معرفی و دانلود کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

عکس جلد کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند
قیمت:
۱۱۱۰۰۰ ۷۷,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

داستانی رازآلود، با محوریتِ عشق و طبیعت! کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند رمانی شنیدنی به قلم دلیا اونز است. این نویسنده‌ی آمریکایی در این کتاب روایتگر ماجراهای عجیبی است که دختری به نام «کیا» از سر می‌گذراند. این کتاب نخستین بار در سال 2018 به چاپ رسید و علاوه بر فروش بالا در آمازون و نیویورک تایمز، نامزد دریافت دو جایزه معتبر گودریدز و ادگار شد.

درباره کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند:

دلیا اونز (متولد سال 1949) نویسنده کتاب حاضر در اصل یک طبیعت‌شناس حاذق و باتجربه است. او تاکنون چندین اثر موفق در زمینه‌های علمی و پژوهشی نوشته و در کنار آنها تحقیقات جالبی نیز درباره‌ی انواع گوناگون جانوری انجام داده است. اینکه چنین فردی روی به نوشتن رمان بیاورد، قدری عجیب می‌نماید.

با این حال، یقیناً شما نیز پس از گوش سپردن به کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، هم‌صدا با خیلی کثیری از منتقدین، اذعان خواهید کرد که استعداد دلیا اونز (Delia Owens) در داستان‌گویی فوق‌العاده است و چه بسا اگر او از سنین جوانی دست به خلق آثار ادبی می‌زد، امروز از او به عنوان یکی از نویسندگان بزرگ جهان یاد می‌شد.

در کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing) سرگذشت دختری به نام کیا کلارک را دنبال خواهید کرد. داستان در اواسط قرن بیستم رخ می‌دهد. ماجرا از این قرار است که روزی مردی در شهر به قتل می‌رسد. تمام افرادی که این خبر را می‌شنوند، تنها از یک فرد به عنوان قاتل احتمالی نام می‌برند: دختر مرداب، یا همان کیا کلارک؛ این دختر که از همان دوران کودکی همواره از سوی اطرافیان خود طرد شده و هیچ پناهگاهی جز طبیعتِ بکر و آرام نداشته است، حالا نیز خود را در برابر سیل اتهامات بی‌دفاع، تنها و ناتوان می‌یابد.

با این حال هستند افرادی که کیا را خوب بشناسند و چهره‌ی آرام و متین او را دیده باشند. آیا به راستی آنچه درباره‌ی شخصیت کیا گفته می‌شود (اینکه او وحشی، مردم‌گریز و ضداجتماع است) راست است؟ درست است که او در زندگی سختی‌های بسیاری را متحمل شده، با این حال آیا می‌توان شخصیت انسان‌ها را با رنجی که کشیده‌اند مورد قضاوت قرار داد...؟ در رمان جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، از خلال دنبال کردن سیر حوادث، با این دست از پرسش‌ها مواجه خواهید گشت و دغدغه‌هایی مانند تلاش برای زیستن، امید داشتن، عشق ورزیدن، تنهایی، نومیدی، غرور، تعصب و انعطاف پذیری در این اثر ارزیابی و توصیف می‌شوند.

افتخارات کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند:

- نامزد جایزه ادگار برای بهترین رمان اول در سال 2019
- نامزد جایزه بهترین داستان تاریخی گودریدز در سال 2018
- شماره یک پرفروش‌ترین‌های کتاب نیویورک تایمز
- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های آمازون

نکوداشت‌های کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند:

- آمیزه‌ای درخشان از عشق و معما. (Nicholas Sparks)
- همچون یک شعر زیبا... (Booklist)
- این رمان به طرزی جادویی شما را جذب خود می‌کند. (AARP)
- جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، یک داستان تمام عیار است. خوانندگان این کتاب، کیا را تا مدت‌های مدیدی به یاد خواهند داشت. (Shelf orens)

کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار عاشقانه و رازآلود بی‌تردید مجذوب این اثر خواهند شد.

با دلیا اونز بیشتر آشنا شویم:

وی نویسنده و جانورشناس آمریکایی است که بخش مهمی از زندگی‌اش را در دل طبیعت گذرانده است. کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند اولین رمان او به شمار می‌رود؛ اثری که نخستین بار در سال 2018 به چاپ رسید، و پس از مدتی کوتاه شهرتی استثنایی برای خود و خالقش رقم زد. دلیا اونز در سال 1949 زاده شده، و پیش از نوشتن کتاب اولش، به همراه همسرش چندین اثر در زمینه‌ی طبیعت‌شناسی به رشته‌ی تحریر درآورده است، که از جمله‌‌ی آنها می‌توان به کتاب‌هایِ «فریاد کالاهاری» و «چشم فیل» اشاره داشت.

در بخشی از کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند می‌شنویم:

کیا یکی دو رو پس از تولدش، تنها با پای پیاده برهنه در گل و لای خم شده بود و نوزاد قورباغه‌ای را تماشا می‌کرد که کم‌کم داشت پاهای قورباغه‌ای درمی‌آورد. ناگهان ایستاد. اتومبیلی روی ماسه‌های عمیق انتهای کوچه آنها با سروصدا حرکت می‌کرد. قبلاً هیچ‌کس با اتومبیل آنجا نیامده بود.

سپس از میان درخت‌ها صدای آهسته‌ی صحبت کردن یک زن و یک مرد به گوش رسید. کیا به سرعت به طرف علفزار دوید؛ که از آنجا هم بتواند ببیند چه کسی می‌آید، و هم آنطور که جودی به او یاد داده بود، راهی برای فرار داشته باشد. زن قدبلندی از اتومبیل پیاده شد، که با کفش‌های پاشنه‌بلند، همانطور که مادر روی کوچه‌ی ماسه‌ای راه می‌رفت، بدون تعادل قدم برمی‌داشت. حتماً آدم‌های پرورشگاه هستند که آمده‌اند او را ببرند. «حتماً من می‌تونم از اونها تندتر بدوم...».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل یک
28 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل دو
11 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل سه
26 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل چهار
11 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل پنج
29 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل شش
26 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل هفت
10 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل هشت
22 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل نه
16 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل ده و یازده
21 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل دوازده
18 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل سیزده
20 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل چهارده و پانزده
25 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل شانزده
19 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل هفده - قسمت اول
22 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل هفده - قسمت دوم
21 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل هجده
19 دقیقه
بخش اول: مرداب - فصل نوزده تا بیست و یک
19 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل بیست و دو
15 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل بیست و سه
19 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل بیست و چهار
16 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل بیست و پنج
32 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل بیست و شش
35 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل بیست و هفت
32 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل بیست و هشت تا سی
19 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل سی و یک
12 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل سی و دو
27 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل سی و سه - قسمت اول
18 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل سی و سه - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل سی و چهار تا سی و هفت
29 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل سی و هشت و سی و نه
27 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل چهل تا چهل و دو
18 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل چهل و سه
22 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل چهل و چهار
17 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل چهل و پنج
28 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل چهل و شش تا چهل و هشت
26 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل چهل و نه تا پنجاه و یک
33 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل پنجاه و دو
30 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل پنجاه و سه و پنجاه و چهار
27 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل پنجاه و پنج و پنجاه و شش
28 دقیقه
بخش دوم: باتلاق - فصل پنجاه و هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند
نویسنده
مترجمآرتمیس مسعودی
راویمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۱۱۰۰۰ ۷۷,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۸/۳۰
داستان بسیار بسیار جذاب در عین حال گاهی قلب را مچاله میکند ولی کور سوی امیدش را خاموش نمی‌سازد راز آلود است و با طرح مسائل اجتماعی چند، دارای پیام است وآمیخته با تاثیرات متقابل انسان وطبیعت وتوصیفات بی نظیر طبیعت بکر که هر لحظه نگرانی تا انسانهایی حریص به آن دست یازند و دامن پاکش را آلوده سازند پر جامعه‌ای از قضاوت‌های بی رحمانه و مظلوم ستیز که با این وصف گاه انسانهایی در آن پدیدار می‌شوند همچون آسمان سخاوتمند مثل دریا بی انتها که پرندگان شکسته بال را پرواز می‌آموزند و پنجره دیدگان را بر روی افق‌های روشن باز می‌کنند و دنیا را با وجود خود دوست داشتنی می‌کنند این داستان از آن جا که با طبیعت عجین است عشق را لطیف و متفاوت و رهایی بخش ارائه میدهد و از آن جا که ترس و و حشت و غم واندوه و فقر روی دیگر سکه است به زیبایی ونرم نرم آنرا در تنهایی دختر بچه‌ای هفت ساله با هیاهوی خاطرات تلخ وشیرین کودکانه‌اش و سکوت و تکرار کلبه‌ای محقر در مرداب، آنسو تر تازیانه امواج سهمگین دریا و جنگل انبوه پر معما می‌پروراند، جلوه می‌دهد، ابهام می‌آفریند و سپس طومارش را درهم می‌پیچد و سرانجام از سلطه‌اش رهایی می‌یابد زندگی در اینجا همچون گل مرداب می‌شکفد وشگفتی می‌آفریند همچنان که چون ابر بهار می‌بارد و جاری می‌شود وبه دریا می‌پیوندد. نویسنده با الهام از زیبابی طبیعتی که در آن بسر برده با ذوق سرشارش اعجاز می‌کند ولی نمی‌تواند خارها را نبیند پس ماجرا می‌آفریند وذهن مخاطب را درگیر می‌کند تا عطش خواننده را سیراب نماید و با خود تا انتها پیش ببرد بنا براین شنیدن داستان را توصیه می‌کنم چه اینکه صدای فوق العاده گوینده زیبایی آن را مضاعف می‌کند
کتایون فرهمند
۱۴۰۱/۵/۱۱
اثری ارزشمند و قابل تامل. تحسین میکنم نویسنده رو. از علمش به اندازه کافی در این کتاب بهره گرفته و همینطور برای قسمت‌هایی که مربوط به دادگاه هست تحقیق و ممارست کافی و هوشمندانه داشته. زندگی کیا خیلی آدمو به فکر میبره و اینکه بخاطر داشتن خانواده چقدر باید خدا رو شکر کنیم. صدای خانم پاک ذات قطعا دو از تاثیری چندان برای جذابیت این کتاب صوتی داشت. متشکرم تمام عوامل آوانامه برای تولید این اثر، مترجم این اثر خانم مسعودی و کتابراه عزیز برای انتشار این اثر. موسیقی واقعا در کتاب صوتی نقش پر رنگی داره و همینطور صداهای صحنه‌ها که بخوبیییی از اب در اومده بود و حس داستان رو کامل منتقل میکرد. پایان خیره کننده‌ای هم داشت. به همه پیشنهاد میکنم این کتاب رو گوش کنن ☺️
فهیمه نوروزی
۱۴۰۱/۱۰/۲
با توجه به اینکه علاقمند به کتابهای معمایی و جنایی هستم و همه رو گوش میدم، به جرات میگم یکی از بهترین داستانهایی بود که تا به حال گوش دادم... از لحظه اول داستان جذاب هست... علاوه بر موضوع زیبای کتاب، این جذابیت، هنر راوی رو نشون میده... اونقدر زیبا و هنرمندانه داستان رو میخونند که تجسم تصاویر و رو مناظر آسون میکنه...
صدای هر شخصیت رو بسیار عالی و هنرمندانه تفکیک کردند...
من از نسخه متنی کتاب یک نسخه برای خودم و چند نسخه برای هدیه دادن تهیه کردم...
چقدر داستان اموزنده و روح نواز و دلنشین بود...
ممنونم از کتابراه به خاطر این کناب...
👏👏👏👏
نیلوفر ملکی
۱۴۰۱/۶/۲۷
من خیلی از این کتاب تعریف شنیده بودم و نظرات راجع به این کتاب خیلی خوب بود اما وقتی خودم این کتاب و گرفتم به نظرم ضعیف بود پر از زیاده گویی و توضیحات اضافه راجع به آب و هوا و صدف و مرداب و پرنده‌ها و... انگار داشتی به کتاب علوم گوش میدادی داستان خاصی هم نداشت فقط رنجهای یه دختر رو که همه تنهاش و از گذاشتند مجبوره خودش گلیمشو آب بیرون بکشه روایت میکرد که اونم پر از انرژی منفی بود به نظرم ژانر این کتاب اصلا جنایی و راز آلود نبود
مونا عزیزی
۱۴۰۲/۵/۱۶
گویندگی: برای این کتاب بسیار مناسب بود داستان: درام است و داستان متفاوت و جالبی دارد نظرات دیگران: برخی گفتن پرگویی داره و مثل کتاب علوم اما من فکر میکنم به گونه نیست که خسته کنه من دوست داشتم توضیحات علمی رو درسی که یاد گرفتم: تاب آوردن در مقابل سختی‌ها و گذاشتن تمرکز روی داشته‌ها ما رو به جلو پیش میبرن من در کل دوسش داشتم،، فیلمش هم قشنگه
Tina Pr
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
عالی، فضا سازی و گفتار بسیار جذاب بود و من پیشنهاد میدم بعد از خواندن این کتاب حتما فیلمشو هم بیینید که اونم بسیار جذاب و عالی بود خصوصا تصویرهای موجود در فیلم بینظیر و‌مطایق با کتاب بود. برای افرادی که عاشق تنهایی هستند بسار جذابه و برای اونهایی که فراری از تنهایی هستند بسیار آرامش بخش و آموزنده خواهد بود.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۱۱/۳
فکر میکنم دختر مرداب برای همیشه یک گوشه از قلبم میمونه
ابتدای داستان احساس کردم تحمل این حجم از غم و مصیبت را ندارم اما هر چه گذشت وارد یک دنیای فوق‌العاده زیبا شدم، پر از انسانیت، قدرت، عشق و انگیزه و...
این کتاب را به شدت پیشنهاد میکنم
و البته اجرای خانم پاک‌ذات که مثل همیشه عالی بود
ممنون
مرجان حمزه نژاد
۱۴۰۱/۴/۱۲
رمانى بسیار زیبا و جذاب با اجراى بینظیر خانم پاک ذات است.
داستان زندگى در انزوا، عشق، ترس، خیانت و... و ارتباط بینظیر انسان و طبیعت و شباهتهاى انسان و گونه هاى حیوانات و پرنده‌ها و جریانهاى طبیعت بیان میشود.
قسمتهاى پایانى هیجان انکیزتر شده و پایان داستان بسیار غیر قابل پیشبینى!!
مریم مهرشاد
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
به نظرم کتاب بدی نبود ولی مناسب رده سنی نوجوان بود که علاقه به عشق بی قید و شرط دارن و مسائل رو بدون تجزیه و تحلیل می‌پذیرن.
انسانی که از کودکی تنها زندگی کرده خیلی از مسائل رو بدون آموزش یاد نمی‌گیره ولی شخصیت اصلی داستان با جدا زندگی کردن از جمع هیچ تفاوتی با یه انسان عادی نداشت.
پريا رضايي
۱۴۰۲/۲/۲۴
با سلام به کتابراه عزیز و تشکر بابت زحمات فراوان در تهیه کتابهای شنیداری
این کتاب از اول روند کندی داره ولی بسیار شنیدنی پیش میره و هم تم معمایی و هم عشقی داره و هم بیشتر روی شناخت طبیعت تمرکز داره و بنظرم کتاب فوق العاده‌ای هستش
ممنون از راوی عزیز که صداش رو خیلی دوس دارم🌸
mozhgan bazargani
۱۴۰۱/۹/۲۱
چقدر از شنیدن این کتاب لذت بردم، صدای خانم پاک ذات در این کتاب عالی بود، پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونید، فراز و نشیب‌های داستان به موقع بود، کیا دختر بچه‌ای که با هر تلاشی تونست زندگی کنه، دختری جنگجو، مستقل، دختر مرداب وااای خیلی دوست داشتنی بودا ین کتاب.....
Zohrefard
۱۴۰۱/۸/۲۶
کتاب خیلی جذابی بود با پایان غیر قابل پیش بینی
به نظرم نویسنده خیلی خوب تونست حس انزوا، خشم، عشق، نفرت و ترد شدن رو به خوبی بیان کنه
کیا دختر مرداب شخصیتی هست که میشه مدت‌ها درگیرش بود
ممنون از خوانش زیبای خانم مریم پاک ذات
شقایق عطایی
۱۴۰۱/۸/۲۲
واقعا کتاب قشنگی بود. در کنار ژانر معمایی و جنایی، درام زیبایی داشت.
کتاب پر جزئیاتی بود که باعث میشد خودت رو جای شخصیت اصلی دختر بذاری و همه‌ی حس‌های خوب و بدی که داره تجربه میکنه رو احساس کنی. من از فضاسازی و شرح جزئیات لذت بردم.
شیدا
۱۴۰۱/۶/۲۱
بسیار عالی. ممنونم از راوی با صدای دلنشینش
حس و حال و هوای این کتاب طوری باهام عجین شده بود که حتی شب در لحظه خواب هم نمیتونستم بهش فکر نکنم. بسیار ممنونم از نویسنده این کتاب و دوستانی که با نظراتشون ترغیبم کردن که کتاب رو گوش کنم
شهرزاد ب
۱۴۰۳/۲/۲
کتاب درعین غمیگین بودن، باز ترقیب به شنیدن بقیه داستان میشدم.. واقعا شرح حال برخی انسانها بود.. پایان داستان رو اصلا نمیشد حدس زد و هیجان انگیز تمام شد. سپاس از گوینده بسیارخوب داستان
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

برای دریافت کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.