معرفی و دانلود کتاب صوتی شبگردی‌ها

عکس جلد کتاب صوتی شبگردی‌ها
قیمت:
۴۶۸۰۰ 32760 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شبگردی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شبگردی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شبگردی‌ها

کتاب صوتی شبگردی‌ها اثر تأثیرگذارترین نویسنده انگلیسی چارلز دیکنز، مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه و هیجان‌انگیز است که با شهر و مردم پیوند نزدیکی برقرار می‌کنند و با صدای دل‌نشین گشتاسب امجدی روایت می‌شوند.

کتاب صوتی شبگردی‌ها (Night Walks)، داستان‌هایی با مضمنون اجتماعی دارد، داستانی از خیابان اکسفورد با تمام ماجراهای تلخ و شیرینش، داستان ولگردی بچه‌ای گمشده در خیابان، داستان زندگی پسر جوانی که در یک محوطه کشتی‌سازی کار می‌کند و استعدادهای بالقوه زیادی دارد اما کسی او را نمی‌بیند، داستان نوانخانه‌ای که در آن، انسان‌هایی وجود دارند که با وضعی نکبت‌بار زندگی می‌کنند و...

چارلز دیکنز (Charles Dickens) نویسنده‌ای‌ است که دگرگونی‌های شهر، چه از لحاظ اجتماعی، چه اقتصادی و چه فرهنگی را به خوبی می‌تواند برای مخاطب به تصویر بکشد. به گونه‌ای که گویی او به زیر پوست شهر نفوذ کرده است.

دیکنز در داستان شبگردی‌ها از خاطرات شخصی خود می‌گوید. او در شبی گرفتار بی‌خوابی شده است و تصمیم می‌گیرد تا با پیاده‌روی در ساعات محدودی در لندن بر این بی‌خوابی غلبه نماید و در طول این سفرهای کوتاه با بی‌خانمانی، مستی‌ها و شرارت در خیابان‌ها روبرو می‌شود. او به عصر و زمانه‌ی خود با دید بازتری می‌نگرد. دیکنز همچنین روزگار کودکی خود در این شهر را روایت می‌کند، از رونق روزافزون مغازه‌های شرط‌بندی، مکان‌های مخصوص فروش تنباکو تا شرکت‌های کفن و دفن.

در طول تاریخ کتاب‌هایی وجود داشتند که باعث تحول جهان شدند و شیوه‌ی دید ما را نسبت به خودمان و دیگران عوض کردند. آن‌ها روی جنگ‌ها، انقلاب‌ها، اختلافات عقاید و زندگی‌های بسیاری تأثیر گذاشتند. شبگردی‌ها، از جمله کتاب‌هایی است که باعث شناخت ما با کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح‌طلبان و طالع‌بینان خواهد شد.

چارلز دیکنز یک فعال اجتماعی توانمند و یکی از برجسته‌ترین رمان‌نویس‌های انگلیسی بود. او را برای داستان‌سرایی و نثر توانمندش و خلق شخصیت‌های به یادماندنی، بسیار تحسین کرده‌اند. دیکنز در طول زندگی‌اش، محبوبیت جهانی بسیاری بدست آورد.

در بخشی از کتاب صوتی شبگردی‌ها می‌شنویم:

زمانی که بچه کم سن و سال و کوچک جثه‌ای بودم، یک روز در لندن گم شدم. با شخصی برای دیدن محوطه بیرونی کلیسای سنت جیل رفته بودم که گم شده و با تهدیدی بزرگ مواجه شدم. ایده‌های رمانتیکی راجع به آن بنای مذهبی داشتم؛ کاملا باور داشتم که تمام گدایانی که در طول هفته تظاهر به نابینایی، افلیج بودن، یک دست بودن، کری و گنگی و همین طور سایر مشکلات جسمی می‌کنند، روزهای یکشنبه دست از این ریاکاری برمی‌دارند، لباس‌های خوب‌شان را بر تن می‌کنند، و فداکارانه مشغول خدمت در معبد ارباب مقدس‌شان می‌شوند. بر این اعتقاد بودم که جانشین خاندان سلطنتی بامفیلد مور کارو در چنین مواقعی بعنوان آبای کلیسا خدمت می‌کند و با ردایی سرخ بر روی تختی بزرگ می‌نشیند.

در ایام بهار بود که این افکار و عقاید در ذهنم قوت بیشتری گرفتند و چند بار هم در حضور جمع کلماتی بر زبان آوردم و موجبات ناراحتی و نگرانی والدینم را فراهم آورد و لذا یکی از ایشان داوطلب شد که تا یک روز یکشنبه مرا به بیرون کلیسای سنت جیل ببرد، که (فکر می‌کنم) آبی بود بر آتش افکار رمانتیک من، و مرا به دنیای واقعی وارد کرد. ما پس از خوردن صبحانه به راه افتادیم. خاطره محوی دارم که همراهم ظاهری کاملا رسمی داشت، لباسی بند دار از پارچه‌ای لطیف و هیبتی شیری رنگ، با ساق بندهای بلندی از جنس جین، کتی سبز رنگ با دکمه‌های روشن، یک دستمال گردن آبی، و یقه‌ای بزرگ. فکر می‌کنم او هم مثل من آن اواخر سری به فروشگاه‌های لباس در کنت زده بود. من او را نمونه‌ای از مد و حفظ هویت خانوادگی می‌دیدم: یک مرد سنتی بدون این که بار مشکلات خانوادگی را بر گرده احساس کند.

ما با هم حرف می‌زدیم، و در نهایت رضایت و لذت محوطه بیرون کلیسای سنت جیل را تماشا می‌کردیم، بیشتر محو تماشای پرچمی بودیم که بر فراز مناره برج آویخته شده بود. از او خواستم که به نورثمبرلند هاوس در خیابان استراند برویم تا شیر مشهوری که در ورودی آن قرار گرفته را نگاه کنیم. محو تماشا و تحسین این حیوان مشهور بودم که گم شدم.

بلافاصله ترسی که معمولا به سراغ بچه‌های گم شده می‌آید، بر من عارض شد. کاملا مطمئن بودم که اگر بتوانم به جای خیابان باریک، شلوغ و پر ازدحامی که آن روزها آن شیر معروف در آن قرار داشت، به سمت نورث پل بروم ترسم کمتر خواهد شد. اما این ترس اندک اندک تبدیل به گریه‌ای آرام و اشک ریختن شد؛ و سپس با اندوهی غیرقابل وصف به راه افتادم، وارد محوطه دادگستری شدم و روی پله‌ای نشستم تا فکر کنم چطور می‌توانم جان سالم بدر ببرم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
شبگردی‌ها
22 دقیقه
ولگردی
23 دقیقه
محوطه کشتی‌سازی چاتام
25 دقیقه
نوانخانه واپینگ
16 دقیقه
ستاره کوچکی در شرق
33 دقیقه
یک پیاده‌روی آماتور
4 دقیقه
شرط‌بندی
22 دقیقه
تجارت مرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شبگردی‌ها
نویسنده
مترجممرضیه خسروی
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپینشر روزگار نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۶۸۰۰ 32760 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شبگردی‌ها

mohammad amin
۱۴۰۲/۱۰/۲
درباره این کتاب باید بگم که شب گردی‌ها شامل 8 روایت کوتاه از چارلز دیکنز در مورد پیاده روی‌های او در شب‌های شهر لندن است. بی خوابی باعث شد دیکنز شب‌ها در خیابان‌ها قدم بزند. مقالات دیگری نیز در مورد زمانی که او در خیابان‌های لندن قدم می‌زند وجود دارد، از جمله زمانی که وی در کودکی از همراه خود جدا و می‌شود معتقد است که او در آن روز برای همیشه گم می‌شود و تصمیم می‌گیرد به دنبال کاری برای ثروتمند شدن برود.
دیکنز همیشه به مباحث اجتماعی علاقه مند بود و زمانی که به پیاده روی می‌رود تمایل دارد که به قسمت‌های فقیر نشین پایتخت برود. وی در طول سفر خود با بسیاری از افراد فقیر ساکن در حاشیه جامعه، به کارگاه‌ها و بیمارستان‌های کودکان سر می‌زند
هشت مقاله او همه با هم هماهنگ هستند. این مقاله‌ها با واژگان ساده نوشته شده است که پدیده‌های مختلف اجتماعی انگلیس را در اواسط قرن نوزدهم نشان می‌دهد: جنایت و فساد در شب در شهر لندن، رویای ساختن ثروت پر از ماجراجویی، صنعت دریایی بزرگ، شرق لندن در فقر، شرایط نامساعد کار و زندگی، فروشگاه قرعه کشی دروازه بان، خریداران قرعه کشی متعصب، تشییع جنازه‌های عجیب و غریب و
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۶/۱۷
عالی عالی. دیکنز حرف ندارد. او از واپسین نویسندگان کلاسیک جهان است که تا هنوز می‌توان کارهایش را با لذت و سرمستی خواند و شنید و لذت برد‌.
لیلا
۱۴۰۱/۳/۱۸
صدا کمی خسته کننده بود ولی به طور کل چارلز دیکنز در فضا سازی بسیار قوی هستش
bahram bahrami
۱۳۹۸/۲/۱۱
صدا اصلا خوب نیست. صدای آب دهن گویند کاملا شنیده مشیود.
روح الله مظفری
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
خوب بود از لحاظ تفکر انسان رو وادار به فکر میکنه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شبگردی‌ها

برای دریافت کتاب صوتی شبگردی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.