معرفی و دانلود کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات

عکس جلد کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات

فکر می‌کنید اگر حیوانات زبان آدمیزاد را بلد بودند، درباره چه چیزهایی صحبت می‌کردند؟ علیرضا غفاری در کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات، به این سوال پاسخ داده است! این اثرِ داستانی، شامل حکایاتی کوتاه است که از قول جانداران گوناگون روایت می‌شود؛ حکایاتی سرشار از طنزی درخشان و تخیلی بدیع‌.

درباره کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات:

تصور کنید که در سالن سیرکی نشسته‌اید، و مشغول تماشای هنرنمایی‌های حیوانات تربیت‌شده هستید. در گوشه‌ای از صحنه میمونی روی زمین ورجه وورجه می‌کند و با دم درازش موزهای له‌ و‌ لورده را به سمت تماشاگران پرت می‌کند. در گوشه‌ای دیگر، اسب بینوایی روی دو پا بلند می‌شود و شیهه می‌کشد. و شاید جایی دیگر از صحنه، زرافه‌ی بینوایی ناچار شده سرش را تا جای ممکن به سمت پایین خم کند تا مبادا گردن درازش به چراغ‌های آویزان از سقف گیر کند!

چشم‌های تماشاگران اما بیشتر از همه متوجه وسط صحنه است؛ جایی که شیر، سلطان باابهت جنگل (!) مثل بچه‌ گربه‌ای مفلوک روی دو پا بلند می‌شود و با بشکن‌های شومَن که شلاقی دراز در دست دارد، این سو و آن سو می‌رود. در چنین شرایطی، لابد چنان قهقهه می‌زنید که اشک از چشمانتان سرازیر می‌شود؛ اما باور کنید اگر مطالب کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات به گوشتان خورده بود، محال بود این‌چنین به خنده بیفتید. راستش، در این صورت احتمالاً پایتان را به هیچ سیرکی هم نمی‌گذاشتید!

می‌پرسید «مگر حیوانات هم دفتر خاطرات دارند؟!» باید بگویم که بله، دارند، خوبش را هم دارند. دفتر خاطراتی چنان سوزناک که با خواندنش دریا دریا اشک (اشک واقعی، اشکِ غصه) از چشم‌هایتان سرازیر می‌شود! می‌پرسید چطور می‌توان به این دفترهای خاطرات دسترسی پیدا کرد؟ خب، راستش، قبلا برای پیدا کردن و خواندنشان باید حسابی به خودتان زحمت می‌دادید و در مکان‌هایی سرّی جستجو می‌کردید؛ آخر این چیزی نیست که در هر جنگل و بیشه‌ و پشت هر مرغدانی و توی هر اسطبلی پیدا شود. ولی خبر خوب این است که حالا نیازی به این کارها نیست. علیرضا غفاری، نویسنده‌ی خوب کشورمان، به جای همه‌ی ما زحمت کشیده و دفتر خاطرات حیوانات مختلف را از گوشه‌گوشه‌ی عالم جمع کرده و در کتابی شنیدنی به همین نام، گرد هم آورده است.

در این کتاب قرار است دنیا را از چشمان حیوانات ببینید؛ حیوانات گوناگون، از رام‌ترین تا وحشی‌ترین! از گاو و الاغ و بوقلمون، تا خرس و ببر و شیر...! اینجا هر حیوانی خاطره‌ای برای تعریف کردن و قصه‌ای برای بازگو کردن دارد.

کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های طنز و فانتزی از گوش سپردن به این اثر صوتی لذت خواهند برد.

با علیرضا غفاری بیشتر آشنا شویم:

وی مدیر مسئول و بنیانگذار نشریه‌ی همشهری‌ست. غفاری مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی کارگردانی تئاتر اخذ نموده است. از کتاب‌های او می‌توان بدین موارد اشاره کرد: دفتر خاطرات حیوانات، من آلیس نیستم اما اینجا همه چیز عجیب است، یادداشت‌های مترسک.

در بخشی از کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات می‌شنویم:

از دفتر خاطرات یک مار: از بوی اینجا بدم می‌آید. حتی بیشتر از بوی پونه‌های تازه، که انگار به عمد در مقابل خانه ما در شیار کوه‌ها روییده‌اند. نمی‌دانم چرا فریب خوردم؛ یک موش صحرایی درشت اشتهابرانگیز، درست موقعی که آفتاب سایه نداشت، با چشم‌های بی‌حرکت به من زل زده بود. من هم آرام به سمت او خزیدم، و با یک حرکت سرش را در دهانم گرفتم. بوی مخصوصی داشت، بعدا از دوستانم که اینجا هستند شنیدم که آن موش‌ها عروسک پلاستیکی هستند. (تهران، انستیتو پاستور، بخش سم‌ شناسی، مرداد هشتاد و پنج)

از دفتر خاطرات یک شیر: من تصویر مبهمی از جنگل دارم. یک ساله بودم که شکار شدم، و در اختیار جوانی قرار گرفتم که هنوز هم پس از پانزده سال در این سیرک مربی من است. نمی‌دانم چرا به او عادت کرده‌ام، و هر کاری را که از من بخواهد انجام می‌دهم. مثلا، برایش روی دو پا می‌ایستم، و از درون یک دایره‌ی آتش می‌پرم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
قسمت اول
14 دقیقه
قسمت دوم
13 دقیقه
قسمت سوم
12 دقیقه
قسمت چهارم
9 دقیقه
قسمت پنجم
10 دقیقه
قسمت ششم
12 دقیقه
قسمت هفتم
10 دقیقه
قسمت هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات
نویسنده
راویعلیرضا غفاری
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات

Hamed Alimirzaei
۱۴۰۲/۱۰/۴
خیلی دلم میخواد ژست منتقدانه بگیرم و....
قطعا سختی زیادی رو متحمل شدن افرادی که عنوان کتاب طنز را به این نوشته‌ها نسبت داده‌اند.
عاطفه اصفهانی
۱۴۰۱/۲/۲۴
برای دخترم که خیلی حیوانات و دوست داره و ۱۲ ساله ش هست گرفتم ولی خیلی دوست نداشت برای سنین بالاتر خوبه ولی در کل جذب نمیکرد
طهورا نظری
۱۴۰۱/۴/۷
بامزه بود
خیلی خوب بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات

برای دریافت کتاب صوتی دفتر خاطرات حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.