معرفی و دانلود کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی

عکس جلد کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی

کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی، داستانی کوتاه از نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، ارنست همینگوی است که برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شود. در این داستانِ زندگی‌نامه‌وار و جذاب که شباهت زیادی با کتاب پیرمرد و دریا دارد، نویسنده‌ای به نام ارنست همینگوی و چند ماهیگیر به شکارِ یک نیزه‌ماهی می‌روند.

درباره‌ی کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم به‌شمار می‌رود. او در سال 1954 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. از مشهورترین آثار این نویسنده، کتاب «پیرمرد و دریا» است که در آن ماهیگیر پیری به نام سانتیاگو، یک نیزه‌ماهی غول‌پیکر را شکار می‌کند و پس از آن درگیر ماجراهایی غریب و تکان‌دهنده می‌شود. این داستان، محبوبیت زیادی در بین خوانندگان پیدا کرد و بسیاری از منتقدین آن را استعاره‌ای بی‌نظیر دال بر نبرد بشر با طبیعت دانستند. کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی (Pursuit As Happiness) که اثری منتشرنشده از ارنست همینگوی است، از نظر ساختار و فضای داستانی شباهت زیادی با کتاب پیرمرد و دریا دارد.

برخی از منتقدین، داستان صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی را نه فقط یک اثر داستانی، که اثری زندگی‌نامه‌ای می‌دانند؛ ادعایی که به نظر می‌رسد دور از حقیقت نباشد: خود ارنست همینگوی در قالب یک شخصیت داستانی در این قصه حضور دارد. رخدادهای داستان در حوالی دهه‌ی 1930 روایت می‌شوند که همزمان با زمان حضور نویسنده‌ی آمریکایی در کوباست.

داستان صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی را شان همینگوی، نوه‌ی ارنست همینگوی، در میان دست‌نوشته‌های آرشیو‌شده‌ی موجود در موزه‌ی جان اف کندی کشف کرده است. شان همینگوی باور دارد این داستان واقعیت و خیال را در هم می‌آمیزد و همانند دیگر اثر زندگی‌نامه‌ای ارنست همینگوی، «جشن بی‌زمان»، داستانی‌ست که برخی واقعیت‌های زندگی این نویسنده را روشن می‌سازد. نام این داستان را شان همینگوی بر اساس یکی از فصل‌های کتاب «تپه‌های سبز آفریقا» انتخاب کرده است.

کتاب جستجو به مثابه‌ی خوشبختی برای اولین‌بار توسط زهره مرصوص ترجمه شده است و نشر صوتی شادن پژواک، نسخه‌ی صوتی این کتاب را با گویندگی مهیار ستاری منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب جستجو به مثابه‌ی خوشبختی

  • این کتاب بدون اینکه توصیف‌های ادبی و زیبایی داشته باشد، فضایی روشن و شفاف را ترسیم می‌کند که به‌سادگی قابل احساس است. (وولف دیتریش، نویسنده)
  • اگر از علاقه‌مندان به آثار ارنست همینگوی هستید، شدیداً به شما توصیه می‌کنم این کتاب را تهیه کنید. (وب‌سایت The Inquiring Reader)
  • خواندن این داستان باعث می‌شود پینه‌های دست ارنست همینگوی و همینطور سختی‌هایی را که او برای شکار یک ماهی غول‌پیکر در سواحل کوبا تحمل می‌کند، لمس کنید. (وب‌سایت Pillar to Post)

کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های زندگی‌نامه‌ای و رئالیستی علاقه‌مندید و یا از سبک مینیمالیستی ارنست همینگوی لذت می‌برید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی می‌شنویم

پرسیدم:

- فک می‌کنی یه نوشیدنی دیگه برام ضرر داره؟

خوزه گفت:

- معلومه که نه کاپیتان. توی همه‌شون یه کمی نی‌شکره با یه کمی آبلیمو و آلبالو. هیچ‌کدوم‌شون هم ضرر نداره.

همان‌وقت دو دختری که آشنای من بودند، وارد کافه شدند. چهره‌های زیبایی داشتند و برای آن‌وقت عصر، شاداب و باطراوت بودند. یکی‌شان به زبان اسپانیایی گفت:

- ماهیگیرا.

آن یکی گفت:

- دو تا ماهیگیر هیکلی و قوی که از دریا برگشتن.

آقای خوزه رو به من گفت:

- خوش‌وبش نداریم کاپیتان.

بهش اطمینان دادم و گفتم:

- خوش‌و‌بش نداریم خوزه.

یکی از دخترا پرسید:

- ببینم شماها اسرار مگو دارین؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
معرفی
42 دقیقه
جستجو به مثابه‌ی خوشبختی
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی
نویسنده
مترجمزهره مرصوص
راویمهیار ستاری
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی

برای دریافت کتاب صوتی جستجو به مثابه‌ی خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.