معرفی و دانلود کتاب صوتی تخت ابونصر

عکس جلد کتاب صوتی تخت ابونصر
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تخت ابونصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تخت ابونصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تخت ابونصر

کتاب صوتی تخت ابونصر، داستانی کوتاه از نویسنده‌ی مشهور و برجسته‌ی ایرانی، صادق هدایت است. این داستان که برای اولین‌بار در مجموعه‌ی «سگ ولگرد» منتشر شد، به ماجرای گروهی از کاوشگران آمریکایی می‌پردازد که در اطراف شیراز و در محلی به نام تخت ابونصر، یک مومیایی و یک وصیت‌نامه پیدا می‌کنند که راز بزرگی را برای‌شان برملا می‌سازد...

درباره‌ی کتاب صوتی تخت ابونصر

صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در سال 1321 مجموعه داستانی به نام «سگ ولگرد» منتشر کرد که به عقیده‌ی برخی بهترین مجموعه داستان او و یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات داستانی ایران به‌شمار می‌رود. هدایت نوشتن داستان‌های این مجموعه را سال‌ها قبل از انتشار به اتمام رسانده بود ولی محدودیت‌ها و سانسور دولتی، باعث می‌شد او نتواند آن‌ها را منتشر کند. داستان تخت ابونصر یکی از هشت داستان این مجموعه است. این اثر علاقه‌ی صادق هدایت به فرهنگ و تاریخ ایران باستان را نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تخت ابونصر

در این داستان، سه کاوشگر آمریکایی به نام‌های دکتر وارنر، گورِست و فریمن، در حوالی شیراز و در منطقه‌ای به نام تخت ابونصر به کاوش‌های باستان‌شناختی می‌پردازند. آن‌ها که انتظار دارند همانند تخت‌جمشید، آثار باستانی مهمی را در آن منطقه‌ی گرم پیدا کنند، توفیق چندانی در کشف به دست نمی‌آورند ولی وقت آزاد خود را به مطالعه یا گردش در دهکده‌های اطراف، از جمله امامزاده دست خضر و برم‌دلک می‌گذرانند که نسبتاً خوش‌آب‌وهوا هستند. ناکامی‌های بیشتر و دلسردی از یافتن آثار باستانی، رفته‌رفته آن‌ها را به این نتیجه می‌رساند که بهتر است سال بعد، کاوش‌های‌شان را تمام کنند و به کشور خود بازگردند. تا اینکه یک روز، تابوت مومیایی سیمویه را کشف می‌کنند. این تابوت، جدای از اینکه یکی از قطعات مهم باستان‌شناسی به‌شمار می‌رود، یک سند مهم را در نیز در بر دارد که باعث می‌شود دکتر وارنر که متخصص زبان‌های قدیمی است، تمام وقت و انرژی خود را صرف بررسی و ترجمه‌ی آن کند.

دکتر وارنر چندین هفته روی تابوت و دست‌نوشته‌ای که در آن پیدا کرده است وقت می‌گذارد و متوجه می‌شود دست‌نوشته، وردی را در خود دارد که با خواندنش می‌توان مومیایی سیمویه را زنده کرد. او این موضوع را با همکارانش، گورست و فریمن در میان می‌گذارد و آن‌ها با اینکه در آغاز به باور خرافی دکتر وارنر می‌خندند، در نهایت تصمیم می‌گیرند به وارنر کمک کنند؛ تصمیمی که نتایجی را برای آن‌ها در پی دارد که هیچ‌کدام انتظارش را ندارد.

داستان تخت ابونصر، دانش و آگاهی صادق هدایت از کاوش‌های باستان‌شناسی و همینطور اشراف او به زبان‌های باستانی و به‌طور ویژه، زبان پهلوی را نشان می‌دهد. این نویسنده، در داستان تخت ابونصر، مانند دیگر داستان‌ها و نوشته‌هایش، به تنهایی، بیگانگی و نومیدی انسان می‌پردازد و به شکلی ظریف، لایه‌های عمیق روان انسان را می‌کاود. نسخه‌ی صوتی این داستان توسط نشر واوخوان و به گویندگی بهروز رضوی تهیه شده است.

کتاب صوتی تخت ابونصر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه ایرانی و نوشته‌های صادق هدایت علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی تخت ابونصر می‌تواند برای شما بسیار جذاب و لذت‌بخش باشد.

در بخشی از کتاب صوتی تخت ابونصر می‌شنویم

- فراموش کردم به او بگویم می‌خواستم امشب را دور هم باشیم. می‌دانید؟ می‌خواهم امشب ساعت هشت و ربع تشریفاتی که در وصیت‌نامه دستور داده را انجام بدهم.

فریمن متعجب:

- کدوم دستور؟ همون دعایی که می‌گفتید باید با شرایط مخصوصی خوند و مُرده زنده می‌شه؟

- می‌دونم که تو دلت به من می‌خندی. اشتباه نکن. من از شما بی‌اعتقادترم. ولی پیش خودم تصور می‌کنم این وصیت‌نامه‌ی زنیه که شاید صدها سال پیش، در گور رفته و معتقد بوده که خون خودش را طعمه‌ی مومیایی کرده به امید اینکه روزی کاغذش خونده بشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
49 دقیقه
تخت ابونصر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تخت ابونصر
نویسنده
راویبهروز رضوی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تخت ابونصر

نادر پسر شمشیر
۱۴۰۲/۸/۲۲
سلام بسیار زیبا بود از جناب آقای رضوی با این کلام شیوا و صدای گیرایش زیبای کار مرحوم هدایت را صدچندان کرده استاز تمامی شما مسئولان سپاسگزارم. رنجبر
علیرضا پیرى
۱۴۰۲/۸/۱۹
جالب است که تخیلى توأم با واقعیت ناگهان در آثار رئال صادق در این داستان جاى گرفته است...
روح اله مختاری
۱۴۰۳/۱/۱۲
یه داستان جالب با تعلیق خوب، و از طرفی صدای استاد رضوی...
م.فروهر
۱۴۰۲/۷/۳
داستان تاریخی و یا مانند رمانی تخیلی وزیبا باصدای بسیار زیبا
واهه یوسفی
۱۴۰۲/۶/۲۳
داستان کوتاه و جذاب و صدای کتاب خوان عالی بود.
امین دشتی
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتابهای صادق هدایت همیشه، روان و جذابند
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تخت ابونصر

برای دریافت کتاب صوتی تخت ابونصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.