معرفی و دانلود کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟

عکس جلد کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟

زوج‌های جوان و کم‌تجربه، یا زن و شوهرهایی که در زندگی زناشویی خود به بن‌بست رسیده‌اند با آلن دوباتن در کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها همراه باشند تا عشق را به زندگی‌شان برگردانند و آرامش و شادی را در کنار همسر خود تجربه کنند. تمریناتی که نویسنده در کتاب حاضر ارائه کرده موجب تقویت مهارت زوج‌ها در روابط زناشویی و ثبات و پایداری در رابطه‌شان می‌شود. گفت‌و‌گوهای هدفمند و واکاوی در احساسات و شخصیتِ خود، از موضوعات این راهنمای شنیدنی هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها

بسیاری از افراد تصور می‌کنند علاقه‌ی اولیه‌ی پیش از ازدواج به‌تنهایی ضامن خوشبختی، مانع مشکلات احتمالی و راه‌حل چالش‌های هر رابطه‌ی زناشویی خواهد بود. اهمیت عشق و علاقه را در زندگی زناشویی انکار نمی‌کنیم، اما باید اعتراف کنیم که علاقه به‌خودی‌خود نمی‌تواند بر هر مسئله‌ی ریزودرشت زندگی پیروز شود. برای موفقیت در رابطه با همسر یا شریک عاطفی‌مان، درست مثل یادگیری درس ریاضی یا آموختن دوچرخه‌سواری به تمرین و تقویت مهارت‌های به‌خصوصی نیاز داریم. تعجب کردید؟ تابه‌حال گمان می‌کردید زندگی زناشویی از اساس درست یا غلط است و دیگر تمرین و تلاش ما برای بهبود یک رابطه‌ی عاطفی نتیجه‌ای نخواهد داشت؟ اگر پاسختان به این پرسش‌ها مثبت است، پیشنهاد می‌کنیم شنیدن کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها (The Couple's Workbook) را از دست ندهید و با توصیه‌های آلن دوباتن (Alain de Botton) در این اثر همراه شوید تا تصوراتتان از زندگی زناشویی و ازدواج به‌کل زیرورو شود.

به باور نویسنده، عشق را نمی‌توان صرفاً یک احساس دانست. درحقیقت، عشق مهارتی است که برای به‌کارگیری آن به تمرین و تلاش نیاز داریم. کتاب حاضر مجموعه‌ای از تمرینات کاربردی را در اختیارتان قرار داده که اگر به‌طور جدی آن‌ها را دنبال کنید، از امتحان عشق سربلند بیرون خواهید آمد. انعطاف‌پذیری نسبت به همسر، گذشت، درک احساسات طرف مقابل و حفظ خلق خوش در مقابله با او از رفتارهایی هستند که برای کسب مهارت در آن‌ها به تمرینات مکرر نیاز داریم.

بخش گسترده‌ای از درگیری‌ها و مشکلات زناشویی ریشه در سوء‌تفاهم دارند که خود از برداشت‌های نادرست زن و مرد و ناآگاهی آن‌ها نسبت به یکدیگر نشئت می‌گیرند. آلن دوباتن در کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها پیشنهاد می‌کند که زن و شوهر با یکدیگر به گفت‌و‌گوی سازنده بنشینند و سوء‌تفاهم‌ها را از ریشه قطع کنند. درعین‌حال، تلاش کنند تا با کاوش در احساسات درونی خود و طرف مقابل، به شناختی واقع‌بینانه از خود برسند و توقعات، رفتارها و نیازهایشان را با توجه به همین شناخت صورت بدهند.

اگر احساس می‌کنید با وجود علاقه‌ای که به همسرتان دارید در عشق‌ورزی به او ناکام مانده‌اید یا آن‌طور که لازم می‌دانید، محبتی از جانب وی دریافت نکرده‌اید، باید بگوییم که عاشق بودن برخلاف تصور ما، نه غریزی است و نه یک‌شبه در ما زنده می‌شود. برای بازیابی و پرورش آن به تمرین و تمرین و تمرین احتیاج داریم. برای تبدیل شدن به همسرانی ایده‌آل، کوشش آگاهانه شرط اساسی خواهد بود. برداشت اشتباه زوج‌ها و عموم مردم از مفهوم سازگاری در ازدواج، دیدگاه هریک از زن و مرد نسبت به دیگری، تمرین بخشش و تغییراتی که با ایجاد آن‌ها می‌توانیم به بهود رابطه‌ی زناشویی کمک کنیم، برخی از مباحث و موضوعاتی هستند که آلن دوباتن در کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها مطرح و تشریح کرده است.

این کتاب گویا را با برگردان مهین خالصی و صدای افشین اعتماد، از سوی نشر صوتی جیحون خواهید شنید. انتشارات کتاب‌سرای نیک پیش از این، چاپ نسخه‌ی متنی آن را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها

  • تمرینات درمانی برای کمک به زوجین در پرورش صبر، گذشت و شوخ‌طبعی. (وب‌سایت آمازون)

  • اگر سال‌هاست در یک رابطه‌ی طولانی‌مدت زناشویی هستید یا اینکه همچنان به دنبال عشق زندگی خود می‌گردید، نکته‌های کتاب تمرین برای زوج‌ها به درک متقابل و بهبود زندگی زناشویی شما می‌انجامد. (Medium review)

کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به‌تازگی وارد زندگی زناشویی شده‌اید یا اینکه سال‌هاست در روابط خود با همسرتان با مشکلات بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، از شما دعوت می‌کنیم که گوش بسپارید به کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها و با به‌کارگیری تمرینات و نکات کاربردی آن، مهارت‌های لازم را برای بهبود رابطه‌ی زناشویی خود بیاموزید.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن در بیستم دسامبر سال 1969، در شهر زوریخ به دنیا آمده است. او در ابتدا برای مجلات و روزنامه‌ها قلم می‌زد، اما سپس به نگارش آثاری در حوزه‌های خودیاری، تغییر دیدگاه نسبت به زندگی و راهکارهایی برای مقابله با مشکلات روزمره‌ی زندگی پرداخت. او تحصیل خود را در رشته‌ی تاریخ، در دانشگاه کمبریج آغاز کرد. برای تحصیل در رشته‌ی فلسفه در مقطع کارشناسی‌ارشد به دانشگاه کینگ لندن رفت و دکتری فلسفه‌ی فرانسوی خود را نیز از دانشگاه هاروارد اخذ کرد. ابن تنوع در تحصیلات آکادمیک او موجب شده کتاب‌هایش با بینشی چندجانبه و ژرف نسبت به دنیا همراه باشند.

آلن دوباتن اکثر آثارش را در زمینه‌ی فلسفه‌ی عمومی به نگارش درآورده. او همچنین در سراسر دنیا به سخنرانی‌ برای عموم مخاطبان پرداخته و مؤسسه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» را برای یاری رساندن به مردم جهان بنا نهاده است. کتاب‌های «دعواهای زن و شوهری»، «جستارهایی در باب عشق»، «آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید» و «چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟» شماری از آثار دوباتن هستند.

در بخشی از کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟ می‌شنویم

همیشه احتمال این خطر هست که نوع نگاه ما به خود با نوع نگاه همسرمان به ما فرق داشته باشد. معمولاً گمان می‌کنیم برای طرف مقابل بدیهی است که ما ذاتاً آدم بسیار خوبی هستیم. همیشه کامل نیستیم؛ اما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم؛ اما خودپنداری ما چقدر با واقعیت از دیدگاه همسرمان همخوانی دارد. عاقلانه این است که هر از گاهی به بررسی این موضوع بپردازیم. این تمرین دو دور دارد؛ یک دور برای هر طرف. در دور اول چند صفت را که نشان‌دهنده‌ی نوع نگاه شما به خودتان است از فهرستی طولانی انتخاب کنید، هفت صفت جالب توجه را انتخاب کنید و آن‌ها را در ستون من چگونه خود را می‌بینم بنویسید؛ این ویژگی‌ها به‌طور کامل اجرا نخواهند شد زیرا ما موجودات بسیار پیچیده‌ای هستیم که ممکن است برای مثال در بعضی زمینه‌ها مخاطره‌طلب و در زمینه‌های دیگر نسبتاً محتاط باشیم. حتماً نباید واژه‌ای باشد که از هر نظر مناسب شما باشد، فقط کافیست قدری با شما هم‌خوانی داشته باشد. آنگاه از همسر خود بخواهید به فهرست صفات نگاه کند و هفت موردی را انتخاب کند که به نظر او شخصیت فعلی شما را توصیف می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
7 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
تعهد
26 دقیقه
فصل یک تا سه
38 دقیقه
فصل چهار تا شش
23 دقیقه
فصل هفت تا نه
22 دقیقه
فصل ده و یازده
27 دقیقه
فصل دوازده و سیزده
23 دقیقه
فصل چهارده تا شانزده
30 دقیقه
فصل هفده تا بیست
22 دقیقه
فصل بیست‌ویک تا بیست‌وپنج
28 دقیقه
فصل بیست‌وشش تا بیست‌ونه
25 دقیقه
فصل سی تا سی‌وسه
29 دقیقه
فصل سی‌وچهار تا سی‌وهشت
7 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟
نویسنده
مترجممهین خالصی
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها

برای دریافت کتاب صوتی تمرین برای زوج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.