معرفی و دانلود کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، جدایی و آنچه در پایان زندگی اهمیت دارد

عکس جلد کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، جدایی و آنچه در پایان زندگی اهمیت دارد
قیمت:
۱۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، جدایی و آنچه در پایان زندگی اهمیت دارد

اروین یالوم و مریلین یالوم، زوج سالمندی که تجربه‌ی زندگی‌ای عاشقانه و طولانی را داشتند، بعد از خبردار شدن از اینکه خانمِ خانه به سرطان مبتلاست و زمان زیادی از عمرش باقی نمانده، کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی را نوشتند تا روایت خودشان را از معنای زندگی و تلاش برای زندگی بدون حسرت به دیگران عرضه کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی

اگر به کتاب‌های روان‌شناسی و یا حوزه‌ی مطالعات فمنیستی و حقوق زنان علاقه داشته باشید، حتماً نام یالوم‌ها را شنیده‌اید. اروین یالوم (Irvin D. Yalom) و همسرش مریلین یالوم (Marilyn Yalom)، زوج متفکری بودند که در حوزه‌های نام‌برده شده دست‌به قلم بودند و کتاب‌های زیادی را روانه‌ی بازار نشر کردند. آخرین کتاب مشترک آن‌ها که کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی (A Matter of Death and Life) نام داشت اما، با دیگر آثارشان متفاوت بود.

یالوم‌ها در آخرین کتابشان به مسئله‌ای پرداختند که واقعیتی اجتناب‌ناپذیر در زندگی همه محسوب می‌شود، اما بااین‌حال کمتر کسی جرئت و جسارت پرداختن به آن را دارد. مواجهه با مرگ و به سوگ نشستن، موضوع اصلی کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی است. اما کتابی که پیش روی شماست، تنها یک اثر روان‌شناسانه‌ی ساده نیست؛ بلکه به خاطرات واقعی و دردناک زوجی گره خورده که همیشه پیش از این به واسطه‌ی شغلشان، در رابطه با سوگ به دیگران مشاوره و تسلی می‌دادند، و حالا با شنیدن خبر ابتلا به سرطان یک نفرشان، قرار است خود این وضعیت را تجربه کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

اروین و مریلین 65 سال به خوبی درکنار هم زندگی کردند. خاطرات شاد و غمگینی در کنار هم ساختند، فرزندان موفقی را پرورش دادند و با آدم‌های زیادی دوست شدند. بعد از رسیدن به سال‌های پیری و در زمانی که اروین درگیر یک بیماری قلبی بود، به او خبر رسید که همسرش درگیر سرطانی بدخیم شده. مریلین مانند دیگر بیماران مبتلا به سرطان روند شیمی‌درمانی را آغاز کرد اما این داروها عوارض سنگینی برایش داشتند و باعث شدند که او دچار سکته‌ی مغزی شود. در نهایت پزشکان به او خبر دادند که به این درمان امیدی نیست و تنها چند ماه به پایان زندگی‌اش باقی مانده. مواجهه با این خبر تلخ بود و حتی تمام سال‌هایی که بی‌حسرت در کنار هم زندگی کرده بودند نیز تلخی‌اش را از بین نمی‌برد. برای همین آن دو تصمیم گرفتند تا در این ماه‌های باقی‌مانده،‌ در تلاش برای یافتن معنایی شایسته برای زندگی، با هم کتابی مشترک از این تجربه بنویسند.

این دو نویسنده در کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی از گذشتن از خاطرات شیرین و گرفتن تصمیم‌های سخت صحبت می‌کنند. آن‌ها راجع به رفتن به خانه‌ی سالمندان، فکر به تنهایی اروین بعد از مرگ مریلین و تجربه‌ی دردهای جسمی و روحی ناشی از بیماری‌هایشان می‌نویسند تا به کسانی که در شرایطی مشابه هستند و یا در فقدان عزیزی به سوگ نشسته‌اند کمکی بکنند. این کتاب با تمام تلخی‌هایش این موضوع را ثابت می‌کند که زندگی با تمام سختی و پیچیدگی‌اش، مانند رود جاری و گذرا است و آدمیزاد حتی زمانی که زیر بار فشار خرد شود نیز، به آن عادت می‌کند.

کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی با تلاش علی رسولی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی اعظم حبیبی و همایون ظفرپور بوده است. نشر صوتی رادیو مثبت این کتاب را منتشر کرده.

نکوداشت‌های کتاب مسئله‌ی مرگ و زندگی

  • سرشار از خرد، زیبا، دلخراش و خالص. (The Times)
  • چراغی از امید برای همه‌ی کسانی که داغ عزیزی را تجربه کرده‌اند. (Kathryn Mannix)
  • کتابی فراموش‌نشدنی، دردناک و درعین‌حال زیبا از عشقی پایدار. (Lori Gottleib)
  • داستانی عاشقانه از خاطراتی زیبا، تکان‌دهنده و انگیزه‌بخش که در رابطه با دو انسان فوق‌العاده موفق است. (Abraham Verghese)
  • یالوم‌ها نه تنها صداقت دارند، بلکه به طرز شگفت‌انگیزی سخاوتمند نیز هستند. این کتاب جایگاهی بسیار خوب در بین کتاب‌های خاطرات پایان زندگی دارد. (Caitlin Doughty)

کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به کسانی که دچار غم ناشی از تجربه‌ی سوگ عزیزان شده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، جدایی و آنچه در پایان زندگی اهمیت دارد می‌شنویم

بنا به تجاربم، نتایج بزرگ از آن کسانی است که کارشان را در سکوت انجام می‌دهند. کسانی که هرگز هیجان‌زده نمی‌شوند و اختیارشان را از دست نمی‌دهند. بلکه همواره آرام، خوددار، صبور و باادب‌اند. (بوکرتی واشنگتن)

کسانی که جکی رابینسون را در جوانی می‌شناختند چه بسا پیش‌بینی نمی‌کردند که او اولین بازیکن سیاه‌پوست در لیگ برتر بیس‌بال آمریکا شود؛ نه به این دلیل که استعداد نداشت یا اینکه انتخاب سیاه‌پوستان در بیس‌بال سفیدپوستان امکان‌پذیر نبود، دلیلش شهره نبودن رابینسون به وقار و خودداری بود. او در نوجوانی با دارودسته‌ی کوچک دوستانی می‌چرخید که مدام خودشان را گرفتار پلیس محلی می‌دیدند. در اردوی تفریحی سال اول دانشگاه، با یکی از هم‌کلاسی‌هایش که ناسزا می‌گفت در افتاده بود. در بازی بسکتبال، موذیانه با توپ چنان ضربه‌ی محکمی به حریف سفیدپوست متقلبش زده بود که بازیکن بی‌نوا سرتاپا خونی شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت یک
16 دقیقه
قسمت دو
20 دقیقه
قسمت سه
16 دقیقه
قسمت چهار
18 دقیقه
قسمت پنج
14 دقیقه
قسمت شش
18 دقیقه
قسمت هفت
17 دقیقه
قسمت هشت
18 دقیقه
قسمت نه
18 دقیقه
قسمت ده
16 دقیقه
قسمت یازده
15 دقیقه
قسمت دوازده
17 دقیقه
قسمت سیزده
15 دقیقه
قسمت چهارده
11 دقیقه
قسمت پانزده
17 دقیقه
قسمت شانزده
16 دقیقه
قسمت هفده
16 دقیقه
قسمت هجده
16 دقیقه
قسمت نوزده
18 دقیقه
قسمت بیست
15 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
16 دقیقه
قسمت بیست‌ودو
19 دقیقه
قسمت بیست‌وسه
17 دقیقه
قسمت بیست‌وچهار
17 دقیقه
قسمت بیست‌وپنج
17 دقیقه
قسمت بیست‌وشش
17 دقیقه
قسمت بیست‌وهفت
15 دقیقه
قسمت بیست‌وهشت
10 دقیقه
قسمت بیست‌ونه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، جدایی و آنچه در پایان زندگی اهمیت دارد
نویسنده،
مترجمعلی رسولی
راویاعظم حبیبی، همایون ظفرپور
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

برای دریافت کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.