معرفی و دانلود کتاب صوتی خطاهای انتخاب: فرهنگ فراوانی چطور باعث نارضایتی ما می‌شود

عکس جلد کتاب صوتی خطاهای انتخاب: فرهنگ فراوانی چطور باعث نارضایتی ما می‌شود
قیمت:
۱۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خطاهای انتخاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خطاهای انتخاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خطاهای انتخاب: فرهنگ فراوانی چطور باعث نارضایتی ما می‌شود

قدرت تصمیم‌گیری از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است که بدون آن عملاً نمی‌توانیم هیچ کاری را پیش ببریم. به دلیل حیاتی بودن موضوع انتخاب، بری شوارتز در کتاب صوتی خطاهای انتخاب درباره‌ی تصمیمات عاطفی، خانوادگی، شغلی و تحصیلی‌ زندگی شما صحبت خواهد کرد و به شما آموزش می‌دهد چطور با انتخاب‌هایی سازنده و به دور از خطاهای رایج، آینده‌ای روشن‌تر برای خود رقم بزنید.

درباره‌ی کتاب صوتی خطاهای انتخاب

گاهی واقعا مهم نیست در چه شرایطی قرار گرفته‌اید، چرا که در بعضی موقعیت‌های زندگی انتخاب‌های مشابهی برای شما و دیگر افراد وجود دارد. مثلا اگر خوب درس بخوانید، چه در خانواده‌ای فقیر باشید، چه ثروتمند ممکن است بتوانید بورسیه‌ی تحصیلی بگیرید یا اگر از سن کم سیگار کشیدن را شروع کنید، در میان‌سالی بخش زیادی از ریه‌هایتان را از دست می‌دهید. بری شوارتز (Barry Schwartz) در کتاب صوتی خطاهای انتخاب (The Paradox of Choice‬‬) به شما خواهد گفت چطور از فرصت‌های پیش رویتان بهترین بهره را ببرید و خطاهای احتمالی ناشی از انتخاب کردن را به حداقل برسانید. از نظر او فرهنگ فراوانی و انتخاب‌های بیشمار در زندگی امروز باعث سردرگمی بیشتر و ناتوانی در یافتن بهترین انتخاب شده است.

بری شوارتز با استفاده از یافته‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی نشان می‌دهد که انتخاب‌های ما ممکن است نشانه‌ای از آزادی فردی بوده یا تحت تاثیر محرک‌های بیرونی شکل گرفته باشد. بسیاری از انتخاب‌های امروز ما می‌توانند در آینده به رفاه روانی و عاطفی خودمان یا دیگران آسیب بزنند. به بیان دیگر شما در حین انتخاب با سطوح ساده یا پیچیده‌ای از چالش‌ها روبه‌رو خواهید شد که ممکن است ایجاد تعادل بین نیازهای شغلی، خانوادگی و فردی‌تان را دشوار کنند. او سعی دارد در خلال بخش‌های مختلف کتاب صوتی خطاهای انتخاب به شما نشان دهد چگونه وسواس در انتخاب می‌تواند سبب بروز احساساتی منفی نسبت به گذشته یا آینده‌ی زندگی‌تان شود.

ممکن است با خودتان بگویید شرایط خانوادگی و اجتماعی در موفقیت تحصیلی یا سلامتی جسمانی ما تأثیر زیادی دارد و نمی‌توان افراد با موقعیت‌های متفاوت را دارای فرصت برابر دانست. این حرف شما درست است، اما این‌گونه تأثیرات معمولاً غیر مستقیم هستند و ما اگر بخواهیم می‌توانیم تا حد زیادی چرخه‌ی معیوب زندگی‌مان را تغییر دهیم. درواقع نمی‌توان نقش تصمیمات لحظه‌ای یا تدریجی را در رقم خوردن سرنوشتمان نادیده گرفت و اگر ندانیم چطور باید برای زندگی‌مان تصمیم بگیریم، دیگران این کار را برای ما خواهند کرد، اما عواقب آن همچنان بر عهده‌ی ماست.

امروزه جامعه‌ی مدرن افراد را با فشارهای ذهنی و هجوم افکار مزاحم محاصره کرده و همین مسئله سبب می‌شود در انتخاب‌هایمان دچار خطاها و پارادوکس‌های زیادی شویم. به همین سبب، بری شوارتز در کتاب صوتی خطاهای انتخاب به شما کمک خواهد کرد تا برای خودتان فرصت فکر کردن ایجاد کنید و تا حد ممکن نگذارید هیاهوهای پیرامونتان شما را از لذت انتخاب کردن محروم کند. در نهایت دنیای ما با وجود همه‌ی محدودیت‌هایش محیطی‌ست که گزینه‌های متنوعی به ما ارائه می‌دهد. مهم این است که بپذیریم بسیاری از این گزینه‌ها از جهتی به صلاح ما هستند و از جهتی می‌توانند درخور تأمل باشند.

نکته‌ی مهمی که بری شوارتز بر آن تأکید دارد این است که لزوماً تنوع انتخاب به معنای داشتن یک زندگی باکیفیت نیست. حتی گاهی ممکن است این تعدد زیاد سرگردانمان کند و مزیت‌های مختلف هریک از گزینه‌های پیش رویمان سبب شود از انتخاب نهایی خود لذت نبریم و احساس این‌که باید همه‌ی گزینه‌ها را با هم داشته باشیم در بلندمدت به اضطراب و افسردگی‌مان منجر گردد. راه حل داشتن یک انتخاب درست این است که ببینیم آن انتخاب چه جنبه‌هایی از زندگی ما را تقویت می‌کند؟ به بیان دیگر، بهتر است از خود بپرسیم آیا انتخاب ما سبب ضعیف شدن عزت نفسمان خواهد شد یا آن را بهبود می‌بخشد؟ درنهایت پاسخ به این سوالات به ما کمک خواهد کرد پس از سنجیدن شرایط، یک تصمیم قاطعانه بگیریم.

انتخاب بخش وسیعی از زندگی ما را دربرمی گیرد، از انتخاب یک لباس ساده تا شریک زندگی، انتخاب این‌که چه زمانی مسئولیت داشتن فرزند را برعهده بگیریم، چه شغلی را انتخاب کنیم و هزاران گزینه‌ی دیگر که لازم است با آگاهی و آمادگی کافی درباره‌شان تصمیم بگیریم. اما از آنجایی که در برخی از افراد، وسواس‌های فکری و احساس ترس و تردید مانع قدرت تصمیم‌گیری درست می‌شود، در این‌گونه موارد راه حل درست مراجعه به یک روان‌درمانگر و حتی در صورت نیاز روان‌پزشک است.

کتاب صوتی خطاهای انتخاب را نسرین صدقی گویا ترجمه کرده و نشر صوتی رادیو مثبت آن را با صدای اعظم حبیبی و حجت یوسفی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خطاهای انتخاب

  • کتاب خطاهای انتخاب با تحلیل‌های زیرکانه‌اش به اثری متقاعدکننده بدل شده است. (بیزنس ویک)

  • بری شوارتز درست روی حال‌وهوا و خلق‌وخوی مردم دست گذاشته است! (کریستین سنتری)

  • کتاب خطاهای انتخاب اثری بااصالت و مفید است که سراسر آن بر استدلال‌های محکم استوار شده. (نیویورک آبزرور)

  • بری شوارتز در کتاب مستند و بسیار منطقی‌اش، از تنوع انتخاب‌هایی که در جهان مدرن پیش روی ما قرار دارد، سخن می‌گوید. (مارتین سلیگمن)

  • این کتاب از جهاتی ارزشمند است؛ از جمله این‌که در می‌یابیم بیشتر ما انسان‌ها با داشتن گزینه‌های کمتر، راحت‌تر زندگی می‌کنیم. (دانیل کانمن)

کتاب صوتی خطاهای انتخاب مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و موفقیت که می‌خواهند در تصمیمات سرنوشت‌ساز زندگی خود موفق عمل کنند، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

با بری شوارتز بیشتر آشنا شویم

بری شوارتز، متولد 1946، روان‌شناس، سخنران و استاد دانشگاه است. او تاکنون پژوهش‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی رفتارهای اجتماعی داشته که مورد توجه عموم علاقه‌مندان قرار گرفته. از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی او باید به کتاب «چرا کار می‌کنیم» اشاره کرد. کتاب‌های «The Battle for Human Nature (نبرد برای طبیعت انسان)»، «Practical Wisdom (حکمت عملی)» و «Psychology of Learning and Behavior (روانشناسی یادگیری و رفتار)» از آثار دیگر بری شوارتز هستند که توجه بسیاری از علاقه‌مندان حوزه‌های روانشناسی را به خود جلب کرده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی خطاهای انتخاب: فرهنگ فراوانی چطور باعث نارضایتی ما می‌شود می‌شنویم

فرض کنید می‌خواید به یه کنسرت برید که بلیطش بیست دلاره، اما توی محوطه‌ی کنسرت متوجه می‌شید که بیست دلار گم کردید. بازم بلیط رو می‌خرید؟ تقریباً نود درصد از پاسخ‌دهنده‌ها جواب مثبت دادن. حالا فرض کنید که یه بلیط کنسرت بیست دلاری پیش خرید کردید، اما توی محوطه‌ی کنسرت متوجه می‌شید که بلیط رو گم کردید. بازم بلیط رو می‌خرید؟

این‌دفعه کمتر از پنجاه درصد از پاسخ‌دهنده‌ها جواب مثبت دادن. فرق بین این دو تا سوال چیه؟ هر دو به این معنیه که باید بین دیدن کنسرت و چهل دلار هزینه یا ندیدن کنسرت و بیست دلار هزینه یکی رو انتخاب کنن. اما ما این دو تا مسئله رو یکی نمی‌بینیم به سوال اول پاسخ مثبت و به سوال دوم پاسخ منفی می‌دیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
بخش اول
16 دقیقه
بخش دوم
19 دقیقه
بخش سوم
19 دقیقه
بحش چهارم
18 دقیقه
بخش پنجم
16 دقیقه
بخش ششم
16 دقیقه
بخش هفتم
15 دقیقه
بخش هشتم
19 دقیقه
بخش نهم
17 دقیقه
بخش دهم
17 دقیقه
بخش یازدهم
18 دقیقه
بخش دوازدهم
18 دقیقه
بخش سیزدهم
18 دقیقه
بخش چهاردهم
20 دقیقه
بخش پانزدهم
18 دقیقه
بخش شانزدهم
16 دقیقه
بخش هفدهم
18 دقیقه
بخش هجدهم
16 دقیقه
بخش نوزدهم
20 دقیقه
بخش بیستم
18 دقیقه
بخش بیست‌و‌یکم
17 دقیقه
بخش بیست‌و‌دوم
19 دقیقه
بخش بیست‌‌و‌سوم
15 دقیقه
بخش بیست‌و‌چهارم
17 دقیقه
بخش بیست‌و‌پنجم
14 دقیقه
بخش بیست‌و‌ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خطاهای انتخاب: فرهنگ فراوانی چطور باعث نارضایتی ما می‌شود
نویسنده
مترجمنسرین صدقی گویا
راویاعظم حبیبی، حجت یوسفی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خطاهای انتخاب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خطاهای انتخاب

برای دریافت کتاب صوتی خطاهای انتخاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.