معرفی و دانلود کتاب مرغ دریایی

عکس جلد کتاب مرغ دریایی
قیمت:
۳۲,۵۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرغ دریایی

کتاب مرغ دریایی به قلم بوریس آکونین، نمایشنامه‌ای جنایی با درون مایه‌ی کمدی است که سعی دارد با تغییر مشهورترین اثر آنتون چخوف شما را در بهت و حیرت فرو ‌ببرد.

درباره‌ی کتاب مرغ دریایی:

بوریس آکونین (Boris Akunin) در نمایشنامۀ مرغ دریایی (I The Seagull) می‌کوشد تا پایان نمایشنامه‌ی چخوف را با همین عنوان تغییر دهد و آن را به شیوه‌ای که خودش دوست دارد ادامه ‌دهد. او از کمدی چخوف یک ماجرای پلیسی بیرون می‌کشد، البته خیلی از منتقدان این کار آکونین را «اسائه‌ی ادب به ساحت والای چخوف» می‌دانند و تا حد «تکفیر» ادبی او پیش رفتند، اما بسیاری دیگر نیز مرغ دریایی آکونین را تصمیمی شجاعانه، سرگرم کننده، زیرکانه و هماهنگ با اوضاع و احوال امروز جهان ارزیابی کرده‌اند و او را تحسین می‌کنند.

درباره‌ی مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل، مجموعه‌ای خاص و ویژه از نمایش‌نامه‌هایی است که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمۀ دوباره‌ای از نمایش‌نامه‌هایی خواهد بود که از هر لحاظ ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها ضروری بود. این مجموعه تا جای ممکن تلاش می‌کند تا تأکیدش را بیشتر بر خصوصیت اجرایی یک متن نمایشی قرار دهد تا ادبیات آن و از این طریق به نیازهای اجرایی متن‌های نمایشی پاسخ دهد.

یکی از هدف‌های اساسی این مجموعه معرفی جهان‌های متفاوت نمایشی خواهد بود، جهان‌هایی که تا به حال به روی مخاطبان ایرانی باز نشده‌اند یا سیاست‌های فرهنگی خاص، جلوی باز شدن آن‌ها را گرفته است. این مجموعه به این دلیل که حداکثر آثار نمایشی را پوشش دهد، به بخش‌های کوچک‌تری مثل کلاسیک‌ها، کلاسیک‌های مدرن، آمریکای لاتین، بعد از هزاره، چشم‌انداز شرق، نمایشنامه‌هایی ایرانی، نمایشنامه‌های آمریکایی و نمایشنامه‌های اروپایی تقسیم شده است. جهت درک بهتر و بیشتر مخاطب از دنیای نویسنده و متن او، هر نمایشنامه همراه با یک مقاله یا نقد خواهد بود.

کتاب مرغ دریایی مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه نمایشنامه‌های جنایی علاقمند هستید، مطالعه‌ی این اثر حیرت‌انگیز برای شما لذت بخش خواهد بود.

با بوریس آکونین بیشتر آشنا شویم:

یکی از معروف‌ترین نمایندگان ادبیات پست مدرنیستی روسیه را می‌توان بوریس آکونین دانست. او شهرتش را مدیون رمان‌های پلیسی و تاریخی‌اش است. کسی که با خلق شخصیت فاندورین در آثارش آوازه‌ای همچون پلیسی‌نویسان بزرگ جهان را برای خود رقم زد.

به لطف آثار آکونین، ادبیات پلیسی که در روسیه عموما جایگاه خوبی نداشت، اکنون همتراز آثار برجسته‌ی ادبی است.

در بخشی از کتاب مرغ دریایی می‌خوانیم:

تریپلیوف هماهنگ با دکلمۀ او سرش را تکان می‌دهد، چشمانش نیمه ‌بسته‌اند، دستش با هفت ‌تیر بی‌اختیار آویزان مانده است. نینا آهسته خود را به‌ سوی در شیشه‌ای عقب می‌کشد و فرار می‌کند.

تریپلیوف: (پس از مکث، حرکات و حرف زدنش مانند ماشینی خودکار است.) چه بد می‌شود اگر کسی او را در باغ ببیند و بعد به مامان بگوید. ممکن است مامان ناراحت بشود... (یکه‌ای می‌خورد و ضمن قهقهه‌ای بی‌صدا به خود می‌پیچد. سپس در طول دو دقیقۀ بعدی تمام دست‌ نوشته‌های خود را ریز ریز می‌کند و آن‌ها را کنار در شیشه‌ای روی زمین می‌ریزد. قفل در سمت راست را باز می‌کند و در حالی‌ که هفت‌تیر را در دست می‌فشارد بیرون می‌رود.)

نور صحنه کم‌رنگ می‌شود و فقط حلقه‌ای نورانی نزدیک چراغ باقی می‌ماند. نیم ‌دقیقه بعد غرش خفۀ رعد به گوش می‌رسد، ولی برقی دیده نمی‌شود. چند ثانیه بعد سایۀ کسی به‌ سرعت بر در شیشه‌ای می‌لغزد. رعد دوباره می‌غرد، ولی این بار بسیار نیرومندتر. برقی خیره‌ کننده. وزش شدید باد در را چهار طاق باز می‌کند، پردۀ سفید به پرواز درمی‌آید و خرده‌های کاغذ از کف اتاق بلند می‌شوند و چرخ می‌زنند.

فهرست مطالب کتاب

‌مجموعه ‌نمایشنامه‌های بیدگل
شخصیت‌ها
پردۀ اول
پردۀ دوم
مرغ دریایی باریس آکونین: قتل کاملاً انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرغ دریایی
نویسنده
مترجمآبتین گلکار
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-622-6401-03-6
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرغ دریایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرغ دریایی

برای دریافت کتاب مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.