معرفی و دانلود کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط

عکس جلد کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط

در همه‌ی روابط قوانین و توافق‌هایی ضمنی وجود دارند که نتیجه‌ی انتظارات و باورهای ناگفته‌ی ما هستند. لیندا دی. اندرسون، سونیا آر. بانکس و میشل ال. اونز در کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته به ما کمک می‌کنند تا این توافق‌های ناگفته را بشناسیم و با اصلاح آن‌ها رابطه‌ی سالم‌تری با همسر، دوست یا رئیس خود داشته باشیم.

درباره‌ی کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته

در همه‌ی روابط قوانین و انتظاراتی وجود دارد که مورد توافق ضمنی افراد قرار گرفته‌اند. لیندا دی. اندرسون (Linda D. Anderson) سونیا آر. بانکس (Sonia R. Banks) و میشل ال. اونز (Michele L. Owens) در کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته (Silent Agreements) دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی در مورد توافق‌های ناگفته در روابط ارائه می‌دهند. آن‌ها معتقدند که باید بسیاری از این انتظارات و باورهای ناگفته را مورد تردید قرار دهیم. این توافق‌های ناگفته تحت تأثیر تجربیات ما از کودکی شکل گرفته‌اند و با بلوغ تثبیت می‌شوند.

توافق‌های بی‌صدا می‌توانند باعث ناراحتی و رنج طرفین یک رابطه شوند. هنگامی‌که افراد نمی‌توانند در مورد مسائل آزاردهنده‌ی یک رابطه صحبت کنند با اتکا به انتظارات ناگفته دیگری را محکوم به کم‌کاری یا سهل‌انگاری می‌کنند. کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته به ما نشان می‌دهد که عدم تطابق انتظارات طرفین یک رابطه ممکن است باعث احساس آسیب‌دیدگی طرفین شود. لیندا دی. اندرسون، سونیا آر. بانکس و میشل ال. اونز بیشتر سو تفاهم‌ها در یک رابطه را ناشی از همین توافقات و قوانین ناگفته می‌دانند. به باور آن‌ها صداقت در مورد احساسی که داریم مهم‌ترین چیزی است که رابطه به آن نیاز دارد. ما باید بتوانیم نیازها و تصوراتمان از چگونگی یک ارتباط را با دیگران در میان بگذاریم. برای بسیاری از افراد درک این واقعیت که سبک زندگی متفاوت ناشی از فرهنگ‌ها و شیوه‌های متفاوت رشد است بسیار دشوار به نظر می‌رسد. آن‌ها فکر می‌کنند دیگران موظف هستند بدون مطرح شدن مسائل و بر اساس تصور شخصی خودشان از رابطه عمل کنند. آن‌ها در شرایط رعایت نشدن انتظارات ناگفته، دیگران را مورد نقد قرار می‌دهند. این وضعیت می‌تواند در هر نوع ارتباطی به وجود بیاید؛ از یک رابطه‌ی کاری گرفته تا روابط عاشقانه‌ی ما تحت سیطره‌ی انتظارات و توافق‌های ناگفته است.

انتظارات ناگفته می‌توانند مانع رشد و بهتر شدن روابط شوند. لیندا دی. اندرسون، سونیا آر. بانکس و میشل ال. اونز سکوت در روابط را ناشی از ترس، بیزاری از تعارض و احساس تعهد یا گناه بیجا می‌دانند. کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته به ما یاد می‌دهد که در توافق‌های خاموش خود بازنگری کنیم. ما باید ابتدا انتظاراتی که از خودمان داریم را برای خو و دیگران شفاف‌سازی کنیم. شناخت فرضیات و باورهایی که سبک زندگی ما را ساخته‌اند کمک می‌کنند تا بتوانیم باورهای خاموش دیگران را نیز درک کنیم.

مرحله‌ی آغازین در دعوت از دیگری برای مطرح کردن نیازها و باورهایش ایجاد امنیت در رابطه است. هنگامی‌که نسبت به انتظارات ناگفته‌ی خود آگاه می‌شویم باید سعی کنیم فضایی امن برای گفت‌وگو ایجاد کنیم تا دیگری نیز بتواند در مورد توافق‌های ناگفته‌ی رابطه بیندیشد. یکی از راه‌های که لیندا دی. اندرسون، سونیا آر. بانکس و میشل ال. اونز برای بهبود فضای گفت‌وگو میان طرفین یک رابطه توصیه می‌کنند استفاده از قلم و کاغذ است. نوشتن انتظارات از یک رابطه کمک شایانی به درک ما و دیگران از قوانینی دارد که در رابطه مفروض می‌دانیم.

لیندا دی. اندرسون، سونیا آر. بانکس و میشل ال. اونز توصیه می‌کنند در یک رابطه باید تطابق‌ها و ناهماهنگی‌های خود را ترسیم کنیم تا بتوانیم متوجه نقاط اشتراک و تفاوتمان با دیگری شویم. ما بدون آنکه بدانیم بر سر رعایت شرایطی توافق کرده‌ایم که در فرایند بلوغ یاد گرفته‌ایم؛ این شرایط و شروط توافق باید برای طرفین یک رابطه آشکار شود تا آن‌ها بتوانند رابطه‌ی شفاف‌تر و صادقانه‌تری را برای خود ترسیم کنند.

کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته گره بسیاری از سو تفاهم‌های ما در روابط روزمره را باز می‌کند. این کتاب صوتی که بر اساس آزمایش‌ها و تجربیات روانشناسان بالینی نوشته شده است ما را در داشتن رابطه‌هایی سالم راهنمایی می‌کند. این کتاب صوتی توسط نشر صوتی جیحون و با صدای نسترن نجاران تهیه و تولید شده است. کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته توسط احمد دیبا به فارسی ترجمه شده و نسخه‌ی چاپی آن را انتشارات بذر خرد منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته

  • نویسندگان کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته این پدیده‌ی گسترده را با وضوح بسیار شرح می‌دهند و فرآیندی سنجیده برای آشکار کردن حقیقت ارائه می‌دهند. ما این کتاب را به هرکسی که در ذهن خود مشغول به مکالمه با دیگران است توصیه می‌کنیم. (هارویل هندریکس و هلن لاکلی هانت – نویسندگان کتاب عشق و محبت همسرتان را بپذیرید تا...)

  • نویسندگان هشیار کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته برای برخورد و حل مسئله‌ی ناگفته‌های چالش‌برانگیز بین ما و دیگران شفافیت را پیشنهاد می‌دهند. آن‌ها مسیرهای درک جدیدی برای ما باز می‌کنند. من این کتاب بسیار مفید را برای هرکسی که متعهد به ایجاد روابط شاد و سال است توصیه می‌کنم. (کاترین وودوارد توماس – نویسنده کتاب جداسازی آگاهانه)

  • کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته یادآوری مفیدی از اشتباهات موجود در یک یقین بررسی نشده است. این درواقع کتابی در مورد وضوح و چگونگی به دست آوردن آن است؛ کمکی به‌موقع و ارزشمند به درک متقابل ما از یکدیگر و خود جمعی. (الیس کوز – نویسنده کتاب خشم طبقه‌ی ممتاز و پایان عصبانیت)

کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که توانایی گفتن انتظارات خود از رابطه را ندارد یا همیشه دچار سو تفاهم‌های آزاردهنده می‌شوند می‌توانند نکات مهمی را از این کتاب صوتی بیاموزند. اگر قصد دارید رابطه‌ی بهتری با خود و دیگران داشته باشید شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با لیندا دی. اندرسون، سونیا آر. بانکس و میشل ال. اونز بیشتر آشنا شویم

لیندا دی. اندرسون استاد، مدیر سازمانی، مربی سبک زندگی و درمانگر است که به‌عنوان روانشناس بالینی فعالیت می‌کند. او دکتری روانشناسی بالینی را از دانشگاه کلمبیا گرفته و برای بهبود شرایط زندگی افراد مختلف فعالیت می‌کند. پژوهش لیندا دی. اندرسون در باب اکتشاف ادراک زنان از قدرت و آسیب‌پذیری آن‌ها در وادار کردنشان به تجربیات جنسی باعث تقویت رویکرد همدلی انتقادی در روانشناسی بالینی شده است. او علاوه بر روانشناسی بالینی در زمینه‌ی زبان و ادبیات اسپانیایی نیز تحصیل کرده است. «روانشناسی موفقیت و تنوع فرهنگی»، «توافق‌های خاموش در محل کار» و «چالش‌هایی که زنان با آن مواجه‌اند» بخشی از مقاله‌های مورد توجه لیندا دی. اندرسون بوده است.

سونیا آر. بانکس روانشناس و مشاور تغییرات بالینی و رفتاری است که بیشتر در بخش خصوصی و با تأکید بر تأثیرات سازمانی فعالیت می‌کند. بخشی از فعالیت‌های سونیا آر. بانکس در راستای طراحی سیستم‌ها یادگیری پایدار برای شکوفایی توانایی‌های انسانی است. او برای تغییر ویژگی‌ها و ارائه‌ی خودهای ممکن افراد از بازی رفتاری استفاده می‌کند. استفاده از خود وجودی و تلاش برای تجربه‌ی سفر خود اکتشافی از موضوعات مهم در مقالات و سخنرانی‌های سونیا آر. بانکس محسوب می‌شود.

میشل ال. اونز روانشناس بالینی و پژوهشگر هنر است. فعالیت او بیشتر در زمینه‌ی تقویت روابط بین فردی مؤثر است. او کارگاه‌هایی درباره‌ی بهبود ارتباط، کشف توافق‌های خاموش و رشد رابطه‌های سالم برگزار کرده است. میشل ال. اونز راهکارهایی برای زندگی و کار در دنیای متنوع امروزی را آموزش می‌دهد. در رویکرد او فرهنگ و سنت می‌توانند از بهداشت و سلامت روانی حمایت می‌کنند.

در بخشی از کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط می‌شنویم

گاهی تعهد اولیه بین افراد خود رابطه است. ضمن اینکه ممکن است مراقب هم باشید و به همدیگر احترام بگذارید شاید درباره‌ی اینکه یک رابطه‌ی خاص چطور باید باشد نظراتی داشته باشید. در این نوع از تعهد وابستگی بر رابطه مسلط است. خواه رابطه ایدئال یا حتی سالم باشد یا نباشد. زمانی که این نوع از تعهد را به یک رابطه در محل کار دارید می‌تواند گاهی در توانایی‌تان برای پیشرفت و حرفه‌ای شدن مداخله کند. جرمی مثال خوبی از این مورد است. درست قبل از سال اول دانشجویی او به‌عنوان کارآموز برای مارک کار می‌کرد. یک مالک تجاری که بعداً رئیس او شد. مارک متوجه بلوغ و سخت‌کوشی جرمی بود. بنابراین جرمی را دعوت کرد که تابستان‌ها برای کار پیش او بازگردد و زمانی که جرمی فارغ‌التحصیل شد مارک به او پیشنهاد شغلی داد. جرمی قدردان بود و برای تائید اعتماد مارک به او سخت کار می‌کرد. طی سالیان مارک اغلب می‌گفت قرار است با همدیگر کارهای بزرگی انجام دهیم. این نوع تائید حتی به جرمی انگیزه‌ی بیشتری برای سخت کار کردن می‌داد و خستگی‌هایش با رتبه‌هایی که در شرکت می‌گرفت جبران می‌شد. او حتی با هزینه‌ی شرکت در مدرسه‌ی فارغ‌التحصیلی شرکت کرد.

بعد از چند سال جرمی تصمیم گرفت که جدا بشود و برای خودش کار کرند؛ شاید کارخانه‌ی خودش را افتتاح کند. زمانی که دراین‌باره به مارک اشاره‌ای کرد او مخالفت کرد. گفت:«نیازی نیست به آن فکر کنی. ما باهم قصد دارید تمام مسیر را تا قله طی کنیم».اما جرمی ایده‌های متفاوتی برای خودش داشت و با تعدادی از دوستان قدیمی دانشگاهی ارشد خود درباره‌ی کاری که خودشان شروع کنند صحبت کرد. زمانی که مارک درباره‌ی برنامه‌های جرمی شنید به جرمی گفت که ناامید شده و احساس می‌کند به او خیانت کرده است. بااین‌حال به جرمی پول بیشتری پیشنهاد کرد. کمی بیشتر. و نیز فرصتی برای کار با زیرمجموعه‌های جدید شرکت. جرمی گیج شده بود و نمی‌دانست که می‌خواهد چه کند! توافق خاموش کدام است؟ جرمی و مارک در یک توافق خاموش اشتراک داشتند. اینکه آن‌ها می‌توانند به همدیگر اعتماد کنند و همیشه احترام حرفه‌ای به همدیگر و حمایت دائمی‌شان را نشان دهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
دیدگاه‌ها
4 دقیقه
سخن ناشر
25 دقیقه
مقدمه: توافق‌های خاموش چه هستند؟
8 دقیقه
معرفی نویسندگان
13 دقیقه
فصل اول: توافق‌های خاموش از کجا می‌‍آیند؟
19 دقیقه
توافق‌های خاموش در رابطه‌ها
11 دقیقه
فصل دوم: مراحل چهارگانه‌ی تغییر
11 دقیقه
مرحله‌ی دو - استفاده از تاریخچه‌ی زندگی فردی
16 دقیقه
فصل سوم: توافق‌های خاموش درباره‌ی روابط زناشویی
20 دقیقه
قدرت رابطه‌ی زناشویی
23 دقیقه
توافق‌های خاموشی که زندگی جنسی شما را نابود خواهند کرد
17 دقیقه
میان‌سالی و بالاتر
13 دقیقه
فصل چهارم: توافق‌های خاموش درباره‌ی پول
17 دقیقه
باورها و احساسات
21 دقیقه
پول و کار - آیا این حقوق من است؟
18 دقیقه
بعد از مرگ تو
21 دقیقه
فصل پنجم: توافق‌های خاموش درباره‌ی تعهد
10 دقیقه
تعهد به رابطه - زندگی شغلی
24 دقیقه
تعهد به رابطه - زندگی عشقی
19 دقیقه
فصل ششم: توافق‌های خاموش درباره‌ی خانواده
26 دقیقه
نقش‌های غیرسنتی انتظارات آشفته‌کننده
22 دقیقه
تنها پرستار خانواده
24 دقیقه
فصل هفتم: توافق‌های خاموش در محل کار
19 دقیقه
غر زدن دائمی
25 دقیقه
در عشق و کار همه‌چیز منصفانه است
23 دقیقه
فصل هشتم: توافق‌های خاموش درباره‌ی سلامتی
19 دقیقه
مشکل مضاعف
24 دقیقه
فصل نهم: جعبه ابزار توافق خاموش
16 دقیقه
آشکار کردن توافق‌های خاموش با خودتان
13 دقیقه
پرسش و پاسخ
13 دقیقه
ضمیمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط
نویسنده، ،
مترجماحمد دیبا
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته

برای دریافت کتاب صوتی رابطه‌ها و انتظارات ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.