معرفی و دانلود کتاب صوتی ضحاک ماردوش

عکس جلد کتاب صوتی ضحاک ماردوش
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ضحاک ماردوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ضحاک ماردوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ضحاک ماردوش

بازخوانی علمی یک افسانه! علی اکبر سعیدی سیرجانی مانند بسیاری از آثار خود، در کتاب صوتی ضحاک ماردوش نیز برای شفاف‌سازی شخصیت‌های اساطیری ایران به سراغ عالم شعر و ادبیات رفته است. اگر از علاقه‌مندان شاهنامه هستید اما فرصت کافی برای شاهنامه‌خوانی نداشته‌اید، الآن وقت آن رسیده که به سراغ ضحاک، شخصت نه‌چندان محبوب شاهنامه بروید و با ابعاد پنهان سرگذشت او آشنا شوید.

درباره‌ی کتاب صوتی ضحاک ماردوش

کافی است کمی اهل شاهنامه‌خوانی باشیم تا بدانیم که سراسر ابیات این اثر سترگ را در دو نیمه می‌توان جای داد: نیمه‌ی خیر و نیکی و نیمه‌ی شر و پلیدی! اگرچه چهره‌ی منفور ضحاک در نیمه‌ی سیاه شاهنامه قرار می‌گیرد اما این نکته از اهمیت این شخصیت در داستان و باورهایی که درمورد او وجود داشته، کم نمی‌کند. علی‌اکبر سعیدی سیرجانی این‌بار هم سنت‌شکنی کرده و به‌جای‌اینکه از رستم و دلاوری‌هایش بگوید یا داد سخن از شجاعت کاوه بدهد، در کتاب صوتی ضحاک ماردوش کوشیده تا مروری بر شخصیت تاریک این حاکم ستمگر داشته باشد. این کتاب صوتی حاصل تلاش علمی و محققانه‌ی علی‌اکبر سعیدی سیرجانی است که در بازخوانی و بررسی ادبیات کهن تبحر بالایی دارد.

نام ضحاک یادآور تلخ‌ترین روزهای ایران‌زمین است! وقتی که ستم تا جایی پیش رفته بود که جوانان این سرزمین برای چند لحظه آسودگی حاکم باید طعمه‌ی مارهای روی شانه‌هایش می‌شدند. البته همین مارها خود نشان از طبع ناآرام شاه داشتند که با همه‌ی قدرت و ثروت بازهم از لحظه‌ای آرامش محروم بود. سرانجام با قیام کاوه که نمادی از مردم دادخواه و رنج‌کشیده‌ی ایران است، حاکم بیدادگر از تخت قدرت به زیر کشیده شد تا با اسیر شدن در کوه دماوند عبرتی باشد برای شاهانی که به مردم و فریاد عدالت‌خواهی آن‌ها پشت می‌کنند.

علی اکبر سعیدی سیرجانی در کتاب صوتی ضحاک ماردوش برای تحلیل و بررسی زندگی و زمانه‌ی این پادشاه بدنام، به سراغ داستان‌های شاهنامه رفته. باتوجه به اینکه فردوسی در سرایش شاهنامه به کتاب‌های تاریخی از جمله شاهنامه‌ی ابومنصوری دسترسی داشته، می‌توانیم آن را معتبرترین سندی بدانیم که تصویر روشنی را از شخصیت ضحاک برایمان ترسیم می‌کند.

همگی می‌دانیم که اسطوره‌ها بیش از آنکه پایبند واقعیت باشند، از تخیل و افسانه‌پردازی‌های انسان‌ها پروبال می‌گیرد. با این وجود، علی‌اکبر سعیدی سیرجانی با نگارش کتاب ضحاک ماردوش به شما ثابت می‌کند که اتفاقاً اسطوره‌ها بیش از هر کدام جامعه‌شناسی یا تاریخی از سرگذشت، رنج‌ها و شادی‌های یک ملت خبر می‌دهند. اگر تاکنون فرصت آشنایی با شاهنامه و داستان ضحاک را نداشته‌اید یا این داستان را به‌خوبی می‌شناسید اما قصد دارید که تحلیل علمی و دقیقی از شخصیت ضحاک بشنوید، کتاب صوتی ضحاک ماردوش بهترین فرصت را در اختیار شما قرار داده است.

کتاب ضحاک ماردوش را انتشارات پیکان به چاپ رسانده و نشر صوتی ماه آوا نسخه‌ی گویای آن را منتشر کرده است. این کتاب ارزشمند را با صدای رضا عمرانی و راضیه هاشمی می‌شنوید.

کتاب صوتی ضحاک ماردوش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنیای افسانه‌ها و اسطوره‌های ایرانی و ادبیات کلاسیک علاقه‌مند هستید، شنیدن کتاب ضحاک ماردوش را به شما توصیه می‌کنیم. به‌خصوص اگر به شاهنامه‌ی فردوسی توجه ویژه‌ای دارید، شنیدن این کتاب پژوهشی را هرگز از دست ندهید.

علی اکبر سعیدی سیرجانی را بیشتر بشناسیم

علی اکبر سعیدی سیرجانی، زاده‌ی بیستم آذر 1310، از جمله نویسندگان، ادیبان و پژوهشگران نامدار ایرانی به‌شمار می‌رود. او که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی فلسفه از دانشگاه تهران بوده است، همکاری با لغت‌نامه‌ی دهخدا، تألیف و گردآوری چندین کتاب و مقاله را در کارنامه‌ی خود دارد. از آثار او می‌توان به کتاب «زیر خاکستر» اشاره کرد که در حقیقت منتخب اشعار اوست. همچنین کتاب‌های «شیرین‌سخنان گمنام»، «تفسیر سورآبادی» و «تاریخ بیداری ایرانیان» از آثار پژوهشی و تصحیح‌های او به شمار می‌روند. این نویسنده آثار ترجمه‌شده‌ای نیز از جمله کتاب‌های «دو قربانی دیگر» و «آن روزها» را به چاپ رسانده است. علی اکبر سیرجانی پس از سال‌ها تحقیق، نگارش و ترجمه، سرانجام در ششم آذر 1373 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی ضحاک ماردوش می‌شنویم

اکنون ضحاک مالک بلامنازع تخت و تاج شاهنشاهی ایران است و فرمانروای بی‌رقیب جان و مال مردمی که با پای خود به سراغش رفتند. و با دست خود تاج شهریاری بر فرقش نهادند. جلوس ضحاک بر تخت سلطنت به‌سادگی صورت می‌گیرد. بی‌هیچ مراسم شاهانه‌ای. در شاهنامه، جلوس همه‌ی شهریاران با جشن‌های پرشکوه و شادی خلایق همراه است. و هر پادشاهی در مراسم تاج‌گذاری، با ایراد خطابه‌ای شاهانه، برنامه کار خویش را در حضور بزرگان و سران ملک، خطاب به افراد رعیت، اعلام می‌کند.

اما جلوس ضحاک بر تخت شاهنشاهی ایران شوم است و آثار نحوستش از نخستین لحظه‌ها هوایدا... نه بار عامی نه جشن و سروری. از راه می‌رسد، و بر تخت سلطنت مملکتی آباد و مرفه قدم می‌نهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
قسمت اول
38 دقیقه
قسمت دوم
19 دقیقه
قسمت سوم
25 دقیقه
قسمت چهارم
12 دقیقه
قسمت پنجم
27 دقیقه
قسمت ششم
22 دقیقه
قسمت هفتم
13 دقیقه
قسمت هشتم
17 دقیقه
قسمت نهم
21 دقیقه
قسمت دهم
24 دقیقه
قسمت یازدهم
13 دقیقه
قسمت دوازدهم
13 دقیقه
قسمت سیزدهم
10 دقیقه
قسمت چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ضحاک ماردوش
نویسنده
راویرضا عمرانی، راضیه هاشمی
ناشر چاپینشر پیکان
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ضحاک ماردوش

حسین طوّافی
۱۴۰۱/۹/۲۶
یکی از بهترین‌های این روزها با ارئه‌ای عالی از متنی برجسته و با گزارش انسان فاضل، میهن‌دوست و فرزانه‌ای چون سعیدی سیرجانی که قلم برا و شگفت‌انگیزش را تاب نیاوردند...
سیداباذر‌‌حسینی
۱۴۰۲/۲/۲۳
انتظار داشتم این اثر بی نظیر صدها نظر و تایید و تحسین بگیرد نه این، تنها یک نظر واسه این اثر جهان شمول، افرین که هیچ بدا به حالمان.
Mohammad Sadatalhoseini
۱۴۰۲/۱/۶
سلام ایرانیان از دیزباز انسانیت در وجودشان موج می‌زده است این کتاب بسیار در اعتلای روح انساندوستی تاثیرگذار است
محسن باغشاهی
۱۴۰۲/۲/۶
یه نویسنده دیگه چی باید بنویسه..؟؟؟
ماه آوا دیگه باید چکار کنه؟؟
سمیه کوثری فر
۱۴۰۲/۱/۲۸
لذت بردم از متن زیبا و صدای عالی راوی ها
Mozhgan k
۱۴۰۲/۶/۱۲
در مقابل این اثر با صدای رضا عمرانی می‌بایست تعظیم کرد!
علی شیرنژاد
۱۴۰۲/۸/۲۲
کتابی بسیار پر محتوا و عالی هست
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ضحاک ماردوش

برای دریافت کتاب صوتی ضحاک ماردوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.