معرفی و دانلود کتاب صوتی جاده

عکس جلد کتاب صوتی جاده
قیمت:
۴۶۸۰۰ 32760 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جاده

کتاب صوتی جاده نوشتۀ کورمک مک کارتی، داستانی حیرت‌انگیز از سفر پدر و پسری به دنیایی تباه است. جاده رمانی‌ست در مورد زندگی و بازماندگان پس از سانحه‌ی انفجار اتمی و نابودی امریکا.

کتاب صوتی جاده (The Road)، تصویر جهان را بعد از مرگ طبیعت و تمدن بشری به صورت یک دست نشان می‌دهد و دنیایی تباه و سرشار از هراس را شرح می‌دهد. این کتاب روایت داستانی درباره آخرالزمان است. در قسمتی از تاریخ که تعداد محدودی از انسان‌ها به جای مانده‌اند و دیگر هیچ چیز به دنیای کنونی شباهت ندارد، پدر و پسری باقی مانده‌اند. این دو از معدود افرادی هستند که بعد از انفجار اتمی آمریکا زنده مانده‌اند. آن‌ها باید سعی کنند بلکه نشانه‌ای از حیات بیابند.

یک تفنگ و یک چرخ‌دستی و مقادیری نان خشک همه دارایی‌های پدر است. او همراه با پسرش به سمت جنوب راهی می‌شود تا محیط مناسبی برای زندگی بیابد و از شر انسان‌های دیگری که باقی مانده‌اند، نجات پیدا کنند. انسان‌های دیگر در این رمان ویژگی‌های انسانی خود را از دست داده‌اند و فقط پسربچه در این داستان نماد یک انسان پاک و نیک‌سرشت است.

این کتاب داستانی درباره زندگی و زنده‌ماندگان بعد از فاجعه انفجار اتمی و نابودی آمریکاست. این فاجعه بسیاری از آمریکایی‌ها را به کام مرگ کشاند و تعداد بسیار دیگری که زنده ماندند برای ادامه زندگی ایستادند و مبارزه کردند. در این هنگام دیگر دولت‌ها و کشورها وجود خارجی ندارند. دیگر چیزی به اسم نظم و قانون وجود ندارد. خورشید دیگر هیچ‌گاه از پشت ابرهای خاکستری بر زمین نمی‌تابد. اغلب انسان‌ها در این انفجار اتمی عظیم مرده‌اند و کسانی هم که زنده مانده‌اند یا به عضویت گروه جنایت‌کاران بی‌رحم درآمده‌اند و یا به زباله‌گردهایی تنها و حتی خطرناک تبدیل شده‌اند.

این اثر نه تنها داستانی ناامیدکننده نیست بلکه داستانی درباره پیروزی عشق و انسانیت بر نفرت و پلیدی است. شخصیت‌های داستان در رمان صوتی جاده بدون اسم هستند و با اسامی مرد، مادر، مرد غریبه، پیرمرد، دزد و پسربچه معرفی می‌شوند. کورمک مک‌کارتی (Cormac McCarthy) در این کتاب تلاش می‌کند آنچه را که آلبرت اینیشتین شش دهه پیش سعی کرد به ما آموزش دهد به یادمان آورد: «اگر جنگی هسته‌ای رخ دهد، آن‌وقت زنده‌ها به مردگان رشک خواهند برد.»

ایده داستان این رمان چندین سال قبل در اتاق هتلی در تگزاس آمریکا به ذهن مک‌کارتی رسید، هنگام نیمه‌شب و زمانی که پسرش در خواب بود، از پنجره به شهر می‌نگرد و به این فکر می‌کند که شهر در 50 یا 100 سال آینده چگونه خواهد بود؟ به پسرش می‌اندیشد و چیزهایی را یادداشت می‌کند. بعدها در سفر به ایرلند می‌فهمد که این‌ها فقط یادداشت نیستند بلکه می‌توانند به یک کتاب مبدل شوند.

در سال 2009 جان هیلکات کارگردان ایتالیایی براساس این داستان فیلمی سینمایی به همین نام ساخت. ویگو مورتنسن و چارلیز ترون در این فیلم ایفای نقش کردند.

افتخارات کتاب صوتی جاده:

- دریافت جایزه یادبود جیمز تیت بلاک (یکی از مهم‌ترین جوایز بریتانیا) در سال 2006
- دریافت جایزه پولیتزر (معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا) در سال 2007

با کورمک مک‌کارتی بیشتر آشنا شویم:

کورمک یا چارلز مک‌کارتی پژوهشگر و نویسنده آمریکایی در سال 1933 در ایالت رودآیلند متولد شد. او در دانشگاه تنسی به ادامه تحصیل پرداخت و در جوانی در نیروی هوایی آمریکا مشغول به فعالیت شد و هم‌زمان شروع به نوشتن اولین آثارش کرد. در آن زمان داستان‌های مک‌کارتی در یکی از نشریه‌های دانشگاهش به چاپ می‌رسید و او به همین دلیل جایزه اینگرام – مریل را دریافت کرد. او بعد از کسب این جایزه تحصیلاتش را نیمه‌کاره رها کرد و به طور جدی به نوشتن پرداخت.

نخستین رمانش را در سال 1965 با نام نگهبان باغ به نگارش درآورد. او با گرفتن جایزه بورس تحقیقاتی و کمک‌هزینه مؤسسه راکفلر به ایرلند، انگلیس و جنوب اروپا رفت و نوشتن را پی گرفت. کورمک در پایان سفرش رمان تاریکی بیرون را نوشت و وقتی به آمریکا برگشت، آن را منتشر کرد. کتاب‌های ساتری و فرزند خدا از آثار دیگر او بودند که بعد از برگشتش به تنسی آن‌ها را به رشته تحریر درآورد.

او در سال 1981 بورس تحقیقاتی مک آرتور را دریافت کرد و در پی آن بهترین اثرش به نام نیمروز خونین یا سرخی غروب در غرب را به چاپ رساند. اثر دیگر کورمک با نام جایی برای پیرمردها نیست در سال 2005 منتشر شد. برادران کوئن براساس این کتاب در سال 2007 یک فیلم سینمایی ساختند. از دیگر آثار او می‌توان به همه اسب‌های زیبا، گذرگاه و جایی برای پیرمردها نیست اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی جاده می‌شنویم:

صبح روز بعد در جاده ایستاده بودند. او و پسرش بر سر اینکه چی به پیرمرد بدهند با هم دعوا می‌کردند. آخر سر چیز زیادی عاید پیرمرد نشد. چند کنسرو سبزی و میوه. پسرک سرانجام به حاشیه جاده رفت و روی خاکسترها نشست. پیرمرد قوطی‌های کنسرو را در کوله‌پشتی‌اش جا داد و بند کوله را محکم بست. گفت: «در واقع باید از پسرم تشکر کنی. اگه دست من بود بهت هیچی نمی‌دادم.»

- «شاید باید ازش تشکر کنم. شایدم نه.»
- «برای چی نه؟ اگه دست من بود بهش هیچی نمی‌دادم.»
- «براتون هم فرق نداره که با این حرف می‌رنجه؟»
- «مگه می‌رنجه از این حرف؟»
- «نه، برای همینم خودشو کنار کشید.»
- «این کار یعنی چی؟»

به پسرش نگاهی انداخت و بعد به پیرمرد. گفت: «شما نمی‌فهمین. حتی خودمم نمی‌دونم که این جور مسائل رو درک می‌کنم یا نه؟»

- «شاید به خدا اعتقاد داره.»
- «نمی‌دونم به چی اعتقاد داره.»
- «بالاخره یه روزی فراموش می‌کنه این چیزا رو.»
- «نه.»

پیرمرد چیزی نگفت. به اطراف نگاهی انداخت. گفت: «برای ما هم آرزوی خوشبختی نمی‌کنین؟ یا که چی؟»

- «اصلاً نمی‌دونم این حرفا به چه دردی می‌خوره. من اصلاً نمی‌دونم خوشبختی یعنی چی؟ از کجا می‌شه خوشبختی را شناخت.»
- «منم نمی‌دونم خوشبختی به چه کار میاد و چطور می‌شه شناختش؟»

راه افتادند. به پشت سر که نگاه کرد. پیرمرد هم با چوب‌دستش به راه افتاده بود و در حالی که عصاکشان می‌رفت، به‌تدریج مثل رهگذری در افسانه‌هایی که از روزگاران دور به جا مانده بود، با قامتی دوتا، زارونزار از نظر پنهان می‌شد که پس از مدتی برای همیشه ناپدید شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
قسمت اول
19 دقیقه
قسمت دوم
25 دقیقه
قسمت سوم
29 دقیقه
قسمت چهارم
27 دقیقه
قسمت پنجم
21 دقیقه
قسمت ششم
21 دقیقه
قسمت هفتم
20 دقیقه
قسمت هشتم
19 دقیقه
قسمت نهم
20 دقیقه
قسمت دهم
18 دقیقه
قسمت یازدهم
22 دقیقه
قسمت دوازدهم
20 دقیقه
قسمت سیزدهم
21 دقیقه
قسمت چهاردهم
24 دقیقه
قسمت پانزدهم
26 دقیقه
قسمت شانزدهم
23 دقیقه
قسمت هفدهم
19 دقیقه
قسمت هجدهم
26 دقیقه
قسمت نوزدهم
26 دقیقه
قسمت بیستم
24 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
20 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
21 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
20 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
21 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
26 دقیقه
قسمت بیست‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جاده
نویسنده
مترجمحسین نوش آذر
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۶۸۰۰ 32760 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جاده

مهران فانی
۱۴۰۱/۴/۳۰
به نظرم این رمان، سرشار از عناصر فلسفه اگزیستانسیالیسم بود، عناصری مثل: مرگ، ترس، دلهره و پوچی.
زندگی پوچ است و شما قرار نیست به جای خاصی برسید. حال شما در برابر این حقیقت پوچ، دو راه دارید: ١. خودکشی: کاری که مادر پسرک انجام داد. از نظر کامو، این کار، یعنی تسلیم در برابر پوچی و به همین دلیل را و
خودکشی صحیح نمی‌داند. ٢. راه حل دوم این است که حقیقت پوچ را بپذیریم بعد بکوشیم تا خودمان برای زندگیمان هدف و معنایی بسازیم. سپس تا آخرین نفس در برابر پوچی، بجنگیم و مدام، در جاده هدفمان، گام برداریم: این کاری بود که پدر پسرک انجام داد. هدف او: مراقبت و نجات زندگی پسرش بود.
و اما پسرک: او هنوز نتوانسته مانند والدینش حقیقت پوچ جهان را بپذیرد. برای همین همیشه دچار دلهره و ترس است.
جهانهای پوچ کافکا، سارتر و کامو، جهانهایی درونی هستند. ولی مک کارتی این پوچی را به جهان بیرون هم تسری داده: جهانی خاکستری، فاقد حیات و زندگی، پوچ و بدون هیچ چشم اندازی.
حالا موضع گیری انسانها در برابر این حقیقت پوچ چیست؟ مسئله این است.
غزاله امیرنیرومند
۱۴۰۲/۳/۱۱
صدای راوی خیلی هم خوب و عالی بود، سپاسگذارم که با که صدای دلنشینشون گوش ما را نوازش کردند، موسیقی داستان هم زیبا بود اما بعضی‌ها بی مناسبت بود، مثلا در بعضی قسمت‌ها یهو شاد می‌شد آدم فکر میکردم قرار اتفاق خاصی بیوفته اما هیچ اتفاقی نمی‌افتاد، داستان خیلی معمولی بود و اتفاقا هیجانش خیلی کم بود، خیلی نویسنده بیشتر می‌توانست هیجان و جذابیت داستان را بیشتر کند اما همیشه یه اتفاق را سریع به پایان رسانده بود و نیمه کاره رهایش کرده بود؛ آن زمانی که نویسنده به تصویر کشیده خیلی وحشتناک نا امن بوده اما شخصیت‌های داستان همیشه با یک گاری وسط جاده بودند، خوب خیلی متناقض به نظر من، و اینکه خیلی جاها می‌توانست جذابیت داستان را بیشتر کند، مثلا وقتی پدر عده‌ای انسان در زیر زمین پیدا کرد، می‌توانست به واسطه آن‌ها هیجان و جذابیت را بیشتر کند اما آن ماجرا را نصف کاره همان جا رها کرد، یا زمانی که یک پیرمرد سر راهشان قرار گرفت و به نظر من هیچ هیجان و جذابیت خاصی نداشت، می‌توانست به تصویر بکشد این پیرمرد پسر کسی است که مثلا در نابودی زمین نقش داشته و یا چیزی تو این زمینه‌ها، اما کل داستان فقط اتفاق تکراری و نا تمام، تو زمانه‌ای که انقدر وحشتناک بوده هر کسی سر راه این پدر و پسر قرار گرفته بعد خیلی راحت آن‌ها را رها کرده و در چند روز بعد دیگر مشکلی برای آن‌ها پیش نیاورده که این در جهان آخر زمانی که نویسنده مجسم کرده خیلی عجیب است، و نظر شخصی خود من است که خیلی کلیشه‌ای بود که مادر خیلی راحت خودکشی کرده و پدر هیج کاری نکرده! مادری که ۹ ماه بارداری تحمل کرده است خودکشی کرده است و به بچه‌اش اهمیت نداده اما پدر ایستادگی کرده است و بچه‌اش را بزرگ کرده، در کل داستان خیلی جذاب نبود همه چی مبهم و نا تمام بود
مسعود صالحی
۱۳۹۹/۱۲/۲۵
واقعا عالی بود داستان در مورد دنیای ویران شده با بمب اتم و گرفتاری‌های یک پدر و پسر و امید به زندگی در سخت‌ترین شرایط و برای دوستانی که اینجور کتابها رو دوست دارن کتاب باران سیاه از اقای معین فرد رو توصیه میکنم شباهت زیادی با این داستان دارد ولی خیلی مهیج تر و گیرا تر با ذهن خلاق نویسنده واقعا و که عالیه کتاب بمب خیس متاسفانه صوتی اون نیامده ولی به شخصه بعد از خواندن کتاب مقداری احساس بد افسردگی داشتم و بیزار از دنیایی که انسان اینگونه به پست‌ترین حالت ممکن میرسد و خالق را از یاد میبرد با جامعه‌ای که اکنون داریم به همین سو می‌رویم و این دلهره اور است
شهرزاد زارع
۱۴۰۱/۱/۲۷
به نظر بنده در هر کتابی نکات مفیدی هست که ارزش خواندن یا شنیدن رو داره، اما هر کتابی، برای هر شخصیتی مناسب نیست خصوصا کسانی مثل من که رنج ناشی از جنگ رو درک کردم گویا به عمق داستان فرو رفته و درد ناشی از جنگ و ویرانی را با مغز استخوان درک میکنند، این کتاب کمی خاطرم رو آزرده کرد تا جایی که گاهی رو و قسمتهایی رد میکردم که کتاب زودتر به پایان برسه، اگر چه گریزی از رنج روزگار نیست ممنون از همه‌ی دوستانی که زحمت میکشند تا کتابها به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار ما قرار بگیره،
نیما امیدفر
۱۴۰۰/۳/۳
جز کتاب‌های اول در دسته آخر الزمانی است اما گوینده چُندک زدن را اشتباه تلفظ میکرد. در طول داستان اتفاقات مهیج زیادی نمی‌افتد خواننده دائم منتظر وقایعی است که ممکن است گریبان گیر شود اما بیشتر با مشاهدات شخصیت اصلی مواجه می‌شود و نویسنده فقط مفهوم تقابل قربانی و تبهکار بودن در اشخاص را بیان میکند که انسان گاهی قربانی واقع می‌شود و گاهی هم تبهکار و این محیط است که انسان را وادار میکند تا چه جناحی را اختیار کند. در سبک آخر الزمانی کتب سه گانه مترو اثر دیمیتری گلوخوفسکی هم پیشنهاد میشود
Saeed sayyahpour
۱۴۰۰/۶/۱۰
من اول نمونه راگوش دادم... اولاایرادگرفته بودن صدای آهنگ بلندترازصدای راوی ه... وصدای راوی کمه وبگوش نمیرسه.... والله آهنگ درمقدمه واول داستانه وچندلحظه بیشترنیست، صدای راوی هم مشخصه.... ثانیا راوی جناب تمدن هستن که خداییش بسیارصدای جذابی دارن وشمرده وباتانی وفاصله داستان روبجای همه روایت میکنن، ازکلمات معمولی هم استفاده میکنن... ازنظرمن راوی عالیه وداستان هم مهیج وبسیارشنیدنی س.
کاربر ra
۱۴۰۱/۹/۱۰
باید بگم گوینده بسیار عالی توانسته شخصیت‌ها را با صدای خود هماهنگ کند. متن فوق العاده عالی و می‌توانستم خودم را در موقعیت این پدر و پسر قرار دهم؛ می‌توانستم فضای داستان را تصویرسازی کنم و کاملا همراه با داستان باشم. متن فوق العاده عالی نوشته شده بود؛ بسیار مشتاقم که فیلم این رمان را هم ببینم. خوش حالم که این کتاب را خواندم. خواندن این کتاب را پیشنهاد می‌دهم.
هادی دریانی
۱۴۰۰/۵/۸
واقعا متعجبم از دوستانی که به گوینده اثر ایراد میگیرند، کسی که از زوایای کار دوبله اندک اطلاعی داشته باشه متوجه میشه که گوینده، باید جای تمام هنر پیشه‌ها، حالتها، فیزیک مکان، شب روز، احوالات لحظه به لحظه داستان، و..... ایفای نقش کند، و کار بسیار دشواری هست، در مورد کلمات هم به لغت نامه رجوع کنید، درود بر شما.
Eti Atshani
۱۴۰۲/۱/۱۳
همانطور که امتیاز داده‌ام کتابی پنج ستاره بود. داستانی آخر زمانی که با تمام شداید زمانه‌اش مملو از عشق وفدا کاری بود قلم قوی وگوینده بسیار خوب، داستان کشش داشت وتا انتها جذابیتش کم نشد
ساسان
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
با سلام گویند بسیار عالی بود ولی خود کتاب نه این نظر شخصی من هست اگر دنبال وقت طلف کردن هستین این کتاب رو گوش کنید اصلا جالب نبود فقط توش عشق پدر به پسرش جالب بود من نمیدونم اونایی که به این کتاب جایزه دادن معیارشون چی بود
یاسرضیائی
۱۴۰۲/۳/۲۰
کتاب واقعا عالی بود کتاب طوری جذاب بود که می‌خواستی بدونی پایان این کتاب چی میشه ناامید نشدن در عین ناامیدی واینکه نور وحقیقت وخوبی است انسانها را منجلاب بدیهانجات می‌دهد وبه انسانها آرامش می‌دهد
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۹/۴
ضمن سلآم وخسته نباشید کتاب خوبی بود پیام زیبای امیدواری و تلاش و نوع دوستی را به خواننده و شنونده القا میکند. نتیجه تلاش و نامیدی را بخوبی روایت میکند. خسته نباشید و درود فراوان سپاسگزارم
سعید خراسانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
داستانی تخیلی و جذاب، جایی که دیگر انسانیت هم رنگ باخته و هم هنوز ارزش‌های خود را حفظ کرده، مقطعی که دیگر انتظار ترحم نمی‌شود داشت، رمان و اجرا جذاب است و صدای راوی نیز بسیار گیرا است
محسن رونده
۱۴۰۱/۹/۷
اینهمه تعریف و تمجید از کتاب بود من گرفتم و نمی‌دونم چرا جذابیت ندارم واسم شاید بخاطر نوع خوانش کتاب باشه که نتونستم ارتباط بگیرم با کتاب. بازم ممنون از عواملی که زحمت کشیدن.
Mehdi Tehrani
۱۳۹۹/۱۲/۳
زیبا‌ترین و تاثیرگذار‌ترین و ناب‌ترین و بسیاری ترین‌های دیگه‌ای که به حال باهاش ارتباط برقرار کردم باید جزو ۵کتابی قرار بگیرد که تا قبل از مرگ خواند
مشاهده همه نظرات 43

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جاده

برای دریافت کتاب صوتی جاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.