معرفی و دانلود کتاب صوتی ملکه هورتنس

عکس جلد کتاب صوتی ملکه هورتنس
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ملکه هورتنس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ملکه هورتنس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ملکه هورتنس

گی دو موپاسان یکی از نویسندگان تأثیرگذار و برجسته‌ی قرن نوزدهم فرانسه، در کتاب صوتی ملکه هورتنس زندگی زنی را توصیف می‌کند که هیچ دستاورد قابل‌توجهی نداشته و اطرافیانش نیز علاقه‌ای به او ندارند. زنی پیر، بدون همراه و تنها با رفتاری آمرانه و ارباب‌مآبانه که اطرافیانش او را ملکه هورتنس نامیده‌اند؛ زیرا کردارش به هورتنس، ملکه‌ی معروف هلند، شباهت دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی ملکه هورتنس

گی دو موپاسان (Guy de Maupassant) در این داستان درباره‌ی زنی می‌گوید که همه او را ملکه هورتنس صدا می‌زنند؛ زیرا لحنی آمرانه دارد، قدش بلند است، متکبرانه رفتار می‌کند و پیشخدمت‌های بسیاری را در اطراف خود جمع کرده. او در خانه‌ای کوچک در شهر ارژانتوی زندگی می‌کند. ملکه هورتنس زنی پیر است که هرگز ازدواج نکرده و به نظر می‌رسد هیچ‌وقت به هیچ‌ کس و هیچ چیز اهمیت نداده. او حتی به اطرافیانش هم دل‌بستگی ندارد. خدمتکارانش را مدام عوض می‌کند و سالی دو بار خواهرانش را می‌بیند. اما در بهار 1882، هورتنس بیمار می‌شود و پزشکان از او قطع امید می‌کنند. خواهرانش همراه با خانواده‌شان نزد او می‌آیند و با حقیقتی تلخ روبه‌رو می‌شوند. کتاب صوتی ملکه هورتنس (Queen Hortense) را بشنوید تا متوجه شوید سرنوشت این پیرزن متکبر و مغرور چه خواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ملکه هورتنس

گی دو موپاسان نام شخصیت اصلی داستان ملکه هورتنس را براساس اسم یکی از زنان مشهور فرانسه انتخاب کرده است. هورتنس بوهارنه بناپارت در سال 1783 در فرانسه به دنیا آمد. پدر او الکساندر بوهارنه و مادرش ژوزفین تاشر دولا پارژی بود. پدر و مادر وی پنج سال پس از به دنیا آمدنش از هم جدا شدند. پدر هورتنس در زمان انقلاب فرانسه و فقط چند روز پیش از به پایان رسیدن دوران وحشت روبسپیر، اعدام شد. مادرش دو سال بعد از مرگ شوهرش با ناپلئون بناپارت، پادشاه آینده‌ی فرانسه، ازدواج کرد. هورتنس در سال 1802 همسر برادر ناپلئون، لویی بناپارت و در سال 1806، ملکه‌ی هلند شد. زندگی ملکه‌ی هلند برخلاف شخصیت اصلی کتاب صوتی ملکه هورتنس، پر است از داستان‌های عاشقانه و هیجان‌انگیز.

موپاسان داستان ملکه هورتنس را با نام مستعار در آوریل 1883 منتشر کرد. او بعدها این داستان خود را در مجموعه داستان‌های «ماهتاب» (Clair de lune) قرار داد. گی دو موپاسان در مجموعه داستان‌هایش زندگی مردمی عادی را توصیف می‌کند که شاید اتفاق قابل‌توجهی را پشت سر نگذاشته بودند؛ اما آرزوهایی دور و دراز در سر دارند. منتقدان داستان‌های او را در دو مکتب رئالیسم و ناتورالیسم جای داده‌اند.

کتاب صوتی ملکه هورتنس را با ترجمه‌ی ثریا همتی و خوانش مریم مقدم‌فیروزان بشنوید. این کتاب به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا تهیه شده است.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

زنان، در ایران و سایر نقاط جهان، هر کدام داستان‌هایی را در دل خود پنهان کرده‌اند. مجموعه روایت آواهای سوپرانو، راوی صدای زنانی از سراسر جهان است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، صادق چوبک، آنتوان چخوف و ارنست همینگوی است و حسین مسعودی آشتیانی سرپرستی آن را بر عهده دارد.

کتاب صوتی ملکه هورتنس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی ملکه هورتنس مناسب کسانی است که می‌خواهند برای چند دقیقه، به داستانی کوتاه گوش بسپارند.

در بخشی از کتاب صوتی ملکه هورتنس می‌شنویم

به در باغ که رسیدند، خدمتکار را دیدند که روی صندلی رو به دیوار نشسته بود و گریه می‌کرد. سگ در آن آفتاب سوزان روبه‌روی پادری چرت می‌زد. دو گربه با چشمانی بسته و پا و دمی کش‌آمده روبه‌روی دو پنجره ول شده بودند. گویی جانی در بدن نداشتند. مرغ درشتی قدقدکنان همراه با هنگ یک‌دستی از جوجه‌فکلی‌های طلایی در باغ رژه می‌رفت. قفس بزرگی پر از پرنده و پوشیده از گیاه رازیانه به دیوار آویخته شده بود و در گرمای آن صبح بهاری صدای جیک‌جیکشان فضا را پر کرده بود. در قفس دیگری شبیه به کلبه، دو مرغ عشق بغل‌به‌بغل، آرام و بی‌حرکت روی چوبی نشسته بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
ملکه هورتنس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ملکه هورتنس
نویسنده
مترجمثریا همتی
راویمریم مقدم فیروزان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ملکه هورتنس

شیما شریفیان
۱۴۰۲/۹/۳
من دوست نداشتم و این اولین خلاصه از این نویسنده بود که به نظرم خیلی زیاد خلاصه شده بود و خط داستانی رو بی ارزش کرده بود
ساره سیف پور
۱۴۰۲/۸/۳۰
فقط یک قسمت داره، کتاب تا شروع میشه تموم میشه، متاسفم واقعا
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ملکه هورتنس

برای دریافت کتاب صوتی ملکه هورتنس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.