معرفی و دانلود کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن

عکس جلد کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن

کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن اثر جورج اورول، نگاهی عمیق به لایه‌های تهی‌دست اجتماع در شهرهای بزرگ اروپا در روزگار اورول را دارد و سرگذشت بسیاری از افراد جامعه را به تصویر می‌کشد که به دلایل مختلف از عرش به فرش می‌رسند و به ناچار در جستجوی سرپناهی از نوانخانه‌ای به نوانخانه دیگری رانده می‌شوند. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه‌آوا تولید شده است.

کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن (Down And Out In Paris And London)، آینه‌ای تمام‌نما از آشفتگى‌هاى جامعه مدرن امروزى است و بیانگر اوضاع نابسامان قشر فقیر و مستمند دنیاى غرب است که نشان مى‌دهد تا چه اندازه این طبقه زندگانى را به سختى و تنگدستى مى‌گذرانند. جورج ارول که خود نیز مدتی این نوع زندگی را تجربه کرده‌است سعی دارد به ما بفهماند که برخلاف نظر عموم، همه بی‌خانمان‌ها افرادی بی‌عار و انگل جامعه نیستند.

کتاب از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت اول اوضاع داخلى و جریان امور هتل‌ها و رستوران‌هاى پاریس را تشریح مى‌نماید. جورج اورول که خود مدتى ظرفشوى یکى از همین هتل‌ها و رستوران‌ها بوده با قلم نقاد و موشکاف خود مطالب جالب توجه و در عین حال حیرت انگیزى درباره عدم رعایت بهداشت در این قبیل اماکن و همچنین طرز رفتار کارفرما با کارگران را بیان داشته است. دستمزد کم و کار زیاد و طاقت‌فرساى کارگران هتل به ویژه ظرفشوها واقعا تاسف‌آور و غم‌انگیز است.

قسمت دوم کتاب محرومان پاریس و لندن مربوط به‌زندگانى پوچ و بى نتیجه آوارگان و خانه بدوشان لندن است که با داشتن نیرو مجبورند بدون اینکه هدفى داشته باشند مدام به ولگردى و دریوزگى بپردازند. هر شب در یک نوانخانه به‌سر ببرند و با تکه‌اى نان و مقدار کمى مارگارین که غذاى دائمى آن‌ها را تشکیل مى‌دهد قناعت کنند. محیط مسافرخانه‌ها و نوانخانه‌هاى لندن، خود داستان مفصلى دارد که تا خواننده آن را نخواند نمى‌تواند به اوضاع رقت‌بار این اماکن پى ببرد.

جورج اورول (George Orwell) با قلم شیواى خود تمام جزئیات مربوط به این دو قسمت را شرح مى‌دهد و از اوضاع زمان خود و اختلاف شدید طبقاتى که در میان مردم وجود داشته است انتقاد مى‌کند. در پایان نیز درباره بهبود وضع کارگران و ولگردان و سایر طبقات محروم اظهار نظر نموده و طرق مختلفى براى رفاه آنان ارائه مى‌نماید.

جورج اورول نام مستعار اریک آرتور بلر نویسنده، روزنامه‌نگار شهیر انگلیسی است که در کتاب‌های خود سعی کرده تا تصاویری از (پاد) آرمان شهرهای حکومت‌های وقت خود بخصوص روسیه و استالین را به نمایش گذاشته و در اصل این موضوع را بیان دارد که مقصود این حکومت‌ها در اصل "پاد آرمان شهر" است. جرج اورول در رمان‌هایش با اتخاذ دیدگاه منتقدانه آینده مطلب رهبران سیاسی و انقلابی را ترسیم کرده است.

در قسمتی از کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن می‌شنویم:

«از عجایب کارهای فورکس این بود که هنگام هوشیاری از کمونیست‌های دو آتشه و سرسخت بود، اما به مجردی که مست می‌شد خود را یک وطن‌پرست حقیقی می‌خواند. سرشب از مرام و اصول کمونیستی تعریف‌ها می‌کرد، ولی بعد از نوشیدن چهار یا پنج لیتر شراب عقیده‌اش عوض می‌شد و یکی از وطن‌پرست‌های افراطی می‌گردید و با تهدید، به جاسوس‌ها و خارجی‌ها اخطار می‌کرد که با وی به مجادله و نزاع بپردازند و اگر مانعش نمی‌شدند بطری‌ها را به صورت آن‌ها پرت می‌کرد. در همین حال بود که نطقش باز می‌شد و درباره وطن‌پرستی داد سخن می‌داد. موضوع سخنش همیشه یکنواخت و تکراری بود و مثل این که کلمات را قبلاً حفظ کرده باشد چنین آغاز می‌کرد:

«شهروندان جمهوری‌خواه، آیا در بین شما فرانسوی وجود دارد؟ پس شما را به یاد روزهای پر افتخار و باشکوه جنگ می‌اندازم، هنگامی که انسان به گذشته فکر می‌کند و آن دلاوری‌ها و افتخارات را به خاطر می‌آورد، به یاد آن قهرمان‌های جنگ که هم اکنون به زیر خاک خفته‌اند، آری به یاد همان رزمندگان شجاعی که به زیر خاک خفته‌اند (به علت مستی و بی‌خبری اغلب جمله‌ها را تکرار می‌کرد) غرق در غرور و مباهات می‌‌شود، همشهری‌های جمهوری‌خواه! خود من در شهر «وردن» زخم برداشتم.

در این وقت فورکس سخنان خود را قطع و قسمتی از بدنش را لخت می‌کرد و محل زخم را به همه نشان می‌داد. با دیدن آن، همه ما برای او دست می‌زدیم و هورا می‌کشیدیم. به نظر ما هیچ چیز مضحکتر از سخنرانی‌های فورکس نبود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
بخش اول
32 دقیقه
بخش دوم
29 دقیقه
بخش سوم
34 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
24 دقیقه
بخش ششم
37 دقیقه
بخش هفتم
22 دقیقه
بخش هشتم
21 دقیقه
بخش نهم
31 دقیقه
بخش دهم
29 دقیقه
بخش یازدهم
30 دقیقه
بخش دوازدهم
27 دقیقه
بخش سیزدهم
29 دقیقه
بخش چهاردهم
40 دقیقه
بخش پانزدهم
39 دقیقه
بخش شانزدهم
34 دقیقه
بخش هفدهم
40 دقیقه
بخش هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی محرومان پاریس و لندن
نویسنده
مترجماسماعیل کیوانی
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن

رضا اسماعیل پور
۱۴۰۱/۸/۵
داستان زندگی انسانی که همیشه با بی پولی و فقر درگیر است. خانه‌ای ندارد. پس اندازی ندارد. اگر کار کند و توقعش در حد زنده ماندن باشد می‌تواند روزگار بگذراند. سایرین هم به اینگونه انسانها به عنوان افرادی اضافی و سربار اجتماع نگاه میکنند. در صورتی که شرایط سخت فقر ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید. نیاز است شرایط سخت زندگی این انسانها درک شده و با دید محبت به آن‌ها نگاه و به آن‌ها کمک کنیم.
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۷/۱۰/۷
واقعاً جرج ارول با هر کتاب منو شگفت زده میکنه و توانایى روایت از موضوعات به غایت مختلف با اشکال و روشهاى مختلف اینهمه روان و موشکافانه جاى تقدیر داره، هرچند من نتونستم در آخر بفهمم که وى کمونیست هست یا ضد سوسیالیسم اما درگیرى و نگاه ضد مذهبى ایشان در تمامى آثار مشهوده از جمله این اثر که روایتى دیدارى و تجربى است.
Monir Naghikhani
۱۳۹۷/۹/۱۱
بسیار عالی، متأثرکننده، به اوضاع ما هم میخوره، دروغ نمیگن که میگن فقر که میاید ایمان میرود، تجزیه تحلیل بسیار عالی، رویهم رفته خیلی خیلی عاای وآموزنده، دید انسان را بسیار باز میکند که فقر چقدر چیز بدی است، به امید روزی که هیچ انسانی بدون سقف وغذا نباشد. سپاسگزار از شما
سروش آقایی
۱۴۰۰/۸/۱۴
بسیار ارزنده
من خودم یه دوره تو اروپا بودم و هنوزم این ماجرا و وضعیت فاجعه بار برای مهاجران خارجی تو اروپا وجود داره. توصیه میکنم برای کسانی که قصد مهاجرت به اروپا دارند حتما بخونند تا کمی بیشتر با واقعیتهای پشت پرده آشنا بشن. اروپا اصلا اون بهشتی که فکر میکنید نیست
F L
۱۴۰۱/۴/۲۷
مثل همه کتابهای جرج اورول خوب و عالی بود، البته به پای مزرعه حیوانات و ۱۹۸۴ که نمیرسه قطعا.
ولی در نوع خودش اینم خوب بود. کلا من قلم جورج اورول رو دوست دارم و نوع نگاهش به اطرافیان و زندگی رو می‌پسندم، به همین دلیل کتابهاش هم برام خوشایند و جذابه.
مهسا شکرنژاد
۱۳۹۹/۸/۱۶
کتاب خوبی بود ولی سرتاسر بدبختی، من فکر میکردم این بدبختیا برا اون زمانه، ولی تو این عصر تو ایران خودمون هم کم نیستن این قبیل ادما ولی شکل گرفتاریا متفاوته، 😐
درخت زندگانی جورج اورول هم شبیه همین کتابه. ولی قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ یه چیز دیگه ان.
علی مهری
۱۴۰۲/۲/۲۶
کتاب خوبی بود یک کتاب در زمینه انواع فقرا و بی پول‌ها و طرز زندگی آن‌ها با یک زیر رمان که کمی جذابیت داشت اگر به دنبال رمان هستید این کتا رمان به تنهایی نیست. و احوالات سال‌های خیلی قبل فقیران و ولگردان و... رو بیان می‌کنه
علی تقی پور
۱۴۰۰/۵/۲۴
فقر، ملیت و قومیت نمی‌شناسد! در همه جا می‌توان یافت.. مهم اینه که چه راهکارهایی برای زدودن فقر از رخسار جامعه بکار بستند! به هر حال قلم و اندیشه جورج اورول بقدری تاثیر گذارست که آدمی ناگزیر از ۵ ستاره دادنه!! با سپاس از کتابراه،،،
Mehdi Khadive
۱۳۹۷/۸/۱۵
یاد گرفتری‌های خودم افتادم. بسیار امید بخش بود. اوروِل رو بیشتر به کتاب قلعه حیوانات میشناختم که اونم شاهکار سیاسی اجتماعی اوون بود. سخنانش از جنس خودمونیه و البته طلایی برای آنکه بیاندیشد...
Sadr Deputy
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
شاید من نتونستم با این داستان ارتباط مناسب برقرار کنم اما تا نیمه‌ها اون بیشتر نتونستم همراهی کنم و تشریحات و توضیحات بیش از اندازه اون باعث میشه از اصل داستان دور بشیم و حتی اونو فراموش کنیم
ندا شیرخانی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
کتاب بسیار خوبیست برای یک انگلیسی که واقعا بتواند عمق زندگی واقعی یک فقیر را درک کند. اما شاید اصلا شبیه زندگی فقیران در ایران نباشد.
اما بهرحال کتاب بدی نبود.
قلم جورج اورول هم که گیراست
سینا خدابخشیان
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
صدای آقای تمدن واقعازیباست. کتاب بی نهایت زیباوتصویریه یعنی عین یک فیلم میبینیم. نویسنده بزرگیه حتمااین کتاب روبخونید. کتابیه که نمیشه زمین گذاشت بسیارتاثیرگذاروجذابه من که خیلی لذت بردم
علی الیاسی
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
عالی بود
انقدر انشاء، ترجمه و صدای گوینده خوب بود که تو ٣ روز با این همه کار و مشغله تمومش کردم.
حتماً پیشنهادش میکنم
البته جورج اورول نیازی به پیشنهاد یا معرفی نداره.
borzou farshad
۱۳۹۸/۶/۱۵
انتظاری که از جرج اورول داری را براورده نمیکنه ولی روی هم رفته بد نیست ولی اونقدر شخصیت اول بد بخته و یه جورایی بی‌مغز که دلت میخواد خفش کنی... ولی از زحماتتون ممنونم
الهه حسنی
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
گاهی بشدت با قهرمانان داستان همزادپنداری میکنم و حسی که ازشون میگیرم رو واقعا دوست دارم. آقای تمدن هم با روایت زیباشون ارزشش رو دوچندان کردن. سپاس از زحماتتون
مشاهده همه نظرات 42

راهنمای مطالعه کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن

برای دریافت کتاب صوتی محرومان پاریس و لندن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.