانیسم منحصربه‌فرد با نیازها و خواسته‌ها و انگیزه‌های خاص تبدیل شده است و عوامل بسیار مهمی وجود دارند که بر رفتار او در طول تاریخ بشر تأثیری غیرقابل چشم‌پوشی گذاشته‌اند. انسان مسیر پرپیچ‌وخمی را طی کرده است تا به این نقطه برسد و به موجودی تبدیل شود که تماماً تحت تأثیر اکتساب، خصومت و غرور نیست. و این کتاب روایتی فشرده از روند این دگردیسی است.

چکیده‌ای از فلسفه و پیشرفت جوامع بشری در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصاد، دین، اخلاق و... در این کتاب، ما را به سیر و سفری کوتاه در تاریخ انسان رهنمون می‌سازد و بدین‌ترتیب فرصتی در اختیار ما قرار می‌دهد تا روند پیشرفت امکانات و محدودیت‌های بشر را در طول زمان زیستش روی زمین بررسی کنیم. نویسندگان در کتاب صوتی درس‌های تاریخ، با کنار هم قرار دادن زندگی‌ها، ایده‌ها، دستاوردها، جنگ‌ها و فتح‌الفتوحات بزرگ، مضامین پررنگ تاریخ را آشکار می‌کنند و می‌کوشند از این طریق به معنایی برای زندگی بشر دست یابند.

ترجمه‌ی محسن خادم را از این اثر با صدای محمدرسول مجدآبادی می‌شنوید. کتاب صوتی درس‌های تاریخ به همت نشر صوتی استودیو نوار و انتشارات ققنوس تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی درس‌های تاریخ

  • شاهکار دورانت متعلق به تمام کتابخانه‌هاست و در بسیاری از قفسه‌ها دیده می‌شود. (دانا دی. کلی، روزنامه‌ی دموکرات آرکانزاس)
  • اثری عمیق و بدیع از تاریخ و فلسفه. (گودریدز)

با ویل دورانت و آریل دورانت بیشتر آشنا شویم

ویلیام دورانت (William Durant) در سال 1885 در ایالت ماساچوست آمریکا دیده به جهان گشود. او فیلسوف و متفکری برجسته بود که با نگارش مجموعه‌ای یازده جلدی، موسوم به «تاریخ تمدن»، نام خود را به عنوان یکی از برجسته‌ترین مورخان معاصر مطرح ساخت. دورانت در مجموعه‌ی مذکور، با پیروی از روش‌شناسی‌ای نوین در کار تاریخ‌نویسی، سیر ظهور و تکوین تمدن انسانی را به روشنی و تفصیلِ هرچه تمام‌تر شرح داد. دورانت علاوه‌بر کتاب تاریخ تمدن، آثاری نیز در زمینه‌ی فلسفه به رشته‌ی تحریر درآورد، که از میان مهم‌ترینِ آن‌ها می‌توان به دو کتابِ «درباره معنی زندگی» و «لذات فلسفه» اشاره کرد.

چایا کافمن در سال 1898 در اوکراین به دنیا آمد و پس از ازدواج با ویل، نام آریل دورانت (Ariel Durant) را برای خود برگزید. این دو پژوهشگر حوزه‌ی تاریخ با نگارش کتاب دهم مجموعه‌ی تاریخ تمدن، موفق به دریافت جایزه‌ی پولیتزر شدند. ویل و آریل هردو به فاصله‌ی کوتاهی از یکدیگر در سال 1981 چشم از جهان فروبستند.

در بخشی از کتاب صوتی درس‌های تاریخ می‌شنویم

اخلاقیات احکامی‌اند که جامعه به کمک آن افراد و جماعات خود را ترغیب به رفتار موافق نظم، امنیت و تعالی خویش می‌کند. چنان که قوانین احکامی‌اند که به کمک آن مجبور می‌سازند. به همین ترتیب بوده که طی شانزده قرن، جماعات یهودی در دنیای مسیحیت، به کمک نظام اخلاقی مبسوط و قاطع، و تقریباً بدون کمک حکومت و قوانین، موجودیت و آرامش درونی خود را حفظ کرده‌اند. اطلاعات اندک از تاریخ باعث می‌شود که بر تغییرپذیری قوانین اخلاقی تکیه کنیم و نتیجه بگیریم که بی‌اهمیت‌اند. زیرا با توجه به زمان و مکان دگرگون می‌شوند و گاه یکدیگر را نقض می‌کنند. اطلاع وسیع‌تر باعث می‌شود که بر کلیت قوانین اخلاقی تکیه کنیم و نتیجه بگیریم که ضروری‌اند.

قوانین اخلاقی به دلیل انطباق با شرایط تاریخی و زیست‌محیطی در تغییر و دگرگونی‌اند. اگر تاریخ اقتصادی را به سه مرحله‌ی شکار، زراعت و صنعت تقسیم کنیم، باید انتظار داشته باشیم که قوانین اخلاقی یک مرحله در مرحله‌ی بعدی دگرگون شوند. در مرحله‌ی شکار، انسان ناچار بود آماده‌ی تعقیب و جنگ و کشتار باشد. هنگامی که بر صید دست می‌یافت، تا حداکثر ظرفیت معده‌اش می‌خورد. چه نمی‌دانست که بار دیگر کی خواهد خورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
بخش یک: تأمل‌ها
8 دقیقه
بخش دو: تاریخ و زمین
17 دقیقه
بخش سه: زیست‌شناسی و تاریخ
18 دقیقه
بخش چهار: نژاد و تاریخ
9 دقیقه
بخش پنج: سرشت آدمی و تاریخ
14 دقیقه
بخش شش: اخلاق و تاریخ
23 دقیقه
بخش هفت: دین و تاریخ
15 دقیقه
بخش هشت: اقتصاد و تاریخ
24 دقیقه
بخش نه: سوسیالیسم و تاریخ
33 دقیقه
بخش ده: حکومت و تاریخ
14 دقیقه
بخش یازده: تاریخ و جنگ
21 دقیقه
بخش دوازده: رشد و زوال
22 دقیقه
بخش سیزده: آیا پیشرفت واقعی است؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درس‌های تاریخ
نویسنده،
مترجممحسن خادم
راویمحمدرسول مجدآبادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درس‌های تاریخ

حسین براری
۱۴۰۲/۲/۳
این کتاب از بخش‌های کاملا جداگانه‌ای تشکیل شده که در هر بخش به واکاوی یک مبحث در طول تاریخ می‌پردازد. درک کامل کتاب مستلزم تسلط بر تاریخ بوده ولی هر فردی می‌تواند از نظرات غنی و منطقی و دل نشین نویسنده لذت ببرد. نگاه معتدل و به دور از افراط و تفریط نویسنده در مباحث مختلف و ذکر مستندات گوناگون در هم تاریخی تائید مخالف و هم موافق و واگذاری نتیجه به عهده خواننده از دیگر ویژگی‌های مثبت کتاب است. تنها نقطه منفی قابل ذکر، موسیقی متن ضعیف و سرعت صدای گوینده است که امکان ارتباط طولانی مدت شنونده با کتاب را غیر ممکن می‌سازد.
سعید فریادتبریزیان
۱۴۰۲/۱/۱۷
قبلا کتب تاریخی محدودی را مطالعه کرده بودم که صرفا توصیف حوادث از دید نگارنده بود ولی درس گرفتن از حوادث تاریخی تکرار شده در طول هزاران سال از زندگی بشر لذت دیگری داشت و با آشنایی با این درسها میتوان عواقب سیاستهای مورد اعمال در یک جامعه را پیش بینی کرد و نیز با اشراف بر قوانین جاری تاریخ از اتلاف وقت برای تغییر آن‌ها و نیز تلاش برای تغییر روند خودداری کرد.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۳/۸
سیزده فصل کتاب مثل سیزده مقاله است دین و تاریخ، جنگ و تاریخ، تاریخ و زمین، زیستشناسی و تاریخ، نژاد و تاریخ، آدمی و تاریخ، سوسیالیسم و تاریخ، اخلاق و تاریخ، حکومت و تاریخ.... کتاب هم حاوی نکات جالبی است مثل اینکه می‌گوید اقتصاد دولتی در قبل میلاد هم بوده نکات در هم و برهم و بدون دلیل هم دارد. با تشکر از راوی محترم که البته خالی از اشکال نبودند‌.
علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۷/۱
کتاب به زبان ساده نوشته شده و برای مخاطب عام تقریبا قابل فهم است یعنی در عین اینکه از کلمات قصار استفاده شده معنا قابل درک و مفهوم را میرساند نکته مثبت تفکیک کتاب به فصلهای جداگانه است قسمت تاریخ ودین عالی بود
علی
۱۴۰۲/۳/۱۸
یه ستاره کم دادم بابت ضعیف بودن صدا که بخاطر گوینده نبود کیفیت ضبط صدا پایین بوده فکر کنم بهرحال کتاب مختصر و مفیدی بود ولی باید مفصل تر توضیح میداد و بخش‌هایی مثل زیست شناسی و تاریخ میتونست تخصصی تر باشه.
iman babaei
۱۴۰۲/۲/۹
دورانت به قدری در فلسفه و تاریخ قوی هست که آثار او نیازی به تعریف و تمجید ندارد چرا که تسلط بسیار بالای او بر تاریخ (در اثر شگرف تاریخ تمدن) و فلسفه سبب ایجاد تفکراتی فوق العاده ارزشمند شده است
نریمان نوروزی
۱۴۰۲/۲/۱۶
سلام بسیارعالی بودیه نکاتی هست ولی من بخودم اجازه نخواهم داد در مقایل این همه زحمت دست دراند کاران بخرج میدهند چیزی برای گفتنش باقی نخواهد ماند بخصوص راوی محترم
قادر خضریان
۱۴۰۲/۱/۱۹
سلام و عرض ادب
محتوای کتاب بسیار با ارزش است.
گوینده به نظر من بهتر است عوض شود و کیفیت صدای در داخل ماشین بسیار پایین است لذا نیاز به بازنگری دارد.
مهدی بیگلری
۱۴۰۲/۱/۲
برای کسانی مثل من که فرصت ندارند متن کامل تاریخ تمدن را بخوانند، بسیار مناسب و کارآمد است. خلاصه‌ای بسیار مفید از تاریخ جهان را ارائه می‌دهد.
mohammad amin
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
سلام. با تشکر ااز لطف شما کتاب خوبی است. خواندن آن پیشنهاد میشود. فصلهای کتاب اطلاعات کلی و جامعی درباره تاریخ جهان و تمدن آن دارد
رضا ایز‌دی
۱۴۰۲/۱۱/۹
بسیار کتاب کلی‌ بود، بیشتر به صورت فلسفی هر بخش رو تجزیه و تحلیل می‌کرد، ولی برای یک بار خواندن توصیه می‌شود.
محمد داوطلب
۱۴۰۲/۱/۱۰
کتابی مختصر و مفید است. مطالعه این کتاب برای کسانی که اطلاعات کلی از تاریخ را بخواهند بدانند مناسب است.
Mohammed Jawid Biddle
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
این کتاب بیان می‌کند چگونه اشتباه انسان توانسته جامعه‌ را هدایت کند.
Roohallah Azizi
۱۴۰۳/۱/۱۵
ارزش گوش دادن داره
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درس‌های تاریخ

برای دریافت کتاب صوتی درس‌های تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.