معرفی و دانلود کتاب صوتی خوشه‌های خشم

عکس جلد کتاب صوتی خوشه‌های خشم
قیمت:
159000 تومان - 16.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوشه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوشه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خوشه‌های خشم

کتاب صوتی خوشه‌های خشم از جمله شاهکارهای جان اشتاین بک است که در سال ۱۹۳۹ منتشر و به دریافت جایزه پولیتزر نایل شده است. این رمان در محکومیت بی‌عدالتی و روایت سفر طولانی یک خانوادهٔ تنگدست آمریکایی است که به امید زندگی بهتر، از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند.

خوشه‌های خشم (The Grapes Of Wrath) اثری آن‌چنان پرصلابت و نیرومند است که به حق نمونه و سرمشق فرهنگ و ادبیات آمریکایی به شمار می آید. زمانی‌که نخستین چاپ از خوشه‌های خشم انتشار یافت در آمریکا و بریتانیا طوفانی برپا شد.

این داستان، شرح حال خانواده‌ای کشاورز است که بر اثر هجوم سایر کشاورزان خرده پا و کارگران کشاورزی، زمین‌های خود را در اکلاهما رها می‌کنند و چون تمامی امید و آرزویشان را از ماندن در آن‌جا برباد رفته می‌بینند به سوی سرزمین افسانه‌ای کالیفرنیا روی می‌آورند.

جان اشتاین بک (John Ernest Steinbeck) این رمان را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد. وی برای نگارش رمان خوشه‌های خشم برنده جایزه پولیتزر شد. این رمان هم اکنون جزو چهل اثر کلاسیک سدهٔ بیستم به شمار می‌آید. مجله تایم نیز خوشه‌های خشم را در فهرست صد رمان برتر انگیسی زبان از سال ۱۹۲۳ تا سال ۲۰۰۵ جای داده است.

جان فورد در سال ۱۹۴۰ فیلمی با همین نام با هنرپیشگی هنری فوندا بر اساس داستان این کتاب ساخته است.

کتاب خوشه‌های خشم در ابتدا نارضایتی سرمایه‌داران و زمین‌داران آمریکایی را در پی داشت و در آمریکا ممنوع اعلام شد. سرمایه‌داران این کتاب را برای کشاورزان که اغلبشان بی‌سواد بودند؛ به عنوان کتابی ضد کلیسا و ضد مذهب معرفی کردند آنان به دروغ به کشاورزان می‌گفتند که این کتاب شما کشاورزان را مردمی وحشی معرفی کرده. همین امر باعث شد کشاورزان ناآگاه به کتابخانه‌ها رفته و آن را آتش زدند. تهدید به مرگ بواسطه نوشتن این کتاب باعث شد مدتی اف‌بی‌آی جان اشتاین بک را تحت نظر قرار دهد، جالب آنکه این کتاب در روسیه نیز توسط حزب کمونیست حاکم تحریم شد.

داستان خوشه‌های خشم از آغاز دوره‌ی جدید ماشینیسم؛ زمانی که پای صنعت به زندگی کشاورزان باز شد شروع می‌شود. با ورود تراکتور به مزارع؛ کشاورزان با وام گرفتن از بانک‌ها، نسبت به خرید تراکتور اقدام نموده و به مرور مزارعشان گرو بانک شده و خودشان آواره شدند.

میان این تراکتور و تانک تفاوت زیادی نیست. هر دو مردم را بیرون می‌رانند، وحشت‌زده و مجروح می‌کنند. این چیزی است که باید به آن بیاندیشیم.

در بخشی از کتاب صوتی خوشه‌های خشم می‌شنویم:

مردم بومی خود را در یک قالب ستمگری و سنگدلی ویژه‌ای گرفتار کرده بودند. آن‌گاه راه افتادند و واحد‌ها و دسته‌ها تشکیل دادند و خود را مسلح کردند، خود را با چوب و چماق، با بنزین، با هفت‌تیر یا تفنگ مسلح کردند. این ولایت مال ماست. ما نمی‌گذاریم این اوکی‌ها خودسرانه زندگی کنند و آزاد باشند و اینان که مسلح بودند خود زمین نداشتند، اما می‌پنداشتند که دارند. کارمندان جزء شب هنگام راه می‌افتادند خود آه در بساط نداشتند و مغازه‌داران خرده‌پا یک عالم بدهکاری داشتند. حتی بدهکاری و وام هم خود چیزی است و حتی یک شغل هم خود چیزی است. یک منشی یا کارمند میرزابنویس چنین می‌پنداشت: من هفته‌ای پانزده دلار حقوق می‌گیرم. فرض کنیم یک اوکی حرام‌زاده‌ی لعنتی خواست با دوازده دلار کار کند؟ و مغازه‌دار خرده‌پا فکر می‌کرد، من با یک آدمی که هیچ بدهی ندارد چه‌طور رقابت کنم؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
17 دقیقه
فصل اول
29 دقیقه
فصل دوم
8 دقیقه
فصل سوم
28 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
18 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل پنجم
26 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
40 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل هفتم
34 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
28 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل نهم
36 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
39 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
8 دقیقه
فصل یازدهم
17 دقیقه
فصل دوازدهم
23 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
27 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت سوم
10 دقیقه
فصل چهاردهم
34 دقیقه
فصل پانزدهم
25 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت اول
18 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت چهارم
25 دقیقه
فصل هفدهم
27 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت چهارم
32 دقیقه
فصل نوزدهم
27 دقیقه
فصل بیستم - قسمت اول
30 دقیقه
فصل بیستم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل بیستم - قسمت سوم
19 دقیقه
فصل بیستم - قسمت چهارم
26 دقیقه
فصل بیستم - قسمت پنجم
10 دقیقه
فصل بیست و یکم
29 دقیقه
فصل بیست و دوم - قسمت اول
30 دقیقه
فصل بیست و دوم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل بیست و دوم - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل بیست و دوم - قسمت چهارم
21 دقیقه
فصل بیست و دوم - قسمت پنجم
20 دقیقه
فصل بیست و سوم
22 دقیقه
فصل بیست و چهارم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل بیست و چهارم - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل بیست و پنجم
34 دقیقه
فصل بیست و ششم - قسمت اول
32 دقیقه
فصل بیست و ششم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل بیست و ششم - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل بیست و ششم - قسمت چهارم
22 دقیقه
فصل بیست و ششم - قسمت پنجم
30 دقیقه
فصل بیست و ششم - قسمت ششم
11 دقیقه
فصل بیست و هفتم
34 دقیقه
فصل بیست و هشتم - قسمت اول
36 دقیقه
فصل بیست و هشتم - قسمت دوم
12 دقیقه
فصل بیست و نهم
32 دقیقه
فصل سی‌ام - قسمت اول
31 دقیقه
فصل سی‌ام - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خوشه‌های خشم
نویسنده
مترجمعبدالحسین شریفیان
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
159000 ت - 16.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خوشه‌های خشم

سهیلا صفری
۱۳۹۷/۵/۳۱
این کتاب یکی از بهترین رمان‌هایی بود که تا الان خوندم. شاید داستان ساده‌ای به نظر برسه ولی آدم را عمیقا به فکر فرو میبره. فکر اینکه چطور پیشرفت تکنولوژی روی زندگی انسانها تاثیر گذاشته و برخی افراد چه بهایی زیادی بابت این پیشرفت‌ها دادند و اینکه چقدر آدما میتونن نسبت به هم بی‌رحم باشن و منافع مادی و خود را به همه چیز ترجیح بدن یا برعکس چطور میشه به راحتی نسبت به دیگران مهربان بود.
اگرچه سرانجام داستان کاملاً روشن نیست اما به نظر من نویسنده مخصوصا اون رو ناتمام رها کرده تا هرکس بتونه بنا به تصورات خودش داستان رو کامل کنه.
به طور کلی کتاب عالیه و اجرای فوق العاده هنرمندانه و زیبای آقای سلطان زاده ارزش این اثر را چندین برابر کرد به نظر من این کتاب را از دست ندید.
ممنون از کتاب راه
فرزانه داوری
۱۴۰۰/۴/۲۶
وقتی این کتاب را میخواندم احساس کردم قلم نویسنده و صدای عالی راوی دستم را گرفته و ارام ارام مرا با خود و داستانهایش پیش میبرد و انقدر هنگام خواندن کتاب احساس ارامش البته همراه با کنجکاوی داشتم که بی نهایت از خواندن کتاب لذت میبردم
انچه در این روایت اثر گذار است تلاش خانواده برای خوشبختی است و اوج
البته نقطه داستان گذشت و فداکاری و مادر خانواده که با درایت و تامل امیخته به عشق و محبت همه‌ی افراد خانواده را تحت نظر دارد و نه تنهامراقب سلامت جسم بلکه ارامش روح انهاست و رهبری امیخته با عشق مادر در نهایت دختر خانواده را نیز متاثر میسازد
این کتاب را به دوستان کتابخوان توصیه میکنم
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۸/۴/۲
نه به هیچ وجه رمان نیست... نه کتاب تاریخ معاصر بخشى از آمریکا هم نیست... شاید گوشه اى از رنجهاى کتاب مقدس و یا new tsstament باشد.. اما... نه کافى نیست... مانیفست زندگى انسان امروزى است که با شوق فراوان در پى رسیدن به آن است.. تعجب نکنید همینقدر حماقت در بشر وجود دارد!!!!هنگامى که نهایت دنیا کشف شد زندگى در نهایت هم خلق شد و انسانها در پى رسیدن به غایت همه چیز، همه چیز را واگذار کردند؛ مذهب.. ناموس.. وطن... انسانیت... عشق... خانواده.. فقط براى رسیدن به انتها.. با اینکه تجربه تلخ بى شرافتى و کاپیتالیسم کور آمریکا در برابر همگان بود اما براى رسیدن به همین بى شرافتى از هم سبقت میگیرند.. براى زندگى در نهایت...
علی بهرامی
۱۳۹۷/۵/۷
نویسنده به طرز شگفت انگیزی در معرفی موقعیت‌ها موفق بود و به خوبی و با جزییات زیبایی نفرات, موقعیت‌ها و مکان‌ها را توضیح میده, داستان تاثیر خوبی داره و بسیار زیبا و با شکوه به اتمام میرسه.
گوینده به خوبی حس موقعیت‌ها را انتقال میده و هر شخصیت را به زیبایی و بدون تپق (به جز یک مورد کوتاه) اجرا میکنه. حتما کتاب بعدی را با همین راوی گوش میدم
کاربر A
۱۴۰۲/۵/۱۱
رمان بسیار عالی و شگفت انگیزی بود. مخصوصا با صدای بسیار خوب گوینده آدم را به عمق حوادث داستان می‌برد. و با این موضوع آشنا میکرد که گاهی چیزهایی که ما آن‌ها را مفید میدانیم چنان تاثیر بدی بر زندگی بعضی‌ها در گذشته گذاشته است که آرزو میکنیم کاش اصلا نبودند.
فقط یک نکته هست و آن اینکه به نظر من بهتر
بود از موسیقی‌هایی که در ابتدا و انتهای هر فصل میشنیدیم در خلال داستان‌ها هم استفاده میشد و یا اینکه با صداهایی از فضایی که داستان در آن اتفاق افتاده بود میشد دیدی واقعی تر به شنونده داد.
monireh rezvanian
۱۴۰۰/۲/۱۷
کتاب خوشه‌های خشم، رمانی بسیار جذاب و خواندنی از جان اشتاین‌ بیک، نویسنده آمریکایی است. این شاهکار درباره دوره‌ای از تاریخ آمریکاست که قحطی و ماشینی شدن باعث آواره شدن هزاران هزار خانوار شد و داستان کتاب روایت خانواده جاد است. مهاجرت به امید رسیدن به زندگی بهتر، حرص و طمع سرمایه داران و نا امیدی، و شورش ناشی از فقر گرسنگی واقعاً داستان جالب و آشنایی ست.
راوی داستان هم فوق العاده بودن. سپاس از همه افرادی که در فراهم نمودن فایل صوتی کنابها فعالیت می‌نمایند.
حسن ناهید
۱۳۹۹/۸/۲۳
در جوانی این کتاب را خوانده بودم ولی برداشت و لذتی که اینبار از شنیدن آن داشتم متفاوت بود داستان ساده اما دردناک هجوم صنعت به زندگی سنتی، اوارگی، بیکاری، گرسنگی، عشق، خانواده، زندگی، مرگ و.... که به گونه ستایش امیز پرداخته و تکان دهنده است. اشتاین یک فوق العاده است و راوی توانا. همه داستان پر از سه ظرایف است ولی قسمت برای من تکان دهنده بود، معاشقه زن و مرد در کنار مادر و مادر بزرگی در حال مردن. گذاشتن جعبه بچه مرده بر روی جریان آب و در آخر شیر خوراندن روزا شارون مرد گرسنه را
فاطمه حسینی مقدم
۱۴۰۱/۸/۲۰
باز هم رمانی رو خوندم که بدون شک تا مدتها و شاید تا همیشه توی ذهنم ثبت میشه. توصیف عالی، قلم قوی و از همه مهمتر غم و اندوه داستان و شخصیت‌های محکمی که میجنگن گاهی مهربانن و گاهی سنگدل. علاوه بر کتاب صدای جذاب و گیرای گوینده که حس متن رو به خوبی منتقل میکنه جای تحسین داره. "در چشمان این مردم گرسنه و خشم جان میگیرد، در روح این مردم خوشه‌های خشم پر میشود میروید و سنگین میشود؛ سنگین میشود تا به بار بنشیند. "
زهراسادات میرزایی
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
میتونم بگم وقتی آقای سلطان زاده کتاب رو روایت میکردن انگار یکی از شخصیتهای قصه بودم و تمام اتفاقات جلوی چشمم رخ میداد.. چقدر این کتاب عالی بود.. چقدر دوستش داشتم... قلم نویسنده فوق‌العاده بود و شنونده رو به شدت جذب میکرد...
قصه مربوط میشه به جامعه‌ی سرمایه داری و زمانی که ماشین آلات جای نیروی انسانی رو در کشاورزی گرفتن و چه خانواده‌هایی که بخاطر این موضوع آواره شدن و از هم گسستن..
مجید پاکنژاد
۱۳۹۹/۵/۲۸
سلام
موضوع کتاب عالیه کتاب فوق العاده‌ای گوینده جناب سلطان زاده هم با تکنیک بسیار زیبایی کتاب را روایت میکند و جذابیت کتاب را دوچندان کردند
فقط به عقیده من نویسنده خیلی به حواشی پرداخته و در بسیاری از قسمتهای کتاب انگار که خواننده داره یک فیلمنامه میخونه تا یک کتاب و بعضا از موضوع داستان دور میشه
که این موضوع باعث خستگی شنونده یا خواننده میشه در واقع اگر قرار بود این کتاب را بخونم شاید تانیمه‌های کتاب رهاش میکردم
سولماز بویری
۱۳۹۹/۱/۲۲
متعجبم از کسایی که اینقدر تعریف و تمجید کردن واقعا افتضاح بود یه کتاب طولانی و بی‌سرو ته شخصیت‌های داستان و قدم به قدم میشناختی و باهاشون جلو میرفتی و هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. و جز بدبختی و بیچارگی هیچ نقشی و تو ذهنت نمیبست بعلاوه تمام شخصیت‌های داستان یکی پس از دیگری از داستان با سرنوشت نامعلومی حذف میشدن و پایان داستان هم از افتضاح خود داستان چیزی کم نداشت یعنی فکر کنم پایان تیر خلاصی بود به شعور شنونده... تصمیم گرفته بودم هیچ کتابی رو نیمه رها نکنم و صرفا بخاطر این تصمیم تمامش کردم.
منصور پاد
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
در چند جمله و یا حتی چند صفحه نمیتوان نقدی کامل بر این متن گذارد... قلم نچرالیست ‌نویسنده و دوری از ایده گرایی، توصیف‌هایی قوی و به جا، یک پایان باز که پوچی زندگی مهاجرین را میرساند و سکانس زیبای آخر آن جا ک زندگی از سینه یک زن جوان به رگ‌های یک پیرمرد دمیده میشود (یعنی دقیقا تلاش انسان برای رام کردن طبیعت) همه و همه یک شاهکار ادبی را ساخته‌اند...
مهدی برجلو
۱۴۰۳/۱/۵
خواندن این کتاب را پیشنهاد می‌کنم، مردمانی که قربانی شرایط هستند و پیامدهای عدم اتحاد را به زیبایی نمایان کرد. روند داستان بسیار خوب (هر چند می‌توانست برخی چیزها کوتاه تر باشد)، شخصیت‌پردازی عالی و پایان‌بندی بی‌نظیر. صداپیشگی آقای سلطان‌زاده هم که در این مجموعه واقعا یک شاهکاره به تمام معنا است؛ شخصیت‌سازی بسیار درست، انتقال احساسات بی‌مانند و حرفه‌ای.
Bahareh D
۱۳۹۹/۱۰/۱۷
در عجبم از سیل تعریف و تمجیدها!!! چند ماه طول کشید تا بلاخره تونستم تمومش کنم اونم فقط بخاطر اینکه به خودم قول داده بودم هیچ کتابی رو نصفه رها نکنم. اصلا گیرایی و جذابیت نداشت. بسیار حوصله سر بر و فضای بسیار خاکستری و تیره که فقط بدبختیها رو شرح میداد. حتی پایان خاصی هم نداشت! هب بعدش چی شد؟؟؟ اخرش چیکار کردن؟؟؟؟ اینهمه در طول کتاب از باروری و رشد خوشه‌های خشم گرسنه‌ها گفت. خب اخرش که چی؟؟؟؟
محمد حسین غیاثی مقدم
۱۳۹۷/۳/۱۰
باسلام. واقعا عالی. چقدر گویندش خوبه. معرکست. من تقریبا نصفه کتاب هستم. تو ماشین گوش میدم و واقعا لذت میبرم. ممنون از آوانامه بابت این اثر وخسته نباشید میگم به راوی محترمش
مشاهده همه نظرات 130

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خوشه‌های خشم

برای دریافت کتاب صوتی خوشه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.