معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر خودشناسی

عکس جلد کتاب صوتی هنر خودشناسی
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر خودشناسی

آرتور شوپنهاور، فیلسوف مشهور آلمانی و از بزرگ‌ترین اندیشمندان اروپا در کتاب صوتی هنر خودشناسی با استفاده از دانش و تجربیات خود در زمینه‌های گوناگون دربارهٔ هنر شناخت خویشتن صحبت می‌کند و سعی دارد در خلال این نوشته‌ها به نوعی خودشناسی دست یابد.

درباره کتاب صوتی هنر خودشناسی:

آرتور شوپنهاور جزو بزرگ‌ترین فیلسوفان برجستهٔ اروپا در حوزهٔ اخلاق، هنر و ادبیات معاصر است. او در اندیشه‌هایش به روح و ماده اعتقاد ندارد و اکثر اندیشمندان زمان خود را مورد تمسخر قرار می‌دهد. اندیشه‌های شوپنهاور دقیقا مخالف با «هگل»، ایده‌آلیسم آلمانی است و می‌توان گفت افکارش به «کانت»، نظریه‌پرداز برجسته، نزدیکی بیشتری دارد. کتاب هنر خودشناسی (Die Kunst, sich selbst zu erkennen) درواقع روایتی از سبک زندگی نویسنده و سیر تحول او در طی سالیان به شمار می‌آید.

نویسنده در این کتاب با اشارات مستقیم و دقیق به تجربیات شخصی‌اش در زمینه‌های مختلف به نوعی خودشناسی ویژه دست پیدا کرده است. این فیلسوف برجسته مثل همیشه با صراحت افکار و تجربه‌هایش را بازگو کرده و بدون هیچ پرده پوشی از عقایدش حرف می‌زند. در این بین در هرکجا که متوجه می‌شود معنای سخنانش در آثار شخص دیگری اشاره شده، منبع آن را ذکر می‌کند.

شوپنهاور این کتاب را با آرامشی خاص و عجیب نوشت و در طی سال‌ها مدام آن را ویرایش می‌کرده و آن را به جز دوستان صمیمی‌اش به کسی نشان نمی‌داده. به همین دلیل از آن به عنوان «کتاب پنهان» یا «دفتر رازآلود» نیز یاد می‌کنند. لازم به ذکر است این کتاب بعد از مرگ نویسنده منتشر شد و طوری طرح ریزی شد انگار خود او قصد داشته بعد از مرگش آن را چاپ کنند.

کتاب صوتی هنر خودشناسی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به کتاب‌های فلسفی و آثار آرتور شوپنهاور علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برایتان مفید و لذت‌بخش باشد.

آرتور شوپنهاور را بیشتر بشناسیم:

این فیلسوف برجسته و مشهور آلمانی در سال 1788 در لهستان چشم به جهان گشود. پدرش بازرگان و مادرش نویسنده بود و او در 17 سالگی پدر خود را از دست داد. آرتور شوپنهاور (Arthur Schopenhauer) رابطهٔ چندان خوبی با مادرش نداشت؛ بنابراین از او جدا شد و تحصیلاتش را در رشتهٔ پزشکی ادامه داد.

وی بعد از مدتی به علت علاقهٔ زیادی که به فلسفه داشت، پزشکی را برای همیشه رها کرد و در رشتهٔ فلسفه مطالعات خود را شروع کرد. شوپنهاور مهم‌ترین اثر خود به نام «جهان همچون اراده و تصور» را در فاصلهٔ سال‌های 1814 تا 1818 میلادی به رشته تحریر درآورد. اما در آن دوران با استقبال زیادی مواجه نشد.

این فیلسوف برجسته در 1819 میلادی به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه برلین استخدام شد و در سال 1822 نیز از او به عنوان استادیار به دانشگاه برلین دعوت کردند. از دیگر آثار آرتور شوپنهاور می‌توان به «در باب حکمت زندگی»، «جهان و تأملات فیلسوف»، «متعلقات و ملحقات»، «دو مسأله بنیادین اخلاق»، «هنر همیشه بر حق بودن» و «ریشه چهارگان اصل دلیل کافی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر خودشناسی می‌شنویم:

ترساندن مردم ابزار مطمئن‌تری از اعتماد کردن به آنان است. پیوسته نگران این هستم که در وطنم و میان موجوداتی همانند خود نیستم. بلکه به دستیاری سرنوشتی دشوار و خاص که فقط با شناخت می‌شود آسان و تحمل پذیرش کرد، مجبور به زندگی میان کسانی هستم که با من غریبه‌تر از یک اروپایی با چینیان‌اند.

زندگی میان پرندگان، میان هواسیل‌ها، دو پایان، میان آدم‌هایی که هیچ نیستند. این معرفت پلائوتوسی که انسان گرگ انسان است و اتفاقی با دیگران بودن، در من برمبنای غریزه‌ای ضروری است و همان گونه که انسان از وحوش و ددان می‌ترسد، ولی از آنان نفرت و بیزاری ندارد، من هم چنین رفتاری با آدم‌ها دارم.

نمی‌خواهم انسان بیزار، بلکه می‌خواهم خارشمار انسان باشم. نخستین شرط اینکه بتوانی آن‌هایی را که سزاوارش هستند، یعنی پنج ششم انسانیت را به گونه‌ای درخور خار بشماری، این است که از آنان نفرت نداشته باشی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
40 دقیقه
پیش درآمد: خود را بشناس
30 دقیقه
بخش یک: هنر خودشناسی یا معرفت نفس / قسمت یک
30 دقیقه
بخش یک / قسمت دو
32 دقیقه
بخش یک / قسمت سه
12 دقیقه
بخش دو: اصول بنیادین و فرازهای نقض

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر خودشناسی
نویسنده
مترجمعلی عبداللهی
راویحسن آزادی
ناشر چاپینشر مرکز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر خودشناسی

Ehsan M H
۱۴۰۲/۱/۹
بطور کلی بیانات شوپنهاور چالش بر انگیز است. تقریبا دو سوم اولیه از مطالب کتاب برای شنیدن ارزشمند بود و یک سوم آخر یا خوب ترجمه نشده یا آنچنان ارزشمند نبود. صدای گوینده گیرا و جذاب بود و شنونده را با خود می‌برد. نهایتا اینکه کتاب ارزش گوش دادن همراه با دقت فراوان دارد. قبل از گوش دادن به بیانات شوپنهاور باید تمام تعصبات خود را کنار بگذاریم و صرفا بشنویم و بیندیشیم.
ali akbari
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
کتاب اصلا با عنوان و چیزی که نوشته ربطی نداره در مورد همه چیز حرف میزنه و دیدگاهی هم در مورد زنا داره میگه اگه زن بگیری مقداری از انرژیها باید برای زنا بزاری و از اون مردی که مجرده و تمام انرژیشو برای کارش میزاره عقب میافتی کتاب اصل فروش و تاثیر گزاری رو زیر سوال میبره اگه رهبری یا فروشنده‌ای این کتاب اصلا حالتو بد میکنه چون هرچی میگه برعکس رهبری و فروشه
majid saman
۱۴۰۱/۱۱/۷
فلسفه ...
از نون شب برامون واجب تره..
نمیدونم چرا آموزش و پرورش ما در مورد فلسفه خودشناسی و جامعه شناسی اینقدر ضعیف عمل می‌کنه و افراد جامعه را پوچ و تو خالی بار میاره..
بهرحال زیربنا و عمق انسان رو متوجه خیلی مسائل می‌کنه..
کتاب رو برای مطالعه توصیه میکنم..
مسعود شفقت مرادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
ترجمه بسیار بد صورت گرفته. میشد از معادل کلمات آسان تر و روان تر فارسی استفاده کرد. و در تبدیل به صوت این کتاب میشد با تنالیته بالا و پایین صدای گوینده فضای بهتری برای شنونده ایجاد کرد
محمد احمدلویی
۱۴۰۲/۱/۱۷
مطالب کتاب را در حد توان ذهن و آگاهیم درک کردم و در خصوص قسمت‌هایی که درک کردم هم تردید دارم بنابراین اظهار نظری نمی‌کنم و دوست دارم از نظرات سایر دوستان آشنا به فلسفه استفاده کنم
امید رستگار
۱۴۰۳/۱/۳
این کتاب ما را نسبت به برخى خواسته هایمان آگاه مى سازد و همچنین باعث مى شود پس از شنیدن یا مطالعه آن به نوعى آگاهى مجهز شویم و تحولى درونى را احساس کنیم
کرامت
۱۴۰۲/۱۲/۴
مفهوم رنج زیستن را در آرای شوپنهاور می‌توان یافت و در کنار این رنج می‌توانیم بفهمیم که یک انسان چگونه می‌تواند پی به مبدا و مقصد و رسالت خود ببرد.
الهه توکل
۱۴۰۲/۱/۲۳
صدای گوینده اصلا برای کتاب خوانی خوب نیست، مطالب کتاب هم چیزی نبود که من جذبش بشم و بخوام دنبالش کنم، می‌ توانستند برای ترجمه از کلمات ساده تر استفاده کنند.
Ali Najmi
۱۴۰۱/۵/۱۸
خوب بود، برای آشنایی با اندیشه‌های فیلسوف بزرگ و درس گرفتن و آموختن، خیلی خوب بود، خوانش کتاب صوتی عالی بود ولی ترجمه می‌تونست بهتر از اینها باشه
David
۱۴۰۱/۱/۲۷
این کتاب با همان تفکرات بدیع و بدبینانه شوپنهاور پیش میره، مضاف بر اینکه بخش‌هایی از فصل دوم و سوم نکات زیبا و عبرت آموزی برای تجرد مردها بیان میکنه.
Rose Roseil
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
شوپنهاور برای من فیلسوف بزرگی هست که عمیقا به زندگی فکر میکنه، کتاب بسیار مفیدی است
Afshin Akbari
۱۴۰۱/۵/۲۳
از ترجمه راضی نیستم متن سنگینی است ولی ترجمه روانی ندارد
صدا گذاری بسیار خوب است
به نظر من جالب نبود
احسان م
۱۴۰۱/۵/۵
یک سوم کتاب مقدمه بود. مابقی هم جملات پراکنده منسوب به شوپنهاور.
اصلا ارزش‌اش رو نداشت.
امیر کاوئی
۱۴۰۱/۳/۵
از شوپنهاور هرچی بخونید کمه البته اگر فضای فکریتون تو این زمینه هاست...
Shahin Davoodi
۱۴۰۱/۸/۱۹
نظر عمیق و فلسفه شکاکانه به نوعی از زندگی که از نگاه فیلسوف ما ارزشی ندارد
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر خودشناسی

برای دریافت کتاب صوتی هنر خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.