معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند

عکس جلد کتاب صوتی در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب امیدواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب امیدواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند

کتاب صوتی در باب امیدواری نوشته‌ی آلن دوباتن، جستاری واقع‌بینانه در باب امید و امیدواری است. این کتاب که جزء مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» است، به شما توضیح می‌دهد چرا و چطور در جهانی که تاریکی آن را فرا گرفته، دلیلی برای ادامه دادن داشته باشید.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب امیدواری

گاهی جهان با تمام زیبایی و موهبت‌هایش، به مکان تنگ و تاریکی برای زنده بودن و زندگی کردن بدل می‌شود. ماهیت فناپذیر انسان و دانستن این نکته که همه‌ی تجارب خوب و بد، با آمدن مرگ به هیچ تبدیل می‌شود، باعث می‌شود تا همه‌چیز در نظرمان بی‌معنی به نظر برسد. این پوچی و بی‌معنایی گرمی شعله‌ی امید را از زندگیمان حذف و کاری می‌کند که حتی برای نفس کشیدنمان نیز دلیلی پیدا نکنیم.

آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی در باب امیدواری (Reasons to be Hopeful)، به دور از تمام کلیشه‌ها و مثبت‌نگری‌های بیهوده‌، به دنبال علتی برای امیدوار بودن می‌گردد. آلن دوباتن به این اذعان دارد که در جهانی که تنها تاریکی را برای ما مقدر کرده، به انتظار نور نشستن کاری دشوار است. روزهایی از خواب بیدار می‌شویم و وجود داشتنمان به تنهایی، موضوعی برای سوگواری است و بودنمان در این دنیا بسیار بیهوده به نظر می‌رسد. در نظر گرفتن اینکه تمام آنچه ساخته‌ایم در چشم‌برهم‌زدنی نابود خواهد شد، قدرت ادامه دادن را از ما می‌گیرد و ناگهان نفس کشیدن از اتفاقی طبیعی و خودکار به فرایندی جان‌فرسا بدل می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب امیدواری

اگر شما هم چنین وضعیتی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که جامعه اغلب نام این حالت را افسردگی می‌گذارد و در پاسخ برای راه‌حل، دارودرمانی را پیشنهاد می‌کند؛ اما این شبیه درمان و راه چاره به نظر نمی‌رسد. گاهی پیش می‌آید که از زندگی راضی هستیم و جهان پیش چشممان تیره و تار نیست، ولی حتی در چنین حالتی هم دلیل موجه و عمیقی برای این رضایت پیدا نمی‌کنیم. در تمام طول عمرمان، جامعه ایده‌آل‌هایی را برایمان معین می‌کند و از ما می‌خواهد تا بر رسیدن به آن‌ها تمرکز کنیم؛ داشتن کسب‌وکاری موفق، ازدواجی عاشقانه‌، اندام و چهره‌ای ایده‌آل و خانواده‌ای صمیمی به عنوان بدیهیات زندگی خوب معرفی می‌شوند، ولی هیچ‌کس به ما یاد نداده در صورت نداشتن همه‌ی این چیزهای خوب، به چه چیزی در زندگی تکیه کنیم؟

کتاب صوتی در باب امیدواری برای کمک به شما در چنین شرایطی نوشته شده است. این کتاب در ابتدا با تلخی اجتناب‌ناپذیری، از حقیقت داشتن تمام آنچه گفتیم می‌گوید و سپس در دل این تاریکی، روزنه‌ای به سمت نور می‌گشاید. با شنیدن این کتاب صوتی احتمالاً به درک این موضوع می‌رسید که چرا زندگی، هنوز هم ارزش بودن و ادامه دادن را دارد.

کتاب صوتی در باب امیدواری اثری از آلن دوباتن است که به همت بنفشه شریفی‌خو به فارسی ترجمه شده است. نشر صوتی جیحون وظیفه‌ی انتشار نسخه‌ی صوتی و انتشارات کتاب‌سرای نیک هم کار انتشار نسخه‌ی متنی این کتاب را بر عهده داشته. این کتاب صوتی را با صدای افروز هاشمی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب در باب امیدواری

  • این مجموعه‌ی زیبا از مقالات، داستان‌ها و استدلال‌ها باعث ایجاد ارتباط مجدد با مفهوم تاب‌آوری می‌شود. کتابی مناسب برای هرکسی که به دنبال امید است. (Woman's Own)
  • راهنمایی صادقانه و دردسترس برای یافتن نور در تاریک‌ترین زمان‌ها. (amazon)
  • این کتاب تمام احساسات منفی زندگی را به شکلی خارق‌العاده مرور می‌کند؛ تا زمانی که آن را نخوانید و درک نکنید، متوجه این موضوع نمی‌شوید. (NetGalley reader review)

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) از موسسه‌ی انتشاراتی‌ای با همین نام عرضه شده‌اند که در زمینه‌ی انتشار کتاب، ساخت فیلم، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه‌ی خدمات درمانی روانشناسی در جاهایی مثل لندن، آمستردام، سئول و... فعالیت دارد. کتاب‌های این مجموعه بر خودشناسی و پرورش هوش عاطفی تاکید دارند و هدفشان ارائه‌ی آموزش‌هایی است که با بالا بردن همدلی و ایجاد ارتباط سازنده‌تر میان انسان‌ها، کیفیت زندگی آن‌ها را تا حد زیادی بالا ببرد. در باب امیدواری، در باب شکست، در باب تربیت احساسات و... از عناوین این مجموعه هستند.

کتاب صوتی در باب امیدواری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پیش رو، به کسانی که در زندگی به پوچی رسیده‌اند و به دنبال امیدی برای ادامه دادن می‌گردند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند می‌شنویم

برج ایفل سازه‌ای غول‌پیکر است. از پای آن تا نوکش، 324 متر ارتفاع دارد. در مقایسه با چنین ارتفاعی، حتی بلندقدترین انسان هم بسیار کوچک به نظر می‌رسد. اما بسته به اینکه کجا ایستاده باشیم، نسبت‌ها می‌توانند به شدت تغییر کنند. آن برج محکم و پابرجا می‌تواند مانند اسباب‌بازی‌ای شکننده به نظر برسد و انسان می‌تواند مثل یک هیولا بزرگ شود. ترفندهای عجیب پرسپکتیو که می‌توان در یک عکس به کار برد، موضوع مهمی را درباره‌ی عملکرد مغز ما آشکار می‌کند. ما به طور غریزی تمایل داریم در ابعاد و اندازه‌های چیزهایی که به ما نزدیک‌ترند، اغراق کنیم. جایی که این موضوع واقعا برایمان دردسرساز می‌شود حوزه‌ی بیناییمان نیست، بلکه حوز‌ه‌ای است که تشخیص این موضوع در آن بسیار دشوارتر است؛ زندگی عاطفی. درد، ترس، نگرانی و یا پشیمانی که در حال حاضر در ذهنمان لانه کرده، اغلب تمام توجه ما را به خود مشغول می‌کند و هر فرصتی برای استراحت یا امیدوار بودن را ازمان سلب می‌کند. چیزهایی که ممکن است کمی باعث اطمینان خاطر شوند، به عقب رانده می‌شوند و بی‌اهمیت جلوه می‌کنند. اگر بتوانیم عکسی از حالات درونی خود را در آن وضعیت بگیریم، خواهیم دید که پریشانیمان مانند غولی هراس‌آور است.

حال آنکه تمام عناصر دیگری را که به زندگیمان ثبات و ارزش می‌بخشند، مثل یک دوستی خوب و یا یک مهارت یا سابقه‌ی طولانی، در روبه‌رو شدن با چالش‌ها در دوردست هیچ و ناپدید می‌شوند. در حوزه‌ی بینایی انسان سال‌ها طول کشید تا بشر موفق شود شگردهای ترسیم صحیح پرسپکتیو و تجسم فضایی را درک کند. اوایل قرن پانزدهم، فیلیپو برنلسکی معمار و مجسمه‌ساز ایتالیایی تمرین‌های خاصی را برای کمک به بهبود مهارت‌های خود در این زمینه ابداع کرد. به مرور زمان، او و بسیاری دیگر، به توانایی‌های چشم‌گیری در علم جدید پرسپکتیو بصری دست یافتند. اوایل قرن هفدهم، کتابچه‌های راهنمای ساده با توضیحاتی روشن در دسترس بود که به افراد کمک می‌کرد به سادگی در کاری که زمانی تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید، ماهر شوند. مشکل اینجاست که هنوز موفق نشده‌ایم شگردهای مشابهی را برای پرداختن به مشکل شخصی‌تر و فوری‌تر دورنمای عاطفی انسان بیابیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
8 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
فصل اول: دلایل تاریکی
23 دقیقه
فصل اول ـ بخش دوم
13 دقیقه
فصل اول ـ بخش سوم
23 دقیقه
فصل دوم: دلایلی برای نادلبستگی
23 دقیقه
فصل دوم ـ بخش دوم
21 دقیقه
فصل دوم ـ بخش سوم
20 دقیقه
فصل سوم: دلایل روشنایی
19 دقیقه
فصل سوم ـ بخش دوم
21 دقیقه
فصل سوم ـ بخش سوم
19 دقیقه
فصل سوم ـ بخش چهارم
22 دقیقه
فصل سوم ـ بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
راویافروز هاشمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب امیدواری

Amir_eht
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
نمیتونم بگویم ازین کتاب راضی نبودم. چون چیزهای خیلی خوبی رو یادآوری کرد برایم. اما خوب عالی و صد از صد هم نبود. در کل میگویم تا زمانی که نخونی متوجه حرفم نمیشوی. ولی بعد از خوندنش آروم میشوید. ممنون بابت زحماتی که بابت انتشار کتاب کشیدین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب امیدواری

برای دریافت کتاب صوتی در باب امیدواری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.