معرفی و دانلود کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان

عکس جلد کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان

کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان نوشته‌ی امیر لوین و ریچل هلر، به شما نشان می‌دهد که چطور و چگونه می‌توانید نظریه‌ی دلبستگی را برای داشتن یک رابطه‌ی عاطفی سالم‌تر به کار بگیرید. نویسندگان کتاب با معرفی سبک‌های مختلف دلبستگی، راهکارهایی برای بهتر شناختن افراد و خودتان به شما ارائه می‌کنند که در ایجاد و حفظ روابط عاطفی بسیار مهم مفید خواهند بود.

درباره‌ی کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان

همه‌ی ما برای فهمیدن اینکه چه غذاهایی را مصرف کنیم، چه ورزش‌هایی انجام دهیم و به چه اندازه بخوابیم، به علم رجوع می‌کنیم. پرسشی که امیر لوین (Amir Levine) و ریچل هلر (Rachel Heller) در کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان (Attached: The New Science of Adult Attachment and How It Can Help You Find - and Keep - Love) در برابر ما می‌گذارند این است: چرا برای بهتر کردن روابط عاطفی‌مان به علم رجوع نکنیم؟ روان‌شناسی چه توصیه‌هایی برای بهتر کردن کیفیت روابط عاطفی به ما ارائه می‌دهد؟ این دو روان‌شناس و محقق برجسته، در این کتاب و با رجوع به نظریه‌ی دلبستگی، راهکارهایی ساده و عملی را برای تشکیل و حفظ روابط عاطفی پایدار و سالم پیشنهاد می‌دهند.

کتاب دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان بحث خود را از تاریخچه‌ی نظریه‌ی دلبستگی آغاز می‌کند. این نظریه در دهه‌ی 1940 میلادی و با هدف توصیف و تبیین الگوهای مشاهده‌شده در ارتباط بین کودک و والد تشکیل شد و یکی از اولین نظریه‌های روان‌شناسی به‌شمار می‌رود که از یافته‌های نظریه‌ی تکامل بهره گرفت. تفاوت زیادی که نظریه‌ی دلبستگی با نظریه‌های فرویدی و رفتارگرایانه داشت باعث شد در زمان خود توجه شایانی به آن صورت نگیرد؛ ولی سادگی و توان تبیین بالای آن، موجب شد در سال‌های اخیر دوباره مطرح شود و در بین محققین محبوبیت پیدا کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان

واضعین نظریه‌ی دلبستگی، یعنی جان بالبی بریتانیایی و مری اینزورث آمریکایی، باور داشتند پستانداران و به‌طور ویژه انسان‌ها، ظرفیت و قابلیت این را دارند که با کودکان یا والدین خود پیوند‌های عاطفی بسیار عمیقی را تشکیل دهند. از نظر آن‌ها، اگر کودکان نتوانند با والدین خود چنین پیوندهای عمیقی (که پیوندهای دلبستگی نامیده می‌شوند) را برقرار کنند، بقا نخواهند داشت و والدین در این صورت نخواهند توانست ژن‌های خود را به نسل بعد منتقل کنند. جان بالبی روابط و پیوندهای دلبستگی کودکان با والدین‌شان را به دقت بررسی کرد و توانست سه سبک متفاوت دلبستگی را تشخیص دهد که نویسندگان کتاب دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان آن‌ها را با زبانی بسیار شفاف و ساده معرفی کرده‌اند: «دلبستگی ایمن»؛ «دلبستگی اضطرابی»؛ و «دلبستگی اجتنابی».

پس از معرفی این مفاهیم، کتاب دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان اهمیت شناخت این سبک‌های دلبستگی برای تشکیل روابط عاطفی را بررسی می‌کند و با ارائه‌ی مثال‌های فراوان، روش شناختن سبک دلبستگی خود و شریک عاطفی‌تان را به شما نشان می‌دهد. در ادامه، امیر لوین و ریچل هلر دلایل موفقیت و شکست روابط عاطفی را بر می‌شمرند و راهکارها و توصیه‌هایی عملی برای بهبود کیفیت روابط عاطفی به شما پیشنهاد می‌دهند.

کتاب دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان توسط بهناز همتی ترجمه شده و انتشارات دوران آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی جیحون و به گویندگی نسترن حسنی تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان

  • کتابی راهگشا که بودن در یک رابطه را بازتعریف می‌کند. (جان گری، نویسنده‌ی کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی»)
  • حتی پس از گذشتن یک دهه، این کتاب هنوز هم به‌روز است و درباره‌ی روابط و دوست‌یابی اطلاعات خوبی ارائه می‌دهد. (The New York Times)
  • راهنمایی عملی و لذت‌بخش برای ایجاد کردن روابط عاطفی مناسب. (Kirkus Reviews)
  • کتاب دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان، حاصل تحقیقات فراوان است. (Publishers Weekly)
  • هر کسی که تا به حال از خودش پرسیده است: «مشکل شریک عاطفی من چیست؟» می‌تواند از نکات و آموزش‌های مربوط به دلبستگی که در این کتاب آورده شده‌اند لذت ببرد. (نشریه‌ی Elle)

کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که کیفیت روابط عاطفی‌تان را بهبود بخشید و یا به شناخت بهتری از شریک عاطفی خود دست یابید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان می‌شنویم

پیش از توسعه‌ی فناوری اسکن مغزی، جان بالبی متوجه شد که نیاز ما به دیگران برای تسهیل زندگی، بخشی از آرایش ژنتیکی ماست و هیچ ربطی به میزان خوددوستی یا احساس رضایت ما ندارد. او کشف کرد هنگام انتخاب فرد مورد علاقه‌مان نیروهای قدرتمند و اغلب کنترل‌ناپذیری وارد عمل می‌شوند. الگوهای رفتاری تازه، صرف‌نظر از میزان استقلال ما و فراسوی اراده‌ی آگاهانه شکل می‌گیرند. هنگام انتخاب شریک عاطفی، هیچ سؤالی در مورد اینکه آیا تعلق‌خاطر وجود دارد یا نه، مطرح نمی‌شود. همیشه همین‌طور بوده است. درست است که یک هم‌زیستی زیبا، شامل احساس ناخوشایند آسیب‌پذیری و ترس از دست دادن نمی‌شود، اما حقیقت زیست‌شناختی ما این نیست. رویکرد تکامل توانست موضوعی را ثابت کند که دارای یک مزیت بقای قدرتمند است. زوج انسانی به مرور زمان به یک واحد زیستی تبدیل می‌شود. یعنی اگر او واکنش نشان دهد، پس من هم واکنش هم نشان می‌دهم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
مقدمه مترجم
7 دقیقه
درباره نویسندگان
22 دقیقه
فصل نخست: رمزگشایی از رفتار در رابطه
17 دقیقه
پیوندهای تکاملی
21 دقیقه
فصل دوم: وابستگی واژه‌ی ناپسندی نیست
20 دقیقه
تناقض‌نمایی وابستگی
13 دقیقه
فصل سوم: سبک دلبستگی من چیست؟
6 دقیقه
اگر بازهم مطمئن نباشم چه؟
26 دقیقه
فصل چهارم: سبک دلبستگی شریک من چیست؟
29 دقیقه
قوانین طلایی برای تعیین سبک دلبستگی
27 دقیقه
فصل پنجم: سبک دلبستگی اضطرابی
21 دقیقه
راز برقراری رابطه‌ی خوب در دوران اضطراب
23 دقیقه
جلسه‌ی نظارت بر سبک دلبستگی اضطرابی
25 دقیقه
فصل ششم: سبک دلبستگی اجتنابی
24 دقیقه
دیدن کرم به جای سیب
22 دقیقه
فصل هفتم: سبک دلبستگی ایمن
19 دقیقه
بیدار کردن ذهنیت ایمن
10 دقیقه
فصل هشتم: تله‌ی اضطرابی-اجتنابی
8 دقیقه
نشانه‌های آشکار تله اضطرابی: اجتنابی
30 دقیقه
فصل نهم: فرار از تله‌ی اضطرابی: اجتنابی
22 دقیقه
داستان خمیردندان
23 دقیقه
فصل دهم: وقتی ناهنجاری عادی می‌شود
22 دقیقه
زندگی در دایره‌ی درونی
27 دقیقه
فصل یازدهم: ارتباط مؤثر
22 دقیقه
استفاده از ارتباط مؤثر برای رفع نیازهای افراد در رابطه
24 دقیقه
فصل دوازدهم: حل مشکلات
24 دقیقه
مشکل بچگانه‌ی پُل و جکی
11 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان
نویسنده،
مترجمبهناز همتی
راوینسترن حسنی
ناشر چاپیانتشارات دوران
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان

مریم عمرانیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این کتاب بسیار عالی و مفید برای ایجاد روابط موثر بر اساس دانش دلبستگی (نظریه جان بالبی و اینزورث) است. واقعا لذت بردم و شدیدا توصیه میکنم. اگر یک نظریه روان شناسی باشه که بتونه کمک کنه به همه انسانها تا در روابط، ازدواج، حرفه و... موفق بشوند همین نظریه دلبستگی جان بالبی است.
زینب ورمقانی
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب فوق العاده‌ای برای دلبستگی لطفا متنی‌اش رو هم به کتابراه اضافه کنید، قبلا از خوندن این کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید رو بخونید
ماریا دختر پاییز
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کتابی مفید و بسیار ارزشمند. به من خیلی کمک کرد. اگر مشتاق شروع یک رابطه‌ی سالم همراه با آرامش هستین، حتما بهش گوش بدید.
Star_lake
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کتاب عالی برای درک درست از روابط. پیشنهاد میکنم قبل از ورود به رابطه و حتی بعد از ان هم گوش کنید.
ترانه خداویردی
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
بی نظیره این کتاب. بسیار روان ترجمه شده و بر اساس علم روز هست.
Hamed Gooran
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
از همه ابعاد بسیار عالی و کاربردی و باکیفیت
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان

برای دریافت کتاب صوتی دلبسته: دانش نوین دلبستگی بزرگسالان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.