معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر
قیمت:
۴۹۵۰۰ 34650 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر

کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر، 18 داستان جذاب و حیرت‌انگیز از این نویسنده برنده جایزه نوبل است که آن‌ها را براساس خاطرات و تجربیات دوران کودکی خود در حومه کشور رومانی به تصویر کشیده و شباهت زیادی به زندگی‌نامه دارد. این مجموعه داستان در سال 1985 برنده جایزه برمر شده است.

درباره کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر:

هرتا مولر این مجموعه داستان را از زبان کودکی حکایت می‌کند که واقعیت و خیال، کابوس‌ها و خنده‌های تلخ را درهم تنیده است. نویسنده زندگی بین کشاورزان پریشان و ناامید و حال و هوای ماتم‌بار آن دوران سخت رومانی را به تصویر می‌کشد. این کتاب را می‌توان مجموعه‌ای از داستان‌های شخصی با برداشت‌های کودکانه مولر از زندگی در روستا به شمار آورد. او موفق شده زندگی آشفته و سردرگم کودک حاضر در داستان‌ها را به خوبی انتقال دهد و در عین حال خشونت و فساد زندگی در یک کشور ستمگر را به درستی به تصویر بکشد.

این مجموعه 18 داستان به‌هم پیوسته دارد که در کنار هم بخشی از زندگی کاراکترهای داستانی را روایت می‌کنند. کتاب پیش رو شامل قصه‌هایی با نام‌های حمام اشوبیش، خانواده من، زمین پست، گلابی گندیده، تانگوی آتشین، پنجره، مرد و قوطی کبریت، فرق سر آلمانی و سبیل‌های آلمانی، آن روز ماه می، سپورهای خیابان، وقایع یک روستا، عقیده‌ها، این‌گه، آقای وولت اشمان، پارک سیاه، روز کار، اتوبوس بین راه و مادر، پدر و پسر کوچولو است.

جوایز کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر:

- برنده‌ جایزه‌ اسپکته 1984
- برنده جایزه برمر 1985

نکوداشت‌های کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر:

- اثری با اصالت و قدرت چشمگیر. (Kirkus Reviews)

- این یک کتاب کاملاً شخصی است، همان‌قدر که در مورد حماسه‌های خانوادگی خود مولر و همچنین ترس‌های اجتناب‌ناپذیر کمونیسم است. این یک موفقیت مهم در ادبیات معاصر اروپای شرقی به شمار می‌رود. (Library Journal)

- این 18 داستان لحنی خوش‌آهنگ اما هوشیارانه دارند و فضای اجتماعی بسیار ظالمانه‌ای را طنین‌انداز می‌کنند. بیشتر این داستان‌ها امپرسیونیستی با جزئیات نفسگیر و بدون خیال‌پردازی هستند. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان کوتاه و ادبیات اروپا علاقه‌مند هستید، هرگز این کتاب را از دست ندهید.

با هرتا مولر بیشتر آشنا شویم:

هرتا مولر (Herta Muller) در سال 1953 میلادی در یکی از روستاهای رومانی چشم به جهان گشود و در حال حاضر نیز در آلمان ساکن است. او کودکی و جوانی‌اش را در دوران حکومت پرتنش نیکولای چائوشسکو گذراند.

مولر ابتدا در رشته‌ زبان‌ آلمانی به تحصیل پرداخت و سپس در آلمان به عنوان مترجم و معلم فعالیت کرد و حتی بارها به خاطر عدم همکاری با سرویس‌های امنیتی رومانی تهدید به مرگ و از کار خود اخراج شد. اولین کتاب او به زبان آلمانی در سال 1987 به چاپ رسید.

هرتا مولر به دلیل صراحت گفتار در کتاب‌هایش، جایزه نوبل ادبیات را از طرف آکادمی نوبل دریافت کرد. او پس از دریافت این جایزه طی صحبت‌هایی بیان کرد که هنگام نگارش نخستین کتاب‌های خود مجبور بوده است با ویراستار آلمانی‌اش در جنگل‌های دورافتاده ملاقات کند تا کسی نتواند گفتگوی آن‌ها را بشنود. هرتا مولر تاکنون جوایز ادبی بسیاری مانند: جوایز ادبی کافکا، کنراد، برلین و... را از آنِ خود کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر می‌شنویم:

رنگ باغ‌ها سبز تند و روشن است و نرده‌ها جاری در سایه‌های نمناک، برهنه و درخشان در پرواز بر پنجره‌ها از خانه‌ای به خانه‌ای. برج کلیسا می‌چرخد، صلیب قهرمانان شهید می‌چرخد، اسم قهرمان‌ها طولانی و ناخواناست. کتی اسم‌ها را از پایین به بالا می‌خواند. می‌گوید سومین نام از پایین پدربزرگ پدری من است. مقابل کلیسا صلیب می‌کشد. برکه کنار آسیاب می‌درخشد. خوراک مرغابی‌های وحشی به رنگ چشم‌های سبزرنگ است.

کتی می‌گوید نیزار آشیانه یک مار بزرگ است. نگهبانِ شب مار را دیده. روزها ماهی و اردک می‌خورد. شب‌ها وول می‌خورد تا آسیاب، و سبوس و آرد می‌خورد. آرد ‌مانده از بزاق مار خیس است. آسیابان آرد را می‌ریزد توی برکه چون که سمی است.

مزرعه‌ها خوابیده‌اند بر روی شکم اما روی ابرها با سر ایستاده‌اند. ریشه گل‌های آفتابگردان گره می‌خورد دور ابرها. دست‌های پدر فرمان ماشین را می‌چرخاند. موهای پدر را می‌بینم از پنجره کوچک در پشت کارتن گوجه‌فرنگی. سرعت ماشین زیاد است. در دوردست‌ها دهکده محو می‌شود در رنگ آبی و من دیگر برج کلیسا را نمی‌بینم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
زمین پست
3 دقیقه
حمام سوئیسی اِشوبیش
3 دقیقه
خانواده من
19 دقیقه
گلابی گندیده
10 دقیقه
تانگوی آتشین
7 دقیقه
پنجره
4 دقیقه
مرد و قوطی کبریت
28 دقیقه
وقایع یک روستا
6 دقیقه
فرق سر آلمانی و سبیل‌های آلمانی
8 دقیقه
اتوبوس بین راه
6 دقیقه
مادر، پدر و پسر کوچولو
7 دقیقه
آن روز ماه می
3 دقیقه
سپورهای خیابان
5 دقیقه
عقیده‌ها
12 دقیقه
اینگه
8 دقیقه
آقای وولت اشمان
4 دقیقه
پارک سیاه
2 دقیقه
روز کار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر
نویسنده
مترجمرباب محب
راویعاطفه اسفندیاری
ناشر چاپیانتشارات بوتیمار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۹۵۰۰ 34650 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۲/۱۷
🍁از اونجایی که اولین کتاب از این نویسنده بود که میخوندم، و همینطور اولین نظر رو زیر این کتاب میخوام بنویسم، احساس میکنم یه رسالت مهم بر دوشمه که باید درست انجامش بدم. اول بگم که؛ هرتا مولر کیه؟ اون همسر ریچارد واگنر، نویسنده است. مولر توی دانشگاه رومانی علاوه بر رشته مطالعات آلمانی در رشته ادبیات رومانیایی هم تحصیل کرده. اون توی سال 1987 همراه با همسرش ریچارد واگنر کشورشو به مقصد آلمان ترک کرد و برای همیشه مقیم برلین شد و توی سال 1995 به عضویت آکادمی شعر و ادبیات آلمان درآمد.
نوشته هاش توی المان بسیار معروف و‌پرطرفداره.
و حالا بریم سراغ این کتاب. به عنوان کسی که ادبیات المان رو میشناسه، و مدرس زبان المانی هست، میخوام چندتا نکته کوچیک بگم؛
1. کتاب برخلاف حجمش اصلا کتاب راحتی نیست که بشه بدون تمرکز گوش داد، پس اعتراف میکنم که بغض داستا‌ها رو دو یا سه بار گوش کردم.
2. کلا کتاب‌های مجموعه داستان دقت زیادی برای خوندن میخوان، تا میای به فضای داستان اشراف داشته باشی تموم میشه و فضای جدیدی برات رو‌میشه!
درمورد این کتاب همه داستان‌ها خوب بود، و موضوع کلیشون، مثل کتابهای دیگه آلمانی، حول محور جنگ ‌و‌مشکلاتشون میچرخه! و‌تلخی اون روزا توی‌کل کتاب مشهوده! توی داستان وقایع یک روستا که جز داستانای طولانی این کتاب بود، به طرز زیبایی به فرهنگ، جنگ، سیاست، ازدواج و‌ آموزش افراد پرداخته و‌ به نحوی ماهرانه این موارد رو‌به هم ربط داده که خلا‌ای توی ذهن ما ایجاد نمیشه. کتاب خوبی بود و به دوستان پیشنهاد میکنم. ممنون دوست عزیزم کتابراه…
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های کوتاه هرتا مولر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.