معرفی و دانلود کتاب آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان

عکس جلد کتاب آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان
قیمت:
۵۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسیا چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسیا چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان

کتاب آسیا چگونه کار می‌کند نوشته‌ی جو استادول یکی از مشهورترین و تحسین‌شده‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی اقتصاد است که در سال انتشارش توسط بیل گیتس در لیست پنج کتاب برتر سال قرار گرفت. این پژوهش سترگ -همان‌طور که از عنوانش می‌توان تفسیر کرد- در باب چگونگی چرخش مالی در قاره‌ی آسیا است و استادول در آن به بررسی سازوکارهای اقتصادی این قاره می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آسیا چگونه کار می‌کند

کتاب آسیا چگونه کار می‌کند (How Asia Works: Success and Failure in the World's Most Dynamic Region) نخستین‌بار در سال 2013 به چاپ رسید و به جهان عرضه شد. یک پژوهش و تحقیق عمیق و جریان‌ساز از جو استادول (Joe Studwell) که مخاطبانِ آن اطلاعات کلیدی و بسیار مهمی از کارکردهای اقتصادی در قاره‌ی آسیا دریافت می‌کنند. تفاوت این کتاب با دیگر آثار مشابهی که ممکن است بر محوریت این موضوع منتشر شده باشند، اطلاعاتی است که استادول به شما ارائه داده است. اطلاعاتی که تا پیش از این به صورت علمی و آکادمیک منتشر نشده بود. پس می‌توان گفت این کتاب نه‌تنها برای خود ساکنین قاره‌ی آسیا بلکه برای مخاطبان غربی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فروش این کتاب در کشورهای جهان اولی غربی به شما نشان می‌دهد که داده‌ها و روش‌هایی که این کتاب به توضیح و تشریح آن‌ها پرداخته از چه اهمیت و مقامی در میان افراد و کارشناسان متخصص برخوردار است.

در دهه‌ی هشتاد و نَوَد باورهایی در میان اروپا‌یی‌ها و مردمان غرب به وجود آمد. این واقعیت که در اقتصاد آسیا نوعی معجزه و جادو وجود دارد. این باور که در ساختارهای اقتصادی و به طور کلی شیوه‌های کسب سرمایه در آسیا به گونه‌ای عمل می‌کند که در غرب وجود ندارد. پس کارشناسان و اقتصاددان‌های بزرگ جهان در باب گستره‌ی اقتصادی قاره‌ی آسیا کنجکاو شدند و در راستای این درنگ و پرسش‌های به‌وجود‌آمده تحقیقاتی به عمل رساندند. حال این معجزه‌ای که غربی‌ها در آسیا کشف کردند چه بود؟ این مسئله که کشورهای داخل آسیا نه‌تنها بستر‌های شگفت‌انگیز پیشرفته در اختیار دارند بلکه همبستگی و اتحاد خاصی میان کشورهای این قاره وجود دارد، به گونه‌ای که شباهت‌های زیادی می‌توان میان چندین کشور در آسیا یافت. کشورهایی که نه‌فقط به لحاظ فرهنگی بلکه از نظر اقتصادی نیز هماهنگ و هم‌سان هستند. آنچه بیش از همه توجه غربی‌ها را به خود جلب کرد یک مسئله‌ی مهم بود: کشورهای اقتصادی با اتخاذ چه روش‌هایی در حال پیشرفت و سیر صعودی هستند.

دستاورد جو استادول در کتاب آسیا چگونه کار می‌کند صرفاً توضیح و تشریح اقتصاد کشورهای این قاره نیست، بلکه او بسیاری از برداشت‌ها و باورهای غلطی که میان غربی‌ها در نگرش به اقتصاد آسیا وجود دارد را تصحیح می‌کند و آنچه واقعاً در شیوه‌های نوین اقتصاد آسیا به کار گرفته شده را شرح می‌دهد. جو استادول به بررسی و تحلیل اقتصاد نه کشور آسیایی اعم از چین، ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، تایوان، فیلیپین، مالزی، اندونزی و مالزی می‌پردازد و پژوهش خود را به این کشورها و نمایه‌ی کلی اقتصادی آنان معطوف می‌کند.

جو استادول در کتاب خود از زبان منسجم، آسان‌ فهم و در دسترسی برای مخاطبان بهره می‌برد و احمد دیبا نیز در ترجمه‌ی فارسی آن که توسط انتشارات جیحون منتشر شده از معادل‌های قابل فهم و روانی برای هرچه بهتر خواندن این کتاب بهره برده است. آسیا چگونه کار می‌کند اثری جامع و کامل است که با زبانی صریح به شما هر آنچه که لازم است در باب ساختارها و پایه‌های اقتصادی این قاره بدانید می‌گوید و به این توضیح این مسئله می‌پردازد که چرا و چگونه قاره آسیا توانسته روندی صعودی در سیر خود داشته باشید، سیر صعودی‌ای که نه یک اسطوره و معجزه بلکه با ذکاوت و هوشمندی همراه بوده است. همچنین جو استادول در تحلیل‌های ژرف و تأثیرگذار خود در مطالعات و پژوهش‌های صورت‌پذیرفته در این حوزه‌ به شما می‌گوید که چرا برخی از کشورهای آسیایی توانسته‌اند خود را بالا بکشند، در حالی که کشورهایی در این قاره هستند که با وضعیت بحرانی مواجه هستند. جو استادول که سال‌هاست در کشور آسیا زندگی می‌کند و به خوبی از شکلِ زندگی و زیرساخت‌های کشورهای این قاره مطلع است، داده‌هایی به شما ارائه می‌دهد که در هیچ کتاب اقتصاد دیگری نخواهید یافت.

این کتاب را انتشارات اژدهای طلایی با ترجمه‌ی احمد دیبا منتشر ساخته است.

جوایز و افتخارات کتاب آسیا چگونه کار می‌کند

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال از نشریه‌ی «اقتصاد»؛
  • منتخب بیل گیتس به عنوان یکی از پنج کتاب برتر سال؛
  • برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب سال به انتخاب اکونومیست؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی اف. تی. گلدمن برای بهترین کتاب اقتصادی سال.

نکوداشت‌های کتاب آسیا چگونه کار می‌کند

  • به باورم کتاب بسیار مجاب‌کننده‌ای است. این کتاب که توسط جو استادول نوشته شده بهتر از هر پژوهش و تحلیلی است که در زمینه‌ی نقش توسعه‌ی مکانی خوانده‌ام. کتابی که برای تمام کسانی که می‌خواهند بدانند چگونه ممکن است یک اقتصاد توسعه‌یافته موفق شود مفید واقع خواهد شد. (Bill Gates)
  • کتابی پرمغز، خوش فکر با ذکاوتی قاطع که به شیوه‌ی روان و خوبی نوشته شده است. تئوری جو استادول در این کتاب جسورانه است، بحث‌هایی که مطرح می‌کند قانع کننده‌اند و شیوه‌ی بیانش جدل‌آمیز است. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا خواندن چنین کتاب مهم و تأثیرگذاری هیجان‌انگیزتر شود. (Financial Times)
  • یک اثر برانگیزاننده. کتاب آسیا چگونه کار می‌کند اثری الهام‌بخش، تفکر برانگیز و روشن‌گر است. ترکیبی ممتاز از پژوهش، گزارش و جدل. (The Economist)
  • احتمالاً محبوب‌ترین کتاب اقتصاد سال برای من. بی‌شک بهترین روش ممکن برای نمایان کردن روش‌هایی که صنعت و اقتصاد در آسیا جواب داده یا شکست خورده است. سرشار از تحلیل‌های ژرف و جزئیات دقیق که علاوه بر برندگان اقتصادی آسیا به بررسی کشورهای جنوب شرقی این قاره نیز می‌پردازد. کتابی که بدون هیچ تعللی خواندنش را به همه پیشنهاد می‌کنم چون چیزهای زیادی از آن می‌آموزید و این کتاب تمام اشخاصی که به هرگونه ایدئولوژی خاصی باور دارند را عصبانی خواهد کرد. (Tyler Cowen)

خواندن کتاب آسیا چگونه کار می‌کند برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به اقتصاددانان و به کسانی که علاقه‌مند هستند تا در باب کشورهای آسیایی و استراتژی‌های سیاسی-اقتصادی آن‌ها بدانند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان می‌خوانیم

سیاست کشاورزی در کشورهای فقیر مهم است؛ زیرا اکثر مردم کشاورز هستند و کشاورزی خانگی می‌تواند عامل بزرگی در تسریع تولید و مصرف باشد که به‌نوبه‌ی خود حرکت رو به جلوی اقتصادی را به ارمغان بیاورد. با این‌ حال یک کشور نمی‌تواند رشد خود را تنها با کشاورزی حفظ کند. بازده اصلاحات ارضی و دیگر پیشرفت‌های کشاورزی پس از یک دهه‌ یا کمی بیشتر، به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند و اقتصادهای نوظهور باید به مرحله‌ی دیگری از توسعه انتقال پیدا کنند. این مرحله از لحاظ تاریخی حول محور تولید می‌چرخد. امروزه اگرچه بخش‌های خدمات بر اقتصاد کشورهای ثروتمند تسلط یافته‌اند، اما برای تحول سریع اقتصادی کشورهای فقیر همچنان تولید، موضوعی حیاتی است.

چرایی این مسئله دو دلیل اصلی دارد. اولین مورد این است که تولید مبتنی بر استفاده از ماشین‌آلات است و بنابراین به کشورهای فقیر اجازه می‌دهد تا بزرگ‌ترین محدودیت خود (کمبود مهارت‌های انسانی مولد) را در اولین مرحله‌ی توسعه کاهش بدهد. در تولید، تعداد کمی از کارآفرینان و تکنیسین‌ها می‌توانند از طریق ماشین‌آلات (در ابتدا، وارداتی)، با تمرکز بر تولید مکانیزه و به‌کارگیری گروه‌های زیادی از نیروی کار غیرماهر و نیمه‌ماهر، تأثیر زیادی بر توسعه‌ی اقتصادی بگذارند. کارگران می‌توانند پس از حداقل آموزش، در وظایف اصلی تولید ارزش‌افزوده ایجاد کنند، سپس می‌توانند در حین کار، مهارت‌های بیشتری را بیاموزند. بسیاری از فعالیت‌های بخش خدماتی این‌گونه نیستند؛ زیرا دستاوردهای کارآمد به آموزش و تغییر افراد قبل از مولدبودنشان بستگی دارد. برای مثال، شخص قبل از اینکه بتواند حتی یک خط برنامه‌ی نرم‌افزاری بنویسد، باید نرم‌افزار را یاد بگیرد. علاوه بر این، کمتر رایج است که ماشین‌ها کارهایی را که افراد در مشاغل خدماتی انجام می‌دهند، در مقیاس بالا انجام دهند؛ اتفاقی که در تولید رخ می‌دهد. اگر به تفاوت بین فردی که بر خط تولید خودکار یک کارخانه نظارت می‌کند و می‌تواند با کار خودش و چند ماشین به ارزش‌افزوده‌ی آن اضافه کند، و شخصی که به‌طور مجزا و برای هر مشتری خدمات ارائه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
مقدمه
1. زمین: پیروزی باغداری
سفر اول: توکیو به نیگاتا
سفر دوم: نگروس اکسیدنتال
2. تولید: پیروزی مورخان
سفر سوم: سئول به پوهانگ و اولسان
سفر چهارم: سرتاسر مالزی
3. بودجه: مزایای کنترل شدید
سفر پنجم: جاکارتا
4. جایگاه چین
سخن پایانی: یادگرفتن دروغ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان
نویسنده
مترجماحمد دیبا
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات418
زبانفارسی
شابک978-622-5489-39-4
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آسیا چگونه کار می‌کند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آسیا چگونه کار می‌کند

برای دریافت کتاب آسیا چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.