معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی

عکس جلد کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی

کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی، داستان طنز کوتاهی از عزیز نسین است و ماجرای خانواده‌ی فقیر اجاره‌نشینی را روایت می‌کند که مجبورند آپارتمانش را ترک کنند. آن‌ها که هیچ پولی ندارند، در میان آگهی‌های روزنامه خانه‌ای ارزان‌قیمت و زیبا پیدا می‌کنند که با شرایط خوبی به فروش می‌رسد. در نهایت هر طور شده پول پیش‌‌قسط را فراهم می‌کنند و با اشتیاق می‌روند که این خانه‌ی رویایی را تحویل بگیرند. اما...

درباره‌ی کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی

مردی که کارمند دون‌پایه یک روزنامه است، به همراه خانواده‌اش در آپارتمانی ارزان‌قیمت زندگی می‌کند. روزی صاحب‌خانه اعلام می‌کند که می‌خواهد کل آپارتمان را بفروشد و دیگر تمایلی به اجاره دادن ندارد. صاحب‌خانه قیمت واحد او را 75 هزار لیره اعلام می‌کند و می‌گوید اگر دوست دارند می‌تواند به خود آن‌ها بفروشد. مرد ابتدا این پیشنهاد را می‌پذیرد و می‌گوید حاضر است 25 هزار لیره پیش‌پرداخت بپردازد. اما بعد از حرفی که زده پشیمان می‌شود. امکان ندارد ظرف چند روز بتواند این پول را فراهم کند. وقتی با خانواده‌اش مشورت می‌کند، تصمیم می‌گیرند خانه‌ای مناسب‌تر پیدا کنند و به جای دیگری بروند. خانه‌هایی که متناسب با بودجه‌ی محدود آن‌ها باشد اصطلاحاً لانه مرغی نامیده می‌شود. آن‌ها در لابه‌لای آگهی این نوع خانه‌ها، آپارتمانی پیدا می‌کنند که به نظر ایده‌آل می‌رسد: ساحلی با منظره‌ی دریا، نزدیک به مدرسه، کنار بیمارستان، در چند قدمی ایستگاه راه‌آهن. و از همه مهم‌تر، پیش‌پرداخت آن فقط 12 هزار لیره است و مابقی در اقساطی بلندمدت باید پرداخت شود. مرد و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند هر طور شده پول پیش را جور کنند و خانه را بخرند. پس از تهیه‌ی پول، هیجان‌زده و خوشحال با صاحبخانه قرار می‌گذارند و دست‌جمعی به سوی خانه‌ی رویایی‌شان روانه می‌شوند...

کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی (Tavuk yuva evleri) داستان طنز و کوتاهی از عزیز نسین (Aziz Nesin) نویسنده‌ی برجسته‌ی ترکیه است. نسین در این قصه به سراغ خانواده‌ای فرودست می‌رود و شرایط اسفبار اقتصادی آن‌ها را به‌تصویر می‌کشد. خانواده‌ای که از پس اجاره‌نشینی هم برنمی‌آید اما ناخواسته در موقعیتی قرار می‌گیرد که برای نجات خودش مجبور می‌شود خانه بخرد. شخصیت این داستان با سختی و فلاکت پول پیش‌قسط را فراهم می‌آورد اما درنهایت می‌فهمد مطلقاً هیچ‌چیزی برای آن‌ها وجود ندارد و هیچ شانسی ندارند. او شکست‌خورده و مغموم، سقوط خود و خانواده‌اش را می‌بیند و کاری از دستش برنمی‌آید.

داستان کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی، مثل همه‌ی قصه‌های عزیز نسین، طنزی انتقادی و سیاه دارد. آدم‌های او قربانی شرایط سیاسی و اجتماعی هستند و توان ایستادگی یا تغییر وضعیتشان را ندارند. کمدی‌های نسین خواننده را می‌خندانند ولی در پایان او را آزار می‌دهند و به فکر فرومی‌برند. او هم‌زمان به سیاست و دین حمله می‌کند. به خاطر همین ویژگی‌هاست که نسین هم طرفداران پروپاقرصی داشته و هم دشمنان قسم‌خورده‌ای که حاضر بودند او را به قتل برسانند!

کتاب گویای خانه‌های لانه مرغی را صمد بهرنگی ترجمه کرده و انتشارات گیوا با روایت حسین نصیری به انتشار رسانده است.

کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گویا به دوستداران داستان‌های طنز، ادبیات ترکیه و علاقه‌مندانِ قلم عزیز نسین توصیه می‌شود.

با عزیز نسین بیشتر آشنا شویم

عزیز نسین، نویسنده، طنزپرداز و شاعر ترک، در سال 1915 در استانبول به دنیا آمد. او از کودکی به نویسندگی علاقه داشت و خیلی زود نوشتن داستان‌های طنز را شروع کرد. انتقاد از سیاست و وضعیت اجتماعی درون‌مایه‌ی همیشگی آثار نسین است و البته همین باعث شده بارها به زندان بیفتد و تحت نظر قرار بگیرد. با تمام این فشارها او هرگز دست از مخالفت برنداشت و همیشه منتقد سرشناس و سرسخت دولت و نظامیان ماند. عزیز نسین دو بار به ریاست کانون نویسندگان ترکیه انتخاب شد و یکی از معروف‌ترین نویسندگان ترک در دنیا به شمار می‌رود. کسب مدال طلای تولستوی شوروی و نخل طلای جایزه‌ی بوردیگرای ایتالیا ازجمله افتخارات او هستند. «آه، ما الاغ‌ها!»، «مگه تو مملکت شما خر نیس؟» و «بره‌ای که گرگ شد» عنوان تعدادی از کتاب‌های او محسوب می‌شوند. عزیز نسین در سال 1995 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی می‌شنویم

هر سطر آگهی رو که می‌خوندیم، از شدت شادی فریاد می‌کشیدیم. اگه می‌دونستم که پیش بچه‌ها حق و حرمت پدریم پامال نمیشه، پا می‌شدم بشکن می‌زدم و می‌رقصیدم. اما مادرزنم نتونست جلوی خودشو بگیره. به بهونه اینکه می‌خواد بیرون بره، پاشد دستشو گذاشت به آواز خوندن و رقص شکم و بشکن زدن. مامان قر قر قر داره بیا، قر قر قر داره بیا... خود من چنان ذوق زده شده بودم که به زنم گفتم: پاشو زن، پاشو اون قهوه رو بیار دم کن که خیلی می‌چسبه. همون قهوه که برای پذیرایی از مهمونا نگه داشتی ها. برای یه دفعه هم کفایت می‌کنه. دست زن من به هر چی بخوره پربرکت میشه. از همون قهوه‌ی ناچیزی که نگه داشته بودیم جلوی مهمون بذاریم، برای من، خودش، مادرزنم و به هرکدوم سه تا قهوه داد. وقتی گفت که قهوه‌ها تموم شد باور نکردم. حتما یه مقدارشو نگه داشته بود که جلوی مهمون بذاره...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
50 دقیقه
خانه‌های لانه مرغی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی
نویسنده
مترجمصمد بهرنگی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی

برای دریافت کتاب صوتی خانه‌های لانه مرغی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.