معرفی و دانلود کتاب صوتی در کمال خونسردی: گزارشی براساس واقعیت از چند فقره قتل و عواقب آن

عکس جلد کتاب صوتی در کمال خونسردی: گزارشی براساس واقعیت از چند فقره قتل و عواقب آن
قیمت:
۱۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در کمال خونسردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در کمال خونسردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در کمال خونسردی: گزارشی براساس واقعیت از چند فقره قتل و عواقب آن

ترومن کاپوتی در کتاب صوتی در کمال خونسردی که برنده‌ی جایزه‌ی ادبی ادگار نیز شده است، روایتی واقعی و مستند از قتل بی‌‍رحمانه‌ی یک خانواده‌ی آمریکایی را ارائه می‌کند. تجربه‌ی شنیدن این اثر به عقیده‌ی روزنامه‌ی نیویورک «خون را در رگ‌هایتان منجمد می‌کند و هوشتان را به چالش می‌کشد».

درباره‌ی کتاب صوتی در کمال خونسردی

در سال 1959، در ایالت کانزاس آمریکا، قتل فجیعی رخ داد که تا مدت‌ها به بحث داغی در رسانه‌ها تبدیل شد. هربرت کلاتر، کشاورز مذهبی و درست‌کاری که در غرب کانزاس ساکن بود، به همراه همسر و دو فرزند نوجوانش به شکلی بی‌رحمانه به قتل رسیده بودند. قاتل و یا قاتلان به وسیله‌ی تفنگ شاتگان و درحالی‌که دست، پا و دهان آن‌ها را بسته بودند، از فاصله‌ی کمی به صورتشان شلیک کرده بودند. کلاتر مرد ثروتمندی بود، اما دزدی از منزلش علت قتلش نبود؛ زیرا قاتلان تنها چند دلاری با خود برده بودند و سیم‌های تلفن خانه را نیز قطع کرده بودند. انگیزه‌ی مشهودی برای قتل وجود نداشت و ردپا و سرنخی هم از قاتلان موجود نبود. این اتفاق خونین چنان افکار عمومی را تحت‌تأثیر قرار داد که لوگان سنفورد، رئیس دایره‌ی جنایی شهر کانزاس، از آن به عنوان «بی‌رحمانه‌ترین جنایت تاریخ کانزاس» یاد کرد.

پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد. خبر پیشرفت این تحقیقات به صورت منظم در روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز به چاپ می‌رسید. اینجا بود که ترومن کاپوتی (Truman Capote) که در آن زمان با نشریه نیویورکر همکاری داشت، به پیگیری این موضوع علاقه‌مند شد و به همراه دوست صمیمی‌اش، هارپر لی به صحنه‌ی جرم رفت تا خود گزارشی از این اتفاق تهیه کند. کاپوتی چنان خود را در هزارتوی این پرونده درگیر کرد که نتیجه‌ی تلاش‌هایش نه‌تنها سرنوشت کاری‌اش را تغییر داد، بلکه منجر به خلق شاهکاری شد که نسخه‌ی صوتی آن هم‌اکنون پیش روی شماست؛ کتاب صوتی در کمال خونسردی (In Cold Blood).

معرفی و دانلود کتاب صوتی در کمال خونسردی

زمانی که کاپوتی خود را به صحنه‌ی جرم رساند تا خود تحقیقاتش را در این زمینه شروع کند، فکرش را نمی‌کرد که پیگیری داستان این قتل تا شش سال بعد هم ادامه داشته باشد. او پابه‌پای پلیس و الوین آدامز دیویی که کارآگاه ارشد پرونده‌ی قتل کلاترها بود در روند پیدا کردن سرنخ‌ها و در نهایت دستگیری قاتلان و حتی اجرای حکم آن‌ها پیش رفت، اما گزارش‌نویسی معمول خبرنگاران را برای روایت آنچه اتفاق افتاده کافی ندید و از این رو سبکی جدید در ژورنالیسم حرفه‌ای را پدید آورد که در آن تکنیک‌های داستان‌سرایی را با سبک گزارش‌نویسی سنتی ترکیب کرد و رمانی مبتنی بر واقعیت ارائه داد که همان کتاب صوتی در کمال خونسردی است. ارزش ادبی این نوآوری خلاقانه چنان بالا بود که بعدها جنبشی به نام «ژورنالیسم نو» از دل همین تکنیک نویسندگی شکل گرفت.

کتاب صوتی در کمال خونسردی داستان واقعی قتل خانواده‌ی کلاتر را بر اساس شواهد پلیس، تحقیقات میدانی ترومن کاپوتی و تمام مصاحبه‌هایی که توسط او با افراد مرتبط با این پرونده انجام شده روایت می‌کند. نقش کاپوتی به عنوان نویسنده چنان در روند این داستان پررنگ و مشهود است که گفته می‌شود او رابطه‌ی عمیقی با یکی از قاتلین نیز برقرار کرد. بعد از دستگیری قاتلان، ترومن کاپوتی خود به ملاقات آن‌ها در زندان می‌رفت تا درباره‌ی این اتفاق با آن‌ها مصاحبه کند. آشنایی با پری ادوارد اسمیت، یکی از محکومین این پرونده، کاپوتی را به شدت تحت تأثیر قرار داد. پری ادوارد اسمیت دیوانه نبود، بلکه احساسات متناقض فراوانی را به‌طور هم‌زمان تجربه می‌کرد. ترومن کاپوتی بعد از این آشنایی متوجه چنان شباهتی میان خودش و او شد که اقرار کرد: «حس می‌کنم من و پری ادوارد اسمیت هر دو در یک خانه بزرگ شده‌ایم». عاملیت کاپوتی به عنوان بخشی از این داستان خود را در آثار سینمایی اقتباسی نیز نشان داد و فیلمی بر اساس این قصه، اما از زاویه‌ی دید ترومن کاپوتی نیز ساخته شد.

کتاب صوتی در کمال خونسردی که بسیاری آن را اولین و مشهورترین اثر در ژانر جنایی مبتنی بر واقعیت (True Crime) می‌دانند کاری از ترومن کاپوتی است که به همت نصرالله مرادیانی به فارسی ترجمه شده. انتشارات بیدگل و نشر صوتی توسعه محتوای لحن دیگر، به ترتیب ناشران نسخه‌ی متنی و صوتی این کتاب هستند. صدای گیرای عرفان آیتی شنیدن این کتاب صوتی را به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل کرده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب در کمال خونسردی

در سال 1967 فیلم «در کمال خونسردی» به کارگردانی ریچارد بروکس بر پرده‌ی سینما به اکران درآمد که بر اساس داستان کتاب در کمال خونسردی ساخته شده بود. این فیلم صاحب افتخارات فراوانی شد؛ نامزدی بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی، بهترین سینماتوگرافی و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی در مراسم اسکار 1967 تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های این اثر سینمایی است. بعد از آن و در سال 2005، فیلم دیگری به نام «کاپوتی» بر اساس این داستان ساخته شد که این‌بار وقایع کتاب را از زاویه دید ترومن کاپوتی روایت می‌کرد و بنت میلر کارگردان آن بود. این فیلم نیز موفق به دریافت جوایز و افتخارات فراوانی شد که از جمله‌ی آن‌ها، نامزدی بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش دوم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی و همچنین دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد در اسکار سال 2006 می‌باشد.

جوایز و افتخارات کتاب در کمال خونسردی

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی ادگار برای بهترین اثر جنایی بر اساس واقعیت
  • حضور در فهرست بهترین رمان‌های انگلیسی گاردین
  • دومین کتاب پرفروش جنایی تاریخ

نکوداشت‌های کتاب در کمال خونسردی

  • یک شاهکار...اثری طلسم‌کننده. (Life)
  • اثری واقعی، قابل‌توجه و هیجان‌انگیز که به شکلی فوق‌العاده نوشته شده است. (The New York Times)
  • رؤیایی آمریکایی که تبدیل به کابوس آمریکایی می‌شود؛ کتابی قابل‌توجه. (Spectator)

کتاب صوتی در کمال خونسردی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های جنایی خارجی علاقه دارید شنیدن این کتاب صوتی برایتان تجربه‌ی جدید و جالبی خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی در کمال خونسردی: گزارشی براساس واقعیت از چند فقره قتل و عواقب آن می‌شنویم

حقیقت این است که با هر گونه ماده‌ی محرک، هرقدر هم ملایم، مخالف بود. سیگار نمی‌کشید و البته مشروب هم نمی‌خورد. در واقع هرگز لب به الکل نزده بود و از مصاحبت کسانی که الکل مصرف می‌کردند اجتناب می‌کرد؛ مسئله‌ای که حلقه‌ی آشنایانش را آن‌قدرها هم تنگ نکرده بود، چرا که هسته‌ی مرکزی حلقه‌ی آشنایان او اعضای نخستین کلیسای متدیست گاردن‌سیتی بودند، جماعتی مومن قریب به هزاروهفتصد نفر که بیشترشان در حدی که مد نظر آقای کلاتر بود پرهیزکار بودند. در عین حال که مراقب بود عقایدش را به دیگران تحمیل نکند و خارج از محدوده‌ی اختیاراتش در ظاهر رفتاری پذیرنده داشته باشد، در خانواده‌ی خودش و در مورد کارگران مزرعه‌ی دره‌ی رودخانه این عقاید را لازم‌الاجرا می‌دانست. اولین سوالی که از متقاضیان کار در مزرعه‌اش می‌پرسید این بود: «آیا اهل مشروبات الکلی هستید؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی 1
نمونه‌ی 2
1 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد 1
1 دقیقه
متن پشت جلد 2
3 دقیقه
یادداشت مترجم ـ سپاسگزاری
36 دقیقه
بخش اول: آخرین کسی که آن‌ها را زنده دید
56 دقیقه
بخش اول ـ قسمت دوم
62 دقیقه
بخش اول ـ قسمت سوم
60 دقیقه
بخش اول ـ قسمت چهارم
49 دقیقه
بخش دوم: افراد ناشناس
48 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دوم
39 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت سوم
58 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت چهارم
37 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت پنجم
34 دقیقه
بخش سوم: گشودن گره
54 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت دوم
45 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت سوم
57 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت چهارم
49 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت پنجم
43 دقیقه
بخش چهارم: کنج
56 دقیقه
بخش چهارم ـ قسمت دوم
57 دقیقه
بخش چهارم ـ قسمت سوم
47 دقیقه
بخش چهارم ـ قسمت چهارم
47 دقیقه
بخش چهارم ـ قسمت پنجم
14 دقیقه
موخره‌ی مترجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در کمال خونسردی: گزارشی براساس واقعیت از چند فقره قتل و عواقب آن
نویسنده
مترجمنصراله مرادیانی
راویعرفان آیتی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در کمال خونسردی

سانازولی زاده
۱۴۰۲/۱۲/۶
بدترین کتابی که در طول عمرم خوندم توصیف خیلی زیاد، وقت گیر، بدرد نخور، تداخیل شخصیت‌ها درهم نوعی درهمی و پیچیده گی بیش ازحد
ازطرفی راوی هم اصلا خوب نبودنتونستم با لحن کلامش ارتباط بگیرم درحالیکه تونظرات خیلی تعریف کرده بودن. در کل این کتاب رو اصلا توصیه نمیکنم
ساناز اسعدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
زیبا و شیوا اجرا شد تا اواسط داستان گیج بودم بعدش تقریبا تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم اما من پادکست‌های زیادی گوش دادم در مورد این جنایات واقعی و به نظرم بی نهایت جذاب تر و پر هیجان تر بودند
حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با سلام بسیار تکانده و غیر قابل پیش بینی بود خیلی تلخ بود تمام جزئیات موضوع بررسی شده و در من حس ناامنی ایجاد کرد برای کسانی که هیجان در رمان ها را می پسندند پیشنهاد خوبی است
زهرا ربیعی
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
با توجه به این که عاشق کتاب‌های جنایی هستم، این کتابی بی‌نظیر با صدای آقای آیتی که اجرایی بی‌نظیر داشتند، تجربه‌ای بی‌نظیر را برایم رقم زد. سپاس فراوان
آذین شهسواری
۱۴۰۲/۹/۲۹
بی نظیرترین کتاب دنیابا گلواژه ها تکه ای از بهشت را نمایان کرده استنهایت بهره را می برید غنی از واژه های ناب واژه های خوش خوراک دردانه ی کتب صوتی ست....
رویا +
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کنجکاو شدم و رفتم پرونده اصلی را با عکس های واقعی مقتولها و قاتلها دیدم. کتاب معروفی است اما من شخصا این سبک را نمی‌پسندم. روایت خوبی هم دارد.
محبوبه سادات معنوی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتاب بسیار خوبی بود پر ماجرا و البته کمی گیج کننده اما جذاب و شنیدنی و گوینده بسیار عالی بود
علی شاه حسینی
۱۴۰۲/۹/۲۸
حتماً با گویندگی استاد آیتی گوش کنید که لذت این اثر بی نظیر دو چندان بشه
maryam mehrabian
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
به جزئیات زیادی پرداخته بود که از حوصله خارج بود
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در کمال خونسردی

برای دریافت کتاب صوتی در کمال خونسردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.