معرفی و دانلود کتاب صوتی ترغیب

عکس جلد کتاب صوتی ترغیب
قیمت:
۹۴۰۰۰ ۶۵,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترغیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترغیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ترغیب

ملاقات با محبوبی که او را به‌دلیل فقر پس زده‌ایم چه احساسی خواهد داشت؟ کتاب صوتی ترغیب رمان دیگری از جین آستن است که رابطه‌ای عاشقانه در قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد. این اثر دیدار مجدد دو دلدار را روایت می‌کند که سال‌ها قبل به دلیل اختلاف طبقاتی از هم جدا شده‌اند اما امروز هر یک در جایگاهی متفاوت قرار دارند.... . ترغیب از محبوب‌ترین رمان‌های کلاسیک بوده و بارها مورد اقتباس هنرمندان قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی ترغیب

ترغیب آخرین اثری است که از جین آستن منتشر شده. این بانوی انگلیسی که از معروف‌ترین نویسنده‌های کلاسیک دنیاست آنقدر زنده نماند که شخصا امور چاپ آن را انجام دهد اما خوشبختانه آخرین عاشقانه‌ی او به ما رسید تا امروز به معرفی کتاب صوتی ترغیب (Persuasion) با ترجمه‌ی رضا رضایی بپردازیم. این داستان مانند دیگر نوشته‌های آستن روحی لطیف و پراحساس در خود جای داده که همراه با هنر کم‌نظیرش در توصیف روابط انسانی به خلق یک شاهکار منجر شده و پس از چندین قرن هنوز طرفدارانی سرسخت در سراسر دنیا دارد.

اگر با فضای دیگر آثار آستن آشنا باشید احتمالا می‌توانید زمینه‌ی این داستان را هم حدس بزنید. خانواده‌های نسبتا پرجمعیت انگلیسی، مهمانی‌های نسبتا شلوغ اشرافی یا دورهمی‌های خانوادگی و علاقه‌ای پنهان که راهی برای ابراز ندارد و معمولا یکی از طرفین از وجود آن بی‌اطلاع است. در این رمان دختری به اسم «آن الیوت» و «فردریک ونتورث» بار عاشقانه‌ی داستان را برعهده دارند. این دو سال‌ها پیش، در ابتدای جوانی دلباخته هم بودند. اگر همه‌چیز خوب پیش می‌رفت شاید با ازدواجی سعادتمندانه به وصال می‌رسیدند اما دخالت اطرافیان این محبت را از هم گسست.

«آن» دختر خانواده‌ای اشرافی بود درحالی که فردریک تقریبا هیچ‌چیز نداشت. دخترک پس از فشارهایی که تحمل و تجربه‌ای برای مقابله با آن‌ها را نداشت دست رد به سینه‌ی دلدارش زد. عاشقان جوان از هم دور شدند و مدت‌ها بعد، چرخ زمان دیداری دیگر اما کاملا متفاوت برایشان رقم زد. چندین سال بعد وضعیت مالی خانواده‌ی الیوت به‌دلیل ولخرجی‌های پدر رو به افول گذاشت. شأن اشرافی‌شان هر روز کمتر شد و گویی «آن» تنها کسی بود که به وضعیت می‌اندیشید.

الیزابت، خواهر بزرگتر و پدرشان با روحیه‌ای مشابه مدام پول بیشتری خرج می‌کردند و زیبایی ظاهر تنها موضوع بااهمیت برای آن‌ها بود. ماری، خواهر دیگر که در کتاب صوتی ترغیب ملاقات می‌کنیم کمی بیشتر قابل تحمل بود اما از عهده‌ی او هم کاری برنمی‌آمد. البته خود «آن» نیز فرصت چندانی برای ابراز وجود نداشت چون روحیه متفکر و علاقه‌اش به مطالعه در خانواده‌ای چنین ظاهربین و سطحی او را منزوی می‌کرد. خیلی خلاصه باید گفت الیوت‌ها در حال سقوط مالی و اجتماعی بودند و هیچ کاری از عهده‌ی هیچ‌کس برنمی‌آمد!

به‌نظر می‌رسید «آن»، خواهران و پدرش محکوم به ناامیدی هستند تا اینکه پیشنهاد اجاره‌ی خانه به مستاجران فصلی از راه رسید. یک دریاسالار و همسرش متقاضی زندگی در خانه‌ی آن‌ها بودند و قرارداد خیلی زود امضا شد. «آن» خوشحال از نجات خانواده‌اش سعی می‌کند رابطه‌ای حسنه با بانویِ مستاجر برقرار کند که متوجه می‌شود او خواهر «فردریک ونتورث» است، مرد جوانی که او سال‌ها پیش دست رد به سینه‌اش زد و حالا به‌عنوان دریاسالار ناوگان دریایی سلطنتی در جایگاهی والا در نظام اجتماعی انگلستان قرار داشت.

تنها شنیدن اسم فردریک کافی بود تا قلب «آن» به تپش بیافتد. آیا محبوب سال‌های جوانی هنوز هم به او فکر می‌کرد؟ دیدار مجدد این دو به اندوه ختم می‌شد یا شادی؟ و از همه مهم‌تر، دریاسالار جوان این اشراف‌زاده‌ی از اعتبار افتاده را به چه چشم می‌نگریست؟

جین آستن در کتاب صوتی ترغیب مثل همیشه اختلاف طبقاتی زمانه‌ی خود و موانعی که قوانین عرفی برای عاشقان خلق می‌کردند را به زیبایی تمام و کمال روایت می‌کند. این رمان اوج هنر اوست، شکوفایی استعدادهای بی‌همتایش در روح بخشیدن به کلمات و باریک‌بینی منحصربه‌فردش در مشاهده‌ی انسان‌ها. داستان ترغیب (Persuasion) که توسط نشر نی به چاپ رسیده عاشقانه‌ای متاثرکننده از سال‌های دور است که هنوز هم به چشم دلدادگان اشک و به قلب آن‌ها جانی دوباره برای عشق ورزیدن هدیه می‌کند. پس اگر دوستدار رمان‌های پراحساس هستید، اگر می‌خواهید خود را به کتابی کلاسیک مهمان کنید که قلم آن پس از سال‌ها هنوز پرنشاط و سرزنده است بی‌معطلی کتاب صوتی ترغیب، کاری از نشر صوتی آوانامه را شروع کنید!

اقتباس سینمایی از کتاب ترغیب

کتاب‌های جین آستن بارها مورد اقتباس قرار گرفته و عموما با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند. رمان ترغیب هم مانند دیگر آثار این نویسنده بارها الهام‌بخش هنرمندان بسیاری بوده. تا امروز دو فیلم سینمایی، شش سریال، هفت تئاتر شاخص و یک نمایش رادیویی با الهام از داستان عاشقانه‌ی «آن الیوت» و «فردریک ونتورث» ساخته شده و سروصدای بسیاری میان علاقه‌مندان جین آستن برپا کرده‌اند. در ادامه به تعدادی از این اقتباس‌ها اشاره می‌کنیم:

  • 2022: فیلم سینمایی با هنرمندی داکوتا جانسون و کوزمو جارویس
  • 2020: یک اقتباس سینمایی مدرن از داستان «ترغیب»
  • 2007: فیلم تلویزیونی با بازی سالی هاوکینز و روپرت پنری-جونز
  • 1995: فیلم تلویزیونی ساخته انگلیس که آماندا روت و سیاران هایندز در آن حضور داشتند
  • 1972: مینی‌سریال ساخته‌ی اسپانیا
  • 2010: تئاتر موزیکال که چندین مرتبه در سالن‌های نمایش معروف ایالات متحده روی صحنه رفت

در نکوداشت کتاب ترغیب

باارزش‌ترین و عمیق‌ترین داستانی که جین آستن به تحریر درآورده. شخصیت‌های این اثر بی‌نقص هستند! (Guardian)

کتاب صوتی ترغیب مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر را به دوستداران عاشقانه‌های کلاسیک توصیه می‌کنیم.

با جین آستن بیشتر آشنا شویم

جین آستن (Jane Austen) در 16 دسامبر سال 1775 در جنوب شرقی انگلستان، به دنیا آمد. پدرش در سال 1805 از دنیا رفت و جین آستِن و مادرش، چندین‌بار به شهرهای مختلف نقل مکان کردند، تا سرانجام در سال 1809 در در همپشایر، ماندگار شدند. جین آستن هیچوقت ازدواج نکرد. در نهایت در جولای 1817 به دنبال بیماری‌ای که خودش علاقه‌ای به جدی گرفتنش نداشت، از دنیا می‌رود.

رمان‌های «غرور و تعصب، عقل و احساس، منسفیلد پارک و اِما» آثاری هستند که پیش از مرگ آستن چاپ شدند. دو اثر «نورثنگر ابی و ترغیب» بعد از مرگ این نویسنده‌ی بزرگ به چاپ رسیدند و دو کتاب «واتسون‌ها و سندیتون» نیز به صورت نیمه‌تمام باقی ماندند.

افتخارات جین آستن

  • چهره‌ی جین آستن در سال 2017 بر اسکناس 10 پوندی بانک انگلستان قرار گرفت و جایگزین چارلز داروین شد.
  • سال 2017 در دویستمین سالگرد مرگ جین آستن مجسمه‌ای از او در همپشایر نصب شد.
  • در سال 2013، آثار آستن بر روی مجموعه‌ای از تمبرهای پستی بریتانیا که به مناسبت دویستمین سالگرد انتشار کتاب غرور و تعصب منتشر شدند، نمایش داده شد.

در بخشی از کتاب صوتی ترغیب می‌شنویم

صبح روز بعد «آن» و هنریتا دیدند که سحرخیزتر از بقیه بوده‌اند. تصمیم گرفتند قبل از صبحانه گشتی به طرف دریا بزنند. به طرف ماسه‌ها رفتند تا تلاطم آب را تماشا کنند که نسیم مطبوعی از طرف جنوب شرقی بر آن می‌دمید و در آن ساحل هموار شکوه و عظمت خاصی داشت. از لطافت هوا تعریف کردند، از تماشای دریا لذت بردند، از نسیم طراوت‌بخش به نشاط درآمدند و تمام این مدت هم ساکت بودند و حرفی نمی‌زدند تا اینکه هنریتا شروع به صحبت کرد: «آه، بله! من حالا می‌فهمم که به‌جز بعضی مواقع استثنائی هوای دریا همیشه شفابخشه. بعد از بیماری جناب شرلی در بهار گذشته این هوا حتما خیلی به اون کمک کرده. میگه یه ماه اقامت در لایم بیشتر از تمام معالجات تاثیر داشته و همیشه در کنار دریا احساس جوونی دوباره می‌کنه. دارم فکر می‌کنم چه حیف که نمیاد برای همیشه کنار دریا زندگی کنه. به‌نظرم بهتره برای همیشه اپرکراس رو ترک کنه و به لایم بیاد. آن! تو اینطور فکر نمی‌کنی؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم
24 دقیقه
بخش سوم
16 دقیقه
بخش چهارم
26 دقیقه
بخش پنجم
28 دقیقه
بخش ششم
25 دقیقه
بخش هفتم
25 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
30 دقیقه
بخش دهم
25 دقیقه
بخش یازدهم
40 دقیقه
بخش دوازدهم
22 دقیقه
بخش سیزدهم
20 دقیقه
بخش چهاردهم
23 دقیقه
بخش پانزدهم
21 دقیقه
بخش شانزدهم
28 دقیقه
بخش هفدهم
32 دقیقه
بخش هجدهم
20 دقیقه
بخش نوزدهم
30 دقیقه
بخش بیستم
30 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
23 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
25 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
22 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
26 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
29 دقیقه
بخش بیست‌وششم
16 دقیقه
بخش بیست‌وهفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ترغیب
نویسنده
مترجمرضا رضایی
راویسحر بیرانوند، مهبد قناعت پیشه
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۴۰۰۰ ۶۵,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ترغیب

ستایش نوروززاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خب اول از همه بگم که من صدای راوی رو بی نهایت روی این کتاب پسندیدم. بسیار زیبا و روان و جذاب روایت کردن قصه رو.
داستان به سبک و سیاق همیشگی جین آستین نوشته شده. روان، شخصیت پردازی خوب، قصه با موضوعی ساده اما پرمفهوم.
داستان آن دختر یک خانواده ثروتمند که پدرش بارونتِ و به دلیل همین جایگاه و در ۸
موقعیت اجتماعی، ۱۹ سالگیش که عاشق یک پسر از طبقه پایین‌تر میشه، همه با ازدواجش مخالفت میکنن، پس رابطش رو تموم میکنه. حالا بعد از گذشت سال که در روی یک پاشنه نچرخیده، ثروت اونها به دلیل ولخرجی‌های پدرش رو به اتمامه اما همون پسر (فردریک بنت ورس) تبدیل شده به یه کاپیتان موفق و ثروتمند که از جنگ برگشته. اما با یه غرور زخمی و درحالی که قصد ازدواج با یکی از نزدیکترین افراد خانواده آن رو داره! زیبایی عشق بین اینها اینقدر ملموس روایت شده که کاملا قابل حس کردنه‌ و هرچه قدر به سمت پایان کتاب برید، جالب‌تر و جذاب تر میشه.
فاطمه رحیمی
۱۴۰۲/۲/۲۱
داستان را دوست داشتم توضیح زیاد روابط و شخصیت‌ها گاهی خسته کننده میشد ولی برای هدفی که نویسنده داشت شاید لازم بود و اینکه وجود عشق را در تیپ‌های مختلف بیان کرد و عمق آن را نشان داد و ویژگی‌های شخصیت شاخص داستان آن الیوت را در همه صحنه‌ها دنبال کرد کشمکش‌ها وتضاد‌های درونی او را خودشناسی وخود سازیش که بمرور با صبر وتحملی که داشت رخ می‌نمود عشق می‌ورزید وبه نتیجه کاری نداشت چون عاشق بود دست خودش نبود تا کنارش بگذارد و در حالیکه ملاحظات رفتاری داشت حسادت نمی‌ورزید جزع فزع نمی‌کرد ورفتارهای نا معقول نداشت و به دنبال این نبود معشوق را متقاعد به خواستن خود کند به نظرمن عشق واقعی اینگونه است عشق با فراق عمق می‌یابد ممکن است عاشق شیطنت‌ها وحسودی‌هایی نیز داشته باشد ومعشوق خود را با کم محلی‌ها بیازارد تا خود را عزیز تر کند که برای معشوق شیرین است زیرا او رفتار ونگاه معشوق را می‌کاود ومی شناسد دلش گرم است اگرچه ممکن است گاهی در اثر سوء تفاهم‌ها دچار بیم وامید شود و...
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۱/۶
داستان روان و شیرینی بود. مثل سایر داستان‌های جین آستین خانمی بانفوذ، مردی عاشق که از روی غرور عشقش رو پنهان می‌کنه و دختری لایق و دوست‌داشتنی که برخی اعضای خانواده‌اش قدرش رو آنچنان که باید، نمی‌دانند حضور دارند. به نظرم جالبی کار آستین این هست که المان‌های مشابه رو در داستان‌های گوناگون متفاوت و چیده از عهده این کار به خوبی براومده.
ترغیب، جذابیت غرور و تعصب رو برای من نداشت اما در مجموع پسندیدم چون مثل سایر داستان‌های آستین تاریخ اجتماعی انگستان رو روشن و روان روایت می‌کنه.
خانم بیرانوند و آقای قناعت‌پیشه هم مثل همیشه عالی بودند.
Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۱/۸
مثل همه کتاب‌های جین آستن واقعا عالی و روان ساده بود شاید به اندازه کتاب‌های قبلی ایشون قوی نبود ولی در کل مثل همیشه عالی بود فقط کمی پیش پا اوفتاده بودن داستان از جذابیت آن کم کرده بود، داستان دو عاشق که بعد از یک جدایی مجدد به هم میرسن، راوی با صدای زیبایش جذابیت داستان رو بیشتر کردن وبسیار زیبا داستان پردازی میکنن. انگار داری فیلم می‌بینی.
در کل کتاب خوب و کوتاهی است واگر دنبال داستان ساده و عامیانه هستید پیشنهاد میکنم بخوانیدش
شعری اولیا
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
بسیار آرام و لذت بخش بود. واقعا نیاز داشتم بعد از مدت‌ها یک داستان عاشقانه‌ی آرام بخوانم. داستان، گره یا پیچیدگی عجیب یا معما نداشت. اما مرا به شدت برای اتفاقات بعدی مشتاق می‌کرد. روایت بسیار زیبایی هم داشت. شخصیت‌های داستان خیلی خوب با صداسازی گوینده به مخاطب معرفی می‌شوند. تعداد زیادی خانم در اما داستان هستند. شما به خاطر تفاوت صداها تصاویر کاملا متفاوتی از هرکدام پیدا می‌کنید و این خیلی زیبا بود.
پری سا
۱۴۰۲/۲/۲۷
مثل سایر داستانهای جین آستین، بیانِ ساده و به دور از تکلّف، توصیفات لطیف و شرح جزییات افکار پرسوناژهای مختلف که سبک شخصیتی هر کدوم از اون هارو مثل یک روان شناس زبده به تصویر میکشه. من فکر می‌کنم مادران روشنفکر خوبه که نسخه‌ای از رمان‌های جین آستین رو به دخترانشون در سنین نوجوانی شون هدیه بدن تا قوای عقلانی و فکری اون هارو در قالب یک داستان دلنشین تقویت کنند. با تشکر از کتاب راه عزیز
سهیل صفاری
۱۴۰۲/۳/۹
من راستش عاشق کتاب غرور تعصب جین آستین بودم و هستم و به همین دلیل این کتاب رو گوش دادم اما واقعا دلسرد شدم.
جزو معدود کتاب‌هایی بود که فقط داشتم گوش میدادم و نمیفهمیدم تماما به عقب بر میگردوندم و دوباره گوش میدادم و به خودم میومدم و میدیدم حواسم به داستان نیست.
به نظرم مشکل داستان یا قلم نویسنده نبود بلکه اول ترجمه و انتخاب لغات بود که جالب نبود دوما با تمام احترام راوی جالبی نداشت
عسل
۱۴۰۲/۱/۲۷
مثل تمام آثار جین آستین، رمانتیک و دوست‌داشتنی بود
راجب عشقی آتشین که با دخالت اطرافیان خاموش شد، اما این خاموشی تنها آتشی زیر خاکستر بود که ناگاه با جرقه‌ای شعله ور شد... گویندگان، جناب قناعت پیشه و خانم بیرانوند عالی اجرا کردند و از شنیدن این کتاب واقعا لذت بردم،، ممنون از کتابراه عزیز
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتابهای جین آستن همه یک خط مشخص و مشترک دارند
از سوتفاهمهای عاشقانه تا مهمانیهای خبرساز و مسافرتهای کوتاه جریان‌ساز، یک آقای نه چندان خوب، یک خانم دردسر ساز و یک بانوی کنترل‌کننده
همه اینها در تمام کتابها به نحوی وجود دارند اما با این حال همیشه دوست داشتنی و جذاب و آرام‌بخش هستند
اجرا هم خوب بود
ممنون
م هجرتی
۱۴۰۲/۲/۱۸
اونقدری که تصور میکردم جذاب نبود خصوصا اواخر داستان، منتظر بودم به تعاملات دو شخصیت اصلی و احساسات و برخوردهاشون و حرفهاشون زیادتر از اینها پرداخته بشه ولی نویسنده از اول تا اواخر کتاب به کلی جزییات پرداخت و من هی منتظر اوج جذابی بودم ولی به بهم رسیدن دو کاراکتر خیلی سطحی پرداخت.
فهیمه داودی
۱۴۰۳/۱/۵
جین آستین در کتاب «ترغیب» نیز، مانند همۀ آثارش، داستان خانواده‌های ممتاز و اشرافی و قیود و رسوم خشک فرهنگ و اجتماعی و کشمکش‌های درونی و عاطفی آدم‌ها در متن زندگی اجتماعی و خانوادگی را با طنز و شوخ‌طبعی و رندیِ هوشمندانه و ظریف و نقادانه‌ای که خاص سبک اوست روایت می‌کند.
سارا اسدی
۱۴۰۲/۴/۲۲
چقدر سطحی پوچ و خسته کننده لا اقل غرور و تعصب رو تا چند فصل گوش دادم دیگه نتونستم ادامه بدم اما این یکی رو از همون فصل اول نتونستم ادامه بدم مهبد قناعت پیشه بی نظیره اما نحوه روایت خانم گوینده آزار دهنده است با اینکه صدای خوبی دارن اما لحن ناخوشایندی برای روایت کتاب دارن
مریم زینی زاده
۱۴۰۲/۱/۱۶
داستانی بسیار جذاب و شیرینی بود مثل دیگر آثار جین آستین. البته مثل کتاب غرور و تعصب و عقل و احساس قوی نبود ولی داستانی آرام و روان داشت من دوست داشتم باتشکر از کتابراه
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۴/۲۳
یه داستان ساده و دوست داشتنی از نویسنده موردعلاقه و محبوب جین آستن.
راویان فوق العاده قوی روایت میکنن و یک لحظه آدم احساس میکنه تو متن داستان کاملا غرق شده.
آناهیتا احترامی
۱۴۰۳/۱/۳۰
برای من که به رمانهای کلاسیک علاقه دارم نوشته‌های جین آستین خیلی عالیه اما موردی که ترغیب رو برای من جذابتر کرده بود خوانش خوبش بود
مشاهده همه نظرات 33

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ترغیب

برای دریافت کتاب صوتی ترغیب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.