معرفی و دانلود کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

عکس جلد کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز
قیمت:
84000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

ژول ورن در کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز داستان آقای فوگ را به تصویر می‌کشد که قصد دارد طی هشتاد روز،‌ آن هم با امکانات قرن نوزدهم، به دور دنیا سفر کند! این اثر از پرفروش‌ترین کتاب‌های ژانر ماجراجویانه است، به چندین زبان ترجمه شده و توانسته جایزه‌ی «Audie» را برای بهترین کتاب کلاسیک از آن خود سازد.

درباره کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

اثر حاضر یکی از داستان‌های ماجراجویانه‌ی ژول ورن (Jules Verne)، نویسنده‌ی فرانسوی‌ست که اولین بار در سال 1872 به رشته‌ی تحریر در آمده است. این کتاب به عنوان یکی از پرفروش‌ترین آثار کلاسیک شناخته می‌شود و تاکنون به زبان‌های مختلف جهان ترجمه شده است.

ماجرای کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز (Around the World in Eighty Days) از لندن آغاز می‌گردد. جایی که مخاطب با آقای فاگ آشنا می‌شود؛ مردی به شدت دقیق که برای جزء به جزء زندگی‌اش برنامه‌ریزی کرده است. به عبارت دیگر، آقای فاگ دقیقاً می‌داند صبح تا غروبش را قرار است چگونه سر کند. او به خوبی، (و البته کمی مرموزانه) روزگار می‌گذراند. چرا که هیچکس نمی‌داند آقای فاگ این همه ثروت را از کجا به دست آورده است. همه‌چیز به همین منوال پیش می‌رود تا این که یک شرط‌بندی عجیب‌وغریب ثروت و اعتبار و زندگی روتین آقای فاگ را به خطر می‌اندازد.

داستان از این قرار است: آقای فاگ شرط می‌بندد که طی هشتاد روز به دور دنیا سفر کند. او چمدان‌هایش را می‌بندد و همراه با خدمتکارش راهی سفری پرمخاطره می‌شود. آیا آقای فاگ موفق می‌شود شرط را برنده شود؟ باید به کتاب دور دنیا در هشتاد روز دل بسپاریم و با ماجراجویی‌های آقای فاگ همراه شویم. ژول ورن در کتاب حاضر داستانی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد که نه تنها برای نوجوانان جذابیت دارد، بلکه همه‌ی علاقه‌مندان به رمان‌های ماجراجویانه را مجذوب خود خواهد کرد.

دور دنیا در هشتاد روز بدون شک از آن گروه رمان‌هایی‌ست که تا مدت‌ها پس از تمام شدن به جانتان می‌نشیند و در خاطرتان خواهد ماند. بسیاری از منتقدان این کتاب را بهترین رمان ژول ورن لقب داده‌اند و آن را سرشار از توصیفات بی‌نظیر خوانده‌اند.

رمان دور دنیا در هشتاد روز را فرزانه مهری به فارسی برگردانده و سامان قلیچ خانی خوانش آن را برعهده داشته است. این اثر به همت نشر آوانامه به صورت کتابی صوتی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

از این داستان فرانک کوراکی، کارگردان آمریکایی فیلمی با همین عنوان در سال 2004 ساخت که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. همچنین انیمیشن‌هایی با الهام از این اثر ساخته شده و به نمایش درآمده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

- گوهری سرگرم‌کننده. (SirReadaLot.org)
- سیری شگفت‌انگیز در ناشناخته‌ها. (Barnes & Noble)
- ژول ورن یکی از برترین قصه‌گویان تمام اعصار بود. (Arthur C. Clarke)

کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های معمایی و ماجراجویانه از شنیدن کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز لذت خواهند برد.

با ژول ورن بیشتر آشنا شویم

ژول ورن نویسنده‌ی پرآوازه‌ی فرانسوی و از پایه‌گذاران ادبیات علمی - تخیلی بود. او با انبوه نوشته‌های داستانی‌اش بر جریان‌های ادبی پس از خود تأثیری به‌سزا و غیرقابل انکار گذاشت. ژول ورن متولد سال 1828 و زاده‌ی شهر نانت بود. در زمان حیات او هنوز بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیک و فناورانه محقق نشده بود؛ اما تخیل شگرف او آنچه را که در پیش بود تجسم نمود و قصه‌هایش نوید اختراع ابزارها و ماشین‌آلاتی چون زیردریایی و خودرو را به مخاطبینِ قرن نوزدهمی داد.

ژول ورن رمان‌های زیادی نوشت و به چاپ رساند که از میان آن‌ها می‌توان به آثاری چون «سفر به مرکز زمین»، «جزیره‌ی اسرارآمیز» و «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» اشاره داشت. امروزه از ژول ورن فرانسوی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و پرخواننده‌ترین نویسندگان جهان یاد می‌کنند.

در بخشی از کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز می‌شنویم

برخی افسران عضو ارتش بریتانیا به معنای دقیق کلمه بودند و برخی دیگر گروه‌‌های بومی سپاهی را فرماندهی می‌کردند و همه‌شان هم دستمزد چشمگیری می‌گرفتند. حتی حالا هم که دولت اختیارات و وظایف کمپانی قدیمی هندوستان را به عهده گرفته بود.

ستوان دوم هفت هزار فرانک، سرتیپ شصت هزار فرانک، سرلشکر صد هزار فرانک. خلاصه در کشتی منگلیا ایام به خوشی می‌گذشت. چند انگلیسی جوان نیز با جیب‌های پر پول در جمع آن کارمندان دیده می‌شدند که به امید تأسیس نمایندگی تجاری به سفر آمده بودند. ناظر کشتی مرد مورد اطمینان کمپانی و همتای ناخدا همه‌چیز را به طرز شاهانه‌ای برگزار می‌کرد. هنگام صبحانه، ناهار در ساعت دو، عصرانه ساعت پنج و نیم و شام در ساعت هشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
فصل یک
13 دقیقه
فصل دو
21 دقیقه
فصل سه
10 دقیقه
فصل چهار
10 دقیقه
فصل پنج
13 دقیقه
فصل شش
8 دقیقه
فصل هفت
10 دقیقه
فصل هشت
16 دقیقه
فصل نه
15 دقیقه
فصل ده
25 دقیقه
فصل یازده
19 دقیقه
فصل دوازده
18 دقیقه
فصل سیزده
19 دقیقه
فصل چهارده
18 دقیقه
فصل پانزده
16 دقیقه
فصل شانزده
18 دقیقه
فصل هفده
13 دقیقه
فصل هجده
23 دقیقه
فصل نوزده
18 دقیقه
فصل بیست
23 دقیقه
فصل بیست‌ویک
19 دقیقه
فصل بیست‌ودو
18 دقیقه
فصل بیست‌وسه
17 دقیقه
فصل بیست‌وچهار
19 دقیقه
فصل بیست‌وپنج
16 دقیقه
فصل بیست‌وشش
19 دقیقه
فصل بیست‌وهفت
22 دقیقه
فصل بیست‌وهشت
19 دقیقه
فصل بیست‌ونه
19 دقیقه
فصل سی
16 دقیقه
فصل سی‌ویک
11 دقیقه
فصل سی‌ودو
21 دقیقه
فصل سی‌وسه
10 دقیقه
فصل سی‌وچهار
15 دقیقه
فصل سی‌وپنج
11 دقیقه
فصل سی‌وشش
13 دقیقه
فصل سی‌وهفت
26 دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز
نویسنده
مترجمفرزانه مهری
راویسامان قلیچ خانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
84000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۹
این رمان مانند دیگر کارهای ژول ورن پر از حادثه‌های ریزو درشت است. شخصیت فیلاس فوگ مجسمه خونسردی است که با کتاب ازمایش دکتر اکس و شخصیت شهردار شهر اقای فانتریگاس شباهت داشت. حوادث داستان یاد اور حوادث رمان جالب دیگر نویسنده است. بازرس فیکس به دنبال گروه در حرکت است و سعی دارد برایشان درد سر درست در کند. شخصیت پاسپارتا انتهای داستان کار خود را میکند و اربابش را کمک جالبی میکند. هیجان داستان در قسمت رفتن به هند و رام کردن فیل به اوج خودش میرسد. کتاب خوبی بود و خواندن ان پیشنهاد میشود. دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های نمایان علمی در داستانها وجود دارد.
حوری لاهیجانی
۱۴۰۱/۴/۲۳
به نظر من کتاب خوبی هست ولی شروع جذابی نداره و بچه‌ها باید خیلی صبور باشند تا با لذت گوش بدهند
Maryam mrb
۱۴۰۳/۱/۲۸
به نظرم همه‌ی رمان‌های ژول ورن عالی هستند
mohammad gh
۱۴۰۱/۸/۲۸
در نهایت این عشق هست که با ارزش‌ترین ثروت انسان است
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

برای دریافت کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.