معرفی و دانلود کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت

عکس جلد کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت

کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور و پرفروش ایرانی، سیامک گلشیری، رمانی جذاب و روان‌شناختی‌ست که در آن نویسنده‌ای به دعوت همسر سابقش برای شرکت در جلسه‌ای، به یکی از شهرهای شمالی ایران می‌رود تا بخش‌هایی از آخرین رمانش را بخواند. غافل از اینکه در آنجا چه چیزی انتظارش را می‌کشد و انگیزه‌ی حاضرین از شرکت در جلسه چیست.

درباره‌ی کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت

سیامک گلشیری، نویسنده‌ی معاصر ایرانی بیشتر به واسطه‌ی رمان‌های ترسناکی که برای مخاطبین نوجوان نوشته است شناخته می‌شود؛ ولی او رمان‌ها و داستان‌های کوتاهی را برای مخاطبین بزرگسال نیز نوشته است که به اندازه‌ی دیگر داستان‌هایش جذاب و گیرا هستند. رمان تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت یکی از همین داستان‌هاست.

در کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت، ما با نویسنده‌ای روبرو می‌شویم که از طرف همسر سابقش به جلسه‌ای ادبی دعوت می‌شود تا بخش‌هایی از آخرین رمانش را بخواند. نویسنده که علاقه‌ای به جلسات ادبی ندارد، ابتدا قبول نمی‌کند ولی زمانی که همسر سابقش، گلرخ به او اصرار می‌کند، در نهایت تصمیم می‌گیرد به جلسه برود. جلسه با خواندن داستان توسط حضار شروع و با امضا کردن کتاب‌های نویسنده تمام می‌شود. اصرار حاضرین و همینطور گلرخ باعث می‌شود نویسنده شب را در آنجا بماند.

سیامک گلشیری از همان ابتدا با معرفی شخصیت‌های داستان، زوایای پنهان آن‌ها را نشان می‌دهد. نویسنده راز‌های زندگی این شخصیت‌ها را برای ما باز می‌کند و باعث می‌شود ما به راحتی بتوانیم با آن‌ها همذات‌پنداری کنیم. همین راز‌ها و روایت‌های تکان‌دهنده‌ای که در مورد شخصیت‌ها بیان می‌شوند، ما را میخکوب می‌کنند و حس تعلیقی در داستان ایجاد می‌کنند. مخاطب در طی تک‌تک صفحات این داستان از خود می‌پرسد: «چه چیزی در حال وقوع است؟ چه سرانجامی برای نویسنده و دیگر شخصیت‌ها رقم خواهد خورد؟».

ماجرای رمان صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت، مانند بسیاری از دیگر آثار سیامک گلشیری، در یک شب اتفاق می‌افتد. این داستان، اثری روان‌شناختی‌ست از تغییر آدمی؛ تغییری که تا مرز جنون پیش می‌رود و آدمی را وا می‌دارد تا به شنیع‌ترین و مخوف‌ترین اعمال دست بزند. کتاب تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت، توسط انتشارات چشمه منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی رادیو گوشه به گویندگی خود نویسنده تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های قفسه‌ی آبی

انتشارات چشمه در سال‌های اخیر آثار داستانی متعددی را در مجموعه‌ای تحت عنوان «کتاب‌های قفسه‌ی آبی» روانه‌ی بازار کتاب کرده است. داستان‌ها و رمان‌های این مجموعه، عموماً داستان‌هایی ژانری، قصه‌گو و جریان‌محور هستند که توسط برخی از مشهورترین و پرفروش‌ترین نویسندگان ایرانی نوشته شده‌اند. این انتشارات، دو مجموعه‌ی دیگر با عناوین «کتاب‌های قفسه‌ی سیاه» و «کتاب‌های قفسه‌ی قرمز» هم منتشر کرده است که اولی داستان‌های پلیسی و دومی داستان‌های ساختارگرا، ضدژانر و جریان‌گریز را در خود دارند.

کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شنیدن رمان‌ها و داستان‌های روان‌شناسانه و مهیج علاقه دارید، کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت به شما توصیه می‌شود. علاقه‌مندان به آثار سیامک گلشیری نیز در این کتاب، عناصر جذاب و گیرایی را خواهند یافت که به نوعی امضای نوشتاری او محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت می‌شنویم

همین که پیچیدم توی کوچه‌ی ساحلی، دیدم‌اش که ایستاده کنار زنی و با او حرف می‌زند. انتهای کوچه، دریا پشت سرشان پیدا بود. مرا که دید، برایم دست تکان داد. مقابل ویلایی با دیوارهای بلند سفید زدم کنار و پیاده شدم. گلرخ گفت:

- نیم ساعت تأخیر داری.

و لبخند زد.

به زن لاغری که ایستاده بود کنار اشاره کرد و گفت یک سال بیشتر است که جلسات‌شان را هر دو هفته یک بار، همین جا توی ویلای خانم شیرازی برگزار می‌کند. زن، خوش‌و‌بشی کرد. همانطور که عینکش را روی صورتش جابجا می‌کرد:

- یک کلبه‌ی درویشیه. به پای پاتوقای باکلاس تهران که نمی‌رسه.

و گفت چقدر خوشحال است از اینکه مرا اینجا می‌بیند. همانطور که در بزرگ نرده‌ای می‌رفتیم تو، گفت یک بار هم خودش چند سال پیش با من تلفنی حرف زده بوده. حتی دعوتم هم کرده بوده اما من قبول نکرده بودم.

- خیلی اصرار کردم. برای اون رمان‌تون بود. خدایا چی بود اسمش؟

گلرخ گفت:

- تهران، شب بیست و پنجم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
فصل اول
17 دقیقه
فصل دوم
14 دقیقه
فصل سوم
10 دقیقه
فصل چهارم
16 دقیقه
فصل پنجم
11 دقیقه
فصل ششم
16 دقیقه
فصل هفتم
17 دقیقه
فصل هشتم
29 دقیقه
فصل نهم
36 دقیقه
فصل دهم
31 دقیقه
فصل یازدهم
21 دقیقه
فصل دوازدهم
17 دقیقه
فصل سیزدهم
27 دقیقه
فصل چهاردهم
24 دقیقه
فصل پانزدهم
25 دقیقه
فصل شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت
نویسنده
راویسیامک گلشیری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت

رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۲/۸/۲۴
وای خدایا هر پارت با خودم میگفتم الان یک اتفاق هیجان انگیز میفته ولی هیچی نمیشد فقط شخصیت اصلی حالش بد بود فقط سه پارت آخر هیجانی شد که انقدر گلرخ روانی بازی درآورد حالم بد شد
صدای راوی خیلی پیر و خسته کننده بود با وجودی که جوان هستند
فاطمه حبیبی
۱۴۰۲/۷/۱
داستان جذابى بود اما اینهمه خشونت براى یک دلبستگى شاید خیلى زیاد بود.
m salimi
۱۴۰۲/۷/۱
بد نبود اما من خیلی خوشم نیومد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت

برای دریافت کتاب صوتی تقدیم به گلرخ، با عشق و نفرت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.