معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری از پرو

عکس جلد کتاب صوتی دختری از پرو
قیمت:
101400 تومان - 10.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری از پرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری از پرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختری از پرو

کتاب صوتی دختری از پرو که در زبان اسپانیایی با عنوان «شوخی‌های دختر بد» منتشر شده است، نام رمانی از ماریو بارگاس یوسا، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. به گفته‌ی خود نویسنده، این اولین رمان عاشقانه‌ی اوست و یوسا در آن رابطه‌ی طوفانی و بیمارگونه‌ی دو عاشق را به مدت چهار دهه روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی دختری از پرو

داستان عشقی پر فراز و نشیب، در کشاکش تغییرات سیاسی و اجتماعی پرسروصدایی که در نیمه‌ی دوم قرن بیستم در مکان‌هایی مانند لیما، پاریس، لندن، توکیو یا مادرید در حال رخ دادن است. ریکاردو، یکی از دو شخصیت اصلی کتاب صوتی دختری از پرو (The Bad Girl) نوجوانی از طبقه‌ی متوسط ​​رو به بالای جامعه است که عاشق زن جوانی به نام لیلی می‌شود. اما لیلی در رابطه‌ی خود با ریکاردو دروغ بزرگی به او می‌گوید که سبب می‌شود همه چیز رنگی دیگر به خود بگیرد.

این زن جوان به‌ناگاه از زندگی ریکاردو ناپدید می‌شود. ریکاردو پس از مدتی در پی تحقق آرزوی دیرینه‌ی خود یعنی زندگی در پاریس، شهری که پدرش در کودکی با او از آن حرف زده بود، رهسپار سفر می‌شود. در آن‌جا به عنوان مترجم در سازمان یونسکو مشغول به کار می‌شود و در پایتخت فرانسه دوباره با زن جوان ملاقات می‌کند؛ این بار با نامی دیگر. زنی که در طول کتاب از خلال سفرهایش به لندن، توکیو و مادرید ماجراهای پیچیده‌ای را با ریکاردو از سر می‌گذراند که عشق و البته نابودی را به همراه خواهد داشت.

اگرچه در جای‌جای رمان اتفاقات سیاسی گوناگونی به وقوع می‌پیوندند، اما آن‌ها چیزی نیستند جز حاشیه‌هایی بر متن اصلی. هسته‌ی مرکزی رمان درباره‌ی اتفاقات و احساساتی است که برای ریکاردو در رابطه با «دختری از پرو» به وقوع می‌پیوندد. دختری که ریکاردو دوستش دارد و هربار که از جانب او دچار رنجشی می‌شود، در افسردگی عمیقی فرو می‌رود. هربار قسم می‌خورد که او را فراموش کند، اما با بازگشت دوباره‌ی دختر به بندهای او گرفتار می‌شود.

ماریو بارگاس یوسا با ترسیم پرتره‌ای از ریکاردو از خلال ماجراهای عاشقانه‌اش، رمانی رمانتیک، حماسی و فریبنده خلق کرده است که از بهترین آثار این نویسنده‌ی آمریکایی به شمار می‌رود. نشر صوتی ماه‌آوا ترجمه‌ی خجسته کیهان را از این رمان در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دختری از پرو

  • ماریو بارگاس یوسا یک داستان عاشقانه‌ی بدون حاشیه می‌نویسد. او یکپارچه آن را با بافتی غنی از جوّ اجتماعی زمانه می‌پوشاند. اثری که با شور و اشتیاق و انرژی نوشته شده است. (Rocky Mountain News)
  • به طرز عجیبی جذاب و به شکل مقاومت‌ناپذیری سرگرم‌کننده است. (دنیای کتاب واشنگتن پست)
  • رمانی شگفت‌انگیز. (شیکاگو تریبون)
  • یک رمان با پرداختی زیبا و گزنده. (سیاتل تایمز)

کتاب صوتی دختری از پرو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آمریکای لاتین و همچنین رمان‌های عاشقانه علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با ماریو بارگاس یوسا را بیشتر بشناسیم

این نویسنده، سیاستمدار و روزنامه‌نگار پرویی، در سال 1936 در یک خانواده متوسط به دنیا آمد. ماریو پدرو وارگاس یوسا (Mario Vargas Llosa) به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ادبیات آمریکای لاتین شناخته می‌شود و تا به حال جوایز مختلفی همچون جایزه‌ی نوبل ادبیات و جایزه‌ی همینگوی و سروانتس را دریافت کرده است. مضمون اکثر آثار او دوران معاصر کشور پرو و تعادل مردم آن با جهان است.

بارگاس یوسا فعالیت‌های سیاسی زیادی داشته و از همان آغاز گرایش‌های چپ داشت و این موضوع به‌روشنی در آثارش مشهود است. اما در نهایت به سمت لیبرالیسم گرایش پیدا کرد و جزو منتقدان رهبریت فیدل کاسترو شد. یکی از کسانی که یوسا همیشه او را بابت پشتیبانی از فیدل کاسترو سرزنش می‌کرده، دوست سابقش گابریل گارسیا مارکز بود.

ازجمله آثار یوسا که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «سوربز»، «سال‌های سگی»، «سال‌های سگی»، «جنگ آخر زمان»، «گفتگو در کاتدرال»، «مرگ در آند» و «قهرمان عصر ما» اشاره کرد. بیشتر شهرت وی به خاطر رمان سال‌های سگی بود که در شروع فعالیت حرفه‌ای خود آن را نوشت. بعد از آن همه‌ی آثارش توسط مخاطبیش موردتوجه زیادی قرار گرفت.

در بخشی از کتاب صوتی دختری از پرو می‌شنویم

خانه‌ی خوان بارتو که چوبی و یک‌طبقه بود، در باغی پر از درختان بید و بوته‌های گل ادریسی و در دهی در دومایلی نیومارکت قرار داشت. بیشتر به آتلیه‌ی یک هنرمند شبیه بود. داخل پر از قوطی‌های رنگ، سه‌پایه، بوم‌های آماده در چهارچوب، دفترهای طراحی و کتاب‌های هنری بود. اما مقدار زیادی صفحه‌ی موسیقی نیز کنار یک گرام عالی پراکنده بود. خوان یک مینی‌ماینر موریس داشت که هرگز با آن به لندن نمی‌رفت و آن بعدازظهر مرا در اتومبیل کوچکش به نیومارکت برد تا دوری بزنیم. شهری اسرارآمیز و بزرگ بود که گویی مرکز نداشت. با هم به کلوب مجلل سوارکاران و موزه‌ی مسابقات اسب‌دوانی رفتیم. شهر حقیقی، این یک مشت خانه‌ی حول‌وحوش نیومارکت‌های استریت که در آن یک کلیسا، چند مغازه، محل لباس‌شویی‌های اتوماتیک و یکی دو رستوران نیز قرار داشت نبود. بلکه خانه‌های زیبای بزرگی بود که در دشت پراکنده بودند و پیرامونشان اصطبل‌ها، اسب‌ها و زمین تمرینشان به چشم می‌خورد و خوان در حالی که مالکینشان را نام می‌برد و درباره‌ی آن‌ها لطیفه‌هایی می‌گفت نشانم می‌داد. به زحمت به او گوش می‌دادم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
بخش اول
54 دقیقه
بخش دوم
55 دقیقه
بخش سوم
53 دقیقه
بخش چهارم
61 دقیقه
بخش پنجم
55 دقیقه
بخش ششم
28 دقیقه
بخش هفتم
49 دقیقه
بخش هشتم
51 دقیقه
بخش نهم
33 دقیقه
بخش دهم
55 دقیقه
بخش یازدهم
58 دقیقه
بخش دوازدهم
57 دقیقه
بخش سیزدهم
44 دقیقه
بخش چهاردهم
60 دقیقه
بخش پانزدهم
51 دقیقه
بخش شانزدهم
57 دقیقه
بخش هفدهم
60 دقیقه
بخش هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختری از پرو
نویسنده
مترجمخجسته کیهان
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
101400 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختری از پرو

حسین طوّافی
۱۴۰۱/۹/۲۶
بسیار لذت بردم. بیگمان این اثر که نمی‌دانم چرا با نام اصلی‌اش، دختر بد، ترجمه نشد، (گرچه مترجم به آن اشاره داشته و از صفت دختربد بارها استفاده کرده)؛ در میان دیگر آثار وارگاس یوسا درخشش چندانی ندارد اما آنقدر کشش و جذابیت دارد که خواننده و یا شنونده را تا پایان داستان همراه خود بکشد و دچار ملال و و نکند. اجرای راوی بسیار هنرمندانه عالی بود دست عوامل تولید درد نکند. استفاده از موسیقی‌های باب روز و مرتبط با روحیه‌ی حاکم بر اثر بسیار هوشمندانه بود. یوسا طبق معمول همه‌ی آثارش چون همیشه خواننده‌اش را سوای داستان درگیر شرایط سیاسی و اقتصادی و اجتماعی عصری که داستان در آن اتفاق می‌افتد نیز می‌کند. چنان‌که دختربد در جایی از داستان همسر شاه ایران را نیز ملاقات می‌کند. و یا دوره‌ی رواج هیپیسم و... عصر ایدئولوژی و اندیشه‌های رمانتیک دهه‌های هفتادو هشتاد قرن گذشته...
M R
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کتاب دختری از پرو، داستانی زندگی پسریه اهل پرو که از زبان خودش بیان میشه و دلیل این که عنوان کتاب دختری از پرو هست به دلیل شخصیت زن داستان هست که از ابتدا تا انتهای داستان زندگی قهرمان کتاب رو تحت تاثیر خودش قرار میده. داستان درون مایه عاشقانه، درام، تاریخی و حتی سیاسی داره یعنی همه اینها همزمان در داستان وجود داره و قصه در حدود ١٩٦٠ تا ١٩٩٠ روایت میشه که اطلاعات مفیدی از تاریخ و شرایط سیاسی و اقتصادی آمریکای جنوبی و اروپا به خواننده میده، ضمن این که ماجراهای قهرمان های کتاب هم خالی از لطف نیست اگر چه گاهی اغراق آمیز و افسانه‌ای به نظر میرسه. در کل اثر زیبایی هست. گذشته از همه این ها خوانش بی نظیر کتاب با صدای استاد رضوانی جذابیت کتاب رو صد برابر کرده. به نظرمن خوندن کتاب به اندازه شنیدن ان با صدای ایشون دلپذیر نیست.
محمد اسائیان
۱۴۰۲/۴/۲۲
ماریو بارگاس یوسا نویسنده ای پرمایه، قدرتمند و بی اغراق جزو ۲۰ نویسنده بزرگ تاریخ است. داستانهایش در نوع خود بی نظیر و بی نقص است. از نظر من زیباترین رمانش سور بز یک شاهکار است و البته رمان گفتگو در کاتدرال و این رمان که ببسیار زیبا و پرمایه است. یوسا استاد شخصیت پردازی است. داستانهایش از پیرنگ از قدرتمند برخوردار است. رمان دختری پرو بگونه است که براحتی میتوان با آن همزادپنداری کرد در افکار خود بجای شخصیتهای داستان سخن گفت و تصمیم گرفت و روزها به وقایع آن فکر کرد. در عین تفاوت پیرنگ بین این اثر و سور بز باز هم امضای نویسنده قابل تشخیص و معلوم است. بی نهایت از شنیدن این اثر لذت بردم گوینده بی نظیر اجرا کرد. سپاس از کتابراه و گوینده
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۲/۲۸
نمیدونم رو چه حسابی این کتاب رو انتخاب کردم!
با اینکه رمان یه جورایی بطور نامحسوس تاریخی محسوب میشه، اما همین پوینت هم نتونست خرسندم کنه. اما اجرای آقای رضوانی و انتخاب موزیک عالی بود.
مطالعه‌ی این کتاب را برای افرادی که ذهن خسته دارند و خواهان شنیدن کتابی هستند که فکرشون استراحتی کنه و خیلی درگیر و عمیق نشن روی موضوعی، پیشنهاد میشه.
مرجان حمزه نژاد
۱۴۰۱/۱۰/۴
صدا و اجرا که واقعا بینظیر، انتخاب موزیکها فوق العاده
رمان بسیار جذاب و گیرایى بود، داستان تلخ و شیرین یک عشق درطى دهه هاست که در کشورهاى مختلف و ادوار مختلف سیاسى شکل میگیرد و چاشنى دوستیها، بودنهاو نبودنها، بیمارى، رنج، کار، مهاجرت و آداب و سنن کشورها و افراد خارجى و... گیرایى کتاب را چندبرابر کرده
گاهأ حس تماشاى فیلم داستان القا میشود
سپاس
روجا محمودی
۱۴۰۲/۱/۲۰
سلام. از اون کتابهاست که سطرهای نانوشته ش بیشتر از خط‌های نوشته ست. مثل رومانهای روسی همه چیز رو با جزئیات نمیگه که اون هم لطف خودش رو داره. اشاره‌ها و به عمق رفتن رو نویسنده به عهده خواننده می‌ذاره...
زهره قاسمی
۱۴۰۱/۹/۲۸
داستان جذاب و در عین حال خاصی بود که عشق را بخوبی معنا میکرد وهمچنین اثار رویدادهایی که در زمان کودکی به هر انسانی روا داشته میشود که تهواره نامیده میشود چقدر عمیق تا پایان عمر با او خواهد ماند.
مریم اسدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
با سپاس از کتابراه و گویندگی فوق العاده، داستانی بسیار عالی از زندگیه دختری با آرزو‌های زیاد از کشوری فقیر، به همه‌ی دوستان توصیه میکنم این کتاب رو حتما بخونید یا گوش کنید عالیست
هلیا مرتضی زاده
۱۴۰۱/۹/۱۰
من بخاطر صدای آقای رضوانی این کتاب رو خریدم، داستان خوبی بود، اما جالب تر موسیقی‌هایی بود که در خلال داستان گذاشته بودن و مرتبط با داستان بود، خیلی لذت بردم از شنیدنشون.
وحید سحری
۱۴۰۲/۱۲/۵
کتاب واقعا زیبایی بود بیشتر از یک دوم کتاب هنوز باهاش درست ارتباط برقرار نمیکنی اما یک دفعه هر چه قدر به اخرش میرسی لذت بیشتری میبری همچنین صدای موزیک و راوی عالی بود
حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با سلام بی نظیر بود اگر فیلمی بر اساس این رمان ساخته شود عالی است به همه کسانی که رمان های عاشقانه با فرازها و فرودهایش را دوست دارند پیشنهاد می کنم
بهار اکبری
۱۴۰۲/۳/۲۱
چندان جذاب نبود
تا قبل از بخش آخر کلا بنظرم بی معنی اومده بود. ولی بخش آخر معنی دار کرد داستان رو. اگرچه گوینده و موسیقی عالی بود اما داستان رو نپسندیدم
Sanaz Nasiri
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
هیجان انگیز، اولش حوصله سربر انگار یکی داره کوچههای پرو رو فقط توضیح میده که بعد شخصیت این دختر که موجود جالبیه واقعا شگفت زدت میکنه
مینا کریمی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
بسییییار حوصله سر بر، با یه موضوع سطحی که مدام تو هر فصل تکرار میشه!!! تنها قسمت جذابش موزیک‌هایی بود که بین هر فصل پخش میشد و دیگر هیچ!
نگار تهرانی
۱۴۰۱/۱۱/۴
داستان بسیار جذاب و اجرای فوق‌العاده گوینده و موزیکهای متن در کل مجموعه بینظیری برای شنونده فراهم کرده بود، ممنون از زحماتتون
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختری از پرو

برای دریافت کتاب صوتی دختری از پرو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.