معرفی و دانلود کتاب صوتی جنایت و مکافات

عکس جلد کتاب صوتی جنایت و مکافات
قیمت:
۱۴۰۴۰۰ ۹۸,۲۸۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنایت و مکافات

کتاب صوتی جنایت و مکافات اثری ماندگار از فئودور داستایوفسکی یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است. داستان این رمان کلاسیک و جذاب درباره دانشجوی فقیری به اسم «راسکولنیکف» است که در حاشیه شهر سن‌پترزبوگ زندگی می‌کند و به علت تشویش درونی و انگیزه‌های که حتی خودش هم نمی‌تواند آن را توجیه کند، پیرزن رباخواری را به قتل می‌رساند.

درباره کتاب صوتی جنایت و مکافات:

داستان از جایی آغاز می‌شود که راسکولنیکف که به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل می‌شود، زندگی سختی را می‌گذراند. او شخصیتی پرتنش با گفت‌و‌گوهای درونی زیادی است. آنقدر که ذهن او گنجایش کافی برای حفظ کلمات را ندارد و بعضی حرف‌ها به شکل زمزمه‌وار از میان لب‌هایش سرازیر می‌شوند. «رازومیخین» نزدیک‌ترین و تنها دوست راسکولنیکف است که عقیده دارد رفیقش عبوس، گرفته، مغرور و متکبر است.

فئودور داستایفسکی در کتاب جنایت و مکافات (Crime and Punishment) مانند یک فیلسوف روان‌شناس شخصیت پیچیده رمانش را روانکاوی کرده و درمورد انگیزه‌های قتل صحبت کرده است. او همچنین از تاثیر جنایت بر روی مجرم می‌گوید و انگیزهای پیچیده‌ی شخصیت اصلی رمان را تحلیل می‌کند.

سنگینی بار عذاب وجدان چنان برای راسکولنیکف تحمل‌ناپذیر است که او را بیمار می‌کند. از طرفی کارگاه پلیسی که به او مشکوک شده مرتب او را تعقیب می‌کند و در پی یافتن قاتل اصلی است. این موضوع اضطراب راسکولنیکف را دو چندان می‌کند. او برای یافتن آرامش و رهایی از این حس تلخ به هر چیزی چنگ می‌زند. در آخر تنها چیزی که از نظر او تسکین‌دهنده است و او را در مسیر رستگاری ابدی همراهی می‌کند، «عشق» است.

داستایوفسکی با نفوذ به عمیق‌ترین لایه‌های روانی و تفکر شخصیت‌هایش، به آسیب‌شناسی وجدان انسان پرداخته است. عناصری مثل جدال خیر و شر، نیکی و بدی، مهربانی و پلیدی و درگیری‌های فردی درونمایه‌ی اغلب آثار این نویسنده را تشکیل می‌دهند. کتاب حاضر که یکی از شاهکارهای ادبیات داستانی به شمار می‌آید، به زبان‌های زیادی ترجمه شده و توسط فیلمسازان و نمایشنامه‌نویسان زیادی اقتباس شده است.

فیلم سینمایی «پل خواب» به کارگردانی «اکتای براهنی» در سال 1393 به نمایش در آمد که داستان اصلی آن از این رمان الهام گرفته شده است. همچنین در سال 1394 «ایمان افشاریان» تئاتری را به نام «جنایت و مکافات» کارگردانی کرد که داستان آن از کتاب حاضر برگرفته شده بود. «وودی آلن» نیز در سال 2005 فیلم سینمایی «امتیاز نهایی» را با اقتباس از این رمان ساخت.

کتاب صوتی جنایت و مکافات مناسب چه کسانی است؟

اگر به آثار بزرگ ادبیات دنیا و به خصوص ادبیات روسیه علاقه دارید، از شنیدن این رمان جذاب لذت خواهید برد.

فئودور داستایوفسکی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده برجسته روس در سال 1821 میلادی به دنیا آمد. او علاوه‌بر داستان‌نویسی در حوزه‌های دیگری همچون روانشناسی، فلسفه و ترجمه نیز فعالیت داشت. فئودور داستایفسکی (Fyodor Dostoyevsky) به عنوان یکی از پیشگامان ادبیات روانشناسانه شناخته شده و نقدهای ادبی، فلسفی و روانشناسانه زیادی درباره آثارش وجود دارد.

اولین اثر وی «بیچارگان» بود که با سبک ساختارشکنانه خود، داستایوفسکی را به جامعه نویسندگان شناساند. رمان «یادداشت‌های زیرزمینی» مدتی بعد از انتشار اولین رمانش منتشر شد که باعث شهرت این نویسنده در بین جهانیان شد. کالبدشکافی روح شخصیت‌های داستان، امضای این نویسنده برجسته روس است و او توانسته به خوبی با این کار، جذابیت رمان‌هایش را چند برابر کند.

داستایوفسکی بیش از سی رمان و داستان کوتاه نوشته که از بین آن‌ها می‌توان به «برادران کارامازوف»، «شب‌های روشن»، «ابله»، «قمارباز»، «همیشه شوهر» و «تسخیرشدگان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی جنایت و مکافات می‌شنویم:

مهم این بود که «لوژین» تا آخرین لحظه پیش‌بینی نمی‌کرد چنین وضعیتی پیش بیاید. او همیشه به خودش می‌بالید. چون گمان نمی‌کرد دو زن تنها و تهی‌دست بتوانند از حیطه‌ی اقتدارش بیرون روند. چنین باوری از خودخواهی‌اش سرچشمه می‌گرفت و نیز از اعتمادی که به خودش داشت. در نتیجه چشم واقع‌بینش کور شده بود. لوژین که زندگی را از صفر شروع کرده بود، با غروبی بیمارگونه به طرز عمیقی خودش را تحسین می‌کرد. نسبت به تیزهوشی و ظرفیتش اعتقاد زیادی داشت. حتی گاهی اتفاق می‌افتاد که جلوی آینه می‌ایستاد و از خودش تمجید می‌کرد. اما آن چه که بیشتر از هر چیزی در دنیا دوست داشت، پولی بود که از راه کار کردن و از راه‌های دیگر به دست آورده بود.

فکر می‌کرد این ثروت او را در سطح افرادی بالاتر از خودش قرار می‌دهد. موقعی که به تلخی به دنیا یادآور شد تصمیم گرفته بود به رغم شایعه‌هایی که درباره‌اش وجود داشت از او خواستگاری کند، راست می‌گفت. با یادآوری این خاطره و ابراز حق ناشناسی دختر جوان، دچار خشم شدیدی شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
27 دقیقه
بخش یک
60 دقیقه
بخش دو
39 دقیقه
بخش سه
38 دقیقه
بخش چهار
34 دقیقه
بخش پنج
36 دقیقه
بخش شش
36 دقیقه
بخش هفت
49 دقیقه
بخش هشت
31 دقیقه
بخش نه
38 دقیقه
بخش ده
30 دقیقه
بخش یازده
30 دقیقه
بخش دوازده
58 دقیقه
بخش سیزده
53 دقیقه
بخش چهارده
37 دقیقه
بخش پانزده
33 دقیقه
بخش شانزده
37 دقیقه
بخش هفده
36 دقیقه
بخش هجده
58 دقیقه
بخش نوزده
35 دقیقه
بخش بیست
37 دقیقه
بخش بیست و یک
32 دقیقه
بخش بیست و دو
24 دقیقه
بخش بیست و سه
50 دقیقه
بخش بیست و چهار
59 دقیقه
بخش بیست و پنج
21 دقیقه
بخش بیست و شش
47 دقیقه
بخش بیست و هفت
38 دقیقه
بخش بیست و هشت
42 دقیقه
بخش بیست و نه
59 دقیقه
بخش سی
40 دقیقه
بخش سی و یک
31 دقیقه
بخش سی و دو
49 دقیقه
بخش سی و سه
31 دقیقه
بخش سی و چهار
34 دقیقه
بخش سی و پنج
44 دقیقه
بخش سی و شش
40 دقیقه
بخش سی و هفت
32 دقیقه
بخش سی و هشت
35 دقیقه
بخش سی و نه
58 دقیقه
بخش چهل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنایت و مکافات
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویعلی عمرانی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۴۰۰ ۹۸,۲۸۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنایت و مکافات

مصطفی مهدیان
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتاب بسیار زیبایی بود. توی نظرات خوندم که گفته بودن باعث میشه دپرس بشی و برای کسایی که زمینه افسردگی دارن پیشنهاد نمیشه. حقیقتش از خریدش پشیمون شدم. اما گفتم حالا گوش کنم هر موقع دیدم نمیتونم ادامه بدم بیخیالش میشم. الحق که همون اوایل، داستان مارملادوف واقعا سنگین بود. گفتم هیچی دیگه اولش اینجوریه ادامه ندم دیگه. اما خوب داستان خیلی قشنگ جنایی شد و دنباله ماجراش. بین شخصیتا از شخصیت سویدری گائیلوف خوشم اومد شخصیت مرموزی بود. همه چی تموم بود. هم هوس باز متجاوز بود هم عاشق درست وحسابی. خصلتای متضاد باهم داشت. هم شخصیت بده خیلی منفی بود هم مثبت. شخصیت اصلی داستان هم که نچسسسب. از همون ب بسمه الله معلوم بود مالیخولیا داشت. نه اینکه صرفا بخاطر جنایتش دیوونه شده باشه. همه شخصیتا خوب بودن الا همین راسکولنیکوف. بنظرم بخاطر فقر دیوونه شده بود. وگرنه خونواده خوبی داشت پس زمینه بدی نداشته. درکل عاشق کتاب شدم. بعد اینکه تموم شد بعد چندروز دلم تنگ شد واسش دوباره از اول شروع کردم. صدای علی عمرانی تاثیر زیادی داشت توی زیبایی داستان
فاطمه نیک اندیش
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
سلام. من فعلا فصل ۱۶ هستم. اما تا اینجای کار هیچ جذابیتی در این کتاب وجود نداشت. و هجو گویی و اضافه گویی خیلی زیاد در آن به چشم میخورد. فضای داستان به گونه‌ای حوصله سر بر است و هر چه بیشتر گوش میکنی شاید اتفاق جالبی بیفتد یا فضای داستان از حاتت خمودگی خارج شود اینگونه نیست. من که عاشق کتاب‌های صوتی هستم و اکثر آثار را یکی دو روزه گوش میکنم این داستان اصلا من رو جذب نکرد و یک هفته‌ای هست که درگیرش هستم و هنوز حوصله پیدا نکردم که تمومش کنم. تا آخر را گوش میکنم و اگر نظرم عوض شد به ادامه نظرم اضافه میکنم. خواستم این مطالب رو بنویسم تا اگر از انتهای داستان خوشم اومد کلیه احساساتم رو راجع به کتاب درگیر نکنه.
سعیده خوانساری
۱۴۰۱/۴/۱۳
به نظر من داستان خیلی زیبایی داشت در قسمت اول که جنایت است بسیار گیرا و هیجانی بود و به وضوح ضربان قلبم را زیاد میکرد و در قسمت مکافات هم داستان بسیار پر کشش همراه با یک یاس و ناراحتی عمیق نسبت به شخصیت اصلی بود و تمام بخش‌های کتاب با این که خیلی طولانی بود ولی کشش داشت البته بخش‌هایی هم داشت که از حوصله من خارج میشد ولی در کل خیلی این کتابو دوست داشم و از شنیدنش مخصوصا با گویندگی زیبای اقای عمرانی خیلی لذت بردم واقعا برای یکبار خواندن پیشنهاد میکنم، ممنون از کتابراه،
علیرضا شمسی پور
۱۴۰۰/۸/۲۸
بعضی مواقع مشکلی که کتابهای صوتی برای ما ایجاد میکنه اینه که تمرکز نمیتونیم بکنیم چون جدا از گوش کردن اکثر مواقع حداقل یک کار دیگه هم انجام میدیم. در مورد کتاب که همه چیز مشخصه جزو شاهکارهای ادبی تاریخه. پیشنهاد میکنم که غرق داستان و شخصیتها بشید تا انتظار شما رو به عنوان یک شاهکار برآورده کنه. مثل وگرنه کتاب براتون یک کتاب معمولی و ساده میشه که داستانی رو براتون تعریف میکنه که هزاران بار در فیلمها و کتابهای دیگه خوندید
ص مولازاده
۱۴۰۱/۱۰/۹
رمانی با لایه‌های ژرف، بخشی عاشقانه و در دل آن به هنگامی جامعه شناسی، گاهی گویا کتاب فلسفه دردست داری ولی به هر حال اگر بتوان درگیر فضای متن ظاهری نشد میتوان لایه‌های دیگر را دید
هم می‌توان برداشتی کلاسیک داشت هم مدرن
گاهی با انقدر پیچیده که شگفت زده میکند و هیجان را به اوج میرساند گاهی میتوان که
فردی از در وارد می‌شود و نویسنده میخواهد به آن آب و تاب بدهد را به راحتی حدس زد، که می‌توان آنرا بیانگر نوسانات روحی و فکری نویسنده در طول نگارش دانست
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
بینظیر بود.. چقدر شنیدن این داستان تاریک و سنگین ادبیات کلاسیک جهان با صدای آقای عمرانی زیبا و جذاب بود، بدون فراهم نمودن این امکان از طرف شما، من هرگز نمی‌توانستم این رمان تیره و سنگین را بخوانم... بسیار سپاسگزارم... فضای سخت داستان را میشناختم چون قسمتهای خیلی کوتاهی از فیلم ساخته شده از آن را در دیده بودم برای همین هیچ گاه خودم نمی‌دیدم که توان خواندنش را داشته باشم... سپاس از همه ماه آوایی‌های گرامی به ویژه آقای عمرانی
hamed vahedi
۱۴۰۰/۱۰/۲
متن کتاب فوق العاده بود. بسیار موشکافانه، اعماق روان آدمی به کلام آمده است. ابعاد وجودی فرد چنان بیان شده که در بسیاری موارد به حدی به وجد می‌آمدم که مجبور بودم تراک را نگه دارم تا بتوانم آنچیزی که در روان خودم به پویایی درآمده را درک کنم. صدا و تکنیک گوینده هم عالی بود و بر اثرگذاری متن تاثیری عمیق داشت.
رضا مکاری
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کلا ادبیات کلاسیک جذابیتی که امروزه مخاطب ازش انتظار دارد رو برآورده نمیکنه به دلایل اجتماعی و تکنولوژیکی البته. کشدار بودن کتاب و پرداختن به حواشی بسیار زیاد است و از حوصله من هم خارج بود اما خوب موضوع اصلی بسیار جذاب هست و اگر امروزه نویسنده‌ای بخواهد همچین کتابی بنویسد میشود آن را به عنوان داستان کوتاه به قلم درآورد.
احسان حسن زاده امین
۱۴۰۲/۹/۲۰
با سلام. همونطور که از نام نویسنده پیدا بود بشدت اثر زیبا و دلنشینی بود. البته که من رو بدجور درگیر خودش کرد و بهتون پیشنهاد میکنم اگر نسبتا دچار افسردگی هستید سمت این کتاب‌ها نرید. یجورایی بنظرم داستان دارک و تیره‌ای داشت ولی من دوسش داشتم و باهاش همزادپنداری شدیدی داشتم. در نهایت پیشنهاد میکنم این اثر رو ازدست ندید
fateme kargar
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتاب بسیار زیبا با نثر بسیار عالی، شروع خوب و پایانی بسیار جالب، راوی (استاد عمرانی) بسیار بسیار توانمند که این کتاب رو چند برابر جذاب تر میکرد، روال داستان طوری پیش می‌رود که تا نیمه‌های داستان هنوز راز شخصیت اول برای شما مشخص نیست و همین قضیه کشش بیشتری برای ادامه دادن ایجاد می‌کند، سپاس از کتابراه عزیز
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
کتاب معرکه بود از اونجایی که من مخالف سفت و سخت اعدام هستم این کتاب خیلی حس خوبی بهم داد با تمام وجود با رودیا (شخصیت اصلی داستان) همدردی کردم و حتی گاهی اشک هم ریختم داستان بااینکه طولانی و با جزئیات بود اما اصلا اصلا جذابیتش رو تا پایان از دست نداد و خیلی خیلی خوشحالم بابت خوندن همچنین کتاب نابی
ش ا
۱۴۰۱/۹/۲۴
عالی بود، ادبیات روسیه دنیای دیگه‌ای هست که تاثیرش تا عمق وجود آدم میشینه، فقط قسمتی که از مرگ اسب درشکه چی می‌گفت چنان منو منقلب کرد که بی اختیار اشک ریختم و غصه خوردم، دردناک‌ترین قسمت کتاب واسه من که وگان هستم همین صحنه‌ی مرگ دلخراش اسب بود
Eti Atshani
۱۴۰۱/۱/۳۰
عالی، کاوشی ستودنی از درون جوانی عاصی و البته متفکر و مظلوم، و بر خوردی پر توان در کنکاش وتجزیه تحلیل درونش در نقش بازرس، که باعث تعجب است این تضاد‌ها، در منطق و گفتگو از یک مغز تراووش کرده است همین نشان دهنده توان نویسنده است، ممنون از گویندگان و کتابراه
Mahdy_zraat
۱۴۰۲/۳/۵
سلام کتاب جنایات و مکافات یکی از شاهکارهای نویسنده روسی که با اجرای استادانه اقای عمرانی باتغییر صدای مختلف به زیبایی روایت شده است
به نظر من کتاب سختیه که اقای پرویز شهدی ان رابه خوبی ترجمه و قابل فهم کرده موسیقی به رفته زیبا و بجا بود
اسرا حداد
۱۴۰۱/۸/۲۷
خیلی کتابهای صوتی رو دوست دارم. به خصوص با اجرای خانواده عمرانی و خانم متخصص. فیلم سیاه و سفید جنایت و مکافات رو سالهای پیش در زمان کودکی م دیده بودم. که توی اون سن برام خسته کننده بود ولی الان هست که متوجه زیبایی قلم نویسنده شدم
مشاهده همه نظرات 104

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنایت و مکافات

برای دریافت کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.