معرفی و دانلود کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند

عکس جلد کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند
قیمت:
128700 تومان - 13.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند

کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند نوشته‌ی بری شوارتز، دربردارنده‌ی شیوه‌ها و راهکارهایی است که به شما کمک می‌کند در مراحل دشوار و سخت زندگی مانند انتخاب شغل، روابط دوستی، روابط جنسی، خانواده‌داری و ملاحظات مذهبی، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بری شوارتز (Barry Schwartz) در کتاب صوتی پارادوکس انتخاب (The Paradox of Choice‬‬)، علاوه بر معرفی چگونگی انتخاب و تصمیم‌­گیری در ذهن انسان‌­ها، به بررسی خطاهای مخفی در تصمیم­‌گیری نیز می‌پردازد و سرانجام با ارائه­‌ی شیوه‌های بکر، می‌کوشد تا به انسان گرفتار در بند انتخاب‌های بسیار، یاری برساند تا بتواند از حق انتخابی که به اجبار برایش در نظر گرفته شده است، بیشتر و درخشان‌تر بهره­‌مند گردد.

هر چه گزینه‌های مورد بررسی برای تصمیم‌گیری بیشتر می‌شود دنیای مدرن و سراسر انتخاب، این دغدغه را برای انسان عصر حاضر بیشتر یادآور می‌شود که باید برای کسب بهترین نتیجه، به تلاش خود بیافزاید. انسان گرفتار در انبوه انتخاب‌ها باید به یک گزینه‌ی قابل قبول رضایت دهد یا این که در عذاب جستجوی بهترین گزینه و مرور تمام فرصت‌هایی که از دست داده است، روزگار بگذراند.

تصمیم‌گیری در جامعه‌ی امروزی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انسانی به شمار می‌آید، این کتاب صوتی شما را با انواع فشارهای ذهنی آشنا می‌کند که بر فردی که دارای حق انتخاب است، وارد می‌شود. چگونگی انتخاب افراد و تیم‌های گوناگون در قالب آزمایش‌های مطرح شده در این کتاب، نشان می‌دهد که ما در مقابله با گزینه‌های بسیار برای تصمیم‌گیری، دچار خطاهای زیادی می‌شویم و فرصت فکر کردن درباره‌ی آن‌ها را نداریم و گاهی لذت ناشی از حق انتخاب را از دست می‌دهیم.

کتاب صوتی پارادوکس انتخاب در جهت ارتقا کیفیت تصمیم‌گیری در زندگی شخصی و کاری‌تان به شما کمک می‌کند تا پس از ارتقای آن بتوانید دیگران را نیز در انجام بهترین انتخاب، رهنمود کنید.

انتخاب و تصمیم‌گیری موجب می‌شود ما بتوانیم اهداف خود را کنترل نماییم و به سمت آنچه که می‌خواهیم، کشانده شویم. انتخاب درست موجب بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها می‌شود. انتخاب برای استقلال امری ضروری است و استقلال نیز پایه و اساس رفاه هر شخصی است. افراد سالم می‌خواهند و احتیاج دارند که زندگی خود را مدیریت کنند. البته این آزادی انتخاب، گاهی هزینه‌ها و پیامدهایی ناگواری به همراه دارد و حتی شاید باعث گرفتن تصمیم‌های غلط شود.

بری شوارتز را بیشتر بشناسیم:

بری شوارتز، روانشناسی خبره، استاد دانشگاه و سخنرانی درخشان است که در سال 1946 چشم به جهان گشود. او تحقیقات بسیاری در زمینه‌ی رفتارهای اجتماعی انجام داده است که حاصل تحقیقاتش در سراسر دنیا مورد توجه عموم قرار گرفت. از دیگر آثار او عبارت‌اند از: هزینه‌ی زندگی، روانشناسی یادگیری و رفتار، یادگیری و حافظه، جنگ طبیعت انسان و رفتارگرایی دانش و طبیعت انسان.

برخی نظرات درباره کتاب صوتی پارادوکس انتخاب:

- مطالعه‌ای با بصیرت که با موفقیت درباره عنوانش بحث می‌کند. (فیلادلفیا میکویرر)
- شوارتز حرف‌های با بصیرت بسیاری درباره زندگی روزمره و فطرت آن دارد. (بوک لینت)
- شوارتز انگشت خود را به وضوح بر ویژگی عاطفی ملت گذاشته است. (کریستین سنچری)
- پارادوکس انتخاب خالص و مفید است. تحقیقات آن استوار و منطق آن عالی است. (نیویورک آبزرور)
- در این کتاب انقلابی و خوش‌منطق، بری شوارتز نشان می‌دهد که انتخاب بسیار زیادی در جهان مدرن وجود دارد. این تعداد بیهوده باعث می‌شود مصرف کننده ناتوان و ناراضی شود. پارادوکس انتخاب کتابی است که هر فرد اندیشمند باید آن را بخواند. (مارتین ای پی گیلمان، نویسنده کتاب خوش‌بینی آموخته شده و شادی معتبر)

در بخشی از کتاب صوتی پارادوکس انتخاب می‌شنویم:

در یک نسل قبل، تمامی خدمات شهری به صورت انحصاری کنترل می‌شد، مصرف کنندگان مجبور نبودند درباره‌ی تامین کنندگان خطوط تلفن با خدمات برق دریافتی خود تصمیم‌گیری کنند. تا این که شرکت بل از بین رفت. بعد از این رویداد، تعداد گزینه‌ها رفته رفته رشد پیدا کرد و تعداد گیج کننده‌ای از انتخاب‌ها پیش روی مصرف کننده قرار گرفت. این روزها با تعداد زیادی تأمین کننده روبرو هستیم که هر یک طرح‌های فراوانی را پیش روی ما قرار می‌دهند. امروزه حتی در میان تامین کنندگان خدمات تلفن ثابت نیز با گزینه‌هایی روبرو هستیم و با ظهور گوشی‌های تلفن همراه تأمین کنندگان خدمات مربوط به این نوع تلفن‌ها نیز به خیل عظیم گزینه‌های پیش روی ما اضافه شده است. من هر هفته دو پیشنهاد از طرف شرکت‌هایی که می‌خواهند برای تماس‌های تلفنی راه دور کمک کننده دریافت می‌کنم. ما هر روز با تبلیغات چاپی و رادیو تلویزیونی فراوان مورد هجوم واقع می‌شویم. انتخاب خدمات تلفن، تبدیل به تصمیمی شده است که با سنجیدن و تفکر عمیق در مورد گزینه‌ها همراه است

همین مساله در مورد برق نیز صادق است. امروزه شرکت‌ها در بسیاری از قسمت‌های کشور، در حال رقابت برای جذب مشتری هستند، مجددا برای مناسب بودن تصمیمات اتخاذ شده، مجبوریم که سطح آگاهی خود را افزایش دهیم.

بحث من این نیست که مقررات زدایی و رقابت در خدمات تلفن و صنایع برق چیز بدی است. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که مقررات زدایی در مورد خدمات تلفن، باعث بهبود خدمات و کاهش قیمت‌ها شده است. در مورد برق، هنوز خوب و بد این قضیه مشخص نیست. در برخی مکان‌ها، مطرح نمودن بحث انتخاب و رقابت به آرامی پیش رفته است. در سایر مکان‌ها این مساله سخت بوده و خدمات نامنظم و قیمت‌های بالا ارائه گردیده است. و چشم‌گیرتر از همه، ایالت کالیفرنیا است که این مساله در آن تبدیل به یک فاجعه شده است. اما اگر فرض کنیم که قرار است در آینده‌ی نزدیک این ایرادات برطرف شده و تامین نیروی برقی رقابتی باعث سود بردن مصرف کنندگان شود، باز هم گزینه‌ی دیگری به انتخاب‌های ما اضافه خواهد شد که باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

در بحث رقابت در عرصه تأمین برق در نیویورکه یکی از متخصصان صنایع تامین خدمات به نام ادوارد اسملوف این‌گونه بیان کرده است: در گذشته ما به این قضیه اعتماد داشتیم که ناظران دولتی که از طرف مقامات انتخابی ما منصوب شده بودند، هوای ما را دارند، که این قضیه میتواند صحت داشته باشد یا نادرست باشد. مدل جدید این است که خودت باید پی به قضیه پیری، آیا این خبر، خبر خوبی است یا خیر؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
سخن ناشر
5 دقیقه
بیایید خرید کنیم
2 دقیقه
انتخاب‌های جدید
15 دقیقه
تصمیم‌گیری و انتخاب
9 دقیقه
زمانی که تنها بهترین‌ها نتیجه می‌دهند
7 دقیقه
انتخاب و خوشحالی
15 دقیقه
فرصت‌های از دست رفته
10 دقیقه
مشکل پشیمانی
7 دقیقه
مسئله سازگاری
6 دقیقه
چرا همه چیز دستخوش مقایسه است
3 دقیقه
در مورد انتخاب چه کنیم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند
نویسنده
مترجمنوید ملایی، نازنین حکیمی فر
راویدنیا صفاجو
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
128700 ت - 13.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند

حسن ناصری
۱۴۰۲/۸/۱۴
درود و سلام. صدای گوینده اینقدر بد و بی کیفیت است که مرا در لحظات اولیه از شنیدن ادامه کتاب منصرف کرد.
saeid hosseini
۱۳۹۹/۱/۲۹
کتاب خیلی خیلی عالیه ولی متاسفانه این پادکست به شدت ضعیفه😫
احمد دارش
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
الکی گرون بود، توقع بیشتری از کتاب داشتم ولی فقط جزئی گویی داره
naser shahbazi
۱۴۰۰/۲/۲۱
گوینده افتضاااااااااح
جوری ک فقط دوس داری سریع تموم شه
سجاد
۱۴۰۱/۷/۱۹
کتاب خوبی هست و ارزش مطالعه کردن دوباره دارد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند

برای دریافت کتاب صوتی پارادوکس انتخاب: چرا گزینه‌های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.