معرفی و دانلود کتاب صوتی ترس و لرز

عکس جلد کتاب صوتی ترس و لرز
قیمت:
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترس و لرز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترس و لرز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ترس و لرز

سورن کی یرکگور با نگارش کتاب صوتی ترس و لرز نام خود را در تاریخ فلسفه جاودانه کرد. او در این کتاب که نقطه‌ی تلاقی فلسفه‌ی دین و فلسفه‌ی اخلاق به شمار می‌رود و در فهرست بهترین آثار فلسفی گودریدز قرار دارد، به سراغ داستان قربانی شدن اسحاق به دست ابراهیم نبی می‌رود و آن را در بستر فلسفی و اخلاقی بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ترس و لرز

کتاب ترس و لرز (Fear and Trembling) را می‌توان نقطه‌ی عطف درخشانی در تاریخ فلسفه، از ابتدای پیدایش آن در یونان باستان تا همین امروز و نحله‌های مدرن و پست‌مدرن فلسفی به شمار آورد. سورن کی یرکگور (Soren Kierkegaard) در این اثر پرآوازه‌ی خود به داستان قربانی شدن اسحاق به‌دست ابراهیم پیامبر می‌پردازد. مسئله‌ی اصلی او در کتاب ترس و لرز، مفهوم «ایمان» است و عنوان این اثر اشاره به آیه‌ای از انجیل دارد که در آن پولس مقدس -از مبلّغان صدر مسیحیت- به مردم فیلیپین توصیه می‌کند که راه نجات و رستگاری را از خلال ترس و لرز بپیمایند. در حقیقت او این ترس و لرز را به ابراهیم نسبت می‌دهد، هنگامی که خداوند به او دستور داد تا سر فرزندش را از تن جدا کند. کی یرکگور از خلال نگارش این رساله گویی در جست‌وجوی آن است که خود نیز این ترس و لرز را ادراک کند. «پدر ایمان» نامی است که نویسنده در این اثر بر روی ابراهیم می‌گذارد و در همان حال از خود می‌پرسد: چگونه می‌توان یک قاتل بالقوه را به‌عنوان پدر ایمان گرامی داشت؟

مسئله‌ی کی یرکگور در این اثر نامدار، بررسی تقلیل‌یافته‌ی ابعاد مختلف یک داستان مذهبی نیست. او در حقیقت در بستر روان‌شناسی دین و فلسفه به چیستی مفهوم ایمان می‌پردازد و از این داستان مذهبی برای روشن کردن کلام و مقصود خود وام می‌گیرد. او همچنین از نظام اخلاقی-فلسفی هگل و افسانه‌ها و تراژدی‌های یونانی نیز بهره می‌گیرد تا به خواننده کمک کند تفاوت بین دنیای درونی روح و دنیای بیرونی اخلاق و زیبایی‌شناسی را درک کند. سورن کی یرکگور با اندیشه‌ها و آراء نظری خود که بخش مهمی از آن‌ها را در این کتاب می‌شنوید، تأثیری شگرف و غیرقابل‌چشم‌پوشی بر فلسفه‌ی پس از خود باقی گذاشت و شالوده‌ی اگزیستانسیالیسم قرن بیستم را پایه‌ریزی کرد و افق دید گسترده‌ای در الهیات مسیحی پدید آورد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ترس و لرز

  • اثری کلیدی در روان‌شناسی باور دینی. (Barnes & Noble)
  • کی یرکگور به عنوان یکی از سردمداران اگزیستانسیالیسم و یکی از بزرگ‌ترین فلاسفه‌ی قرن نوزدهم در نظر گرفته می‌شود. (Goodreads)
  • کتابی که تأثیری فوق‌العاده بر الهیات پروتستان و جنبش اگزیستانسیالیسم باقی گذاشت. (Penguin)

کتاب صوتی ترس و لرز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مخاطب جدی فلسفه و الهیات هستید، به هیچ وجه نباید شنیدن این کتاب را از دست بدهید.

با سورن کی یرکگور بیشتر آشنا شویم

این فیلسوف دانمارکی در سال 1813 در کپنهاگ به دنیا آمد و پس از زندگی کوتاهی که 14 سال از آن را به نگارش آثار فلسفی اختصاص داد، در سال 1855 به مرگی ناگهانی درگذشت. «پدر فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم» لقبی است که بعدها برای او برگزیدند. پوچ‌انگاری، تعلیق اخلاقی، بحران وجودی و جهش ایمان عناوین برخی از مهم‌ترین ایده‌هایی هستند که کی یرکگور در آثار خود به آن‌ها پرداخته است. او که تحصیلاتش را در رشته‌ی الهیات و فلسفه به پایان رسانده بود، درصدد آن بود تا از خود یک کشیش لوتری بسازد. اما تجربیات شخصی او و از دست دادن معشوقه‌اش، زندگی او را برای همیشه تغییر داد و باعث شد باقی‌مانده‌ی عمرش را به تفلسف و نگارش رساله‌ها و مقالات فلسفی بپردازد. «مفهوم آیرونی»، «تکرار»، «مفهوم دلهره»، «مراحلی در مسیر زندگی»، «پاره‌های فلسفی»، «پی‌نوشت‌های ناعلمی پایانی بر پاره‌های فلسفی» و «تجربه در مسیحیت» از جمله آثار این فیلسوف قرن نوزدهم هستند.

در بخشی از کتاب صوتی ترس و لرز می‌شنویم

امر اخلاقی به‌نفسه کلی است و به‌مثابه‌ی کلی به هرکس اطلاق‌پذیر است و این از دیدگاهی دیگر بدان معناست که در هر زمان اطلاق‌پذیر است. امر اخلاقی ذاتاً درون‌ماندگار است و غایتی بیرون از خود ندارد. بلکه خود غایت هر چیز بیرون از خویش است و اگر آن را در خود ادغام کند، دیگر پیش‌تر نمی‌رود. فرد به‌مثابه‌ی موجودی بی‌واسطه، حساس و دارای نفس، غایتش را در «کلی» دارد. رسالت اخلاقی فرد، بیان دائمی خویش در کلی و القای فردیت خود برای تبدیل به کلی است. همین که فرد فردیتش را در مقابل کلی مطالبه کند معصیت کرده است و فقط با قبول گناه می‌تواند از نو با کلی آشتی کند. هر بار که فرد پس از ورود به کلی میلی به مطالبه‌ی فردیتش احساس کند، به وسوسه گرفتار می‌شود که خلاصی از ان جز با پشیمانی و تسلیم خود به مثابه‌ی فرد به کلی ممکن نیست. اگر غایت اعلایی که می‌تواند برای انسان و زندگی‌اش مقرر شود همین است، پس امر اخلاقی با سعادت ابدی انسان که جاودانه و در هر لحظه غایت اوست، ماهیتی یکسان دارد. زیرا ترک این غایت، یعنی تعلیق غایت‌شناختی آن، مستلزم تناقض است. زیرا همین که معلق شود، از دست می‌رود. در حالی که در موارد دیگر چیزی که معلق می‌شود از دست نمی‌رود. بلکه در همان چیز عالی‌تری که غایت آن است محفوظ می‌ماند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
پیشگفتار
13 دقیقه
سرآغاز
28 دقیقه
بخش اول: مدیحه برای ابراهیم
25 دقیقه
بخش دوم: مسائل - پیشگفتار - قسمت اول
32 دقیقه
بخش دوم: مسائل - پیشگفتار - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش دوم: مسائل - پیشگفتار - قسمت سوم
11 دقیقه
بخش دوم: مسائل - پیشگفتار - قسمت چهارم
26 دقیقه
بخش دوم: مسائل - مسئله‌ی یکم - قسمت اول
17 دقیقه
بخش دوم: مسائل - مسئله‌ی یکم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش دوم: مسائل - مسئله‌ی دوم - قسمت اول
19 دقیقه
بخش دوم: مسائل - مسئله‌ی دوم - قسمت دوم
37 دقیقه
بخش دوم: مسائل - مسئله‌ی سوم - قسمت اول
33 دقیقه
بخش دوم: مسائل - مسئله‌ی سوم - قسمت دوم
34 دقیقه
بخش دوم: مسائل - مسئله‌ی سوم - قسمت سوم
28 دقیقه
بخش دوم: مسائل - مسئله‌ی سوم - قسمت چهارم
10 دقیقه
پایان سخن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ترس و لرز
نویسنده
مترجمعبدالکریم رشیدیان
راویمحسن بهرامی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ترس و لرز

mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۱۹
کتاب درباره فلسفه کرکگور است. فیلسوف و نویسنده بزرگ. درباره مفاهیم بنیادی فلسفی بحث میکند. مباحث خودشناسی و عمیق دارد. مرکز او در این کتاب بر داستانی از کتاب مقدس است، یعنی آن‌گاه که خدا از ابراهیم خواست تا اسحاق را قربانی کند. او همچنین به انتخاب همراه با اضطرابی می‌پردازد که ابراهیم پس از این فرمان با آن دست ‌و پنجه نرم کرد. ترجمه کتاب روان است
مهرداد تقی‌پور
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
از بهترین کتاب های اگزیستانسیال خداباوری هست این کتاب، همچنین به زیبایی تونسته به مسئله ابراهیم و قربانی کردن اسحاق بپردازه، این کتاب رو به دوستانی که اهل تفکر عمیق و دوستان علاقمند به فلسفه، به خصوص اگزیستانسیال، سفارش میکنم.
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۱۰/۵
عالی این کتاب چه تحلیل زیبایی داره توصیه میکنم بشنوین و راوی که عالیه
reza fatahi
۱۴۰۱/۱۲/۸
نظر شخصیمه که فلسفه رو نمیشه صوتی گوش داد
Mohammed Jawid Biddle
۱۴۰۱/۱۰/۲
با گوش دادن به این کتاب می‌توانم خود واقعی رو پیدا کرد.
Saharnaz Modanloo
۱۴۰۲/۸/۲۲
در زمینه فلسفه متفاوت بود
امیر یاری
۱۴۰۱/۱۲/۸
کاملا ارزششو داره این کتاب
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ترس و لرز

برای دریافت کتاب صوتی ترس و لرز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.