معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

رمانی جنایی-معمایی، اثر نویسنده‌ی آمریکایی، دلیا اونز که در این کتاب خلاصه‌ای از آن را می‌شنوید. داستان خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند دو خط زمانی را دنبال می‌کند که به‌تدریج در هم تنیده می‌شوند. در این کتاب با دختر جوانی به‌نام کیا آشنا می‌شویم که سرنوشتش به یک قتل مرموز گره می‌خورد. اثر حاضر برنده‌ی جایزه‌ی کتاب‌فروشان ژاپن است و در مجموعه‌کتاب «صد خلاصه‌ی برتر» قرار دارد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

در سال 1952 به سر می‌بریم. شخصیت اصلی خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing) دختری شش‌ساله به‌نام کاترین دانیل کلارک است که خانواده و اطرافیان او را «کیا» صدا می‌کنند. کیا با پدرش زندگی می‌کند و مادرش آن‌ها را به‌خاطر خشونت‌ها و آزارهای پدر کیا ترک کرده و از خانه رفته است. میسی، مورف، مندی و جودی، خواهر و برادرهای بزرگتر کیا نیز زندگی مستقل بدون حضور پدری آزارگر را به بودن در خانه و خانواده‌ی خودشان ترجیح داده‌اند.

با پیدا شدن نامه‌ای در صندوق پست، زندگی کیا سروشکلی دشوارتر و غم‌انگیزتر به خود می‌گیرد. پدر می‌خواهد نامه را از او بگیرد اما کیا در حالی که از دست پدر فرار می‌کند، از این که بألاخره نامه‌ای از مادرش دریافت کرده است، فریاد شادی سر می‌دهد. پدر پس از خواندن نامه خشمگین می‌شود و آن را به همراه بیشتر وسایلی که از مادر کیا در خانه مانده، درون آتش می‌سوزاند.

او به نوشیدن بی‌محابای الکل باز می‌گردد و برای قمار به سفرهای طولانی و مکرر می‌رود. پدرْ آخرین نفر از خانواده است که کیا را در مرداب تنها می‌گذارد. بدون هیچ پولی و در غیاب تمام اعضای خانواده، کیا با باغبانی و تجارت صدف تازه و ماهی دودی زندگی خود را می‌گذارند. و در همین حین سروکله‌ی دیگر شخصیت‌های داستان نیز پدیدار می‌شود. کسانی همچون جامپین و همسرش میبل که به دوستان صمیمی کیا تبدیل می‌شوند.

وقایع قسمت دوم رمان در نوزده‌سالگی کیا رقم می‌خورند. آشنایی او با پسری به‌نام چیس اندروز سبب وقوع ماجراهایی می‌شود که ژانر داستان از یک درام خانوادگی به یک رمان جنایی و معمایی تغییر می‌کند. مقتول چه کسی است و راز این قتل چیست؟ رابطه‌ی کیا با خانواده‌اش و اندروز به چه سرانجامی دچار می‌شود؟ چه سرنوشتی در انتظار شخصیت‌های این داستان است؟

دلیا اونز (Delia Owens) نویسنده‌ی کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، در این اثر داستان رنج‌آلود رویارویی کیا با تنهایی خود و سپس با اجتماع متعصب مردم کارولینای شمالی را روایت می‌کند. این رمان به مدت 45 هفته در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار داشت. نشر صوتی جیحون با همکاری انتشارات آسمان نیلگون این اثر را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است. ترجمه‌ی لیلا ثریاصفت را از خلاصه‌ی رمان جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، با صدای شهره روحی می‌شنوید.

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

در 15 جولای 2022 فیلمی با اقتباس از این رمان منتشر شد که کارگردانی آن را اولیویا نیومن بر عهده داشت و بازیگرانی همچون دیزی ادگار، جونز تیلور جان اسمیت، هریس دیکینسون و مایکل هایت در آن به ایفای نقش پرداختند.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب صوتی کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب‌فروشان ژاپن
  • از پرفروش‌ترین‌های وبسایت آمازون
  • نامزد جایزه‌ی ادگار (Edgar Award)
  • رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
  • بیش از 11 میلیون نسخه فروش در سراسر جهان
  • فینالیست اتحادیه‌ی کتابفروشان مستقل جنوب (SIBA)
  • منتخب باشگاه کتاب اِریز (A Reese’s Book Club Pick)
  • برنده‌ی جایزه‌ی سالانه‌ی کتاب بریتانیا (Page Turner Award)
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی جان بارونز در ادبیات حوزه‌ی طبیعت (john Burroughs Award for Nature)
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌های IndieBound و رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های مستقل آمریکا

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

  • تأثیر این رمان زیبا و خاطره‌انگیز احتمالاً تا مدت‌ها با شما خواهد ماند. (AARP)
  • این داستان غم‌انگیز به همان اندازه که عناصر درامی جنایی را در خود دارد، با انسانیت نیز در کشاکش است. (Mystery & Suspense Magazine)
  • اونز از طریق داستان کیا به بررسی چگونگی تأثیر انزوا بر رفتار انسان و تأثیر عمیقی که طرد شدن می‌تواند بر ما داشته باشد، می‌پردازد. (Vanity Fair)
  • این رمان اثری شگفت‌انگیز، زیبا و دلهره‌آور است که تأثیری قدرتمند از خود بر روی شما باقی می‌گذارد. این کتاب رمانی است که بعد از مدت‌ها مرا به گریه انداخت. (کریستین هانا، نویسنده)
  • اوونز با نثری به درخشندگی ماهتاب، داستان دختری فراموش‌شده را در باتلاق‌های ساحلی کارولینای شمالی روایت می‌کند. این داستان یک راز قتل/داستان عشقی/درام دادگاهی در خود دارد که خوانندگان آن را دوست خواهند داشت. (کریستوفر اسکاتن، نویسنده)

خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی و معمایی علاقه دارید، این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند می‌شنویم

در فصل سی‌ویک ما در سال 1968 هستیم. کیا اکنون بیست‌ودوساله است. و هر روز صندوق پستی خود را چک می‌کند. بالاخره یک نسخه از کتابش، صدف‌های کرانه‌ی دریایی، که خیلی منتظرش بود، از راه می‌رسد. تیت نمونه‌ها را به یک ناشر داده و کیا در این مدت با ناشر در ارتباط بوده است. آن‌ها می‌خواستند کتاب را زودتر چاپ کنند و پیش از چاپ 5000 دلار به او داده بودند. کتاب زیبا بود و هر شش ماه حق امتیازی به او پرداخت می‌شد. کیا یک یادداشت تشکر برای تیت می‌نویسد و از او می‌خواهد یک توک پا برای گرفتن یکی از نسخه‌های کتاب بیاید. دختر یک تأسیساتچی استخدام می‌کند تا کلبه‌اش را مجهز به برق، آب لوله‌کشی، آبگرم‌کن و یک حمام جدید کند. او همچنین یک یخچال و اجاق جدید می‌خرد ولی اجاق هیزمی‌اش را نگه می‌دارد. کابینت‌ها و مبلمان هم تغییر می‌کند و کیا بالاخره صاحب یک تختخواب واقعی می‌شود. وقتی او می‌شنود که توسعه‌دهندگان دارند به مرداب می‌آیند، نزد کارمند دفتری شهرستانشان می‌رود تا ببیند آیا مالک زمینی که در آن زندگی می‌کند هست یا نه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
فصل اول: پیشگفتار تا فصل ده
14 دقیقه
فصل دوم: فصل یازده تا بیست
19 دقیقه
فصل سوم: فصل بیست‌ویک تا سی
16 دقیقه
فصل چهارم: فصل سی‌ویک تا چهل
17 دقیقه
فصل پنجم: فصل چهل‌ویک تا پنجاه
20 دقیقه
فصل ششم: فصل پنجاه‌و‌یک تا پنجاه‌وهفت
2 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند
نویسنده
مترجملیلا ثریاصفت
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

مژده امیدی
۱۴۰۲/۸/۳۰
کتاب خوبیه پیشنهاد میکنم گوش بدین چون خیلی خوب خلاصه شده و تامل برانگیزه با پایانی غیر قابل پیش بینی
❤M❤
۱۴۰۱/۹/۲۳
کتاب متوسطی بود ولی خولاصه گوییش و صدای نویسنده و آهنگهای ملایمی که حین صحبت پخش می‌شد خیلی عالی بود
مریم خردمند
۱۴۰۲/۹/۱۱
یه کتاب ساده برای وقتایی که فقط میخوای یه کتاب گوش کرده باشی. خستگیت در میره.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.